Weronika i Jacek – tak nazywają się dwa pojazdy spalinowe wydzierżawione od spółki SKPL Cargo, które już wyruszyły na szlak i obsługują połączenia kolejowe na trasie Tłuszcz – Ostrołęka – Chorzele.
W drugiej połowie stycznia Koleje Mazowieckie pozyskały dwa szynobusy od SKPL Cargo. Pierwszy z nich to jednoczłonowy pojazd spalinowy typu DH1 (serii SN82-003), któremu wspomniana spółka przewozowa nadała imię Weronika, drugi natomiast to Jacek – pojazd dwuczłonowy typu DH2 (serii SN83-001). Koleje Mazowieckie podpisały umowę na ich użytkowanie do 14 grudnia 2024 r., a jej wartość to ponad 1,9 mln zł netto.
Koniec komunikacji zastępczej
- Dzięki pozyskaniu wspomnianych autobusów szynowych możliwe było przywrócenie obsługi połączeń pojazdami szynowymi na linii nr 35 Ostrołęka – Chorzele oraz wycofanie awaryjnej Zastępczej Komunikacji Autobusowej - podał przewoźnik. Ponadto przekierowany wcześniej pojazd serii SA135, który obsługiwał niektóre połączenia na linii nr 35, wrócił na linię nr 27 Nasielsk – Sierpc. W konsekwencji tego zostaje przywrócone kursowanie wszystkich pociągów na trasie Nasielsk – Sierpc, a awaryjna ZKA na wskazanym odcinku przestaje funkcjonować.
Już w grudniu pisaliśmy, że część pociągów Kolei Mazowieckich na niedawno otwartym połączeniu Ostrołęka – Chorzele
musi być zastępowana autobusami komunikacji zastępczej. Sytuacja mazowieckiego przewoźnika
w zakresie pojazdów spalinowych jest trudna; jeszcze bardziej utrudniły ją ostatnio
dwa kolejne wypadki na przejazdach.
Jakim taborem dysponują KM? Poprosiliśmy mazowieckiego przewoźnika o wykaz wszystkich jego pojazdów spalinowych. Są to
- SA222-001; SA222-002.
- VT628-09-19.
- VT627-101; VT627-102; VT627-104; VT627-105.
- SA135-015, SA135-016; SA135-017; SA135-018; SA135-21; SA135-22; SA135-24.
Pojazdy będące w eksploatacji świadectwa ważności posiadają do: SA222-001 - 22.09.2030 r.; VT627-102 - 20.12.2028 r.; SA135- 015 - 23.05.2030 r.; SA135- 017 - 16.05.2031 r.; SA135- 018 - 23.06.2031 r.; SA135- 024 - 17,01.2025 r.
Na długi okres ze względu na naprawy awaryjne to VT627-101; SA135-016 oraz SA222-002. Pojazdy przechodzące naprawy bieżące to VT627-104; VT627-105. Z kolei naprawy w poziomie P4 przechodzą pojazdy VT628-009-019 oraz SA135-021; pojazd SA135-022 oczekuje na naprawę P4. W związku z tym, poza pojazdami SKPL w ruchu są obecnie pojazdy SA222-001, VT627-102 oraz SA135- 015; 017; 018 i 024.