Piotr Malepszak został powołany na stanowisko wiceministra odpowiedzialnego za kolej w Ministerstwie Infrastruktury. Wcześniej związany był z PKP PLK i Kolejami Dolnośląskimi. Później pełnił funkcję członka zarządu i prezesa Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK), a ostatnio pracował jako pełnomocnik prezydenta Gdańska ds. kolejowych.
Piotr Malepszak zostanie dzisiaj (15 grudnia) powołany na stanowisko wiceministra odpowiadającego za kolej w resorcie infrastruktury. Według niepotwierdzonych informacji nominacja może zostać podpisana po powrocie premiera Donalda Tuska do kraju.
Piotr Malepszak od 2008 roku związany był z PKP Polskie Linie Kolejowa SA, gdzie rozpoczął pracę na stanowisku specjalisty by w końcu zostać dyrektorem Biura Dróg Kolejowych i pełnomocnikiem zarządu ds. rewitalizacji linii kolejowych. W czerwcu 2016 r. został jednak odwołany ze stanowiska i nie przyjął propozycji przejścia na inne stanowisko w Centrum Realizacji Inwestycji PKP. W ramach pracy w PKP PLK opowiadał m.in. za przygotowania połączeń na EURO 2012 oraz pakietu zadań rewitalizacyjnych dla wykorzystania środków unijnych, czy przygotowania infrastruktury dla programu Pendolino.
W styczniu 2017 r.
dołączył do zarządu Kolei Dolnośląskich jako wiceprezes. Od grudnia 2018 r. zasiadał w zarządzie Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK), gdzie odpowiadał za przygotowanie kolejowej części inwestycji.
21 lutego 2019 r., czyli po rezygnacji Jacka Bartosiaka, rada nadzorcza powierzyła mu funkcję p.o. prezesa CPK, którą sprawował do 27 listopada 2019 r., kiedy prezesem zostały Mikołaj Wild (obecny prezes CPK). Po tej zmianie Malepszak pozostał w zarządzie CPK, gdzie dalej odpowiadał za inwestycje kolejowe.
W lipcu 2020 r. zakończył współpracę z CPK.
Od marca 2021 r. Piotr Malepszak sprawował funkcję pełnomocnika prezydent Gdańska ds. kolejowych. Piotr Malepszak pochodzi z rodziny o wieloletnich tradycjach kolejarskich, jest absolwentem Technikum Kolejowego w Poznaniu, Wyższej Szkoły Komunikacji i Zarządzania w Poznaniu i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. W latach 2003-2004 stypendysta Purdue University w USA.
Ostatnio z Piotrem Malepszakiem rozmawialiśmy pod koniec listopada tego roku. Mówił wtedy, że lotniczy i kolejowy program inwestycyjny CPK wymagają dokładnego audytu, urealnienia prognoz ruchu oraz kosztów. Jego zdaniem budowa kolei dużych prędkości jest zdecydowanie bardziej realna niż budowa nowego lotniska, ale w obu przypadkach nie można liczyć na zakończenie inwestycji przed 2035 r.
13 grudnia zaprzysiężony został nowy rząd Donalda Tuska. Resort infrastruktury ma w związku z tym nowego szefa, którym został
Dariusz Klimczak z Polskiego Stronnictwa Ludowego. Pierwszym wiceministrem został
Arkadiusz Marchewka. Poznaliśmy również
nowego pełnomocnika ds. CPK.