Firma Amtrak – narodowy przewoźnik pasażerski w USA zamówiła dodatkowe 50 lokomotyw Charger w firmie Siemens Mobility. Wraz z pierwotnym zamówieniem 75 lokomotyw w 2018 r., 125 spalinowo-elektrycznych jednostek stanowi ważną część inicjatywy zrównoważonego rozwoju Amtrak.
Jak informuje Siemens, całkowity kontrakt o wartości do 2 miliardów dolarów obejmuje pierwotny kontrakt na 850 milionów dolarów i obejmuje zarówno produkcję, jak i długoterminową umowę serwisową na wsparcie techniczne, części zamienne i dostawy materiałów.
- Jesteśmy zaangażowani w ciągłe poszukiwanie nowych i innowacyjnych technologii, które zapewniają rozwiązania spełniające potrzeby transportowe przy jednoczesnym zmniejszeniu wpływu na zdrowie i klimat. Skupiamy się na tym, aby być rozwiązaniem, które pozwoli ludziom pozbyć się samochodów i samolotów i przesiąść się na kolej, co przyczyni się do większej redukcji emisji - powiedział wiceprezes i główny dyrektor ds. mechanicznych firmy Amtrak George Hull.
- USA to jeden z naszych najważniejszych rynków i jesteśmy zaszczyceni, że po raz kolejny możemy dostarczać firmie Amtrak i jej pasażerom najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie zrównoważonej i inteligentnej technologii kolejowej. Kolejne inwestycje Amtrak ilustrują zaangażowanie Ameryki w zrównoważony transport, który oferuje pasażerom bardziej zrównoważoną opcję podróżowania. Nasze wiodące w branży lokomotywy, produkowane w USA, odegrają ważną rolę w ograniczaniu emisji i ochronie środowiska w Stanach Zjednoczonych - stwierdził Albrecht Neumann, CEO pionu rolling stock w Siemens Mobility.
Jak informuje producent, Charger to najbardziej energooszczędna lokomotywa pasażerska w branży. Spełniając wymogi Tier 4 posiada emisję tlenków azotu zredukowaną o ponad 89 procent i cząstek stałych o 95 procent, zużywając przy tym mniej paliwa niż lokomotywy wycofywane z eksploatacji, a ponadto może osiągać większą prędkość maksymalną – 125 mil na godzinę (200 km/h).
Nowe lokomotywy noszą oznaczenie ALC-42, co oznacza "Amtrak Long-distance Charger, 4 200 KM". Zastąpią one przede wszystkim lokomotywy spalinowo-elektryczne Amtrak P40 i P42, które mają niższą prędkość maksymalną i 30 lat temu rozpoczęły służbę w oparciu o inne normy emisji spalin. Pierwsze lokomotywy ALC-42 weszły do eksploatacji w lutym 2022 r. na trasie Empire Builder, a w następnej kolejności zostaną wdrożone na znanej trasie City of New Orleans, kursującej między miastem, którego jest imiennikiem, a Chicago.
Lokomotywy ALC-42 są produkowane w północnoamerykańskim zakładzie produkcji kolejowej Siemens Mobility w Sacramento w Kalifornii. Zakład ten jest jednym z największych tego typu na kontynencie i jednym z najbardziej ekologicznych, ponieważ wykorzystuje instalację paneli słonecznych o mocy 2,1 MWp, która wytwarza większość energii z kalifornijskiego słońca - podaje Siemens.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.