Od września ego roku pociągi mają jeździć szybciej po moście średnicowym w Warszawie. PKP PLK podpisała właśnie umowę na remont przeprawy. Dotychczasowa prędkość maksymalna pociągów – 40 km/h - zostanie podwyższona do 60 km/h.
Prace zapewnią utrzymanie przepustowości linii przebiegających po moście do czasu planowanej kompleksowej modernizacji trasy Warszawa Zachodnia – Warszawa Wschodnia. Zaplanowane roboty pozwolą na przywrócenie prędkości eksploatacyjnej pociągów, jaka obowiązuje na całej trasie Warszawa Zachodnia – Warszawa Wschodnia. Bez przeprowadzenia zaplanowanych robót konieczne byłoby jej dalsze obniżanie, co spowodowałoby znaczne obniżenie przepustowość podmiejskiej linii średnicowej przebiegającej przez Warszawę.
Roboty, które przeprowadzą PKP Polskie Linie Kolejowe na moście średnicowym będą wiązały się przede wszystkim z wymianą szyn o długości ponad 3700 metrów, wymianą 2888 mostownic z naprawa elementów mocujących je do konstrukcji mostu, oraz blach przeciwpożarowych. Wymienione zostaną również szyny o długości blisko 330 metrów wraz z ponad 550 podkładami w strefach dojazdowych za i przed mostem. Wykonawca robót zajmie się również zagęszczeniem podsypki pod torami.
Zasadnicze roboty w części podmiejskiej warszawskiego mostu średnicowego będą prowadzone od 29 czerwca do 1 września 2013 roku. Na czas prac remontowych wdrożona zostanie specjalna organizacja ruchu pociągów, która pozwoli ograniczyć niedogodności związane z zamknięciem obydwu torów podmiejskich. W ramach umowy o wartości 9 347 999,99 złotych brutto, podpisanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe z wykonawcą – firmą INTOP Warszawa części dalekobieżnej mostu średnicowego, w pierwszej połowie 2014 roku, zostaną przeprowadzone prace o podobnym zakresie.