SERWISY PARTNERSKIE rynekinfrastruktury.pl transport-publiczny.pl rynek-lotniczy.pl tor-konferencje.pl zdgtor.pl
Czy infrastruktura szynowa może być ekologiczna?
KZN Bieżanów/Contrack 13 listopada 2024
Redukcja emisji CO2 jest coraz częściej dyskutowanym tematem w kontekście technologii wykorzystywanych przy budowie infrastruktury. Inwestycje w publiczny transport szynowy mogą przyczynić się do zmniejszenia emisji jako element ograniczający wykorzystanie najbardziej zanieczyszczającego środka transportu – samochodów. Inwestycje te wiążą się jednak z pracami budowlanymi – a z nimi często kroczy okresowy zwiększony wpływ na środowisko.
Jest umowa na łącznice Jedlicze - Szebnie. W końcu szybciej w Bieszczady
Sezonowy pociąg TLK z Bohumina nad Bałtyk zatrzyma się w Karsznicach
Łódzki tunel średnicowy: Za dwa tygodnie znów ruszy „Katarzyna”
CONTRACK - nie tylko główne arterie miasta
KZN Bieżanów 18 października 2024
„Szyte na miarę” prefabrykaty CONTRACK, znajdują swoje zastosowanie tam, gdzie konieczne jest błyskawiczne przywrócenie komunikacji. Dla mieszkańców oczywistym skojarzeniem będą ważne skrzyżowania drogowo-tramwajowe, dla organizatorów ruchu mogą to być również, ukryte dla postronnych, zaplecza techniczne, takie jak zajezdnia przy ulicy Fortecznej w Poznaniu.
Pętla Chebzie z prefabrykatami CONTRACK
CONTRACK, czyli czas to pieniądz
Eko-prefebrykaty rozjazdowe
KZN Bieżanów 18 września 2024
Po dekadzie konsekwentnej polityki PKP PLK promującej dostawy fabrycznie zmontowanych rozjazdów w blokach, powszechna jest już wiedza o tym, że zapewniają one szybką instalację w torze, najwyższą jakość początkową, a co za tym idzie większą trwałość i niezawodność. To jednak nie wszystko. Prefabrykacja rozjazdów, a zwłaszcza powiązany z nią system logistyki, wpływa wydatnie na zmniejszenie emisji CO2 i kongestii na drogach.
KZN Switcher: Serwis to odpowiedzialność za bezpieczeństwo
Grupa KZN Bieżanów z technologią Contrack na TRAKO
KZN Switcher ma nowy dział serwisu – pojazdy specjalne
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
inf. pras. KZN Bieżanów 17 lipca 2024
Konsorcjum firm KZN Rail i Wadoma podpisało umowę z PKP Intercity na budowę i wyposażenie nowoczesnego zaplecza technicznego do obsługi taboru kolejowego przewoźnika w przemyskiej dzielnicy Bakończyce. Termin realizacji zaplanowano na 24 miesiące od dnia podpisania kontraktu.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
KZN Bieżanów dla WOŚP. Wylicytuj zegar z szyny tramwajowej
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Łukasz Malinowski 15 lipca 2024
– Wciąż brakuje spójnej – czy w ogóle jakiejkolwiek – strategii rozwoju polskiej kolei. I to jest największy problem, który psuje ten element gospodarki. Nie możemy planować, nie możemy inwestować w rozwój i w ludzi nie wiedząc, jaka będzie nasza sytuacja nawet w najbliższym czasie – mówi Rafał Leszczyński, prezes KZN Bieżanów. Ma przy tym nadzieję, że nowej władzy nie zabraknie odwagi i podejmie decyzje, które ustabilizują finansowanie kolei i pozwolą się wyrwać funkcjonującym na nim firmom z ciągłego kryzysu.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
KZN Bieżanów dla WOŚP. Wylicytuj zegar z szyny tramwajowej
Spękania podkładów kolejowych – o czym świadczą?
KZN Bieżanów 22 kwietnia 2024
Do najczęściej spotykanych zastrzeżeń, jakie odbiorcy zgłaszają wobec stanu drewnianych podkładów kolejowych, należą pęknięcia wzdłużne poziome i pionowe. Nie każdy jednak wie, skąd biorą się i o czym świadczą takie spękania drewna. Czy te zastrzeżenia zawsze są uzasadnione?
Wytwórnia Podkładów Strunobetonowych SA: 50 lat działania, plany na przyszłość (WYWIAD)
Rośnie produkcja drewnianych podkładów w USA
Podkłady stalowe typu Y jako skuteczne rozwiązanie dla wymagających warunków terenowych
Pętla Chebzie z prefabrykatami CONTRACK
KZN Bieżanów 05 kwietnia 2024
Technologia CONTRACK, nagrodzona podczas Targów TRAKO nagrodą im. Nowkuńskiego, ponownie na Śląsku! Tym razem prefabrykowane płyty rozjazdu zostały zabudowane w Rudzie Śląskiej przy pętli Chebzie.
CONTRACK - nie tylko główne arterie miasta
CONTRACK, czyli czas to pieniądz
KZN Bieżanów dla WOŚP. Wylicytuj zegar z szyny tramwajowej
inf. pras. KZN Bieżanów 30 stycznia 2024
Jak przypomina KZN Bieżanów, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy jeszcze się nie skończyła! Firma przedłuża zabawę i wraz z WOŚP w Krakowie wystawia na licytację zegar z szyny tramwajowej, prosto z warsztatu KZN.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Serwis to podstawa, nie tylko w tenisie…
Redakcja 08 stycznia 2024
O celach i kierunkach rozwoju KZN Switcher, ale też całego segmentu mobilnych serwisów kolejowych, rozmawiamy z Igorem Marszałkiem – nowym prezesem spółki.
Jest umowa na łącznice Jedlicze - Szebnie. W końcu szybciej w Bieszczady
Sezonowy pociąg TLK z Bohumina nad Bałtyk zatrzyma się w Karsznicach
Łódzki tunel średnicowy: Za dwa tygodnie znów ruszy „Katarzyna”
Kultowe kalendarze Grupy KZN Bieżanów znowu pomagają
inf. pras. KZN Bieżanów 22 grudnia 2023
Grupa KZN Bieżanów po raz kolejny udostępnia swoje kultowe, wyjątkowo duże kalendarze (format B2) firmowe na cele charytatywne – tym razem dostępne także w mniejszej, biurkowej wersji. Pomoc trafi do konkretnej osoby – Łukasza Łukomskiego, kolejarza, który walczy o życie.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Rozwój technologii przez dialog
inf. pras. KZN Bieżanów 30 listopada 2023
Premiera technologii Contrack podczas wrześniowych targów Trako stała się inspiracją do dialogu technicznego z branżą, skutkującego konkretnymi propozycjami nowych rozwiązań w obszarze dedykowanych prefabrykatów tramwajowych.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
PWP - czas na tramwaj, czas na CONTRACK
mat. partnera 28 listopada 2023
Po zakończonym sukcesem wdrożeniu technologii wykorzystującej wagony SWITCHER i bramownice PWP w ramach procesów logistycznych związanych z fabrycznie zmontowanymi rozjazdami kolejowymi, ten elastyczny i mobilny system rozładunku i bliskiego transportu coraz częściej wykorzystywany jest również w innych obszarach związanych z prefabrykowaną nawierzchnią szynową.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
KZN Bieżanów dostarcza rozjazdy tramwajowe do Niemiec
inf. pras. KZN Bieżanów 23 listopada 2023
Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe „Bieżanów”, za pośrednictwem spółki KZN Bahntechnik, dostarczą rozjazdy tramwajowe do dwóch niemieckich miast. Dwa zamówienia będą realizowane w Kolonii, trzecie w Bremie. Krakowska firma kolejny raz pokazuje konsekwentny rozwój na zachodnim rynku.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Nasycalnia Podkładów w Czeremsze z wyróżnieniem na Trako 2023
inf. pras. KZN Bieżanów 02 października 2023
Nasycalnia Podkładów w Czeremsze, należąca do Grupy KZN Bieżanów, wróciła z Międzynarodowych Targów Trako 2023 z wyróżnieniem jako firma kolejowa odpowiedzialna społecznie. Spółka jest producentem podkładów i podrozjazdnic z drewna miękkiego i twardego, nasycanego olejem impregnacyjnym.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Technologia CONTRACK z nagrodą Nowkuńskiego!
Redakcja/inf. pras 25 września 2023
Innowacyjna technologia prefabrykacji rozjazdów, przejazdów, płyt łukowych i całych węzłów tramwajowych otrzymała nagrodę w konkursie im. Inż.Józefa Nowkuńskiego w trakcie TRAKO 2023.E kspozycja na stanowisku zewnętrznym Grupy KZN Bieżanów, prezentująca prefabrykowany rozjazd tramwajowy, przyciągała tłumy zainteresowanych osób.
Trako 2023 w podsumowaniu Stadlera [film]
Siemens podsumowuje targi Trako (wideo)
Siemens Mobility podsumowuje targi Trako 2023
CONTRACK, czyli czas to pieniądz
Rynek Kolejowy 20 września 2023
Liczba dni, tygodni i miesięcy poświęconych na realizację inwestycji w infrastrukturę szynową i jej późniejsze remonty zestawiona z okresem bezawaryjnej eksploatacji to kluczowe zagadnienie dla zarządców sieci tramwajowych. Technologia prefabrykacji CONTRACK dostarcza gotowe rozwiązania w zakresie tramwajowych węzłów rozjazdowych, skrzyżowań, łuków i przejazdów. O genezie pomysłu, szansach, jakie stwarza przed miastami oraz ścieżkach rozwoju tej technologii mówi Grzegorz Leszczyński, wiceprezes Grupy KZN Bieżanów.
CONTRACK - nie tylko główne arterie miasta
Pętla Chebzie z prefabrykatami CONTRACK
Grupa KZN Bieżanów z technologią Contrack na TRAKO
mat. partnera 15 września 2023
Grupa KZN Bieżanów z innowacjami na 15. Międzynarodowych Targach Kolejowych TRAKO, które odbędą się w dniach 19-22.09.2023 w Gdańsku. Wiodącym produktem, wokół którego będzie skupiać się uwaga gości, będzie technologia Contrack prezentowana wraz ze znanym już z logistyki rozjazdów kolejowych systemem Bramownic PWP.
KZN Switcher: Serwis to odpowiedzialność za bezpieczeństwo
Eko-prefebrykaty rozjazdowe
KZN Switcher ma nowy dział serwisu – pojazdy specjalne
Prefabrykowane rozjazdy tramwajowe? Już są!
mat. partnera 19 kwietnia 2023
Szybka zabudowa betonowych bloków rozjazdowych oraz możliwość sprawnej wymiany samej stalowej konstrukcji rozjazdowej to główne atuty technologii CONTRACK, którą dzięki Tramwajom Śląskim pierwszy raz zastosowano w modernizowanym torowisku w Bytomiu.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
KZN Switcher unowocześnia wagony specjalne
inf. pras 27 marca 2023
Krakowska spółka z Grupy KZN Bieżanów, kompleksowo obsługująca wagonowy segment holdingu, zmodernizowała konstrukcję wagonów specjalnych Switcher do transportu i rozładunku rozjazdów. Wprowadzone zmiany otwierają perspektywę rozwoju spółki na nowych rynkach zagranicznych - podaje przedsiębiorstwo.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Katowice: Jest umowa na przebudowę torów w Szopienicach
Witold Urbanowicz 27 stycznia 2023
Tramwaje Śląskie podpisały umowę ze spółką KZN Rail na przebudowę odcinka torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Obrońców Westerplatte w katowickiej dzielnicy Szopienice. Inwestycją zostanie objęty ok. 600-metrowy odcinek torowiska na trasie w kierunku Mysłowic i Sosnowca.
Tylko Pesa chce dostarczyć nowe wagony Tramwajom Śląskim
Tramwaje Śląskie z jedną ofertą na krótkie tramwaje
Sprawdzamy wymagania techniczne nowych wagonów Tramwajów Śląskich
Jedyne w swoim rodzaju! KZN-owe kalendarze charytatywne
mat. partnera 14 grudnia 2022
Sprawdź, jak zgarnąć kultowy, duży kalendarz Grupy KZN Bieżanów – i pomóc potrzebującym!
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Ewolucja technologii budowy infrastruktury tramwajowej
mat. partnera 07 grudnia 2022
Spółka KZN Rail udowadnia, że innowacyjny system Bramownic PWP dedykowany pierwotnie do zabudowy prefabrykowanych rozjazdów kolejowych można z powodzeniem stosować także w budownictwie tramwajowym. W dniach 05-06.11.2022 te urządzenia sprawnie ułożyły kilkuset metrów torowiska Poznańskiego Szybkiego Tramwaju.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Pociągi towarowe pojadą sprawniej przez Katowice Szopienice
inf. pras 29 sierpnia 2022
Kompleksowa przebudowa stacji towarowej Katowice Szopienice Północne usprawni przejazd pociągów towarowych w aglomeracji śląskiej. Prace już trwają. Szopienice czeka między innymi wymiana torów, rozjazdów, wiaduktu i budowa nowej nastawni. Modernizacją zajmuje się konsorcjum, którego liderem jest KZN Rail.
NCBR nie sfinansowało innowacyjnego rozjazdu - mimo wyroku sądu
Modernizacja torowiska w Katowicach Załęże
Firma KZN Rail otrzymała certyfikat ISO 45001
Kolej polska czy unijna? Czyli dlaczego potrzebujemy nowego Modelu Finansowania Kolei
Rafał Leszczyński 03 sierpnia 2022
Po 1989 r. państwo polskie nie wzięło pełnej odpowiedzialności za kolej. Dekadami kolejne ministerstwa finansów czyniły wszelkie możliwe uniki, aby nie zapewnić stałego, wieloletniego finansowania infrastruktury kolejowej. Ogromny stopnień jej uzależnienia od transferu środków unijnych skutkował kolejnymi dołkami na rynku. Dlatego nasuwa się smutny wniosek: infrastruktura kolejowa w Polsce jest polska tylko z nazwy. Brakuje Modelu Finansowania Kolei, zgodnie z którym środki pieniężne, odpowiedzialność i inicjatywa pochodziłyby znad Wisły, a pieniądze z Brukseli traktowane byłyby jako środki uzupełniające.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Nie tylko stal i beton. Rośnie kryzys w dostawach drewna
inf. pras 08 czerwca 2022
Od początku wojny na Ukrainie jednym z najważniejszych problemów przemysłu jest dostępność i ceny surowców. Uwaga branży kolejowej kieruje się w stronę zabezpieczenia dostaw stali czy betonu, a rynek drzewny ląduje na dalszym planie. Niesłusznie.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Grupa KZN Bieżanów na targach IAF w Münster 31.05–2.06.2022 r.
mat. partnera 30 maja 2022
Grupa KZN Bieżanów zaprezentuje na zaczynających się jutro 28. targach kolejowych IAF w Münster, kompleksowy system do przewozu i rozładunku rozjazdów, przęseł torowych i innych elementów infrastruktury torowej. Owoc bliskiej współpracy z firmą Gesimar – będzie prezentowany na stanowisku B204 na ekspozycji zewnętrznej.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Nietypowe konstrukcje rozjazdowe KZN-u dla niemieckiej Kolonii
inf. pras 14 marca 2022
Grupa KZN Bieżanów wyprodukowała rozjazdy tramwajowe dla Zakładów Komunikacyjnych w Kolonii (KVB Kölner Verkehrs-Betriebe AG). Konstrukcje dostarczone na położony w centrum miasta Barbarossaplatz zostały wyposażone w kompozytowe podrozjazdnice.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Bramownice PWP z nagrodą Nowkuńskiego
inf. pras 30 września 2021
Nowatorska technologia transportu bliskiego i wzdłużnego rozładunku bloków rozjazdowych i przęseł torowych otrzymała główną nagrodę w prestiżowym konkursie im. inż. Józefa Nowkuńskiego w kategorii „Infrastruktura i systemy transportowe” w trakcie TRAKO 2021.
Trako 2021: Oczekiwania przed nową perspektywą
Zmodernizowane SU42 z FPS dla PKP Intercity na targach Trako [zdjęcia]
MPK Łódź: Techniczny 805Na na TRAKO 2021
Innowacyjne maszyny z KZNu
inf. pras 20 września 2021
Bramownice PWP oraz nowy typ wagonu SWITCHER FLAT mają uelastycznić i uczynić bardziej uniwersalną oraz dostępną zabudowę blokową rozjazdów.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Grupa KZN Bieżanów – pewny partner w niepewnych czasach
Łukasz Malinowski 16 września 2021
Krakowski holding inwestuje, rozwija się i zmienia. Nie chce jednak przy tym stracić znaku rozpoznawczego – wiarygodności i całkowitego bezpieczeństwa współpracy, które są bezcenną walutą, zwłaszcza w tak turbulentnych czasach. O tym wszystkim opowiada „Rynkowi Kolejowemu” Rafał Leszczyński, prezes Grupy KZN Bieżanów.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
KZN Bieżanów: Bramownice PWP w akcji na stacji Radom Wschód [zdjęcia, film]
inf. prasowa. 05 lipca 2021
Nowatorski system rozładunku bloków rozjazdowych i przęseł torowych został sprawdzony w warunkach budowlanych na stacji Radom Wschód. Mobilne bramownice Grupy KZN Bieżanów wydatnie usprawnią prowadzenie prac przy modernizacji sieci kolejowej.
Jest umowa na łącznice Jedlicze - Szebnie. W końcu szybciej w Bieszczady
Sezonowy pociąg TLK z Bohumina nad Bałtyk zatrzyma się w Karsznicach
Łódzki tunel średnicowy: Za dwa tygodnie znów ruszy „Katarzyna”
KZN Bieżanów z certyfikatem ISO 45001:2018
KZN Bieżanów 30 kwietnia 2021
Krakowska spółka uzupełniła swój System Zarządzania Biznesem o istotny moduł związany z bezpieczeństwem i higieną pracy. Tym samym spółka posiada cztery obszary działające w oparciu o międzynarodowe normy ISO – poza BHP są to zarządzanie środowiskowe, zarządzanie jakością bazowe i rozszerzone o standardy związane z przemysłem kolejowym.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Innowacje potrzebują komercjalizacji
Informacja prasowa 26 marca 2021
Innowacyjny pomysł i stworzenie prototypu wyrobu to pierwszy krok. Jednak dopiero powodzenie w komercyjnym wdrożeniu projektu rozwojowego, również tego finansowanego z publicznych środków, uzasadnia celowość przedsięwzięcia. Systemowi Switcher do przewozu rozjazdów w blokach się udało, choć będący jego właścicielem KZN Bieżanów po drodze pokonać musiał kilka systemowych ograniczeń.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Zdobądź kalendarz i podziel się dobrem!
inf. pras 14 grudnia 2020
Wraz z wolontariuszami zaangażowanymi w pomoc dwuletniemu Kubusiowi Suchodole z Hajnówki, cierpiącemu na rdzeniowy zanik mięśni (SMA), zachęcamy do uczestnictwa w przedświątecznej akcji charytatywnej. Do wygrania jest przede wszystkim kosztowna operacja dla Kubusia – a dodatkowo doceniane w branży kalendarze Grupy KZN Bieżanów.
Switcher na stacji Kraków Zabłocie [zobacz film]
KZN Bieżanów: IRIS 02 ugruntowuje pozycję i ułatwia ekspansję
KZN Bieżanów: Nasza technologia broni się sama
KZN Bieżanów: Zmiana będąca kontynuacją
materiał partnera 05 sierpnia 2020
O tym, jak w naturalny i łagodny dla organizacji sposób wkomponować pokoleniową zmianę we władzach spółki, zachowując jej rozwojowy potencjał, mówią, korzystając z własnego przykładu, Ryszard i Rafał Leszczyńscy, były i obecny prezes Spółki i Grupy KZN Bieżanów.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Budimex i KZN wybudują bazę dla Kolei Małopolskich w Krakowie
inf. pras. oprac. jm 08 lipca 2020
Konsorcjum firm Budimex i KZN Rail podpisało umowę z Kolejami Małopolskimi na budowę i wyposażenie zaplecza technicznego do obsługi taboru kolejowego w Krakowie. Zadanie zostanie zrealizowane w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Termin realizacji zaplanowano na 18 miesięcy od dnia podpisania kontraktu.
EN57AL w Kolejach Małopolskich. Wiadomo, jak będą wyglądały
Paweł Pachoł wiceprezesem Kolei Małopolskich
Koleje Małopolskie przewiozły już 60 mln pasażerów
Psary – rozjazd w najwyższym standardzie [zdjęcia, film]
inf. pras. KZN Bieżanów 24 czerwca 2020
W nocy z 19 na 20 czerwca na Centralną Magistralę Kolejową trafił nowoczesny rozjazd z systemem do przestawiania i kontrolowania ruchomych elementów rozjazdu. Konstrukcja umożliwiająca jazdę pociągów z prędkością 250 km/h to efekt współpracy Grupy KZN Bieżanów i Bombardier Transportation (ZWUS) Polska.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Nowoczesne rozjazdy krzyżowe na Łódzkim Węźle Kolejowym
mat. partnera 24 kwietnia 2020
Grupa KZN Bieżanów dostarczyła pierwsze bloki rozjazdów na potrzeby modernizacji fragmentów linii kolejowych nr 15 i 16 na odcinku Łódź Kaliska – Kutno. Przewiezione wagonami Switcher prefabrykaty usprawnią ruch kolejowy na stacji Zgierz, zapewniając najwyższą jakość początkową i trwałość konstrukcyjną.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Rozjazdy nie zostały w domu
inf. pras. 09 kwietnia 2020
Grupa KZN Bieżanów zrealizowała dostawę bloków rozjazdowych dla firmy Swietelsky Rail Polska, modernizującej linię kolejową nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Skawina.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Polski Nowy Ład potrzebny od zaraz
materiał partnera 03 kwietnia 2020
- Nie wiemy jak nisko spadną wskaźniki ekonomiczne, ale już teraz potrzebny jest plan wychodzenia z gospodarczej depresji. Bez odważnej polityki inwestycyjnej państwa, koronawirus może pogrążyć naszą gospodarkę w stagnacji - mówi Rafał Leszczyński, prezes zarządu Grupy KZN Bieżanów.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
KZN Bieżanów i Porr podpisały umowę; rozjazdy w blokach na Magistralę Węglową
Jakub Madrjas 25 września 2019
Półtorej setki rozjazdów dostarczy KZN Bieżanów dla Porr na potrzeby modernizacji LOT-u C Magistrali Węglowej Kalina – Rusiec Łódzki. Co trzeci zostanie dostarczony w nowoczesnej technologii blokowej.
PORR: 2024 będzie trudny, ale jest nadzieja na KPO
TEM pracuje w tunelu kolejowym w Trzcińsku. "To coś więcej niż drążenie"
PORR: Przetargi PKP PLK potrzebne na już
KZN Bieżanów: Geografii trzeba pomóc
Rynek Kolejowy 29 lipca 2019
Położenie Polski na mapie Euroazji to wielki tranzytowy atut. Sama geografia nie wygra jednak dla nas przyszłości, trzeba jej aktywnie i rozumnie pomóc – stwierdza Rafał Leszczyński, prezes Grupy KZN Bieżanów w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym”.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Rozjazd nakładkowy w Zabrzu
inf. pras. 25 lipca 2019
Od poniedziałku ruch tramwajowy na ul. Wolności w centrum Zabrza odbywa się dzięki rozjazdom nakładkowym dostarczonym przez Grupę KZN Bieżanów. Taki tymczasowy układ nawierzchni pozwala utrzymać kursowanie tramwajów i redukuje do minimum konieczność ingerencji w istniejący układ drogowy w trakcie remontów i modernizacji.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Powtórka z rozrywki, z rozrywki powtórka…
Informacja prasowa 28 maja 2019
Współpraca Switchera z mobilnymi bramownicami będzie osią pięciu odcinków drugiej serii Nietypowych transportów produkowanej przez Discovery Channel Polska. Ich emisja na antenie stacji zacznie się już dziś (28 maja).
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
KZN: Jakość przepustką na nowe rynki
inf. pras. 16 maja 2019
Krakowska spółka jako pierwsza firma rozjazdowa w Polsce uzyskała certyfikat zgodności z międzynarodową normą ISO/TS 22163:2017. Dokument ten potwierdza wysoki poziom zarządzania jakością i procesami biznesowymi w przemyśle kolejowym.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Nowe rozjazdy Rkpd zwiększą przepustowość sieci
inf. pras. 06 maja 2019
Rozjazdy krzyżowe montowane na podrozjazdnicach strunobetonowych pozwolą na podniesienie prędkości eksploatacyjnej tych konstrukcji do 120 km/h oraz wydłużenie ich żywotności. Z jednej strony przyspieszy więc ruch pociągów pokonujących bardziej rozbudowane układy stacyjne, a z drugiej zmniejszy się częstotliwość i zakres prac utrzymaniowych.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Fotorelacje
Mijanka w nowej technologii
inf. pras. 19 marca 2019
Kombinacja technologii Switcher&Geismar umożliwiła bezpieczny transport i rozładunek wzdłużny bloków rozjazdów Rz60E1-500-1:12 na budowie mijanki na stacji w Majdanie Królewskim. Fabrycznie zmontowane rozjazdy gwarantują trwałość i mniejsze koszty eksploatacji w całym cyklu życia tych konstrukcji.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Fotorelacje
Switcher - kompatybilna platforma dla bloków rozjazdowych
inf. pras. 14 marca 2019
Zakres korzyści i szeroka gama możliwości modułowej logistyki rozjazdów, były przedmiotem pokazów technicznych związanych z rozwojem technologii Switcher, jakie odbyły się 7 marca w krakowskiej siedzibie Grupy KZN Bieżanów.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Kolej dla biznesu
miesięcznik Rynek Kolejowy 01 marca 2019
O nowym rozłożeniu akcentów w kolejowej strategii inwestycyjnej, konieczności budowy nowych linii i istotnym dowartościowaniu sieci dedykowanej dla przewozów towarowych w wywiadzie dla Rynku Kolejowego mówi Rafał Leszczyński, prezes Grupy KZN Bieżanów.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Zmiany w zarządzie Grupy KZN Bieżanów
inf. pras. 31 stycznia 2019
Paweł Winiarski oraz Grzegorz Leszczyński, uzupełnili skład zarządu krakowskiej grupy kapitałowej specjalizującej się w produkcji i zabudowie nawierzchni szynowych. Pierwszy objął nieobsadzone od pewnego czasu stanowisko członka zarządu ds. handlu i koordynacji sprzedaży, drugi natomiast, będzie sprawował funkcję członka zarządu ds. inwestycji i logistyki.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Switcher telewizyjną gwiazdą
inf. pras. 30 listopada 2018
Discovery Channel zaprosiło Grupę KZN Bieżanów do współpracy przy nagrywaniu programu “Nietypowe transporty”. Pracownicy krakowskiego holdingu oraz technologia blokowego transportu rozjazdów-Switcher, brali udział w przygotowaniu dwóch odcinków serii, których emisja nastąpi 30 listopada i 7 grudnia.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Firma KZN Rail otrzymała certyfikat ISO 45001
Rynek Kolejowy 27 listopada 2018
Spółka zależna grupy KZN Bieżanów została wyróżniona certyfikatem ISO 45001. To dokument potwierdzający standard zarzadzania bezpieczeństwem i higieną pracy w firmie. Uroczyście wręczono go przedstawicielom KZN Rail we wtorek.
NCBR nie sfinansowało innowacyjnego rozjazdu - mimo wyroku sądu
Pociągi towarowe pojadą sprawniej przez Katowice Szopienice
Modernizacja torowiska w Katowicach Załęże
Fotorelacje
Nowa Sarzyna - blokowy transport rozjazdów krzyżowych [ZDJĘCIA]
inf. pras./ Redakcja 03 września 2018
W ramach realizacji projektu „Modernizacja stacji Nowa Sarzyna” przetransportowane w blokach i rozładowane zostały, kluczowe dla tej lokalizacji, rozjazdy krzyżowe. Za sprawną organizację procesu odpowiadała spółka KZN Rail, wyłączny operator logistyczny systemu Switcher.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Rozjazdy w blokach – czy to już trwała zmiana?
inf. prasowa KZN 23 sierpnia 2018
Od końca czerwca flota krakowskich Switcherów pracuje intensywnie. Kolejne transporty i rozładunki bloków rozjazdowych Grupy KZN Bieżanów, a także innych dostawców rozjazdów, pokazują zmianę na rynku wykonawstwa inwestycji kolejowych. Być może obserwujemy moment, w którym mówienie o instrukcji Id-114, zastępowane jest jej faktyczną realizacją?
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Grupa KZN Bieżanów z certyfikatami niemieckiej kolei
inf. pras. 11 lipca 2018
Deutsche Bahn AG przyznała certyfikaty Q1 dla krakowskiej fabryki oraz HPQ dla produktów rozjazdowych. Skutkiem tej decyzji jest otwarcie kolejowego rynku utrzymaniowego i inwestycyjnego naszych zachodnich sąsiadów dla wyrobów Kolejowych Zakładów Nawierzchniowych „Bieżanów”.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
KZN na budowie łącznicy Czarnca – Włoszczowa Północ [zdjęcia]
inf. pras. 05 lipca 2018
Grupa KZN Bieżanów – wykorzystując system Switcher – skutecznie dostarczyła rozjazdy o promieniu r=1200 metrów, w fabrycznie zmontowanych blokach, na budowę łącznicy Czarnca – Włoszczowa.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Connected Systems – w pełni zintegrowane systemy produkcji Grupy Knorr-Bremse.
materiał partnera 28 czerwca 2018
Rosnące zapotrzebowanie w zakresie komfortu i możliwości diagnostycznych pojazdów szynowych, zrodziło potrzebę szerokiego wykorzystywania elektroniki. W rezultacie integracja na etapie rozwoju produktu stała się bardziej złożonym zadaniem, a liczba dokumentów wymaganych do certyfikacji wzrosła. Obydwa te czynniki utrudniają producentom pojazdów dotrzymanie terminów realizacji.
Knorr-Bremse: innowacyjne oraz przyjazne środowisku rozwiązania i produkty
Zmarł Heinz Hermann Thiele. Twórca potęgi Knorr-Bremse
Nowoczesne rozwiązania systemów hamulcowych dopasowanych do konkretnych projektów pojazdów
KZN: Switcher znów w akcji
inf. pras. 28 czerwca 2018
Wagony systemu Switcher dostarczyły bloki rozjazdów Rz60E1-1200-1:18,5 na budowę łącznicy Czarnca – Włoszczowa Północ (linia kolejowa nr 582). Trwalsze i mniej awaryjne prefabrykowane konstrukcje rozjazdowe umożliwią szybszą i bardziej komfortową podróż między Kielcami i Warszawą.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Rośnie flota wagonów Switcher
KZN Bieżanów 04 czerwca 2018
Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe „Bieżanów” rozbudowują możliwości przewozu rozjazdów w blokach. W maju br. odebrane zostały kolejne trzy wagony Switcher, a w najbliższych miesiącach powstaną następne trzy.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Trwałe jak buk
inf. pras. 21 maja 2018
Twarde i wytrzymałe podkłady i podrozjazdnice bukowe stanowią alternatywę dla wykonanych z drewna dębowego. Przy poważnych niedoborach rynkowych tego ostatniego materiału podkłady bukowe są obecnie pożądanym i ekonomicznie uzasadnionym rozwiązaniem dla wykonawców inwestycji kolejowych.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
KZN rozszerza system zarządzania jakością
inf. pras. 14 maja 2018
Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe „Bieżanów”, lider Grupy KZN Bieżanów zostały scertyfikowane za zgodność z normami ISO 9001:2015 oraz ISO 14001:2015. W ten sposób, skontrolowany, odnowiony i rozszerzony został cały System Zarządzania Biznesem spółki.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Nowe stabilizatory położenia iglic dla rozjazdów R300
inf. prasowa KZN „Bieżanów” 18 kwietnia 2018
Stabilizatory Kolejowych Zakładów Nawierzchniowych „Bieżanów” pozytywnie przeszły procedurę SMS-PW-17, dopuszczającą je do stosowania w torach PKP Polskie Linie Kolejowe. Tym samym stają się alternatywą dla dotychczasowego wyposażenia rozjazdów o promieniu toru zwrotnego r=300 m.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
CPK dla zuchwałych
materiał partnera 19 marca 2018
Centralny Port Komunikacyjny jest koncepcją spójną z geopolityczną wizją obecnego rządu, z Polską jako zwornikiem Europy Centralnej, z gospodarką rynkową napędzaną aktywnością Państwa. To projekt gigantyczny i choćby już przez to mocno ryzykowny, ale przewijające się w nim wątki kolejowe warto promować i twórczo rozwijać.
CPK: Budowa ruszy w 2026 r. Nowe informacje o kolei!
CPK i INECO będą współpracować przy inwestycjach kolejowych
CPK: Prezydent Duda nie mówi prawdy
KZN Bieżanów: Program utrzymaniowy jest zbyt mało konkretny
Roman Czubiński 07 grudnia 2017
Aby wykonawcy i dostawcy mogli rzetelnie ocenić projekt wieloletniej umowy utrzymaniowej, Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa powinno ujawnić dodatkowe informacje. Brakuje danych na temat podziału środków między konkretne rodzaje prac, harmonogramu ich wydawania oraz podziału linii na kategorie – mówi w rozmowie z Rynkiem Kolejowym prezes Grupy KZN Bieżanów Rafał Leszczyński.
Infrastruktura: Lepsze parametry linii to droższe utrzymanie
KZN Rail z kontraktem przejazdowym
inf. prasowa 18 października 2017
Należąca do Grupy KZN Bieżanów spółka wykonawcza zmodernizuje niespełna czterdzieści skrzyżowań linii kolejowych z drogami na terenie zakładów linii kolejowych w Częstochowie, Kielcach, Krakowie, Nowym Sączu, Rzeszowie i Sosnowcu. To efekt wygranego zadania w ramach kontraktu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami - Etap I – część przejazdowa”.
Rusza nowy program przejazdowy PKP PLK warty 400 mln zł.
KZN Bieżanów podsumowały targi Trako 2017
inf. prasowa 05 października 2017
Obecność klientów na stoisku oraz barwa i temperatura rozmów są wykładnikami targowego powodzenia. Faktyczne rzesze kontrahentów obecnych na stoisku targowym oraz dominująca chęć zrozumienia swoich racji i wypracowania modus operandi na czas infrastrukturalnego boomu – to dowód sukcesu Grupy KZN Bieżanów na Trako 2017.
KZESO Machinery liczy na zamówienia związane z realizacją perspektywy 2014–2020
Czy branża kolejowa ma w Europie trudniej niż drogowa?
KZN Bieżanów na Trako 2017
KZN Bieżanów: Zmiana – konieczny element rozwoju
Rynek Kolejowy 04 października 2017
– Perpetuum mobile nie istnieje! Każdy mechanizm może działać mimo płynącego czasu i zmian otoczenia, ale wymaga to ciągłej troski – drobnych korekt, regulacji i systematycznego nakręcania – mówi Rafał Leszczyński w swoim pierwszym wywiadzie od momentu objęcia funkcji prezesa Kolejowych Zakładów Nawierzchniowych „Bieżanów” oraz Grupy KZN Bieżanów.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Monobloki manganowe KZN-u na poligonach
inf. prasowa 12 września 2017
Krakowska spółka aktywnie realizuje plan dostosowania asortymentu produktowego do wymagań nowych standardów technicznych PKP PLK, które ostatecznie wejść mają w życie w połowie 2018 r. W tym celu, przy współpracy z zarządcą sieci kolejowej, uruchamia kolejne poligony badawcze dla monoblokowych krzyżownic manganowych własnej konstrukcji.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Przęsłowa logistyka rozjazdów jako remedium na paraliż sieci [zdjęcie]
inf. prasowa 30 czerwca 2017
By wchodzący w swoją decydującą fazę proces inwestycyjny nie sparaliżował sieci kolejowej, konieczne jest ograniczenie jego uciążliwości dla przewoźników i maksymalne skrócenie czasu prowadzenia prac budowlanych. Odpowiedzią jest mechanizacja procesu inwestycyjnego, ze szczególnym uwzględnieniem blokowej logistyki rozjazdów kolejowych.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Rozjazdy w blokach stają się standardem
KZN Bieżanów 24 maja 2017
Zapisy instrukcji PKP PLK dotyczące transportu i rozładunku w miejscu zabudowy fabrycznie zmontowanych bloków rozjazdowych nieuchronnie wpływają na rynek inwestycji w infrastrukturę kolejową. Upowszechnianie tego modelu, spowodowane pozytywnym nastawieniem zamawiającego, znacząco wpłynie na przyspieszenie procesów inwestycyjnych na budowie oraz podniesienie jakości i trwałości zabudowywanych układów torowych, a tym samym bezpieczeństwa na szlakach kolejowych.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Czekając na inwestycyjny boom
KZN Bieżanów 31 stycznia 2017
Branża infrastrukturalna ma za sobą ciężki rok. 2017 może nie okazać się łatwiejszy, jeżeli w trakcie przechodzenia rynku od niskich stanów zamówień do inwestycyjnego boomu nie zadziałają poprawnie wypracowane solidarnie przez branże bezpieczniki.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Systemy wymiany rozjazdów w blokach istotne w Programie Rozjazdowym (film)
Rynek Kolejowy 08 grudnia 2016
Systemy logistyki umożliwiające dowóz rozjazdu na miejsce prac torowych w blokach, skracają czas zamknięć torowych i zmniejszają prawie do zera szanse na pogorszenie parametrów gotowego elementu. Mimo to, wdrażanie takich rozwiązań idzie w Polsce dość opornie.
