Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Szczecin do odwołania bez tramwajów na Prawobrzeże. Pękają nowe szyny

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-01-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Szczecin do odwołania bez tramwajów na Prawobrzeże. Pękają nowe szyny
Nie tylko Olsztyn zmaga się z licznie pękającymi szynami na trasie tramwajowej. W Szczecinie podjęto właśnie decyzję o natychmiastowym wyłączeniu przebudowanego torowiska na ul. Gdańskiej i Energetyków. Badania wykazały liczne nieprawidłowości w spawach szyn. Tramwaje nie dojeżdżają na Prawobrzeże.

Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego i Tramwaje Szczecińskie podjęły decyzję o natychmiastowym wyłączeniu z ruchu torowiska na Gdańskiej i Energetyków. Powodem są pękające szyny, co zagraża bezpieczeństwu. Problem obejmuje nowy odcinek torów, zrealizowany przez firmę Energopol Szczecin i oddany do użytku w zeszłym roku jako element Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. – Te awarie, które mają miejsce, nasilają się. Do chwili obecnej było 25 takich zdarzeń. Występowały praktycznie już codziennie – mówi Dariusz Wołoszczuk, kierownik Działu Sterowania, Zarządzania i Kontroli Transportu Miejskiego w ZDiTM Szczecin. Przeprowadzono również badania spawów szyn na wspomnianym odcinku. Wyniki są negatywne. Ekspertyza wykazała nieprawidłowości w 108 na ponad 800 spawów torowisk.

Energopol będzie musiał teraz naprawić torowisko. – Udostępniliśmy je w całości wykonawcy. Wycofaliśmy nawet autobusy ze wspólnego pasa – mówi Wołoszczuk. Ponowne uruchomienie tramwajów uzależnione jest od tempa usuwania usterek przez firmę Energopol Szczecin. – Wykonawca na spotkaniu, według wstępnych ustaleń, nie był w stanie sprecyzować ile czasu to zajmie. Liczymy się z tym, że może to być okres około tygodnia – dodaje Dariusz Wołoszczuk. Na razie jednak nie sprzyjają warunki atmosferyczne. – Pełną odpowiedzialność bierze wykonawca i to do niego należy decyzja, czy teraz może prowadzić prace, czy też powinien poczekać – mówi Wołoszczuk.

Więcej na portalu Transport-publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Naukowcy ze Świerku pomagają w badaniu szyn kolejowych

Innowacje

Dlaczego szyny nie lubią upałów

Zintegrowany transport

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Naukowcy ze Świerku pomagają w badaniu szyn kolejowych

Innowacje

Dlaczego szyny nie lubią upałów

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5