Partnerzy serwisu:
Pasażer

Lubuskie: Zależy nam narozwoju kolei transgranicznej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-04-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Lubuskie: Zależy nam narozwoju kolei transgranicznej
Przedstawiciele Zachodniego Ośrodka Polityki Regionalnej przekazali marszałek Elżbiecie Polak list otwarty w sprawie uruchomienia połączeń kolejowych między Branderburgią a woj. lubuskim. Marszałek przyjęła list podczas wtorkowej (2 kwietnia) konferencji prasowej w szpitalu i poinformowała, że już pod koniec bieżącego roku na lubuskie tory wyjadą cztery nowoczesne szynobusy, które połączą nasz region z Brandenburgią.  - Na zakup taboru kolejowego przeznaczamy co roku bardzo dużo pieniędzy. To już jest ponad 80 mln zł! Ale ten rok jest szczególny, ponieważ kupujemy cztery szynobusy za prawie 50 mln zł – mówiła marszałek Elżbieta Polak.

Zarząd Województwa Lubuskiego zapewnia, że jest zdeterminowany, by rozwijać szybką kolej transgraniczną i dodaje, że inwestycje w infrastrukturę kolejową są zadaniem priorytetowym. Samorząd na dowód tych słów przypomina, że w tym roku do lubuskiego z rezerwy celowej budżetu państwa trafi 7,2 mln zł. Zostaną one wykorzystane na częściowe sfinansowanie zakupu czterech spalinowych pojazdów. Pozostała część pochodzić będzie z LRPO.

– Umowa na cztery szynobusy, które będziemy kupować w tym roku została już podpisana. Wykonawcą będzie bydgoska firma Pesa. Będą one spełniały warunki, które umożliwią im wjazd na teren Brandenburgii. Chcemy rozwijać połączenia transgraniczne. Łączyć Gorzów i Zieloną Górę z Berlinem. Te szynobusy będą bardzo nowoczesne – dodał wicemarszałek Jacek Hoffmann. Dostawa planowana jest w miesiącach od października do grudnia 2013 r., a to oznacza, że szynobusy pojawią się na lubuskich torach pod koniec tego roku.

Lubuskie inwestuje w kolej

Przypomnijmy, że to  nie jedyne zakupy kolejowe w Lubuskiem w tym roku. W latach 2014 -2015 środki z Funduszu Kolejowego i rezerwy celowej z budżetu państwa zaplanowano na zakup dwóch czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Wartość jednego pojazdu to kwota 24,6 mln zł.  Wkład własny województwa wyniesie 29,2 mln zł.  Projekt realizowany będzie w partnerstwie  z regionem zachodniopomorskim w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Pierwszy pociąg pojawi się na lubuskich torach w 2014 a drugi w 2015 roku.

Ponadto lubuskie otrzyma cztery zmodernizowane elektryczne zespoły trakcyjne w wyniku realizacji projektu „Modernizacja 44 elektrycznych zespołów trakcyjnych”, którego beneficjentem jest spółka Przewozy Regionalne. Projekt obejmuje osiem województw: lubuskie, dolnośląskie, lubelskie, pomorskie, łódzkie, kujawsko-pomorskie, zachodniopomorskie.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5