Należące do Newagu Zakłady Naprawcze Lokomotyw Elektrycznych przed tygodniem zmieniły nazwę na Newag Gliwice. Konsolidacja w grupie producentów taboru należącej do Zbigniewa Jakubasa ma zwiększyć nacisk na konkurencję i umocnić pozycję producenta m. in. lokomotyw i zespołów trakcyjnych.
- Zmiana nazwy na Newag Gliwice rozpoczyna nowy etap rozwoju naszej firmy. W ten sposób powstaje jedna grupa kapitałowa z silnym brandem Newag, śmiało konkurującym na rynku polskim i europejskim. Dzięki tej decyzji nasi obecni i nowi Klienci mają pewność, że wiedza oraz kompetencje obydwu spółek zostaną doskonale wykorzystane przy produkcji, modernizacjach i naprawach całego spektrum pojazdów niezbędnych w dzisiejszej komunikacji miejskiej, regionalnej, krajowej i międzynarodowej – powiedział dr inż. Tomasz Fugiel, prezes ZNLE - a teraz - Newagu Gliwice.
Newag Gliwice jest znany przede wszystkim z lokomotywy Dragon - pierwszego po kilkudziesięciu latach polskiego elektrowozu. Pierwszy egzemplarz wyprodukowano w 2009 roku. Dragon to platforma lokomotyw 6-osiowych. W portfolio Newag Gliwice jest też Griffin - platforma lokomotyw 4-osiowych, która jest dedykowana na rynek europejski i prezentowana była po raz pierwszy na Międzynarodowych Targach Innotrans w Berlinie.
- Bardzo konsekwentnie budujemy swoją pozycję rynkową, co znajduje odzwierciedlenie we wdrażanych przez nas innowacyjnych rozwiązaniach dla branży kolejowej. Wspólna nazwa Newag pozwola nam na zwiększenie konkurencyjności i rozpoznawalności na rynku oraz wprowadzanie zaawansowanych technologicznie pojazdów, które są odpowiedzią na dynamicznie zmieniające się potrzeby klientów i warunki rynkowe – powiedział Zbigniew Konieczek, prezes Newagu.
Czytaj też:
Coroczna konferencja "Perspektywy Rynku Lokomotyw" jest jedyną tego typu okazją do dyskusji nad stanem obecnym i przyszłością rynku lokomotyw w krajach Europy Środkowej i Wschodniej. To interesująca szansa dla regionalnych i międzynarodowych firm na zaprezentowanie ich produktów, planów oraz realizowanych obecnie projektów. W ostatnich latach kolejne edycje konferencji zgromadziły ponad 350 gości, będących przedstawicielami kluczowych podmiotów z polskiego i europejskiego rynku kolejowego, dostarczyły informacje na temat nowych przedsięwzięć, obecnego stanu floty lokomotywowej, problemów związanych z jej utrzymaniem i modernizacją.
Konferencja skierowana jest do menadżerów wyższego i średniego szczebla w przedsiębiorstwach kolejowych, użytkowników taboru, przedstawicieli przewoźników kolejowych, reprezentantów sektora finansowego, towarzystw ubezpieczeniowych, analityków i ekspertów branżowych.
W trakcie konferencji czołowi producenci taboru kolejowego przedstawią bieżące trendy rynkowe, jak również własne plany i zamiary na najbliższe lata oraz projekty nowoczesnych rozwiązań, nad którymi obecnie pracują. Wśród tematów, które będą dyskutowane, znajdą się również kwestie finansowania pozyskania taboru, wymogów bezpieczeństwa czy uregulowań prawnych związanych z TSI.
Więcej na temat zagadnień, które będą omawiane podczas konferencji, uczestnictwa oraz formularz zgłoszeniowy - tutaj.