Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

ERTMS naodcinku Legnica - Bielawa Dolna napółmetku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
28-03-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
ERTMS naodcinku Legnica - Bielawa Dolna napółmetku
Za kilkanaście miesięcy ma działać system ERTMS drugiego poziomu na liczącym ponad 84 km odcinku linii kolejowej z Legnicy do Bielawy Dolnej, gdzie zamontowano już eurobalisy będące wyposażeniem ETCS oraz maszty radiokomunikacyjne sytemu GSM-R. Kolejnym krokiem są testy, które zweryfikują prawidłowe funkcjonowanie zamontowanych urządzeń.

– Pierwsze testy ERTMS na linii kolejowej E 30 prowadzone będą na pilotażowym odcinku Okmiany – Bolesławiec – Zebrzydowa. Odcinek ten ma zweryfikować przyjęte założenia dotyczące rozwiązań technicznych i instalacyjno-montażowych – wyjaśnia Ryszard Biernat, kierownik kontraktu z ramienia PKP Polskich Linii Kolejowych. – Testy będą prowadzone według specjalnie opracowanych scenariuszy operacyjnych i przypadków testowych. Jeśli wypadną pomyślnie, na pozostałych odcinkach zostaną przeprowadzone w mniejszym zakresie – dodaje.

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, która realizuje wdrożenie europejskiego systemu, w dalszej części inwestycji planuje stopniowe uruchomieniu wszystkich systemów na kolejnych odcinkach linii kolejowych, począwszy od 2013 roku. Narodowy Plan Wdrażania Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym przewiduje, że w Polsce planowane jest wdrożenie systemu ETCS na 5 000 km, a GSM-R na 15 000 km linii kolejowych.

System sterowania pociągiem ETCS może występować w trzech różnych poziomach zastosowań. Na odcinku linii kolejowej z Legnicy do Bielawy Dolnej będzie działał ETCS poziomu 2. Jest to system scentralizowany, oparty na podstawowej jednostce, jaką jest centrum sterowania radiowego RBC. Centrum otrzymuje informacje ruchowe z podległego mu obszaru (od kilkunastu do kilkudziesięciu kilometrów), które następnie są analizowane i na podstawie uzyskanych danych RBC przekazuje informacje do pojazdów będących pod jego nadzorem. Informacje te przesyłane są drogą radiową, w wykorzystaniem systemu GSM-R i dotyczą głównie zezwolenia na jazdę i dozwolonej prędkości. Przy takiej konfiguracji systemu ETCS nie jest wymagane stosowanie sygnalizatorów przytorowych – ich użycie jest opcjonalne.

Wdrożenie systemu ERTMS realizowane jest w ramach projektu „Modernizacja Linii Kolejowej E 30, etap II. Pilotażowe wdrożenie ERTMS/ETCS i ERTMS/GSM-R w Polsce na odcinku Legnica – Węgliniec – Bielawa Dolna” POIiŚ 7.1-15.1. współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończy się w czwartym  kwartale 2014 roku.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Mazowieckie: Pociągi wróciły na stację Podnieśno, więcej towarów na torach

Infrastruktura

Mazowieckie: Pociągi wróciły na stację Podnieśno, więcej towarów na torach

PKP Polskie Linie Kolejowe 18 października 2024

Budimex o Forum Inwestycyjnym PKP PLK

Infrastruktura

Budimex o Forum Inwestycyjnym PKP PLK

Łukasz Malinowski 21 października 2024

Grupa PKP PLK: Miliardy dla spółek zależnych. Co na to rynek?

Infrastruktura

Grupa PKP PLK: Miliardy dla spółek zależnych. Co na to rynek?

Łukasz Malinowski 08 października 2024

PLK: Położono 7 kilometrów toru między Szczecinkiem a Białogardem

Tabor i technika

Nowe podejście do napraw peronów? Na razie w Wielkopolsce

Infrastruktura

Nowe podejście do napraw peronów? Na razie w Wielkopolsce

Roman Czubiński 02 października 2024

Zobacz również:

Mazowieckie: Pociągi wróciły na stację Podnieśno, więcej towarów na torach

Infrastruktura

Mazowieckie: Pociągi wróciły na stację Podnieśno, więcej towarów na torach

PKP Polskie Linie Kolejowe 18 października 2024

Budimex o Forum Inwestycyjnym PKP PLK

Infrastruktura

Budimex o Forum Inwestycyjnym PKP PLK

Łukasz Malinowski 21 października 2024

Grupa PKP PLK: Miliardy dla spółek zależnych. Co na to rynek?

Infrastruktura

Grupa PKP PLK: Miliardy dla spółek zależnych. Co na to rynek?

Łukasz Malinowski 08 października 2024

PLK: Położono 7 kilometrów toru między Szczecinkiem a Białogardem

Tabor i technika

Nowe podejście do napraw peronów? Na razie w Wielkopolsce

Infrastruktura

Nowe podejście do napraw peronów? Na razie w Wielkopolsce

Roman Czubiński 02 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5