Na targach Innotrans 2016 swoje stoisko miał także poznański FPS, który w kraju zajmuje się obecnie modernizacją elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57, a w stałej ofercie posiada budowę wagonów pasażerskich oraz ich modernizację.
To właśnie ofertę budowy wagonów bezprzedziałowych 1 klasy (158A i 164A) i 2 klasy (159A), a także zupełnie nowych wagonów 2 klasy z szerokim wejściem dla pasażerów niepełnosprawnych i przedziałami dla nich (157A), prezentował FPS w Berlinie. Wagony tego typu firma dostarczyła z końcem 2015 roku spółce PKP Intercity i kursują one obecnie w pociągach EIC pomiędzy Warszawą a Szczecinem i Świnoujściem.
– Właśnie zakończyliśmy proces kwalifikacji certyfikowanego dostawcy na rzecz Deutsche Bahn AG w obszarze nowych wagonów pasażerskich. Z tym dokumentem może starać się o udział w przetargach organizowanych przez DB. W przyszłości chcielibyśmy brać udział w przetargach za naszą zachodnią granicą – mówiła w końcu lipca Katarzyna Raducha, kierownik działu handlu i marketingu poznańskiego producenta.
Wagony FPS, które oferowane były podczas targów Innotrans zachodnioeuropejskim klientom, można obejrzeć na zdjęciach z prezentacji pierwszych sztuk przekazanych w grudniu 2015 do PKP Intercity
tutaj.