Wczoraj (10 marca) do Warszawy dotarł pierwszy krótki Jazz. Teraz będzie przechodził proces homologacji. Pesa dostarczy w sumie 30 krótkich tramwajów 134N Jazz.
Jednoprzestrzenne 19,3-metrowe tramwaje, złożone z trzech członów, pomieszczą 132 pasażerów, w tym 27 na miejscach siedzących. Są to pojazdy bezosiowe (bez połączenia między kołami), dzięki czemu mają one idealnie płaską podłogę – bez wzniosów w rejonie wózków. W odróżnieniu od Jazzów Duo krótkie wagony mają wygląd zachowawczy, nawiązujący do Swingów.
Według wcześniejszych założeń wszystkie tramwaje mają dotrzeć do końca września, a ich odbiory potrwają do końca października br. Podobnie, ja w przypadku Jazzów Duo, będą musiały przejść rygorystyczne testy, w tym 5 tys. km bezawaryjnej jazdy. Tramwaje zostaną skierowane do obsługi mniej obleganych linii (np. 6, 27, 28, 14, 31) – tam, gdzie obecnie jeżdżą pojedyncze wagony.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl