Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", dziś rozpoczęły się jazdy próbne VT614. Pojazd ma być przekazany Kolejom Śląskim 25 kwietnia. Pozostałe siedem jednostek ma zostać dostarczonych do końca czerwca.
- Pierwszy VT614 ma być przekazany Kolejom Śląskim - oczywiście po uzyskaniu wszelkiej niezbędnej dokumentacji związanej z dopuszczeniem do ruchu - 25 kwietnia - mówi "Rynkowi Kolejowemu" rzecznik przewoźnika Maciej Zaremba. Jak informuje, baza dla VT614 będzie zorganizowana w taki sam sposób, jak dla pojazdów DH-1 i DH-2, które Sigma już dostarczyła.
Do końca marca na stan Kolei Śląskich miał zostać wpisany tabor z drugiego "problemowego" zamówienia - wagony niemieckiej spółki Heros Rail Rent - Wagony Heros są obecnie na przeglądzie - mówi Zaremba.
VT 614 to niemiecka konstrukcja firmy Duewag AG z połowy lat 70-tych, która kilkakrotnie przechodziła gruntowne modernizacje. W latach 2003-2004 wymieniono m.in. silniki na nowoczesne i niezawodne silniki Cummins QSK-19 o mocy 896kW, stosowane do dzisiaj m.in. w pojazdach Bombardiera. Zmodernizowano również toalety (teraz wszystkie funkcjonują w układzie zamkniętym), zaprojektowano nowy układ siedzeń, zadbano o miejsca dla rowerzystów i niepełnosprawnych. Pojazdy, eksploatowane z powodzeniem wiele lat przez Koleje Niemieckie i Koleje Rumuńskie zostały również w pełni spolonizowane i dostosowane do ruchu w Polsce przez Sigma Tabor.
Czytaj też: