Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

10 chętnych na modernizację linii 201 i 214

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
30-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
10 chętnych na modernizację linii 201 i 214
fot. PKP PLK
PKP PLK otworzyły oferty w przetargu na modernizację trasy Kościerzyna – Kartuzy. Zadanie chce realizować aż 10 oferentów, z których 9 zmieściło się w kosztorysie. Po rozbudowie i elektryfikacji odcinek ten ma stać się alternatywnym wobec linii 131 dojazdem da pociągów towarowych z Bydgoszczy do Trójmiasta.

Najtańszą ofertę na część A – będącą najkosztowniejszą częścią całego zadania – złożyło wprawdzie konsorcjum PPMT-Trakcja SA (1 402 185 249,80 zł brutto). Jeśli jednak chodzi o cały zakres podstawowy, najniższą cenę zaoferował Budimex (1 569 303 276,65 zł) – przesądziła o tym proponowana cena za część B. Kwota, jaką PKP PLK zamierzają przeznaczyć na zakres podstawowy, to 1 813 094 958,57 zł brutto – wszystkie oferty z wyjątkiem najdroższej mieszczą się w tej kwocie.

Najwyższą ofertę złożyło konsorcjum Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones, COALVI i China Civil Engineering Construction Corporation (2 102 282 824,49 zł za cały zakres podstawowy). Ceny zamówień dodatkowych wahają się od 5,8 do 9 mln zł (opcja 1) i od 2,9 do 4,5 mln zł (opcja 2). Pozostali uczestnicy postępowania to: Strabag, Intercor, Torpol, Track Tec i konsorcja: ZRK DOM – Colas Rail – Intop, Porr – Trakcja System, PPMT – Trakcja SA i ZUE – NDI.

Cena brutto jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia. Ostateczny zwycięzca zostanie wyłoniony w drodze aukcji elektronicznej. Inwestycja będzie dofinansowana z funduszy Unii Europejskiej.

Postępowanie ogłoszono 13 lipca bieżącego roku. Otwarcie ofert zaplanowano początkowo na 18 sierpnia, jednak z powodu licznych pytań od zainteresowanych firm i związanych z nimi zmian warunków przetargu termin wielokrotnie przekładano. Wykonawca ma rozpocząć prace w ciągu 90 dni od daty podpisania umowy.

Na linii 201 między Kościerzyną a Somoninem i 214 między Somoninem a Kartuzami (bez tej ostatniej stacji) zadanie A obejmuje w zakresie podstawowym dobudowę drugiego toru na linii 201, elektryfikację, podniesienie prędkości drogowej dla pociągów pasażerskich do 140 km/h oraz kompleksowy, rozszerzony remont linii 214. Część ta będzie realizowana według istniejącego już projektu. Część B – w formule „projektuj i buduj” – obejmuje zabudowę nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym i budowę nowych systemów telekomunikacyjnych. Przewidziano dwa zamówienia dodatkowe: pierwsza opcja obejmuje świadczenie usług pogwarancyjnych dla urządzeń SRK, a druga – zmiany w zakresie interfejsów przy SRK.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5