Nowa spółka kolejowa finansowana przez Xaviera Niela, Midnight Trains, wchodzi na francuski rynek. Operator stawia na pociągi nocne dla pasażerów, którzy będą chcieli podróżować w niemal luksusowych warunkach. Pierwsze nocne połączenia Midnight Trains mają ruszyć w grudniu 2023 roku.
Midnight Trains ogłosił dziś (16 czerwca) wejście do francuskiego sektora kolejowego. Prywatny operator zaproponuje ofertę pociągów nocnych, które przede wszystkim stanowić będą alternatywę dla połączeń zarządzanych przez SNCF. Ważne w tym kontekście jest to, że subsydiowane przez państwo SNCF w styczniu tego roku
ogłosiło odbudowę siatki nocnych pociągów. Niedawno uruchomiono jedno z pierwszych połączeń,
pociąg między Paryżem a Niceą.
Pociąg jak hotelPierwsze nocne trasy Midnight Trains planuje uruchomić w 2024 r. Jak poinformowała nowa spółka w komunikacie, jej pociągi mają przypominać ,,hotele na szynach”. Dlatego warunki wewnątrz wagonów znacznie odbiegać będą od tego, co ma do zaoferowania obecnie krajowy przewoźnik Francji, jedyny, który oferuje nocne pociągi z Paryża.
Start-up ma zamiar sprzedawać nie miejsca w przedziałach, ale ,,pokoje” – po to, aby wrażenia i komfort podróżnych były jak najbardziej zbliżone do tego, co daje pobyt w hotelu. Dostępne będą tylko pomieszczenia prywatne- jednoosobowe lub do współdzielenia z osobą towarzyszącą czy rodziną. Nie będzie możliwości dzielenia pokoju z nieznajomymi podróżnymi. W pociągu będzie znajdował się wagon restauracyjny i bar. Będzie można skorzystać z usługi concierge’a, czyli osoby zwykle kojarzonej z branża hotelarską, odpowiedzialnej za udzielanie podróżnym informacji, przekierowanie rozmowy telefonicznej, koordynowanie plan podróży.
Ceny biletów nieznanePociągi Midnight Trains odjeżdżać będą z Paryża i pojadą w różne części Europy. Wśród destynacji branych pod uwagę są Madryt, Lizbona, Mediolan, Wenecja, Florencja, Rzym, Wiedeń, Edynburg, Budapeszt, Berlin i Kopenhaga.
Nieznane są jeszcze ceny biletów na pociągi rozpoczynające kursy od rozkładu jazdy 2024 r. Jak wynika z komunikatu spółki, Midnight Trains niekoniecznie chce zająć miejsce w sektorze premium, a jeśli chce konkurować z SNCF, ceny biletów powinny być zbliżone do tych proponowanych przez państwowego przewoźnika. Nie wiadomo też jeszcze, kto dostarczy wagony nowemu operatorowi.
Start-up Midnight Trains utworzony został niecały rok temu. Na czele tej firmy stoją Adrien Aumont, współzałożyciel KissKissBankBank (francuska platforma crowdfundingowa) i Romain Payet, były sekretarz generalny tej platformy. Wspierani są przez osoby bardziej doświadczone w sektorze kolejowym: Odile Fagot, była administratorka Eurostar, która spędziła 22 lata w SNCF oraz Franck Gervais, były szef innej spółki kolejowej – Thalys.