Prędkość maksymalna 30 elektrycznych zespołów trakcyjnych Class 350/1 Desiro, które kursują po linii West Coast Main Line, została podniesiona ze 160 do 177 km/h. Zabieg ma pozwolić na poprawienie oferty przewozowej na linii.
Prędkość podniesiono w ramach "Projektu 110", który jest realizowany przy współpracy operatora London Midland, Siemensa, firmy leasingowej Angel Trains, zarządcy infrastruktury Network Rail oraz Departamentu Transportu.
Zwiększona prędkość pozwala na skrócenie czasu jazdy pociągów oraz wprowadzenie częstszego ich kursowania. Według przedstawiciela firmy Siemens - Steve'a White'a, projekt był znacznie tańszy od ewentualnych kosztów modernizacji linii kolejowej. - Jednak o ile sam pomysł wydaje się bardzo prosty, o tyle rzeczywistość jest bardziej złożona, ponieważ wszystkie elementy w pociągu zostały zaprojektowane do prędkości 160 km/h. W efekcie projekt wymagał od nas, aby rozpocząć w punkcie wyjścia i wykonać wszystkie projekty techniczne oraz uzyskać ich zatwierdzenie - mówi Steve White. Po drodze Siemens napotkał około 170 problemów technicznych. Projekty i testy pochłonęły łącznie około 2700 roboczogodzin. Skuteczność hamowania pociągów w warunkach pełnego obciążenia badano stosując napełnione wodą pojemniki zaprojektowane do testowania łodzi ratunkowych.
Pojedyncze ezt rozpoczęły kursowanie z prędkością177 km/h w grudniu minionego roku, jednak wtedy okazało się, że eksploatacja pociągu w trakcji ukrotnionej automatycznie powoduje ograniczenie prędkości do 160 km/h z powodów technicznych. Praca zespołów w trakcji ukrotnionej będzie wymagała dodatkowych rozwiązań. Uporanie się z tym problemem ma pozwolić na uruchamianie pociągów w trakcji ukrotnionej od grudnia tego roku.
30 pociągów Class 350/1 zostało wyprodukowanych w latach 2004-2005. Kolejne pociągi Siemensa - Class 350/3 i 350/4, zamówione przez przewoźników London Midland i First TransPennine Express, mają być już przystosowane do prędkości 177 km/h.