SERWISY PARTNERSKIE rynekinfrastruktury.pl transport-publiczny.pl rynek-lotniczy.pl tor-konferencje.pl zdgtor.pl
CPK: Z Płocka do Warszawy po nowej linii w 50 minut
Roman Czubiński 15 stycznia 2025
Połączenia co godzinę w szczycie do Warszawy, Torunia oraz Trójmiasta – to plany siatki połączeń z Płocka po zakończeniu inwestycji kolejowych CPK. Budowa nowych linii kolejowych 5 i 50 na odcinku Węzeł CPK – Płock – Włocławek pozwoli włączyć Płock do linii CMK Północ oraz transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T i radykalnie skrócić czas przejazdu do stolicy – informuje Centralny Port Komunikacyjny.
Rozpoczęły się spotkania informacyjno-konsultacyjne dla linii CMK Północ
Rail Baltica na Łotwie – Ministerstwo Transportu podsumowuje
Damian Kelman 14 stycznia 2025
Rail Baltica to złożony projekt wymagający wspólnego działania na wielu płaszczyznach. Każdy kraj musi jednak samodzielnie wykonywać swoje obowiązki związane z budową transeuropejskiej linii kolejowej. Jak przebiegają prace na Łotwie? Tamtejsze Ministerstwo Transportu właśnie podsumowało 2024 rok.
Rail Baltica Białystok – Ełk: Największy przetarg w historii PKP PLK
Budimex rozpoczyna pracę nad linią kolejową Rail Baltica na Łotwie
Budimex zakwalifikowany do drugiego etapu przetargu na budowę Rail Baltica w Estonii
Łódź: „Anomalia” zatrzymała TBM. Kiedy tarcza znów ruszy? Nie wiadomo
Roman Czubiński 14 stycznia 2025
Nie wiadomo, kiedy zostanie uruchomiona tarcza TBM budująca łódzki tunel średnicowy, ale pogłoski o jej „zabetonowaniu” nie są prawdziwe – twierdzi rzecznik budowy Piotr Grabowski. W pracach nad wznowieniem drążenia tunelu biorą udział geolodzy z kilku uczelni w Polsce i za granicą. Trwa też podpisywanie ugód z mieszkańcami zawalonego we wrześniu budynku.
Łódzki tunel średnicowy: Są już pierwsze fragmenty podbudowy torowiska
Łódzki tunel średnicowy: TBM Faustyna zakończyła drążenie, Katarzyna nadal stoi
Łódzki tunel średnicowy: W grudniu znów ruszy „Katarzyna”
Linia 104: Mniejsza tarcza TBM już na placu budowy koło Męciny
Roman Czubiński 09 stycznia 2025
Na plac budowy podziemnego odcinka linii 104 między Męciną a Mordarką dotarła mniejsza tarcza TBM, przeznaczona do drążenia tunelu ewakuacyjnego. Trwa montaż maszyny oraz budowa „kołyski” startowej – informuje Polska Agencja Prasowa. Większa tarcza, która zostanie wykorzystana przy budowie właściwego tunelu kolejowego, ma przypłynąć do Polski na przełomie lutego i marca.
Podłęże-Piekiełko: Jest kolejny przetarg na modernizację linii kolejowej Chabówka – Nowy Sącz
Tarcza TBM dla tunelu pod Męciną już w Polsce
Podłęże–Piekiełko. Tarcza do drążenia tuneli płynie do Polski
CPK z decyzją lokalizacyjną! "Powstanie najnowocześniejsze lotnisko w Europie"
Rafał Dybiński 09 stycznia 2025
Mazowiecki Urząd Wojewódzki wydał w czwartek 9 stycznia 2025 roku spółce Centralny Port Komunikacyjny decyzję lokalizacyjną, niezbędną do budowy nowego lotniska z węzłem kolejowym.
Impuls rozwojowy dotyczący CPK powinien pójść w kierunku Łodzi
CPK: KDP Warszawa – Łódź gotowe w 2030. Czy jednak w 2032 r.? Będzie 350 km/h! [AKTUALIZACJA]
Tunel KDP w Łodzi: PORR najtańszy. Turcy i Chińczycy też chcą budować
Massel: HRJ – pociągi mają jeździć często, niekoniecznie bezpośrednio
Roman Czubiński 02 stycznia 2025
Dotychczasowy kierunek prac nad horyzontalnym rozkładem jazdy dla całej polskiej sieci kolejowej jest dobry – uważa dyrektor Instytutu Kolejnictwa dr hab. inż. Andrzej Massel. W jego ocenie pasażerowie zyskają na częstszych połączeniach w równych odstępach, a także na zwiększonej wydajności całego systemu. W niektórych przypadkach – na przykład w obsłudze kurortów – konieczne mogą jednak okazać się odstępstwa od równomiernego cyklu.
CPK: Zakończenie konsultacji Horyzontalnego Rozkładu Jazdy
Weź udział w konsultacjach dotyczących Horyzontalnego Rozkładu Jazdy
MI: Cykliczny rozkład jazdy w perspektywie pięciu lat
Kolejowa linia Y czy połączenia subregionalne? Dylematy przy CPK
Damian Kelman 31 grudnia 2024
W przyszłym roku polski rząd planuje przeznaczyć około 120 miliardów złotych na inwestycje. Pieniądze te mają pochodzić z KPO oraz polityki spójności. Cały czas toczą się natomiast dyskusje o zasady funkcjonowania CPK. Minister Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz uważa, że współmiernie państwo powinno inwestować w połączenia między metropoliami, jak również pomiędzy lokalnymi ośrodkami a wielkimi miastami.
CPK przeprowadzi konsultacje rynkowe z branżą ITP
CPK: Jest projekt budynków Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej
CPK: 76,8 mld zł na budowę kolei dużych prędkości. Jest uchwała
Kolej lotniskami stoi
Paweł Rydzyński 29 grudnia 2024
Prawie wszystkie nowe linie kolejowe wybudowane w naszym kraju po 1989 r. to trasy do lotnisk – i to z wielu względów nie jest dobre. Jednocześnie jest to bardzo smutne. Warszawa, Kraków, Gdańsk, Szczecin, Lublin, Olsztyn, a ostatnio – od 2023 r. – Katowice i Rzeszów. Osiem spośród piętnastu lotnisk w Polsce obsługujących regularny ruch pasażerski posiada, od kilku lub kilkunastu lat, połączenie kolejowe. I tylko w pojedynczych przypadkach realizacja tych inwestycji nie budzi żadnych wątpliwości.
Frankfurt: Pojazdy Sky Line połączą trzy terminale lotniska
USA: Kolei TexRail na lotnisko Dallas Fort Worth otwarta
Nie będzie szybkiej kolei łączącej Gatwick z Heathrow
Łódzki tunel średnicowy: Są już pierwsze fragmenty podbudowy torowiska
Roman Czubiński 13 grudnia 2024
Trwają prace związane z budową betonowego podłoża w jednotorowych nitkach łódzkiego tunelu średnicowego. W pierwszej z nich jego wylewanie już się zakończyło. O nowym terminie kontraktowym nadal nic nie wiadomo.
Łódź: „Anomalia” zatrzymała TBM. Kiedy tarcza znów ruszy? Nie wiadomo
Łódzki tunel średnicowy: TBM Faustyna zakończyła drążenie, Katarzyna nadal stoi
Łódzki tunel średnicowy: W grudniu znów ruszy „Katarzyna”
CPK: Kolejny wniosek o decyzje środowiskową. Tym razem w Wielkopolsce
Roman Czubiński 13 grudnia 2024
Do RDOŚ w Poznaniu trafił wniosek spółki CPK o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla odcinka Pleszew – Poznań. To pierwszy taki wniosek CPK dotyczący linii kolejowej o prędkości 350 km/h. Wkrótce ma zostać złożony kolejny dokument dla odcinka Sieradz – Pleszew.
CMK kontra „YGREK”, czyli Godzilla kontra Hedora?
CPK: Zabezpieczymy budynki nad łódzkim tunelem KDP
Roman Czubiński 13 grudnia 2024
Aby zminimalizować ryzyko uszkodzenia budynków na powierzchni podczas budowy tunelu KDP pod centrum Łodzi, CPK zamierza przeprowadzić dodatkowe ekspertyzy techniczne. Spółka przygotowuje się do ogłoszenia przetargu na ich wykonanie. Spodziewany termin jego ogłoszenia to pierwszy kwartał przyszłego roku.
Łódzki tunel KDP: CPK przesuwa otwarcie ofert
Łódzki tunel KDP: Wkrótce umowa na zasilanie
CPK: Prace nie stanęły. Co się dzieje w Łodzi?
CPK: Dwugłos w sprawie podniesienia prędkości na KDP
Roman Czubiński 09 grudnia 2024
Nie 250, lecz 350 km/h ma wynosić maksymalna prędkość eksploatacyjna na linii KDP Warszawa – CPK – Łódź. Część ekspertów obawia się, że w przypadku początkowego odcinka koszty takiej zmiany będą nieproporcjonalnie duże do niewielkich korzyści. CPK broni tej decyzji, twierdząc, że pozwoli ona zwiększyć atrakcyjność nowej infrastruktury i bardziej efektywnie ją wykorzystać.
Kolejowy Program Dobrowolnych Nabyć na linii Warszawa – Łódź
Malepszak: CEF głównym unijnym źródłem finansowania CPK
CPK: Cała linia KDP Łódź – Warszawa ma już decyzje środowiskowe [AKTUALIZACJA]
Łódzki tunel średnicowy: TBM Faustyna zakończyła drążenie, Katarzyna nadal stoi
Roman Czubiński 29 listopada 2024
Tarcza TBM Faustyna zakończyła dziś drążenie ostatniego tunelu jednotorowego i układanie jego obudowy. Na niektórych wcześniej wykonanych odcinkach trwają prace torowe. Nie wiadomo jednak, czy uda się – zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami – wznowić wiercenie tunelu dwutorowego jeszcze w grudniu.
Łódź: „Anomalia” zatrzymała TBM. Kiedy tarcza znów ruszy? Nie wiadomo
Łódzki tunel średnicowy: Są już pierwsze fragmenty podbudowy torowiska
Łódzki tunel średnicowy: W grudniu znów ruszy „Katarzyna”
Łódzki tunel KDP: CPK przesuwa otwarcie ofert
Roman Czubiński 27 listopada 2024
20 grudnia – to najnowszy termin, w jakim CPK zapowiada otwarcie ofert w przetargu na drążenie łódzkiego tunelu kolei dużych prędkości. Spółka tłumaczy tę zmianę bardzo dużym zainteresowaniem potencjalnych wykonawców. Decyzja ma nie wpłynąć na harmonogram inwestycji.
CPK: Zabezpieczymy budynki nad łódzkim tunelem KDP
Łódzki tunel KDP: Wkrótce umowa na zasilanie
CPK: Prace nie stanęły. Co się dzieje w Łodzi?
Łódzki tunel średnicowy: W grudniu znów ruszy „Katarzyna”
Roman Czubiński 19 listopada 2024
W grudniu powinno ponownie rozpocząć się drążenie dwutorowej części łódzkiego tunelu średnicowego. Kolejna przerwa była spowodowana obawą przed uszkodzeniem budynków podczas prac pod gęstą zabudową śródmieścia Łodzi. Bezproblemowo przebiegają natomiast prace przy tunelach jednotorowych, prowadzone w znacznie łatwiejszym terenie.
Łódź: „Anomalia” zatrzymała TBM. Kiedy tarcza znów ruszy? Nie wiadomo
Łódzki tunel średnicowy: Są już pierwsze fragmenty podbudowy torowiska
Łódzki tunel średnicowy: TBM Faustyna zakończyła drążenie, Katarzyna nadal stoi
CPK pokazuje wizualizację stacji Brzeziny na linii „Y”
Roman Czubiński 19 listopada 2024
Trwa przygotowywanie dokumentacji projektowej dla stacji kolejowej przy linii dużych prędkości 85 w Brzezinach pod Łodzią – informuje biuro prasowe CPK. Jak wynika z opisu oraz wizualizacji, obiekt będzie wyposażony w liczne udogodnienia dla podróżnych. Inwestycja znacząco poprawi dostępność komunikacyjną Brzezin i okolic oraz da nowy impuls gospodarce regionu.
Malepszak: Wciąż jest szansa na stację w Brzezinach
Łódzki tunel średnicowy: Część mieszkańców wraca na Stare Polesie
Roman Czubiński 09 listopada 2024
Do kamienicy przy ul. Próchnika 44, sąsiadującej z budynkiem zawalonym we wrześniu podczas drążenia tunelu średnicowego, wracają pierwsi mieszkańcy. Nie wiadomo, kiedy z opłacanych przez wykonawcę hoteli będą mogli wrócić pozostali lokatorzy – zależy to od tempa uprzątania miejsca po katastrofie budowlanej oraz wyjaśniania jej przyczyn.
Łódź: „Anomalia” zatrzymała TBM. Kiedy tarcza znów ruszy? Nie wiadomo
Łódzki tunel średnicowy: Są już pierwsze fragmenty podbudowy torowiska
Łódzki tunel średnicowy: TBM Faustyna zakończyła drążenie, Katarzyna nadal stoi
Łódzki tunel średnicowy: TBM Katarzyna znów pracuje
Roman Czubiński 04 listopada 2024
Zakończyła się blisko dwumiesięczna przerwa w drążeniu głównej części łódzkiego tunelu średnicowego, spowodowana zawaleniem się pobliskiej kamienicy. Po wzmocnieniu fundamentów okolicznych budynków maszyna wznowiła pracę, choć na razie – jak informują PKP PLK – jej tempo jest mniejsze od normalnego. Zarządca infrastruktury dystansuje się od przewidywanego zwiększenia opóźnienia inwestycji.
Łódź: „Anomalia” zatrzymała TBM. Kiedy tarcza znów ruszy? Nie wiadomo
Łódzki tunel średnicowy: Są już pierwsze fragmenty podbudowy torowiska
Łódzki tunel średnicowy: TBM Faustyna zakończyła drążenie, Katarzyna nadal stoi
Ostrołęka: Główna stacja do przeniesienia?
Roman Czubiński 10 października 2024
PKP PLK przedstawiły plan poprawy obsługi kolejowej Ostrołęki. Jego główny element to nowa stacja w pobliżu linii 35 z łącznicami wyprowadzającymi ruch na Tłuszcz i w kierunku obecnej stacji. Wstępny odzew ze strony mieszkańców i samorządu był bardzo pozytywny – informuje portal Moja Ostrołęka.
Auto znów wjechało pod pociąg PKP Intercity. Pod Opolem
Arriva: Przetarg na przewozy w Podkarpackiem jest „antykonkurencyjny”
PKP Cargo International zadowolone z ETCS na czeskich torach
Litwa: Kolejna umowa na Rail Baltica
Roman Czubiński 09 października 2024
Litewski zarządca infrastruktury kolejowej LTG Infra podpisał umowę na pierwszą część prac przy budowie odcinka Šėta – Ramygala magistrali Rail Baltica. Wykonawcą będzie konsorcjum czeskiej firmy Eurovia i jej litewskiej spółki zależnej. Wartość netto kontraktu wynosi 98 mln euro.
Rail Baltica na Łotwie – Ministerstwo Transportu podsumowuje
Rail Baltica Białystok – Ełk: Największy przetarg w historii PKP PLK
Budimex rozpoczyna pracę nad linią kolejową Rail Baltica na Łotwie
Łódź: Pomoc prawna dla mieszkańców zawalonej kamienicy
Roman Czubiński 09 września 2024
PKP PLK poinformowały o uruchomieniu punktu pomocy prawnej dla poszkodowanych mieszkańców zniszczonej kamienicy na trasie budowy tunelu średnicowego. Lokatorzy budynku przy al. 1 Maja 23 mogą zasięgnąć porady radcy prawnego na dworcu Łódź Fabryczna. Niezależnie od tego likwidacją szkód zajmuje się już ubezpieczyciel.
Łódź: „Anomalia” zatrzymała TBM. Kiedy tarcza znów ruszy? Nie wiadomo
Łódzki tunel średnicowy: Są już pierwsze fragmenty podbudowy torowiska
Łódzki tunel średnicowy: TBM Faustyna zakończyła drążenie, Katarzyna nadal stoi
Łódzki tunel średnicowy: Zapadła się podłoga w kamienicy [AKTUALIZACJA]
Roman Czubiński 07 września 2024
Zawaliła się część kamienicy nad budowanym tunelem średnicowym. Istnieje podejrzenie, że szkoda mogła być spowodowana pracą drążącej tunel tarczy TBM, jednak na razie oficjalnie przyczyn nie ustalono. Mieszkańcy czekają na dalsze decyzje w hotelach.
Łódź: „Anomalia” zatrzymała TBM. Kiedy tarcza znów ruszy? Nie wiadomo
Łódzki tunel średnicowy: Są już pierwsze fragmenty podbudowy torowiska
Łódzki tunel średnicowy: TBM Faustyna zakończyła drążenie, Katarzyna nadal stoi
Przetargi PLK za 6 miliardów. Lębork - Gdynia, Podłęże - Piekiełko. Co jeszcze?
Michał Szymajda 05 września 2024
PKP Polskie Linie Kolejowe na początku września ogłosiły trzy duże przetargi związane z gruntowną modernizacją, bądź budową nowych linii kolejowych. Prace mogą kosztować nawet 6 miliardów złotych.
PKP PLK: Złe warunki atmosferyczne i liczne opóźnienia pociągów [AKTUALIZACJA]
PKP PLK: Na Podlasiu duże zmiany
Zmiany w zarządach Dolkom, PPM-T i ZRK DOM. W tle problemy przy inwestycjach
Łódzki tunel średnicowy: Większa tarcza znów drąży, bez postojów
Roman Czubiński 21 sierpnia 2024
Na budowie kolejnych odcinków łódzkiego tunelu średnicowego nie napotkano na razie nieprzewidzianych trudności. Warunki geologiczne są na tyle dobre, że planowany wcześniej postój tarczy TBM okazał się niepotrzebny – informują PKP Polskie Linie Kolejowe.
Łódź: „Anomalia” zatrzymała TBM. Kiedy tarcza znów ruszy? Nie wiadomo
Łódzki tunel średnicowy: Są już pierwsze fragmenty podbudowy torowiska
Łódzki tunel średnicowy: TBM Faustyna zakończyła drążenie, Katarzyna nadal stoi
Łódzki tunel średnicowy: Trwają problemy z piaskami przy Legionów
Roman Czubiński 19 lipca 2024
Tempo drążenia głównej części tunelu średnicowego musiało zostać zmniejszone z powodu piaszczystego gruntu. Mieszkańcom dwóch śródmiejskich kamienic po raz kolejny przedłużono termin tymczasowego wykwaterowania.
Łódź: „Anomalia” zatrzymała TBM. Kiedy tarcza znów ruszy? Nie wiadomo
Łódzki tunel średnicowy: Są już pierwsze fragmenty podbudowy torowiska
Łódzki tunel średnicowy: TBM Faustyna zakończyła drążenie, Katarzyna nadal stoi
Łódź: TBM Katarzyna znów drąży tunel
Roman Czubiński 11 lipca 2024
Tarcza TBM drążąca główny, dwutorowy odcinek łódzkiego tunelu średnicowego została ponownie uruchomiona. Jak informują PKP PLK, nieplanowana przerwa była spowodowana natrafieniem na przeszkodę. Tymczasem na budowie podziemnego przystanku Łódź Śródmieście trwają przygotowania do kolejnych etapów.
Łódź: „Anomalia” zatrzymała TBM. Kiedy tarcza znów ruszy? Nie wiadomo
Łódzki tunel średnicowy: Są już pierwsze fragmenty podbudowy torowiska
Łódzki tunel średnicowy: TBM Faustyna zakończyła drążenie, Katarzyna nadal stoi
Jest przetarg na projekt Kolej Plus do Zamościa
Roman Czubiński 18 czerwca 2024
PKP PLK ogłosiły przetarg na zaprojektowanie inwestycji z programu „Kolej Plus” – modernizacji fragmentów linii 69 i 72 oraz budowy między nimi łącznicy omijającej stację Zawada. Trasa ma zostać w całości zelektryfikowana. Cel to przyspieszenie pociągów, zwłaszcza – pasażerskich, między Lublinem a Zamościem.
Kolej Plus już 3 mld złotych droższa, a to nie koniec. Co dalej?
Budowa nowych linii do Bogumiłowa i Wielunia ruszy w 2027 r.
Jest umowa na projekt rewitalizacji linii z Bielska-Białej do Skoczowa
Łódzki tunel KDP: Wkrótce umowa na zasilanie
Roman Czubiński 17 czerwca 2024
CPK zamierza zawrzeć z PGE Energetyka Kolejowa umowę na zasilanie przyszłego tunelu KDP pod centrum Łodzi w energię trakcyjną. Ponieważ usługę przyłączeniową może zrealizować tylko jeden podmiot, odstąpiono od przeprowadzenia przetargu. Zawiadomienie o takim zamiarze ukazało się w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
CPK: Zabezpieczymy budynki nad łódzkim tunelem KDP
Łódzki tunel KDP: CPK przesuwa otwarcie ofert
CPK: Prace nie stanęły. Co się dzieje w Łodzi?
Los przystanku Łódź Retkinia wciąż niepewny
Roman Czubiński 16 czerwca 2024
Los przystanku Łódź Retkinia w najbliższych latach nadal nie jest pewny. Podczas gdy wykonawca komory startowej dla tarczy TBM zapewnia, że inwestycja nie będzie wymagała jego rozbiórki, spółka CPK nie daje takiej gwarancji. Tym bardziej nie wiadomo, czy (i w jakim zakresie) obiekt będzie mógł działać, gdy budowa linii dużych prędkości 85 wejdzie w kolejny etap.
Łódź Retkinia: Czy wyburzenia można było uniknąć?
Łódź: Utrata dotacji unijnej na przystanek Retkinia?
Łódź: Nowy przystanek kolejowy Retkinia do wyburzenia. Jest decyzja CPK
Malepszak: Pół miliarda pasażerów w 2030 r.? To możliwe
Roman Czubiński 13 czerwca 2024
Budowa nowych linii, modernizacja i utrzymanie istniejących, a także masowe zakupy taboru i zagęszczanie rozkładu jazdy – to konieczne elementy rozwoju kolei pasażerskiej. Zbytnia koncentracja na budowie nowych linii w słabo zaludnionych obszarach mogłaby wydrenować fundusze i zaniedbanie pozostałych zadań – mówił podczas Kongresu Rozwoju Transportu wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak.
Polsko-czeskie rozmowy kolejowe
Malepszak o KDP w Polsce. Pociągi pojadą szybciej niż w Niemczech
Minister Malepszak ma pomysł na kolejowy ratunek dla Lubuskiego
Klinowski: KDP to szansa również dla Polregio
Roman Czubiński 06 czerwca 2024
Jesteśmy zainteresowani uruchamianiem regionalnych ekspresów, kursujących po przyszłych liniach dużych prędkości. Modernizacja punktów utrzymania taboru pozwoli nam też oferować w nich usługi dla taboru o prędkości 250 km/h i wyższej – deklarował podczas Kongresu Rozwoju Transportu członek zarządu Polregio Marcel Klinowski.
Polregio z ofertą na ferie
Dziś rocznica tragedii w Budzyniu. Polregio upamiętnia ofiary
Polregio zawiadamia Prokuraturę i CBA. W tle lubuski oddział spółki
Łódź Śródmieście: Trwa budowa ścian szczelinowych [ZDJĘCIA]
Roman Czubiński 04 czerwca 2024
W centrum Łodzi, kilka metrów od kursujących co kilka minut tramwajów, ekipy budowlane wykonują ściany zagłębionego na 23 metry przystanku kolejowego. Łódzki Urząd Miasta poinformował o postępach inwestycji PKP PLK, publikując jednocześnie jej zdjęcia.
Łódź: „Anomalia” zatrzymała TBM. Kiedy tarcza znów ruszy? Nie wiadomo
Łódzki tunel średnicowy: Są już pierwsze fragmenty podbudowy torowiska
Łódzki tunel średnicowy: TBM Faustyna zakończyła drążenie, Katarzyna nadal stoi
Bełchatów w przededniu Kolej Plus: Wciąż spory ruch towarowy
Kasper Fiszer 23 maja 2024
Zarządca infrastruktury przygotowuje się do gruntownej przebudowy linii nr 24 z Piotrkowa Trybunalskiego do Bełchatowa. Zanim trasa zostanie wyremontowana i wydłużona, niezbędne są pewne prace konserwacyjne. Odcinek wciąż jest bowiem relatywnie intensywnie wykorzystywany w ruchu towarowym.
Kolej Plus już 3 mld złotych droższa, a to nie koniec. Co dalej?
Budowa nowych linii do Bogumiłowa i Wielunia ruszy w 2027 r.
Jest umowa na projekt rewitalizacji linii z Bielska-Białej do Skoczowa
Łódź: Tunel średnicowy – początek decydującej fazy
Roman Czubiński 15 maja 2024
Do 21 czerwca większa tarcza TBM wznowi drążenie tunelu dwutorowego, wchodząc pod ściśle zabudowane centrum Łodzi. Trzecia nitka jednotorowa jest gotowa mniej więcej w połowie. Prace budowlane mają zakończyć się w połowie 2026 r., a odbiory mają zostać skrócone do pół roku – wynika z informacji przedstawionych przez Ministerstwo Infrastruktury oraz PKP PLK.
Łódź: „Anomalia” zatrzymała TBM. Kiedy tarcza znów ruszy? Nie wiadomo
Łódzki tunel średnicowy: Są już pierwsze fragmenty podbudowy torowiska
Łódzki tunel średnicowy: TBM Faustyna zakończyła drążenie, Katarzyna nadal stoi
Malepszak: Stworzymy kolej zorientowaną na klientów
Roman Czubiński 08 maja 2024
Przewoźnicy, zarządcy infrastruktury oraz dworców muszą zacząć działać bardziej efektywnie i grać zespołowo. Zarówno budowa nowych linii, jak i modernizacja istniejących mają służyć pasażerom i przewoźnikom towarowym, a nie przymusowi wydania dostępnych pieniędzy. W 2027 r. ma już działać nowy sposób finansowania Funduszu Kolejowego, zbliżony do obecnego drogowego – zapowiedział podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Piotr Malepszak.
Zmiany w PPL. Cieszą się w Modlinie i Łodzi
Budownictwo kolejowe: Albo nowe przetargi, albo zapaść
CPK najwcześniej w roku 2032
Brightline West wybiera pociągi Siemensa
Łukasz Malinowski 04 maja 2024
1 maja spółka Brightline West ogłosiła, że Siemens Mobility został wskazany jako preferowany dostawca pociągów kolei dużych prędkości do obsługi nowej linii łączącej Las Vegas z Kalifornią. Umowa obejmie flotę dziesięciu składów "American Pioneer 220" (AP 220).
Siemens Mobility zaprezentował Velaro dla Egiptu [zdjęcia wnętrza]
Siemens testuje kolejne piętrowe Desiro HC dla Egiptu [zdjęcia]
Ogromne inwestycje Siemensa w bazę utrzymaniową RRX w Dortmundzie
Szafrański: KDP Warszawa – Łódź na początku lat 30.
Roman Czubiński 02 maja 2024
Decyzja o poddaniu analizom przebiegu „szprych” komponentu kolejowego nie oznacza, że żadna z nich nie doczeka się realizacji. Część wykonanych od roku 2017 prac będzie zatem można wykorzystać – mówi w rozmowie z Rynkiem Kolejowym przewodniczący Rady Nadzorczej Centralnego Portu Komunikacyjnego Zbigniew Szafrański. Jak przekonuje, dla większości inwestycji i tak nie będzie oznaczało to przesunięcia terminu ewentualnej realizacji.
Beim: CPK musi przejść etap dojrzewania
CPK: Inwestycje kolejowe pomogą średnim miastom
CPK: Przetarg na koncepcję podstacji 25 kV
Beim: CPK musi przejść etap dojrzewania
Roman Czubiński 30 kwietnia 2024
Obecne kontrowersje wokół Centralnego Portu Komunikacyjnego to efekt zbyt szybkiego przejścia od etapu ogólnej koncepcji do STEŚ. Inwestycji mocno zaszkodziło też jej upolitycznienie oraz błędy komunikacyjne, popełniane przez spółkę i poprzedni rząd. Najbliższe lata będą kluczowe dla naprawienia tych błędów – uważa dr Michał Beim z Instytutu Sobieskiego.
Szafrański: KDP Warszawa – Łódź na początku lat 30.
CPK: Inwestycje kolejowe pomogą średnim miastom
CPK: Przetarg na koncepcję podstacji 25 kV
Tory leżą już na całej nowej linii Koralmbahn w Austrii [zdjęcia]
Michał Szymajda 29 kwietnia 2024
Austriackie Koleje Federalne (ÖBB) położyły już tory na całej długości linii Koralmbahn i w nowym Tunelu Koralm, który zrewolucjonizuje podróże koleją między Wiedniem a Klagenfurtem. Ważniejsze jest jednak to, że stworzony zostanie zupełnie nowy korytarz z Austrii w kierunku Włoch i Słowenii. Wpłynie to także na polskich przewoźników, na razie towarowych.
Austria: Kolejowa „inwestycja stulecia” gotowa w połowie
Austriacy kończą budowę 33-kilometrowego kolejowego tunelu Koralm
Pociągi dojeżdżają do nowej stacji Mittlern w Austrii na budowanej linii Koralmbahn
Którędy i jak szybko pojedziemy polską KDP?
Roman Czubiński 25 kwietnia 2024
Kolej dużych prędkości powinna być elementem całego systemu kolejowego, a nie wydzieloną z niego enklawą. Ważniejszy od prędkości maksymalnej osiąganej przez tabor (w przedziale między 250 a 350 km/h) będzie czas przejazdu, który z punktu widzenia podróżnego jest głównym wyznacznikiem efektywności. Należy też inwestować w sprawdzone pojazdy zamiast opracowywania prototypów specjalnie na potrzeby polskiej KDP – to najważniejsze wnioski z debaty zorganizowanej przez Polską Izbę Kolei.
Czechy: Przetarg na projektowanie KDP z Ostrawy do Polski
CPK. Gdzie znajdzie się dworzec i stacja w Kaliszu?
Czy KDP Warszawa – Łódź w 2028 roku była realna? Kontekst energetyczny
Komponent kolejowy CPK nie idzie na śmietnik. Ale są pytania
Jakub Madrjas 23 kwietnia 2024
- Należy mentalnie odłączyć się od modelu piasta i szprychy – stwierdził nowy przewodniczący Rady Nadzorczej CPK Zbigniew Szafrański. Spółka potwierdza kontynuację najbardziej zaawansowanych przygotowań linii ,,Y" Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław i Katowice – Ostrawa. Pozostałe elementy komponentu kolejowego mają zostać gruntownie przeanalizowane pod kątem zasadności.
Impuls rozwojowy dotyczący CPK powinien pójść w kierunku Łodzi
CPK: KDP Warszawa – Łódź gotowe w 2030. Czy jednak w 2032 r.? Będzie 350 km/h! [AKTUALIZACJA]
CPK z decyzją lokalizacyjną! "Powstanie najnowocześniejsze lotnisko w Europie"
CPK: Prace nie stanęły. Co się dzieje w Łodzi?
Roman Czubiński 18 kwietnia 2024
Dwie z trzech umów na budowę tunelu kolei dużych prędkości pod centrum Łodzi są w fazie realizacji. Prace są związane z przygotowaniem do budowy komór na obu końcach przyszłej podziemnej linii – informuje Centralny Port Komunikacyjny. Spółka podkreśla, że mimo trwającego audytu realizacja komponentu kolejowego jest kontynuowana.
CPK: Zabezpieczymy budynki nad łódzkim tunelem KDP
Łódzki tunel KDP: CPK przesuwa otwarcie ofert
Łódzki tunel KDP: Wkrótce umowa na zasilanie
Priorytety MI na kolei: prędkość, przepustowość i połączenia międzynarodowe
Roman Czubiński 16 kwietnia 2024
Żaden wieloletni program inwestycyjny na kolei nie zostanie porzucony – zapewnia nowe kierownictwo Ministerstwa Infrastruktury. Resort obiecuje zmiany w podejściu do planowania i realizacji inwestycji, zwiększające ich efektywność. Niezagrożone są też inwestycje w linie dużych prędkości w kierunku granicy niemieckiej i czeskiej – zapowiada Ministerstwo Infrastruktury.
Sejmowa komisja o równoważeniu transportu drogowego i kolejowego
Klimczak: Idą złote czasy dla kolei
Czy IC Koziołek z Lublina przez Radom do Poznania pozostanie w rozkładzie?
Łódzki tunel średnicowy: Dodatkowe dwa lata na wzmacnianie gruntu
Roman Czubiński 03 kwietnia 2024
Nie podpisano jeszcze aneksu do umowy z PBDiM Mińsk Mazowiecki na budowę łódzkiego tunelu średnicowego, wydłużającego termin jej ukończenia do grudnia 2026 r. Samo opóźnienie jest jednak pewne – przyznaje zarządca infrastruktury w odpowiedzi na nasze pytania. Najważniejszy powód kolejnego przesunięcia to czasochłonne wzmacnianie gruntu pod gęsto zabudowanym łódzkim Śródmieściem.
Łódź: „Anomalia” zatrzymała TBM. Kiedy tarcza znów ruszy? Nie wiadomo
Łódzki tunel średnicowy: Są już pierwsze fragmenty podbudowy torowiska
Łódzki tunel średnicowy: TBM Faustyna zakończyła drążenie, Katarzyna nadal stoi
Pociąg z Wrocławia przez Kobierzyce do Piławy ruszą w końcu 2025 roku
Michał Szymajda 26 marca 2024
Rewitalizacja linii kolejowej 310 na odcinku od Łagiewnik do Piławy na Dolnym Śląsku jest już bardzo zaawansowana. Wkrótce robotnicy wejdą na odcinek od Kobierzyc do Łagiewnik. Fakt reaktywacji tej południowej linii dojazdowej do Wrocławia trudno będzie przecenić.
Do Karpacza pociągiem jednak dopiero w grudniu 2024
Remont linii Szklarska Poręba – Tanvald – także po polskiej stronie
DSDiK przejęła linię ze Strzegomia do Marciszowa
Rozpoczyna się projektowanie nowej linii kolejowej z Krakowa do Myślenic
PKP PLK 25 marca 2024
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na zaprojektowanie nowej linii kolejowej Kraków-Myślenice w ramach programu Kolej Plus.
Kolej Plus: Jest umowa na odbudowę linii do Lubska
Jest umowa na projekt linii kolejowej Kraków - Niepołomice
Kolej Plus: Jest przetarg na linię do Lubska
Łódź: Druga komora tunelu KDP – początek prac przygotowawczych
Roman Czubiński 21 marca 2024
Na łódzkim osiedlu Retkinia pracownicy Budimeksu zaczęli przygotowywać budowę tunelu pod centrum miasta. Prace budowlane obejmą w pierwszej kolejności komorę startową dla tarczy TBM. Pierwsze związane z inwestycją utrudnienia w ruchu samochodów na powierzchni zaczną obowiązywać w sobotę.
CPK: Zabezpieczymy budynki nad łódzkim tunelem KDP
Łódzki tunel KDP: CPK przesuwa otwarcie ofert
Łódzki tunel KDP: Wkrótce umowa na zasilanie
Łódź: Tunel średnicowy – kolejne dwa lata opóźnienia
Roman Czubiński 15 marca 2024
Już nie grudzień 2024, ale koniec 2026 roku ma być terminem ukończenia budowy łódzkiego tunelu średnicowego – wynika z cytowanej przez Dziennik Gazetę Prawną wypowiedzi wiceministra infrastruktury Piotra Malepszaka. Do ok. 2 mld zł wzrosło też wynagrodzenie wykonawcy. Czekamy na odpowiedź z PKP PLK w sprawie szczegółów.
Łódź: „Anomalia” zatrzymała TBM. Kiedy tarcza znów ruszy? Nie wiadomo
Łódzki tunel średnicowy: Są już pierwsze fragmenty podbudowy torowiska
Łódzki tunel średnicowy: TBM Faustyna zakończyła drążenie, Katarzyna nadal stoi
CPK: Kolejne ćwierć miliarda złotych na projektowanie KDP Ygrek
Jakub Madrjas 07 marca 2024
Spółka CPK podpisała pod koniec lutego umowę na przygotowanie projektu linii Kolei Dużych Prędkości od Sieradza do Poznania. W sumie ich wartość to prawie 230 mln złotych.
Malepszak (Ministerstwo Infrastruktury): Nowa wizja rozwoju kolei
Klimczak: Rozpoczynamy rozmowy na temat KDP Poznań – Berlin
Jaki tabor dla polskiej KDP? Producenci podzieleni
Łódzki tunel średnicowy: Mniejsza tarcza znów pracuje
Roman Czubiński 28 lutego 2024
Po przeniesieniu na drugą stronę linii kolejowej 15 tarcza TBM „Faustyna” zaczęła drążyć kolejną nitkę tunelu jednotorowego. Większa z dwóch maszyn zostanie ponownie uruchomiona w drugim kwartale. Kształtu nabierają też trzy podziemne przystanki – informują PKP PLK.
Łódź: „Anomalia” zatrzymała TBM. Kiedy tarcza znów ruszy? Nie wiadomo
Łódzki tunel średnicowy: Są już pierwsze fragmenty podbudowy torowiska
Łódzki tunel średnicowy: TBM Faustyna zakończyła drążenie, Katarzyna nadal stoi
Czy CPK utworzy spółkę taborową? Na razie trwa przetarg
Roman Czubiński 28 lutego 2024
Dwie firmy chcą przygotować dla Centralnego Portu Komunikacyjnego model serwisowy spółki taborowej. Według obecnych planów będzie ona wynajmowała obsługującym lotnisko przewoźnikom trzy rodzaje EZT, od przeznaczonych na krótsze dystanse do dalekobieżnych składów KDP. Na razie przetarg pozostaje w zawieszeniu – to, czy planowana spółka taborowa zostanie utworzona, zależy od wyników audytu CPK.
Impuls rozwojowy dotyczący CPK powinien pójść w kierunku Łodzi
CPK: KDP Warszawa – Łódź gotowe w 2030. Czy jednak w 2032 r.? Będzie 350 km/h! [AKTUALIZACJA]
CPK z decyzją lokalizacyjną! "Powstanie najnowocześniejsze lotnisko w Europie"
Łódzki tunel średnicowy: Ponad 400 ton nad czynną linią [ZDJĘCIA]
Roman Czubiński 24 lutego 2024
Dobiega końca skomplikowana operacja przenoszenia tarczy TBM nad czynną linią kolejową. 650-tonowe urządzenie zostało podzielone na 11 mniejszych elementów, które nocami przenoszono żurawiami do specjalnie przygotowanej komory po drugiej stronie torów. Drążenie trzeciej jednotorowej nitki tunelu ma rozpocząć się jeszcze w lutym.
Łódź: „Anomalia” zatrzymała TBM. Kiedy tarcza znów ruszy? Nie wiadomo
Łódzki tunel średnicowy: Są już pierwsze fragmenty podbudowy torowiska
Łódzki tunel średnicowy: TBM Faustyna zakończyła drążenie, Katarzyna nadal stoi
Malepszak: Kolej+ ma być tańsza i efektywniejsza
Roman Czubiński 12 lutego 2024
Kolej Plus to program wymagający weryfikacji i rewizji – zapowiedział podczas konferencji EEC Trends wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak. Nowe kierownictwo resortu chce poprawić gospodarność, budując nowe linie przede wszystkim tam, gdzie można spodziewać się masowych przewozów. Na słabiej zaludnionych obszarach narzędziem walki z wykluczeniem transportowym mają być skomunikowane z koleją w węzłach autobusy.
Kolej Plus już 3 mld złotych droższa, a to nie koniec. Co dalej?
Budowa nowych linii do Bogumiłowa i Wielunia ruszy w 2027 r.
Jest umowa na projekt rewitalizacji linii z Bielska-Białej do Skoczowa
Tylko Koleje Mazowieckie chcą jeździć pod terminal w Modlinie
Roman Czubiński 10 lutego 2024
Po planowanym oddaniu do użytku odnogi do lotniska w Modlinie Koleje Mazowieckie zamierzają kursować tam co pół godziny – wynika z odpowiedzi udzielonych przez przewoźnika. SKM ani PKP IC nie zamierzają, przynajmniej na razie, obsługiwać nowej linii.
Koleją na lotnisko w Modlinie z umową na dokumentację projektową
PKP PLK wybrały projektanta linii kolejowej do lotniska Modlin
Są oferty na projekt linii kolejowej do lotniska Modlin. Szczegóły projektu
Lubelskie. Jest umowa na projekty budowy linii do Łęcznej i Włodawy
inf. pras PKP PLK, oprac. ms. 05 lutego 2024
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowy z wykonawcą dokumentacji projektowej dla budowy nowego połączenia kolejowego między Lublinem a Łęczną oraz rewitalizację linii kolejowej nr 81 Chełm – Włodawa z budową fragmentu nowej linii do Włodawy. Wartość obu projektów w ramach programu Kolej Plus jest olbrzymia i wynosi 1,2 mld zł.
PKP PLK: Złe warunki atmosferyczne i liczne opóźnienia pociągów [AKTUALIZACJA]
PKP PLK: Na Podlasiu duże zmiany
Zmiany w zarządach Dolkom, PPM-T i ZRK DOM. W tle problemy przy inwestycjach
CPK: Cała linia KDP Łódź – Warszawa ma już decyzje środowiskowe [AKTUALIZACJA]
Roman Czubiński 30 stycznia 2024
Łódzka Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska wydała decyzję środowiskową dla łódzkiego odcinka linii dużych prędkości Warszawa – Łódź. To ostatni fragment kluczowej dla CPK linii, który nie miał dotychczas takiej decyzji. Dalszy harmonogram inwestycji będzie zależał od wyników zapowiedzianego przez rząd audytu.
CPK: Dwugłos w sprawie podniesienia prędkości na KDP
Kolejowy Program Dobrowolnych Nabyć na linii Warszawa – Łódź
Malepszak: CEF głównym unijnym źródłem finansowania CPK
Łódzki tunel średnicowy: Przenoszenie 650-tonowej maszyny nad czynną linią
Roman Czubiński 22 stycznia 2024
W nocy rozpocznie się przenoszenie mniejszej tarczy drążącej łódzki tunel średnicowy na drugą stronę torów linii 15. Po przeniesieniu wszystkich części i ponownym zmontowaniu maszyna rozpocznie drążenie trzeciej nitki jednotorowej od strony stacji Łódź Żabieniec.
Łódzki tunel średnicowy. Czy kolejna kamienica może się zawalić?
Łódzki tunel średnicowy. Jest opóźnienie, bez pociągów w 2026 roku
Łódzki tunel średnicowy. Tarcza Katarzyna ma ruszyć 6 listopada
CPK z pozwoleniem na budowę łódzkiego tunelu
Roman Czubiński 17 stycznia 2024
Wojewoda łódzki wydał pozwolenie na budowę dla drążenia tunelu Kolei Dużych Prędkości pod centrum Lodzi. Wiercenie tarczą TBM będzie najważniejszym elementem inwestycji. Spółka CPK deklaruje gotowość do ogłoszenia przetargu na prace budowlane.
CPK: Zabezpieczymy budynki nad łódzkim tunelem KDP
Łódzki tunel KDP: CPK przesuwa otwarcie ofert
Łódzki tunel KDP: Wkrótce umowa na zasilanie
CPK zamówił instrukcję prowadzenia ruchu na KDP
Roman Czubiński 16 stycznia 2024
Centralny Port Komunikacyjny zawarł z International Transport Consulting umowę w sprawie opracowania instrukcji, przepisów i scenariuszy w zakresie prowadzenia ruchu kolejowego na liniach dużych prędkości. Kontrakt podpisano 16 grudnia ubiegłego roku.
Czechy: Przetarg na projektowanie KDP z Ostrawy do Polski
CPK. Gdzie znajdzie się dworzec i stacja w Kaliszu?
Czy KDP Warszawa – Łódź w 2028 roku była realna? Kontekst energetyczny
Łódź: Obudowa drugiej nitki tunelu gotowa
Roman Czubiński 15 grudnia 2023
Zakończyło się drążenie drugiej jednotorowej nitki łódzkiego tunelu średnicowego dla kolei konwencjonalnej. Kolejna zacznie powstawać za około dwóch miesięcy – przedtem jednak musi zostać wykonana skomplikowana operacja przenoszenia tarczy TBM na drugą stronę czynnej linii kolejowej. Druga maszyna, budująca tunel dwutorowy, stoi w oczekiwaniu na wyniki ekspertyz – informuje PKP PLK.
Łódź: „Anomalia” zatrzymała TBM. Kiedy tarcza znów ruszy? Nie wiadomo
Łódzki tunel średnicowy: Są już pierwsze fragmenty podbudowy torowiska
Łódzki tunel średnicowy: TBM Faustyna zakończyła drążenie, Katarzyna nadal stoi
Jest umowa na projekt linii kolejowej Kraków - Niepołomice
Jakub Madrjas 11 grudnia 2023
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na zaprojektowanie nowej linii kolejowej, która połączy Niepołomice z Krakowem. Inwestycja ma powstać w ramach programu Kolej Plus.
Kolej Plus: Jest umowa na odbudowę linii do Lubska
Rozpoczyna się projektowanie nowej linii kolejowej z Krakowa do Myślenic
Kolej Plus: Jest przetarg na linię do Lubska
CPK ma porozumienie z hiszpańskim zarządcą sieci kolejowej ADIF
inf. pras 05 grudnia 2023
Spółka CPK poinformowała, że podpisała porozumienie o współpracy z ADIF, czyli zarządcą infrastruktury kolejowej w Hiszpanii. Celem są wspólne działania w zakresie rozwoju sieci Kolei Dużych Prędkości w Polsce. ADIF jest jednym z najbardziej doświadczonych zarządców infrastruktury KDP w Europie, a hiszpańska sieć o długości prawie 4 000 km użytkowanych linii i z kolejnymi 1.600 km w fazie planowania, jest najdłuższą na Starym Kontynencie.
Impuls rozwojowy dotyczący CPK powinien pójść w kierunku Łodzi
CPK: KDP Warszawa – Łódź gotowe w 2030. Czy jednak w 2032 r.? Będzie 350 km/h! [AKTUALIZACJA]
CPK z decyzją lokalizacyjną! "Powstanie najnowocześniejsze lotnisko w Europie"
Pociągi do Ciechocinka na razie nie wrócą. Ale jest intencja woli współpracy
Jakub Madrjas 05 grudnia 2023
Wbrew nadziejom mieszkańców, pociągi nie wrócą w tym roku do Ciechocinka. Wprawdzie dziś odbyło się polityczno-medialne wydarzenie w tym temacie, ale podpisano jedynie list intencyjny w tej sprawie. Nowa data to wrzesień, a może grudzień 2024 roku.
Tak wygląda wykluczenie
Wolański: Potrzeba mobilności, nie tylko infrastruktury
Wykluczenie po mazowiecku
Austria: Kolejowa „inwestycja stulecia” gotowa w połowie
Roman Czubiński 02 grudnia 2023
Zbliża się otwarcie pierwszej nitki tunelu Koralm, przeznaczonej do ruchu regionalnego. Z tej okazji w przyszły czwartek odbędzie się uroczyste otwarcie – informują Koleje Austriackie (ÖBB). Do czasu ukończenia budowy drugiego, równoległego tunelu jednotorowa nitka będzie jednak służyła głównie ruchowi regionalnemu.
Tory leżą już na całej nowej linii Koralmbahn w Austrii [zdjęcia]
Austriacy kończą budowę 33-kilometrowego kolejowego tunelu Koralm
Pociągi dojeżdżają do nowej stacji Mittlern w Austrii na budowanej linii Koralmbahn
Łódź: Tunel KDP – początek prac towarzyszących
Roman Czubiński 28 listopada 2023
Na ogrodzeniu przy siedzibie Łódzkiego Domu Kultury zawisły tablice informujące o rozpoczęciu wzmacniania fundamentów budynku. Oznacza to początek prac przygotowawczych do budowy tunelu dla kolei dużych prędkości. Inwestorem jest spółka CPK.
CPK: Zabezpieczymy budynki nad łódzkim tunelem KDP
Łódzki tunel KDP: CPK przesuwa otwarcie ofert
Łódzki tunel KDP: Wkrótce umowa na zasilanie
Budowa szprych CPK w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego?
Jakub Madrjas 27 listopada 2023
Ustępujący rząd przyjął drugi etap programu inwestycyjnego CPK na lata 2024-2030. Zakłada w nim budowę szeregu linii kolejowych w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego; tryb ten wciąż jest w Polsce rzadko stosowany.
Impuls rozwojowy dotyczący CPK powinien pójść w kierunku Łodzi
CPK: KDP Warszawa – Łódź gotowe w 2030. Czy jednak w 2032 r.? Będzie 350 km/h! [AKTUALIZACJA]
CPK z decyzją lokalizacyjną! "Powstanie najnowocześniejsze lotnisko w Europie"
Łódź Retkinia: Czy wyburzenia można było uniknąć?
Roman Czubiński 13 listopada 2023
Zbliżająca się budowa łódzkiego tunelu kolei dużych prędkości spowoduje czasową rozbiórkę chętnie wykorzystywanego przez łodzian przystanku kolejowego Łódź Retkinia. Łódzcy politycy Koalicji Obywatelskiej oraz Lewicy zarzucają CPK oraz PKP PLK marnotrawstwo, wynikające z braku koordynacji działań. Z rozmowy z ekspertem wynika tymczasem, że sprawa wcale nie jest jednoznaczna.
Los przystanku Łódź Retkinia wciąż niepewny
Łódź: Utrata dotacji unijnej na przystanek Retkinia?
Łódź: Nowy przystanek kolejowy Retkinia do wyburzenia. Jest decyzja CPK
CPK wybrał projektanta GSM-R dla linii Łódź – Wrocław [sprostowanie]
Roman Czubiński 08 listopada 2023
Konsorcjum Multiconsult i Transprojektu Gdańskiego zaprojektuje dla spółki CPK łączność GSM-R dla linii dużych prędkości nr 85 między Łodzią a Sieradzem oraz linię 86 Sieradz – Wrocław. Spółka zapłaci za usługę nieco ponad 19 mln zł netto.
Impuls rozwojowy dotyczący CPK powinien pójść w kierunku Łodzi
CPK: KDP Warszawa – Łódź gotowe w 2030. Czy jednak w 2032 r.? Będzie 350 km/h! [AKTUALIZACJA]
CPK z decyzją lokalizacyjną! "Powstanie najnowocześniejsze lotnisko w Europie"
Budimex i Gülermak zmodernizują odcinek linii 104 za 2 miliardy zł
inf. pras. oprac. jm 02 listopada 2023
PKP Polskie Linie Kolejowe wybrały ofertę konsorcjum Budimeksu i Gülermak w przetargu na prace na linii kolejowej nr 104 na odcinku D Limanowa – bocznica Klęczany warte ponad 2 miliardy złotych.
Budimex nie rezygnuje z Czech. To perspektywiczny rynek
Budimex zakończył prace na węźle kolejowym Port Gdynia
Budimex: Gospodarka potrzebuje infrastruktury, a ta – stabilności
Jest problem z programem Kolej Plus w Małopolsce
Jakub Madrjas 24 października 2023
Pojawił się problem z programem Kolej Plus w Małopolsce. 16 października – dzień po wyborach parlamentarnych, unieważnione zostały czynności wyboru wykonawców projektów nowych linii do Niepołomic i Myślenic.
Kolej Plus już 3 mld złotych droższa, a to nie koniec. Co dalej?
Budowa nowych linii do Bogumiłowa i Wielunia ruszy w 2027 r.
Jest umowa na projekt rewitalizacji linii z Bielska-Białej do Skoczowa
Kolej Plus: Jest umowa na rewitalizację linii Sokołów - Siedlce
Jakub Madrjas 10 października 2023
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na rewitalizację linii nr 55 między Sokołowem Podlaskim a Siedlcami. Na rozpoczęcie prac poczekamy jednak co najmniej cztery lata.
Kolej Plus już 3 mld złotych droższa, a to nie koniec. Co dalej?
Budowa nowych linii do Bogumiłowa i Wielunia ruszy w 2027 r.
Jest umowa na projekt rewitalizacji linii z Bielska-Białej do Skoczowa
Jest dofinansowanie z CEF dla projektu KDP Warszawa - Łódź
inf. pras oprac. JM 09 października 2023
Spółka Centralny Port Komunikacyjny podpisała umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych na dofinansowanie projektu budowlanego linii dużych prędkości Ygrek z Warszawy do Łodzi z unijnego instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
Malepszak (Ministerstwo Infrastruktury): Nowa wizja rozwoju kolei
Klimczak: Rozpoczynamy rozmowy na temat KDP Poznań – Berlin
Jaki tabor dla polskiej KDP? Producenci podzieleni
Łódzki tunel KDP: Oferta Budimeksu na komory najkorzystniejsza
Roman Czubiński 05 października 2023
Najkorzystniejszą – i jednocześnie najtańszą – ofertę na budowę komór tunelu KDP pod centrum Łodzi złożył Budimex. Inwestor, spółka CPK, czeka teraz na uprawomocnienie się tej decyzji. Jeśli dojdzie do podpisania umowy, oszczędności w stosunku do planowanego kosztorysu wyniosą 138 mln zł.
CPK: Zabezpieczymy budynki nad łódzkim tunelem KDP
Łódzki tunel KDP: CPK przesuwa otwarcie ofert
Łódzki tunel KDP: Wkrótce umowa na zasilanie
Łódzki tunel średnicowy: Trzy aneksy, kolejny rok przesunięcia
Roman Czubiński 05 października 2023
Budowa będzie dłuższa o rok, znacznie droższa, ale za to lepiej skoordynowana z przyszłym tunelem kolei dużych prędkości – to bilans aneksów do umowy w sprawie budowy łódzkiego tunelu średnicowego. Wprowadzone zmiany wynikają z inflacji oraz problemów z dostępnością materiałów budowlanych i pracowników, ale także z rozszerzenia zakresu o podziemną ścianę wspólną z tunelem dużych prędkości. Koszty z tytułu tej ostatniej modyfikacji pokryje CPK.
Łódź: „Anomalia” zatrzymała TBM. Kiedy tarcza znów ruszy? Nie wiadomo
Łódzki tunel średnicowy: Są już pierwsze fragmenty podbudowy torowiska
Łódzki tunel średnicowy: TBM Faustyna zakończyła drążenie, Katarzyna nadal stoi
Olkusz: Umowa na projekt łącznicy z programu Kolej Plus
Roman Czubiński 04 października 2023
PKP PLK podpisały umowę na projekt łącznicy Borowa Górka – Pieczyska. Będąca częścią programu „Kolej Plus” inwestycja ma skrócić czas jazdy pociągów z Olkusza do Krakowa. Jednocześnie ogłoszono przetarg na projekt rewitalizacji linii do Gorlic, przy której również ma powstać nowa łącznica – informuje Ministerstwo Infrastruktury.
Kolej Plus już 3 mld złotych droższa, a to nie koniec. Co dalej?
Budowa nowych linii do Bogumiłowa i Wielunia ruszy w 2027 r.
Jest umowa na projekt rewitalizacji linii z Bielska-Białej do Skoczowa
Linia kolejowa na lotnisko Rzeszów Jasionka otwarta
Jakub Madrjas 01 października 2023
PKP PLK oficjalnie zainaugurowała nową linię kolejową, prowadzącą do lotniska w Jasionce. Podobnie jak inne połączenia do lotnisk regionalnych, połączenie trapią te same błędy - niskie prognozy przewozowe w stosunku do ogromnych poniesionych nakładów i brak możliwości dopasowania połączeń kolejowych do rozkładu lotów.
40 mln zł za powiązanie sterowania ruchem na PKA Rzeszów
Rozpoczyna się budowa przystanku Rzeszów Dworzysko
Przetarg na bazę dla PKM Rzeszów od nowa. Część prac w prawie opcji
Myślenice: Jest najkorzystniejsza oferta na projekt. Ponad 50 mln zł oszczędności
Roman Czubiński 20 września 2023
Kolejna inwestycja programu Kolej Plus ma wybraną najkorzystniejszą (najtańszą) ofertę w przetargu na projektowanie. Tym razem dotyczy to planowanej linii Kraków – Myślenice. Jeśli dojdzie do podpisania umowy, oszczędności zarządcy infrastruktury będą ogromne – przekroczą dwie trzecie kosztorysu inwestorskiego.
Kolej Plus już 3 mld złotych droższa, a to nie koniec. Co dalej?
Budowa nowych linii do Bogumiłowa i Wielunia ruszy w 2027 r.
Jest umowa na projekt rewitalizacji linii z Bielska-Białej do Skoczowa
Newag i Hyundai chcą wspólnie dostarczyć pociągi dużych prędkości do Polski
Jakub Madrjas 19 września 2023
Newag i Hyundai Rotem podpisały list intencyjny w sprawie wspólnego udziału w zapowiadanym projekcie zakupu pociągów dużych prędkości dla Polski.
Trako 2023 w podsumowaniu Stadlera [film]
Siemens podsumowuje targi Trako (wideo)
Siemens Mobility podsumowuje targi Trako 2023
Co z projektem Podlęże - Piekiełko? Przekroczony budżet przetargu
Jakub Madrjas 08 września 2023
Wciąż nie znamy wykonawców modernizacji środkowych odcinków linii 104, która jest elementem projektu budowy nowego połączenia z Krakowa do Zakopanego i Nowego Sącza (tzw. Podłęże - Piekiełko). W największym zadaniu pojawiły się tylko trzy oferty, do tego znacznie przekraczające kosztorys.
Linia 104: Mniejsza tarcza TBM już na placu budowy koło Męciny
Podłęże-Piekiełko: Jest kolejny przetarg na modernizację linii kolejowej Chabówka – Nowy Sącz
Tarcza TBM dla tunelu pod Męciną już w Polsce
Kolej Plus do Przasnysza: Przetarg na projektowanie
Roman Czubiński 21 sierpnia 2023
Zarządca infrastruktury ogłosił przetarg na zaprojektowanie „Kolei Północnego Mazowsza” – linii z Zegrza do Przasnysza. Z powodu bardzo długich terminów prace budowlane mają być realizowane już po roku 2029. Sama zasadność inwestycji w planowanym obecnie wariancie budzi tymczasem wątpliwości.
Kolej Plus już 3 mld złotych droższa, a to nie koniec. Co dalej?
Budowa nowych linii do Bogumiłowa i Wielunia ruszy w 2027 r.
Jest umowa na projekt rewitalizacji linii z Bielska-Białej do Skoczowa
Łódzki tunel średnicowy: Większa tarcza ruszyła, wydrąży 100 metrów tunelu
Roman Czubiński 17 sierpnia 2023
Tarcza TBM „Katarzyna” wznowiła drążenie dwutorowego odcinka łódzkiego tunelu średnicowego. Trwa jej wyprowadzanie z budowanego przystanku Łódź Polesie przy Manufakturze. Po przebyciu ok. 100 m maszyna zostanie znów zatrzymana do czasu zakończenia uzgodnień z władzami Łodzi.
Łódź: „Anomalia” zatrzymała TBM. Kiedy tarcza znów ruszy? Nie wiadomo
Łódzki tunel średnicowy: Są już pierwsze fragmenty podbudowy torowiska
Łódzki tunel średnicowy: TBM Faustyna zakończyła drążenie, Katarzyna nadal stoi
Kolej Plus na Śląsku: Umowa dla połączenia Bytom - Ruda
Roman Czubiński 04 sierpnia 2023
Zarządca infrastruktury podpisał umowę na zaprojektowanie inwestycji z programu „Kolej Plus” na liniach 137 i 189. Ich fragmenty zostaną zmodernizowane i połączone łącznicami. Efektem będzie możliwość uruchomienia nowych aglomeracyjnych połączeń pasażerskich między Bytomiem a Zabrzem i Rudą Śląską.
Kolej Plus już 3 mld złotych droższa, a to nie koniec. Co dalej?
Budowa nowych linii do Bogumiłowa i Wielunia ruszy w 2027 r.
Jest umowa na projekt rewitalizacji linii z Bielska-Białej do Skoczowa
Łódzki tunel średnicowy: Większa tarcza wznowi pracę 15 sierpnia
Roman Czubiński 02 sierpnia 2023
Na placu budowy łódzkiego tunelu średnicowego rozwiązano dużą część problemów, które wcześniej wstrzymywały postęp inwestycji. Wybrano technologię wzmacniania fundamentów kamienic i rozpoczęto jej stosowanie. Inwestor i wykonawca osiągnęli częściowe porozumienie w sprawie waloryzacji. Wkrótce nastąpi ponowne uruchomienie większej tarczy i rozpoczęcie kolejnego etapu budowy przystanku Łódź Centrum – wynika z informacji przekazywanych przez PKP PLK i łódzki Urząd Miasta.
Łódź: „Anomalia” zatrzymała TBM. Kiedy tarcza znów ruszy? Nie wiadomo
Łódzki tunel średnicowy: Są już pierwsze fragmenty podbudowy torowiska
Łódzki tunel średnicowy: TBM Faustyna zakończyła drążenie, Katarzyna nadal stoi
Ambitny plan rozbudowy KDP w Europie. Polska zyskałaby 10-krotnie
Roman Czubiński 19 lipca 2023
Obecnie realizowane i planowane inwestycje w infrastrukturę KDP nie są wystarczające, by zapewnić osiągnięcie unijnych celów klimatycznych – twierdzą eksperci Kolei Niemieckich. Wraz z innymi przewoźnikami europejskimi DB opracowały własne studium na temat rozbudowy sieci dużych prędkości w Europie. Jesienią projekt ma zostać przedyskutowany z Komisją Europejską, wtedy też możemy poznać konkrety na temat proponowanych źródeł finansowania.
Czechy: Przetarg na projektowanie KDP z Ostrawy do Polski
CPK. Gdzie znajdzie się dworzec i stacja w Kaliszu?
Czy KDP Warszawa – Łódź w 2028 roku była realna? Kontekst energetyczny
Łódzki tunel KDP: CPK znów szuka wykonawcy komór
Roman Czubiński 10 lipca 2023
Do 17 sierpnia można składać oferty w ponownym przetargu na budowę komór startowych łódzkiego tunelu kolei dużych prędkości. Spółka CPK oczekuje wybudowania komory w centrum miasta w ciągu 13 miesięcy. Drugi obiekt, zlokalizowany w mniej wymagającym terenie, ma być gotowy w ciągu niecałego roku.
CPK: Zabezpieczymy budynki nad łódzkim tunelem KDP
Łódzki tunel KDP: CPK przesuwa otwarcie ofert
Łódzki tunel KDP: Wkrótce umowa na zasilanie
Kolej Plus: Modernizację i przedłużenie linii bełchatowskiej zaprojektuje TPF
Roman Czubiński 21 czerwca 2023
Zarządca infrastruktury wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu na projekt inwestycji programu Kolej Plus na linii 24. Złożona przez spółkę TPF oferta jest najtańsza i nie podlega odrzuceniu – informuje PKP PLK. Cztery z siedmiu złożonych w przetargu propozycji zostały odrzucone.
PKP PLK: Złe warunki atmosferyczne i liczne opóźnienia pociągów [AKTUALIZACJA]
PKP PLK: Na Podlasiu duże zmiany
Zmiany w zarządach Dolkom, PPM-T i ZRK DOM. W tle problemy przy inwestycjach
Kolej Plus: Jest umowa na dokumentację linii do Wielunia
inf. pras. PKP PLK 19 czerwca 2023
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę z wykonawcą na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy nowej linii kolejowej łączącej Chorzew Siemkowice z Wieluniem w ramach Kolej Plus.
Kolej Plus już 3 mld złotych droższa, a to nie koniec. Co dalej?
Budowa nowych linii do Bogumiłowa i Wielunia ruszy w 2027 r.
Jest umowa na projekt rewitalizacji linii z Bielska-Białej do Skoczowa
Rozbudowa linii kolejowej z Warszawy w kierunku Piaseczna – ruszają spotkania informacyjne
inf. pras PKP PLK 27 maja 2023
PKP Polskie Linie Kolejowe zamierzają dobudować dodatkowe tory z Warszawy w kierunku Piaseczna wraz z połączeniem do Konstancina-Jeziornej. Od 29 maja w przyległych do projektowanej linii gminach i dzielnicach Warszawy rozpoczną się spotkania informacyjne z mieszkańcami.
PKP PLK: Złe warunki atmosferyczne i liczne opóźnienia pociągów [AKTUALIZACJA]
PKP PLK: Na Podlasiu duże zmiany
Zmiany w zarządach Dolkom, PPM-T i ZRK DOM. W tle problemy przy inwestycjach
„Kolej Plus”: Przetargi na projekty linii do Łęcznej i Włodawy
Roman Czubiński 23 maja 2023
W Dzienniku Urzędowym UE jednocześnie ukazały się ogłoszenia o przetargach na zaprojektowanie dwóch inwestycji, wchodzących w skład programu „Kolej Plus” na Lubelszczyźnie. Ich przedmiotem jest wykonanie dokumentacji projektowej dla budowy linii Lublin – Łęczna – Bogdanka oraz dla modernizacji i przedłużenia trasy Chełm – Włodawa. Otwarcie ofert ma nastąpić pod koniec czerwca.
Kolej Plus już 3 mld złotych droższa, a to nie koniec. Co dalej?
Budowa nowych linii do Bogumiłowa i Wielunia ruszy w 2027 r.
Jest umowa na projekt rewitalizacji linii z Bielska-Białej do Skoczowa
Podłęże - Piekiełko: Są umowy na pierwsze prace budowlane na linii 104
Jakub Madrjas 11 maja 2023
Zapowiadany od dekad projekt „Podłęże-Piekiełko”, czyli budowy nowego połączenia z Krakowa w kierunku Zakopanego i Nowego Sącza, wreszcie zmierza ku realizacji. Podpisano pierwsze umowy dotyczące przebudowy linii Chabówka-Nowy Sącz linia nr 104, która będzie niezbędnym łącznikiem dla nowej linii.
Linia 104: Mniejsza tarcza TBM już na placu budowy koło Męciny
Podłęże-Piekiełko: Jest kolejny przetarg na modernizację linii kolejowej Chabówka – Nowy Sącz
Tarcza TBM dla tunelu pod Męciną już w Polsce
Linia kolejowa między Turcją a Irakiem nabiera kształtów
Mikołaj Kobryński 06 maja 2023
Jak podało irackie ministerstwo transportu, zakończono proces projektowania linii kolejowej łączącej portowe miasta: Al-Fau w Iraku przy Zatoce Perskiej oraz Mersin w Turcji nad Morzem Śródziemnym. Nowy szlak ma liczyć aż 1175 kilometrów.
Mongolia otwiera nową linię kolejową. Liczy na większy eksport w kierunku Chin
PLK wybrała warianty szybkiej kolei z Warszawy na północ
Łomża, Kolno i Orzysz. Nowe miasta na kolejowej mapie Polski dzięki CPK
Łódzki tunel KDP: Przetarg na wzmocnienie fundamentów. Za trzecim razem się uda?
Roman Czubiński 02 maja 2023
Pierwsze prace przy tunelu dużych prędkości pod centrum Łodzi rozpoczną się w bieżącym roku – zapowiedział na Europejskim Kongresie Gospodarczym pełnomocnik rządu ds. budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego Marcin Horała. Oznacza to, że ogólny harmonogram pozostaje aktualny – mimo niepowodzenia dwóch poprzednich przetargów na roboty przygotowawcze. Trzecie postępowanie zostało już ogłoszone.
CPK: Zabezpieczymy budynki nad łódzkim tunelem KDP
Łódzki tunel KDP: CPK przesuwa otwarcie ofert
Łódzki tunel KDP: Wkrótce umowa na zasilanie
Zatrzęsienie przetargów na Kolej Plus
Jakub Madrjas 28 kwietnia 2023
Aż cztery przetargów na przygotowanie dokumentacji do realizacji projektów Kolej Plus ogłosiła PKP PLK. Są też dwa przetargi obejmujące prace budowlane.
Kolej Plus już 3 mld złotych droższa, a to nie koniec. Co dalej?
Budowa nowych linii do Bogumiłowa i Wielunia ruszy w 2027 r.
Jest umowa na projekt rewitalizacji linii z Bielska-Białej do Skoczowa
Kolej Plus do Turku: Wielu chętnych na projektowanie
Roman Czubiński 20 kwietnia 2023
W przetargu na projekt linii Konin – Turek złożono dziewięć ofert. W kosztorysie mieści się aż osiem z nich, a większość jest o kilka milionów złotych tańsza. Wobec rosnących kosztów w budownictwie i wątpliwości co do zasadności inwestycji nie wiadomo jednak, czy do budowy linii ostatecznie dojdzie.
Kolej Plus już 3 mld złotych droższa, a to nie koniec. Co dalej?
Budowa nowych linii do Bogumiłowa i Wielunia ruszy w 2027 r.
Jest umowa na projekt rewitalizacji linii z Bielska-Białej do Skoczowa
Łódź: Tak będą wyglądały wyjścia ewakuacyjne z tunelu KDP [wizualizacje]
Roman Czubiński 30 marca 2023
W najbliższych miesiącach CPK ogłosi przetarg na budowę tunelu KDP pod centrum Łodzi. Dla jego obsługi technicznej w Łodzi powstanie 11 obiektów naziemnych. Ukryte w nich klatki schodowe będą mogły służyć także do ewakuacji pasażerów w razie wypadku – wynika z odpowiedzi rzecznika prasowego CPK na nasze pytania.
CPK: Zabezpieczymy budynki nad łódzkim tunelem KDP
Łódzki tunel KDP: CPK przesuwa otwarcie ofert
Łódzki tunel KDP: Wkrótce umowa na zasilanie
Lubelskie: Przetarg na projekt „Kolej+” do Janowa i Biłgoraja
Roman Czubiński 27 marca 2023
W Dzienniku Urzędowym UE pojawił się przetarg PKP PLK na dokumentację nowej linii kolejowej Szastarka – Janów Lubelski – Biłgoraj. Inwestycja będzie częścią programu Kolej Plus. Dzięki niej Biłgoraj ma zyskać dogodne połączenie kolejowe z Lublinem, a Janów Lubelski – dostęp do kolei w ogóle.
Kolej Plus już 3 mld złotych droższa, a to nie koniec. Co dalej?
Budowa nowych linii do Bogumiłowa i Wielunia ruszy w 2027 r.
Jest umowa na projekt rewitalizacji linii z Bielska-Białej do Skoczowa
CPK przedstawia wariant inwestorski dla nowej linii Katowice - Ostrawa
inf. pras. CPK, oprac. ms. 22 marca 2023
– Ponad 7 tysięcy zebranych uwag i prawie 100 spotkań z mieszkańcami i samorządowcami pozwoliły na wybranie wariantu inwestorskiego dla odcinka Kolei Dużych Prędkości: Katowice -Ostrawa. Wskazany przez CPK przebieg zakłada najmniej wyburzeń i najmniejsze oddziaływanie na środowisko naturalne spośród wszystkich badanych. Nowa linia oznaczać będzie m.in. koniec wykluczenia kolejowego Jastrzębia-Zdroju – poinformowało biuro prasowe CPK.
Impuls rozwojowy dotyczący CPK powinien pójść w kierunku Łodzi
CPK: KDP Warszawa – Łódź gotowe w 2030. Czy jednak w 2032 r.? Będzie 350 km/h! [AKTUALIZACJA]
CPK z decyzją lokalizacyjną! "Powstanie najnowocześniejsze lotnisko w Europie"
Kolej Plus w Małopolsce. Nowe tory do Olkusza i Niepołomic z umowami
Jakub Madrjas 20 marca 2023
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały z Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego umowy na realizację dwóch z pięciu inwestycji zgłoszonych do programu Kolej Plus. Dzięki nim, po wydaniu ponad 500 mln złotych za kilka lat mają się skrócić podróże z Olkusza i Niepołomic do Krakowa.
Kolej Plus już 3 mld złotych droższa, a to nie koniec. Co dalej?
Budowa nowych linii do Bogumiłowa i Wielunia ruszy w 2027 r.
Jest umowa na projekt rewitalizacji linii z Bielska-Białej do Skoczowa
Na Sycylii powstanie kolej dużych prędkości
Michał Szymajda 19 marca 2023
Z pomocą pieniędzy z Unii Europejskiej, dzięki kredytowi z Europejskiego Banku Inwestycyjnego oraz pieniądzom włoskiego rządu na Sycylii powstanie linia kolejowa w standardzie kolei dużych prędkości. Między dwoma największymi miastami - Katanią i Palermo - dojdzie do gruntownej przebudowy linii kolejowej.
Auto znów wjechało pod pociąg PKP Intercity. Pod Opolem
Arriva: Przetarg na przewozy w Podkarpackiem jest „antykonkurencyjny”
PKP Cargo International zadowolone z ETCS na czeskich torach
CPK wybrał inżynierów kontraktu dla Ygreka. 71 mln zł oszczędności
Roman Czubiński 13 marca 2023
Centralny Port Komunikacyjny udzielił zamówień na pełnienie funkcji inżyniera kontraktu podczas budowy linii Warszawa – CPK – Łódź. Dla obu części kontraktu udało się uzyskać znaczne oszczędności.
CPK: Dwugłos w sprawie podniesienia prędkości na KDP
Kolejowy Program Dobrowolnych Nabyć na linii Warszawa – Łódź
Malepszak: CEF głównym unijnym źródłem finansowania CPK
Pociągiem Łódź - Wrocław w godzinę. CPK podpisuje duże umowy projektowe na Ygreka
Jakub Madrjas 10 marca 2023
Spółka CPK podpisała umowy na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy odcinka linii kolejowej dużej prędkości Ygrek na większość odcinka z Łodzi do Wrocławia. Czas przejazdu pociągów ma się tu skrócić z trzech do jednej godziny.
Impuls rozwojowy dotyczący CPK powinien pójść w kierunku Łodzi
CPK: KDP Warszawa – Łódź gotowe w 2030. Czy jednak w 2032 r.? Będzie 350 km/h! [AKTUALIZACJA]
CPK z decyzją lokalizacyjną! "Powstanie najnowocześniejsze lotnisko w Europie"
Dwa warianty torów do elektrowni jądrowej. Jest umowa
Jakub Madrjas 10 marca 2023
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na wykonanie koncepcji połączenia kolejowego do planowanej elektrowni jądrowej Lubiatowo – Kopalino. Powstanie ona w dwóch, znacząco różnych wariantach. Wciąż możliwe, że inwestycja przyczyni się do rozwoju połączeń pasażerskich.
Linie kolejowe (nie tylko) do elektrowni jądrowej
Rząd stawia na kontrakt różnicowy dla elektrowni jądrowej
Ponad 58 mln złotych za koncepcję torów do elektrowni jądrowej
Dwie oferty na prace wstępne przy łódzkim tunelu KDP. Obie zbyt drogie
Roman Czubiński 10 marca 2023
Inaczej, niż za pierwszym razem, pojawili się chętni na wzmocnienie fundamentów Łódzkiego Domu Kultury, ale nawet najtańsza propozycja przewyższa kosztorys przeszło dwukrotnie. Podziemne prace są niezbędne, by można było zacząć budowę tunelu KDP pod centrum miasta. Nie wiadomo na razie, co zrobi dalej zamawiający – spółka CPK.
CPK: Zabezpieczymy budynki nad łódzkim tunelem KDP
Łódzki tunel KDP: CPK przesuwa otwarcie ofert
Łódzki tunel KDP: Wkrótce umowa na zasilanie