Tworzenie regionalnych spółek kolejowych przez większe województwa to widoczny od kilku lat trend w polityce kolejowej i w zasadzie wydaje się, że dotychczas przynosi pozytywne efekty dla pasażera – mając bezpośredni wpływ na rozwój przewozów regionalnych lokalni politycy swoje spółki traktują priorytetowo, bowiem w ten sposób nietrudno zyskać cenny kapitał polityczny.
Koleje Wielkopolskie to właśnie taka spółka, która od 2011 roku stopniowo przejmuje regionalne przewozy kolejowe od Przewozów Regionalnych. Czy faktycznie KW będzie obsługiwać ok. 50% ruchu regionalnego za 2 lata? Czy będziemy w Wielkopolsce podróżować nowoczesnym taborem? Jaka jest strategia Wielkopolski w zakresie przewozów? Co zyskują pasażerowie na zmianie kolejowego operatora transportu publicznego?
Na powyższe pytania postaramy się odpowiedzieć podczas debaty pt.: "Jak powinny być zorganizowane przewozy kolejowe w Wielkopolsce?Po kolei o kolei w Wielkopolsce, czyli o tym, jak dojedziemy do pracy za 2 lata", która odbędzie się 25 kwietnia 2013 roku, o godz. 15.00 w sali Gamma w Collegium Iuridicum Novum przy Al. Niepodległości 53 w Poznaniu.
W spotkaniu wezmą udział:
-
Jerzy Kriger, Dyrektor Departamentu Transportu Urzędu Marszałkowskiego
-
Mateusz Żmuda, Dyrektor Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych
-
Marek Nitkowski, członek Zarządu Kolei Wielkopolskich
Na spotkaniu poruszone zostaną m.in. kwestie stopniowego przejmowania przewozów wojewódzkich przez spółkę Koleje Wielkopolskie; sposobu, w jaki odbywa się wybór kolejowego operatora transportu publicznego i umów, które wiążą Marszałka oraz przewoźników kolejowych (czynniki jakościowe, finansowe); przyszłości Kolei Wielkopolskich i Przewozów Regionalnych; problemów pasażerów w zakresie dostępności biletów, a także innych np. zniknięcia połączenia bezpośredniego do Frankfurtu, małej ilości ELFów na trasie Poznań-Zbąszynek; polityki taborowej Województwa Wielkopolskiego; przyszłości rynku przewozów regionalnych w Polsce. Debatę poprowadzi dr Piotr Lissoń z Zakładu Publicznego Prawa Gospodarczego WPiA UAM.