Newag dostarczył już do PKP Intercity dziesięć z trzydziestu zamówionych elektrowozów Griffin. Wszystkie są gotowe do pracy z pociągami PKP Intercity. Ich liczba jest jednak ograniczona przez epidemię koronawirusa.
15 marca pierwsze rozkładowe pociągi państwowej spółki zaczęły być prowadzone przez fabrycznie nowe elektrowozy Griffin. Z tym dniem do służby weszło ich osiem. Obecnie, jak zapewnia producent, jeździ ich już dziesięć. – Łącznie połowa z zamówienia, to jest 15 lokomotyw, zostanie dostarczonych zamawiającemu w I połowie 2020 roku – zapewnił producent.
– Do listopada wszystkie 30 lokomotyw będzie dostarczonych do PKP Intercity. Budowane będą w tempie po dwie-trzy miesięcznie – mówił w drugiej połowie lutego Zbigniew Konieczek, prezes nowosądeckiego Newagu.
Griffiny obsługują obecnie relację pociągów TLK, które jeszcze kursują po Polsce (znaczne ograniczenie połączeń wynika z obostrzeń związanych
z epidemią koronawirusa). Można je zobaczyć m.in. w relacjach z Warszawy do Kołobrzegu (przez Bydgoszcz), ze stolicy do Szczecina, z Warszawy do Lublina (na części składów) i do Zielonej Góry.
Pierwszy dzień służby Griffinów
opisaliśmy tutaj.
Aktualizacja godz. 15:40: Po południu producent poinformował "Rynek Kolejowy", że do PKP Intercity została przekazana w dniu wczorajszym kolejna, jedenasta lokomotywa.