Inwestycja Polskich Linii Kolejowych poprawią obsługę pasażerów i standard linii E 30 w regionie i aglomeracji wrocławskiej. Podróżni skorzystają z nowych peronów. Dyżurny ruchu zamieni urządzenia przekaźnikowe na komputerowy system Ebilock 950. Kompleksowa przebudowa układu stacji Wrocław Leśnica obejmuje m.in.: obiekty inżynieryjne, prace torowe, w tym zabudowę nowych rozjazdów, prace ziemne, odwodnienie, sieć trakcyjną.
Stacja Wrocław Leśnica jest wpisana do rejestru zabytków. Charakterystyczne drewniane wiaty zostały zdemontowane, odnowione i ponowne ustawione. Perony również zmieniły wygląd. Mają nowa nawierzchnię zgodną z wytycznymi konserwatorskimi i oświetlenie nawiązujące do oryginalnych lamp z lat trzydziestych XX w. Pierwsze dwa, które za kilka dni będą dostępne dla podróżnych, już są przystosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach ruchowych. Pojawił się podjazd i dojście dla pieszych. Widać stylowy system informacji wizualnej dla pasażerów. Ciekawie prezentują się stylowe zegary.
Z panoramy stacji zniknęły zbędne, nie objęte ochroną konserwatorską obiekty. Tunelowe przejście dla pieszych między peronami jest modernizowane z zachowaniem historycznego wystroju oraz przedłużone. Bezpieczeństwo i wygodę zapewni także budowa drugiego nowego podziemnego przejścia. W krajobrazie stacji pojawią się ekrany akustyczne, ograniczające hałas pochodzący z linii kolejowej.
Przejazdy kolejowo - drogowe w pobliżu stacji na ul. Średzkiej i Trzmielowickiej są po pierwszym etapie przebudowy. Zyskują nową nawierzchnię i odpowiednie do kategorii obiektu urządzenia sygnalizacji. Kolejny etap przebudowy przejazdów rozpocznie na początku kwietnia br. Objazdy będą oznakowane oraz zapewniona będzie informacja dla kierowców i pieszych. Przebudowa stacji zakończy się we wrześniu 2013 roku.