Newag i ZNTK Mińsk Mazowiecki z grupy Pesa złożyły wspólną ofertę w przetargu na modernizację 44 elektrycznych zespołów trakcyjnych Przewozów Regionalnych. To największy obecnie projekt inwestycyjny przewoźnika.
Wspólna oferta dwóch największych producentów taboru zdarza się w naszym kraju bardzo rzadko, ale poprzednio została złożona w bardzo podobnym zamówieniu - na modernizację pociągów EN57 dla Kolei Mazowieckich. Wtedy udało się wygrać przetarg, a modernizacja jest już realizowana. Teraz też może tak być, gdyż oferta konsorcjum była jedyną złożoną w przetargu. Opiewa na kwotę ok. 381 mln złotych brutto i najprawdopodobniej mieści się w kosztorysie - Przewozy Regionalne oszacowały wartość zamówienia na 310 mln złotych netto, czyli 381,3 mln złotych brutto.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie modernizacji 44 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57. Modernizacja napędu i wózków musi pozwoli na podwyższenie prędkości maksymalnej zespołów trakcyjnych do 120km/h. Więcej na temat zmian i udogodnień dla pasażerów można przeczytać tutaj.
Do modernizacji wybrano jednostki z zakładów PR w Opolu (8), Łodzi (6), Olsztynie (6), Poznaniu (6), Bydgoszczy (4), Rzeszowa (4), Szczecina (4), Białegostoku (2), Zielonej Góry (2), Kielc (1) i Wrocławia (1). Na przebudowę wszystkich 44 EN57 wykonawca będzie miał 18 miesięcy od podpisania umowy.
Czytaj też: