Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

WŁodzi będą jeździły trolejbusy?

Dalej Wstecz
Autor:

mmlodz.pl

Data publikacji:
20-03-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
mmlodz.pl

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
WŁodzi będą jeździły trolejbusy?
Jak informuje portal „Mojemiasto.pl”, władze Łodzi planują zakup 10 trolejbusów. Pojazdy kursowałyby z ulicy Wydawniczej na Brus i Zdrowie. Łączny koszt inwestycji, czyli budowa potrzebnej infrastruktury oraz zakupu taboru wahałby się od 30 do 40 mln złotych.

Władze Łodzi pracują obecnie nad projektem dotyczącym wprowadzenie w mieście nowego środka komunikacji - trolejbusów. Pojazdy te kursują obecnie w  trzech miastach w Polsce - w Gdyni, Lublinie i Tychach.

- To jest na razie wstępny projekt na pierwszą linię trolejbusową, który będziemy chcieli złożyć w nowej perspektywie unijnej 2014-2020, o ile oczywiście znajdzie się na miejskiej liście priorytetów. Spróbujemy, może to się uda - mówi portalowi „Mojemiasto.pl” Grzegorz Nita, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi.

Według projektu trolejbusy kursowałyby z ulicy Wydawniczej przez Śródmieście, Retkinię do parku na Zdrowiu i na Brus. W centrum Łodzi pojazdy przejeżdżałyby przez ulicę Tuwima i Struga, a także w drodze powrotnej przez ul. Zamenhofa i Nawrot.

Projekt zakłada wybudowane miejsca garażowania dla trolejbusów, składającego się z placu postojowego lub zajezdni, a także nowych podstacji energetycznych i sieci trakcyjnej. Jak podaje portal „Mojemiasto.pl”, władze Łodzi planują zakup dziesięciu 15-metrowych trolejbusów. Koszt zbudowania potrzebnej infrastruktury łącznie z zakupem pojazdów wahałby się według wyliczeń od 30 do 40 mln złotych. Na realizację tej inwestycji miasto chce starać się dotacje unijne.

Więcej

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Książka „Warszawskie trolejbusy”

Zintegrowany transport

Książka „Warszawskie trolejbusy”

Włodzimierz Winek 03 sierpnia 2021

Korespondencja z Donbasu. Tramwaje pod ostrzałem

Zintegrowany transport

Korespondencja z Donbasu. Tramwaje pod ostrzałem

Zintegrowany transport

Korespondencja z Donbasu. Tramwaje pod ostrzałem

Filip Faliński 30 kwietnia 2016

Gruzja. Cały transport elektryczny zlikwidowany

ښwiat

Gruzja. Cały transport elektryczny zlikwidowany

kf, Transport-Publiczny.pl 03 marca 2014

Forum Inwestycji Tramwajowych i Trolejbusowych już 29 października w Bydgoszczy

Nasze konferencje

Zobacz również:

Książka „Warszawskie trolejbusy”

Zintegrowany transport

Książka „Warszawskie trolejbusy”

Włodzimierz Winek 03 sierpnia 2021

Korespondencja z Donbasu. Tramwaje pod ostrzałem

Zintegrowany transport

Korespondencja z Donbasu. Tramwaje pod ostrzałem

Zintegrowany transport

Korespondencja z Donbasu. Tramwaje pod ostrzałem

Filip Faliński 30 kwietnia 2016

Gruzja. Cały transport elektryczny zlikwidowany

ښwiat

Gruzja. Cały transport elektryczny zlikwidowany

kf, Transport-Publiczny.pl 03 marca 2014

Forum Inwestycji Tramwajowych i Trolejbusowych już 29 października w Bydgoszczy

Nasze konferencje

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5