Pierwsze tramwaje Twist produkcji PESA Bydgoszcz wyprodukowano dla Częstochowy i to tam ujawniły wadę uniemożliwiającą eksploatację. Producent sukcesywnie modernizuje pojazdy, a pierwsze z nich wróciły już do miasta.
O tajemniczej usterce w częstochowskich Twistach pisaliśmy wcześniej na łamach serwisu transport-publiczny.pl. W pojazdach pojawiła się wada nie zagrażająca bezpieczeństwu pasażerów, jednak potrzebne było odesłanie wagonów do fabryki producenta w Bydgoszczy z uwagi na konieczność korekty wybranych elementów konstrukcyjnych.
Usterka – jak pisaliśmy w lutym – przyczynę mogła mieć w błędzie poczynionym jeszcze w fazie projektowej. Jeden z informatorów wskazał na błąd przy obliczeniach materiałowych, jednak informacji tej nie udało się potwierdzić. Faktem jednak jest, że skutki ujawniły się dopiero po ponad dwu latach ciężkiej eksploatacji na częstochowskich torowiskach, kiedy pojazdy przewiozły ponad milion pasażerów i w zasadzie była to jedyna usterka pojazdu.
Aby przebudować problematyczne elementy konstrukcyjne, konieczne było wywiezienie pojazdów do Bydgoszczy, gdzie zdemontowano znaczną część wyposażenia wagonu.
Pierwsze wagony już wróciły po modernizacji do macierzystego miasta. Jedynym dostrzegalnym dla postronnego obserwatora jest nowa rampa najazdowa zlokalizowana w II drzwiach. Jej zmiana jest odczuwalna dla pasażerów podróżujących w tłoku i dla samych motorniczych.Uwagę przykuwają nowe światła drogowe – pojazdy wracające od producenta nie posiadają już dodatkowych szkieł ochronnych przed lampami chroniącymi je przez zabrudzeniem.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl