Partnerzy serwisu:
Biznes

Arriva: Przewozy Regionalne kłamią

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Autor:

Arriva RP

Data publikacji:
06-04-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Arriva RP

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Arriva: Przewozy Regionalne kłamią
– Nie pozostaniemy obojętni wobec kłamliwych, subiektywnych i nieuzasadnionych informacji podawanych do mediów, dotyczących rzekomo niskiej jakości realizowanych przez nas usług – oświadczyła Arriva RP po wczorajszym wystąpieniu prezes Przewozów Regionalnych.

Po wyroku KIO województwo kujawsko-pomorskie rozstrzygnęło na korzyść Arrivy przetarg na przewozy od grudnia 2013 roku. Od wyroku odwołały się Przewozy Regionalne, które zarzucają komisji przetargowej stronniczość – urzędnicy wykluczyli ofertę Przewozów Regionalnych i rozstrzygnęli na korzyść Arriva RP postępowanie we wszystkich pakietach. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.

– Jesteśmy zaniepokojeni działaniami naszego konkurenta i konsekwencjami tego rodzaju ruchów – komentuje te ruchy Arriva RP w oświadczeniu, przesłanym do redakcji "Rynku Kolejowego". – Złożenie odwołania od rozstrzygnięcia przedmiotowego postępowania do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej według przekazywanej przez media argumentacji, postrzegamy jako celowe wydłużanie rozstrzygnięcia procedury przetargowej – czytamy.

"Nie chcą z nami rozmawiać"

– W konsekwencji uniemożliwia to rozpoczęcie koniecznych dla budowania jak najlepszej oferty, rozmów z propozycją których już kilkakrotnie występowaliśmy. Blokowanie możliwości wypracowania zasad współdziałania na stykach międzywojewódzkich, może znacznie przyczynić się do pogorszenia jakości rozwiązań komunikacyjnych w tym zakresie, co jest jednoznaczne z rezygnacją części pasażerów z podróży koleją, a co za tym idzie przyniesie negatywne efekty finansowe dla obu spółek – pisze Arriva.

– Zarzut o stosowanie przez spółkę Arriva RP nierentownych stawek w toczącym się postępowaniu przetargowym, jest w naszej opinii zarzutem odrealnionym i nie znajdującym żadnego uzasadnienia.  Arriva RP wyróżnia się znacząco wyższym współczynnikiem efektywności w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi i taborem w porównaniu do spółki Przewozy Regionalne. Dla przykładu, w spółce Arriva RP roczna praca eksploatacyjna w wysokości 1 miliona pociągokilometrów jest obsługiwana przez 65 pracowników. Dla Przewozów Regionalnych ten sam wskaźnik jest 2,8 raza wyższy i wynosi około 184 pracowników – zaznacza Arriva.

Arriva: Przewozy Regionalne marnują pieniądze

– Doskonale pokazuje to również współczynnik efektywnego wykorzystania taboru, gdzie Przewozy Regionalne potrzebują ok. 16 pojazdów trakcyjnych (lokomotywy, elektryczne zespoły trakcyjne, autobusy szynowe) do wykonania rocznej pracy eksploatacyjnej 1 miliona pociągokilometrów, a Arriva RP około 9 pojazdów trakcyjnych – pisze spółka-córka Deutsche Bahn, przedstawiając na dowód zestawienie:

\

– Tym samym, Arriva RP jest w stanie zaoferować korzystne i realne stawki, które bezpośrednio przekładają się na oszczędności środków publicznych. Naszym zdaniem, tego samego nie można powiedzieć o spółce Przewozy Regionalne, która w ponowionych przetargach (po zapoznaniu się z pierwszą ofertą konkurentów) proponuje stawki nierealne nie tylko dla siebie, jako wykonawcy usługi ale również dla organizatora przewozów – dodaje Arriva.

Niech się zrestrukturyzują

– Najlepszym i najbardziej aktualnym przykładem obrazującym ten mechanizm jest przetarg z 2012 roku na świadczenie usług w latach 2013-14 w województwie podlaskim  W powtórzonym postępowaniu przetargowym oferta Przewozów Regionalnych była 17% tańsza niż w pierwszym przetargu i 27% niższa od stawki, którą Przewozy Regionalne otrzymały od samorządu województwa podlaskiego w ubiegłym roku. Wyżej wymienione czynniki nie pozostawiają żadnych wątpliwości, że restrukturyzacja wszystkich obszarów funkcjonowania konkurenta, a w szczególności efektywności zarządzania zasobami ludzkimi jest niezwykle ważna i nieunikniona poucza Arriva.

Należący do kolei niemieckich zaznaczył też, że to niechęć PR do podjęcia rozmów spowoduje, że Arriva nie przejmie pracowników z kujawsko-pomorskiego zakładu spółki - bo Arriva rozpoczęła już rekrutację we własnym zakresie.

"Kłamliwe zarzuty"

W pismie przekazanym redakcji Arriva nie odnosi się w pełni do merytoryki zarzutów Przewozów Regionalnych. – Wymaga to dokładnego zapoznania się z dokumentacją odwoławczą. Niemniej jednak z  pozyskanych do tej pory informacji, wnosimy że są one niezasadne i wynikają z wyrywkowej, a nie całościowej analizy omawianych dokumentów – czytamy.

– Nie pozostaniemy jednak obojętni wobec kłamliwych, subiektywnych i nieuzasadnionych informacji podawanych do mediów, dotyczących rzekomo niskiej jakości realizowanych przez nas usług. Na podstawie dostępnych danych jesteśmy w stanie udowodnić, że jakość realizowanych przez nas usług jest na wyższym poziomie niż naszego konkurenta – odpowiada ostro Arriva. Powodem są wyraźne stwierdzenia o dużych opóźnieniach i niskiej jakości usług Arrivy, podane we wczorajszej informacji prasowej Przewozów Regionalnych.

Jak pisze Arriva, ogólnodostępne dane, na przykład dotyczące punktualności w 2012 roku opublikowane przez Urząd Transportu Kolejowego mają się następująco:

\

– Co więcej Arriva RP w I kwartale 2013 osiągnęła poziom punktualności 97,75%, a nieoficjalne informacje wskazują, że wskaźnik ten dla Przewozów Regionalnych był na znacząco niższym poziomie – sugeruje Arriva i dodaje wyniki ankiet wśród pasażerów, w których... ówczesna Arriva PCC wypadła znacząco lepiej niż ówczesne PKP Przewozy Regionalne.

"Oświadczenia prezes Kuczewskiej brzmią jak niesmaczny żart"

– Ponadto, zapewnienia o wspieraniu konkurencji na rynku przewozów kolejowych przez Panią Prezes spółki Przewozy Regionalne brzmią jak niesmaczny żart. Najpierw, w sytuacji kiedy przetarg ma być unieważniony, przyznaje się racje Zamawiającemu. Następnie kwestionuje się jego decyzje i zarzuca stronniczość, po to aby zaraz dodać że przystąpienie po stronie zamawiającego do procesu odwoławczego nie miało sensu i że to właśnie atakowany obecnie konkurent miał wcześniej rację. Postępowanie to świadczy wyraźnie, że PR liczyły na takie ułożenie procesu przetargu (w jego zakresie i terminach przygotowań) aby tylko ta właśnie spółka mogła wystartować w powtórzonym przetargu! – podsumowuje Arriva.


Czytaj też:

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5