Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PR biorą dwustopniową przekładnię

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
20-03-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PR biorą dwustopniową przekładnię
Trwa postępowanie na wybór wykonawcy wartego 300 mln złotych projektu modernizacji taboru Przewozów Regionalnych ze środków unijnych. Przewoźnik zmienił wymagania techniczne modernizacji - po odwołaniu Newagu zapisał w nich zastosowanie nowoczesnej przekładni.

Duże zamówienie z POIiŚ

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie modernizacji 44 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57. Modernizacja napędu i wózków musi pozwoli na podwyższenie prędkości maksymalnej zespołów trakcyjnych do 120km/h.

Unowocześnione zostaną czoła jednostek poprzez nadanie kształtu zgodnego z obecnie stosowanym w zmodernizowanych EN57 (bez  drzwi zewnętrznych bezpośrednich do kabiny maszynisty). Sama kabina będzie klimatyzowana i wyposażone w podgrzewane szyby. Pojazdy zyskają boczne i czołowe tablice wykonane w technologii LED, oraz monitoring. Więcej o modernizacji można przeczytać tutaj.

Nie chcieli nowej przekładni

W postępowaniu na modernizację 44 ezt, w zakresie modernizacji napędu asynchronicznego - oprócz standardowych rozwiązań w postaci falowników, rozruchu impulsowego, silników asynchronicznych Przewozy Regionalne wymagają, aby wykonawca zastosował stary typ jednostopniowej przekładni z zawieszeniem silników "za nos". Nowy typ przekładni oferuje nowosądecki Newag. Dwustopniowa przekładnia została już zamontowana w ok. 50 pojazdach EN57. Jest bardzo chwalona przez Koleje Mazowieckie pisaliśmy o tym tutaj.

W wyniku odwołania złożonego przez Newag Przewozy Regionalne zmieniły zapisy SIWZ. Teraz mowa w nim o dwustopniowej przekładni osiowej, która powinna stanowić z silnikiem jeden zespół konstrukcyjny poprzez mocowanie kołnierzowe, a moment obrotowy ma być przenoszony przez sprzęgło przeponowe. Stało się tak, mimo że Przewozy Regionalne miały dużo argumentów o tym, że nowa przekładnia jest "niesprawdzona" i "komplikuje utrzymanie poprzez zmianę dotychczasowego sposobu utrzymania".

Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Inwestycje kolejowe: Jak nie marnować pieniędzy publicznych?

Prawo i polityka

Inwestycje kolejowe: Jak nie marnować pieniędzy publicznych?

Roman Czubiński 12 września 2024

Mochocki: PLK i MI pracują nad nowym finansowaniem inwestycji kolejowych

Prawo i polityka

Tabor intermodalny: Wkrótce konkurs z FEnIKS

Prawo i polityka

Tabor intermodalny: Wkrótce konkurs z FEnIKS

Roman Czubiński 03 września 2024

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Inwestycje kolejowe: Jak nie marnować pieniędzy publicznych?

Prawo i polityka

Inwestycje kolejowe: Jak nie marnować pieniędzy publicznych?

Roman Czubiński 12 września 2024

Mochocki: PLK i MI pracują nad nowym finansowaniem inwestycji kolejowych

Prawo i polityka

Tabor intermodalny: Wkrótce konkurs z FEnIKS

Prawo i polityka

Tabor intermodalny: Wkrótce konkurs z FEnIKS

Roman Czubiński 03 września 2024

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5