Partnerzy serwisu:
Biznes

Kontrowersyjny scenariusz podziału Przewozów Regionalnych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Data publikacji:
11-04-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Puls Biznesu

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Kontrowersyjny scenariusz podziału Przewozów Regionalnych
„Puls Biznesu” dotarł do oceny koncepcji Ministerstwa Transportu w sprawie podziału Przewozów Regionalnych, przygotowanej na zlecenie… PKP Polskich Linii Kolejowych. Zakłada ona przejęcie części aktywów samorządowego przewoźnika przez inwestora finansowego, które następnie wydzierżawi PKP Intercity. Pozostały majątek PR miałby trafić do specjalnych spółek wojewódzkich.

Ze środków z dzierżawy ma być spłacony dług Przewozów Regionalnych, którego spłata wydaje się najpilniejsza. Chodzi o kwotę ok. 100 mln zł, w której zwierają się zobowiązania podatkowe oraz wobec pracowników. Według „Pulsu Biznesu” suma wszystkich zobowiązań samorządowego przewoźnika przekracza kwotę 1 mld zł.

To jednak nie wszystko. Reforma regionalnego przewoźnika w kolejnym etapie przewiduje utworzenie przez samorządy wojewódzkie, własnych spółek specjalnego przeznaczenia (SPV), do których ma być wniesiony, w formie zorganizowanych części przedsiębiorstwa majątek Przewozów Regionalnych. Ma on zostać uzupełniony o tabor należący do urzędów marszałkowskich.

Teraz do gry wchodzi resort transportu. Wojewódzkie spółki mają bowiem otrzymać z budżetu państwa dofinansowanie na odkupienie udziałów w SPV od Przewozów Regionalnych. Z tych środków przewoźnik będzie mógł spłacić pozostały dług i zostanie zlikwidowany – informuje „Puls Biznesu”.

Według dziennika to właśnie sprzeciw wobec tej koncepcji był główną przyczyną odwołania wczoraj przez radę nadzorczą Małgorzaty Kuczewskiej-Łaski z funkcji prezesa Przewozów Regionalnych. Jej zdaniem scenariusz ten „to jawne ingerowanie ministerstwa i PLK w sprawy Przewozów Regionalnych należących do marszałków.”

Wiceminister transportu Andrzej Massel potwierdził „Pulsowi Biznesu”, że przedstawiona powyżej koncepcja jest jedną z analizowanych przez resort. Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych tłumaczy z kolei, że zarządca infrastruktury prowadzi wiele analiz dotyczących strategicznych celów spółki. Jedna z nich dotyczyła sytuacji Przewozów Regionalnych „w kontekście spłaty historycznego zadłużenia.”

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5