Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Gama po eksploatacji nadzorowanej w Lotos Kolej. Zero defektów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Autor:

Pesa/RK

Data publikacji:
21-02-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Pesa/RK

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Gama po eksploatacji nadzorowanej w Lotos Kolej. Zero defektów
W lutym spółka Lotos Kolej zakończyła eksploatację nadzorowaną wyprodukowanej przez bydgoską Pesę lokomotywy 111Ed – 001 Gama Marathon. – Są już pierwsze wnioski maszynistów i specjalistów ds. trakcji dotyczące pojazdu, które otrzymaliśmy z Lotos Kolej – informuje Michał Żurowski, rzecznik prasowy Pesy.

Jak podaje przedstawiciel producenta, lokomotywa Gama przejechała w Lotos Kolej łącznie 6 tys. 859 kilometrów prowadząc 26 pociągów. Obsługiwała głównie relację Gdańsk Olszynka – Zduńska Wola Karsznice – Gdańsk Olszynka linią kolejową nr 131. Maksymalne brutto obsługiwanego pociągu wynosiło 3 622 ton, a średnio pociągi ładowne jeździły z bruttem ok. 3 130 ton. Producenta najbardziej cieszy jednak ostatnia cyfra prezentujące statystyki po testach w Lotos Kolej. Jest liczba zero, która odpowiada liczbie defektów.

Pesa podaje, że autorzy sprawozdania ocenili Gamę jako „lokomotywę stosunkowo łatwą w obsłudze, dobrze dającą sobie radę w prowadzeniu pociągów z dużym bruttem (…) posiadającą w chwili obecnej kilka mankamentów stosunkowo łatwych do wyeliminowania przez producenta”.

Wśród tych ostatnich – nad którymi Pesa już pracuje – zwrócono uwagę m.in. na zbyt mocno świecące oświetlenie lampek sygnalizacyjnych na pulpicie, brak klipsów (już są montowane) na rozkłady jazdy i rozkazy pisemne oraz konieczność pewnych poprawek ergonomii pulpitu i kabiny; np. dot. poręczy.

Do pozytywów zostało zaliczone zaplecze socjalne maszynistów w Gamie i walory systemu Marathon, które w tej konkretnej eksploatacji pozwoliły np. na dokończenie jazdy poza trakcją elektryczną na trasie z Gdańska do Koluszek. To zresztą jeden z najważniejszych - co istotne, spełnionych - celów testów odbytych przez Gamę: sprawdzenie w praktyce i potwierdzenie przydatności systemu dojazdowego Marathon.

– Warto dodać, że tam gdzie inny pojazd – produkowany przez innego renomowanego producenta – musiał podsypywać piaskiem, Gama nie podsypywała, mimo odbywania testów w warunkach zimowych – podkreśla Michał Żurowski. – Najistotniejsze dane, to jednak wspomniany już w statystyce imponujący tonaż brutto, efektywność Marathonu oraz bezawaryjność – liczba defektów wyniosła 0 – dodaje.

Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Talgo i PESA chcą razem budować pociągi KDP dla CPK

Tabor i technika

Talgo i PESA chcą razem budować pociągi KDP dla CPK

Pesa 25 września 2024

Dziesięć kolejnych Elfów II w KD z pomocą kredytu z PKO Banku Polskiego

Tabor i technika

Zobacz również:

Alstom odpuszcza. Pesa na pewno dostarczy 62 EZT dla Rumunii

Tabor i technika

Alstom odpuszcza. Pesa na pewno dostarczy 62 EZT dla Rumunii

Jakub Rösler 25 września 2024

Pesa: Kontrakt na tramwaje dla Jerozolimy "w wychłodzeniu"

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Talgo i PESA chcą razem budować pociągi KDP dla CPK

Tabor i technika

Talgo i PESA chcą razem budować pociągi KDP dla CPK

Pesa 25 września 2024

Dziesięć kolejnych Elfów II w KD z pomocą kredytu z PKO Banku Polskiego

Tabor i technika

Zobacz również:

Alstom odpuszcza. Pesa na pewno dostarczy 62 EZT dla Rumunii

Tabor i technika

Alstom odpuszcza. Pesa na pewno dostarczy 62 EZT dla Rumunii

Jakub Rösler 25 września 2024

Pesa: Kontrakt na tramwaje dla Jerozolimy "w wychłodzeniu"

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5