Prace budowlane przy budowie olsztyńskiej zajezdni tramwajowej mają zakończyć się 30 czerwca. – Już niewiele nam zostało do zrobienia – mówi Monika Tech, przedstawicielka firmy Budimex, odpowiedzialnej za realizację tej części inwestycji. Wszystko wskazuje na to, że zajezdnia bez problemu przyjmie niedługo pierwszego Solarisa Tramino.
Hala postojowa właściwie do ukończenia potrzebuje już tylko zamontowania sztywnego zasilania. Pomieści ona 18 tramwajów, choć Olsztyn zamówił na razie 15 Tramino. Większość prac odbywa się teraz w budynku napraw oraz w budynku biurowym. – Ostatnio zamontowaliśmy obrotnice w budynku napraw – informuje Monika Tech. Mają one długość jednego wózka tramwajowego. Po zdemontowaniu od wagonu takiego wózka, będzie on obracany na prostopadły tor, który prowadzi do specjalnych sal warsztatowych.
Poza obrotnicami wózków i kanałami do napraw, w hali warsztatowej znajduje się już także tokarka podtorowa. – Służy do toczenia kół tramwajów – wyjaśnia przedstawicielka Budimexu.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl