Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Łodzianie chcą powrotu do reformy komunikacji z 2001 r.

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-04-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Łodzianie chcą powrotu do reformy komunikacji z 2001 r.
Powrót do częstotliwości kursowania, długości szczytu komunikacyjnego oraz czasów przejazdu z 2001 r. - to postulaty inicjatywy społecznej "Oddajcie nam tramwaje" w odniesieniu do łódzkiej komunikacji miejskiej. Od początku kwietnia organizatorzy akcji zbierają podpisy pod petycją skierowaną do łódzkiej Rady Miejskiej.

Stan sprzed 13 lat przyjęto jako punkt odniesienia nieprzypadkowo. - W 2001 r. przeprowadzono reformę komunikacji miejskiej. Zmniejszono liczbę bezpośrednich połączeń, ale znacznie zwiększono częstotliwość wszystkich linii tramwajowych, które miały też kursować w równych odstępach czasu - wyjaśnia Tomasz Bużałek z Łódzkiej Inicjatywy na rzecz Przyjaznego Transportu. - Na przykład na Retkinii mieliśmy 3 linie tramwajowe, każda co 7,5 minuty, co w praktyce dawało tramwaj co 2-3 minuty od 6 rano do 19.30. Był to bardzo wygodny standard, pod względem częstotliwości porównywalny z miastami, w których działa metro - przekonuje współorganizator akcji. Pasażer nie musiał sprawdzać rozkładu jazdy: po prostu wychodził na przystanek i wsiadał w pierwszy tramwaj, jaki podjechał, a w razie potrzeby przesiadał się po drodze.

Przez 13 lat wiele się zmieniło. - Aż trudno uwierzyć, ale są trasy, na których 13 lat temu tramwaje kursowały 3,5–krotnie częściej, niż obecnie. To przypadek ul. Kilińskiego, gdzie wtedy tramwaje 3 linii kursowały łącznie co 3-4 minuty, a dziś raz na 15-20 min, i to w dniu roboczym - mówi T. Bużałek. Na innych trasach pogorszenie standardu również nastąpiło, choć nie w takiej skali. Najbardziej odczuwają to ci pasażerowie, którzy muszą się przesiadać. W efekcie znaczna część podróżnych odeszła do transportu samochodowego.

- Powrót do reformy z 2001 r. byłby środkiem zaradczym - kontynuuje działacz ŁIPT. - Miasta nie stać na utrzymywanie nieefektywnej komunikacji miejskiej, z której pasażerowie nie chcą korzystać, a więc za którą nie zapłacą w postaci biletów. Proponowany przez nas krok pozwoli lepiej gospodarować posiadanym przez MPK taborem i wykorzystać pracę kierowców i motorniczych. Tym samym koszt jednostkowy usługi dla miasta będzie niższy - przekonuje. Według naszego rozmówcy, pasażerowie dość szybko zauważyliby różnicę i przekonali się do korzystania z MPK - zwłaszcza przy obecnych, wywołanych remontami utrudnieniach w poruszaniu się po mieście.

To tylko fragment artykułu. Więcej na stronie Transport-publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Protransportowi warszawiacy, czyli co wynika z barometru

Zintegrowany transport

Co czwarty Europejczyk nie zna komunikacji miejskiej

Śšwiat

Co czwarty Europejczyk nie zna komunikacji miejskiej

Transport Publiczny 18 czerwca 2014

Katowice chcą zwiększyć udział transportu szynowego w obsłudze miasta

Zintegrowany transport

Paryż złym wzorcem rozwiązań komunikacyjnych?

Zintegrowany transport

Paryż złym wzorcem rozwiązań komunikacyjnych?

mj, Transport Publiczny 19 sierpnia 2014

Tallin: Darmowa kolej do końca kwietnia. Co dalej?

Śšwiat

Tallin: Darmowa kolej do końca kwietnia. Co dalej?

lp, Rynek Kolejowy 06 kwietnia 2015

Zobacz również:

Protransportowi warszawiacy, czyli co wynika z barometru

Zintegrowany transport

Co czwarty Europejczyk nie zna komunikacji miejskiej

Śšwiat

Co czwarty Europejczyk nie zna komunikacji miejskiej

Transport Publiczny 18 czerwca 2014

Katowice chcą zwiększyć udział transportu szynowego w obsłudze miasta

Zintegrowany transport

Paryż złym wzorcem rozwiązań komunikacyjnych?

Zintegrowany transport

Paryż złym wzorcem rozwiązań komunikacyjnych?

mj, Transport Publiczny 19 sierpnia 2014

Tallin: Darmowa kolej do końca kwietnia. Co dalej?

Śšwiat

Tallin: Darmowa kolej do końca kwietnia. Co dalej?

lp, Rynek Kolejowy 06 kwietnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5