Ponad milion osób skorzystało z przejazdów pociągami ICE między Monachium a Berlinem w przeciągu ponad trzech miesięcy od otwarcia nowej linii KDP w Niemczech.
100 dni po oddaniu do użytku trasy KDP Berlin-Monachium, Birgit Bohle, odpowiadająca w zarządzie przewoźnika za przewozy dalekobieżne, dokonała pierwszego bilansu: „Start przewozów był trudny i nie odpowiadał jakości, jaką obiecujemy naszym klientom. Wszystkie trudności udało się nam jednak pokonać, zaś zainteresowanie naszą ofertą przerasta nawet nasze oczekiwania”, powiedziała Bohle.
Ponad milion osób skorzystało z przejazdów pociągami ICE między Monachium a Berlinem w przeciągu ponad
trzech miesięcy od otwarcia. Dziennie sprzedawanych jest średnio 11 tys biletów, a punktualność przekracza ponad 90%. Już teraz DB planuje dodanie dwóch par sprinterów między stolicą Niemiec a stolicą Bawarii z następną zmianą rozkładu jazdy oraz uruchomienie połączenia ICE z Berlina przez Norymbergę do Wiednia. Od grudnia na te trasę wyjadą składy ICE 4.
Z kolei korzysta obecnie aż 40% osób przemieszczających się między obiema metropoliami. Po
upadku Air Berlin Lufthansa dodała dodatkowe loty, 8 par samolotów dziennie
wprowadził na trasę Easyjet. Najniższe ceny, ale najdłuższy czas przejazdu oferuje zaś
Flixbus.