Prezes PKP PLK: Aktualizacja KPK daje szanse na wykorzystanie 67 mld zł na kolej [film]
Andrzej Bittel: MIB aktywnie pracuje nad ożywieniem rynku [film]
Prof. Wierzbowski: Liczne zmiany prawne wymagają profesjonalnego doradztwa [film]
Switcher na stacji Kraków Zabłocie [zobacz film]
inf. prasowa 17 listopada 2016
Miesiąc temu, dzięki własnej technologii, Grupa KZN Bieżanów przetransportowała w przęsłach i dokonała precyzyjnego rozładunku kluczowego rozjazdu kolejowego na nowo budowanej łącznicy Zabłocie-Krzemionki. Dziś prezentujemy film dokumentujący tę realizację.
Zdobądź kalendarz i podziel się dobrem!
KZN Bieżanów: IRIS 02 ugruntowuje pozycję i ułatwia ekspansję
KZN Bieżanów: Nasza technologia broni się sama
Nowy rozjazd na łącznicy Krzemionki – Zabłocie zamontowany w 275 minut
KZN Bieżanów 10 października 2016
Switcher przewiózł i dokonał precyzyjnego rozładunku kluczowego rozjazdu kolejowego na nowo budowanej łącznicy Zabłocie – Krzemionki. Realizacja zniwelowała utrudnienia na „krakowskiej średnicy”, zapewniając bezpieczeństwo pasażerom i pracownikom torowym oraz najwyższe parametry konstrukcji rozjazdowej na długie lata.
Zestawy do montażu rozjazdów w blokach obowiązkowe w nowych przetagach PKP PLK
Ryszard Leszczyński: 2015 rok upłynął w KZN Bieżanów pod znakiem Switchera
Switcher przewiezie „strunobetonowy” Rkpd
KZN Bieżanów: Unijne fundusze katalizatorem kolejowych innowacji
inf. prasowa 19 września 2016
Ponad sześćdziesiąt miliardów jakie Polska ma do wydania na tory w obecnej perspektywie finansowej UE to niepowtarzalna szansa wygenerowania innowacyjnego impulsu. Szczególna odpowiedzialność spoczywa tu na dysponentach tych środków – ministerstwie i zarządcy infrastruktury.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Switcher wchodzi do seryjnej produkcji
Michał Szymajda 12 lipca 2016
Innowacyjna technologia Switcher wchodzi w fazę ostatecznego urynkowienia. Zaawansowany system logistyki rozjazdów kolejowych zaprojektowany, wyprodukowany i przebadany przez Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe „Bieżanów” dzięki środkom z NCBiR, zostanie teraz wdrożony do seryjnej produkcji dzięki nowemu projektowi inwestycyjnemu realizowanemu w krakowskiej specjalnej strefie ekonomicznej. By to umożliwić Zarząd Krakowskiego Parku Technologicznego w ostatnich dniach wydał firmie ostateczne zezwolenie na działalność w sse.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Kolejne nagrody za technologię Switcher
inf. pras. 29 czerwca 2016
System przeznaczony do przęsłowego transportu i rozładunku rozjazdów kolejowych został nagrodzony w konkursie Innovator Małopolski, uzyskał również Złoty Medal Międzynarodowych Targów Innowacji Gospodarczych i Naukowych INTARG 2016. To kolejne, istotne wyróżnienia dla nowatorskiej technologii Kolejowych Zakładów Nawierzchniowych „Bieżanów”.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
KZN Bieżanów z Godłem Teraz Polska
inf. pras. 30 maja 2016
Innowacyjna technologia Switcher, Kolejowych Zakładów Nawierzchniowych „Bieżanów” została nagrodzona Godłem „Teraz Polska” w XXVI edycji Konkursu „Teraz Polska” w kategorii Przedsięwzięcia Innowacyjne.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Przetargi
Zestawy do montażu rozjazdów w blokach obowiązkowe w nowych przetagach PKP PLK
Michał Szymajda 20 maja 2016
Zarząd PKP Polskie Linie Kolejowe podjął bardzo ważną decyzję o zastosowaniu przęsłowej technologii transportu i zabudowy rozjazdów na wszystkich inwestycjach. Montaż rozjazdów w blokach stanie się obligatoryjny jeszcze z końcem maju tego roku dla nowo ogłaszanych przetargów na modernizacje, rewitalizacje i remonty odcinków linii kolejowych. Powody do radości mają krajowe firmy proponujące taką technologie – KZN Bieżanów i Track Tec.
Nowy rozjazd na łącznicy Krzemionki – Zabłocie zamontowany w 275 minut
Ryszard Leszczyński: 2015 rok upłynął w KZN Bieżanów pod znakiem Switchera
Switcher przewiezie „strunobetonowy” Rkpd
KZN Bieżanów: IRIS 02 ugruntowuje pozycję i ułatwia ekspansję
inf. pras. 20 maja 2016
Krakowska spółka oficjalnie potwierdziła zgodność swoich procedur z normami IRIS 02 (International Railway Industry Standard). 19 maja br. certyfikat potwierdzający ten stan wręczył Ryszardowi Leszczyńskiemu, prezesowi Kolejowych Zakładów Nawierzchniowych „Bieżanów”, Piotr Kosznik, dyrektor sprzedaży Bureau Veritas Certification Polska.
Zdobądź kalendarz i podziel się dobrem!
Switcher na stacji Kraków Zabłocie [zobacz film]
KZN Bieżanów: Nasza technologia broni się sama
KZN na liście 500
KZN Bieżanów 29 kwietnia 2016
Grupa KZN Bieżanów debiutuje w prestiżowym rankingu dziennika Rzeczpospolita. „Lista 500” to zestawienie przedsiębiorstw o najwyższej dynamice rozwoju. W tym roku grupa kapitałowa skupiona pod szyldem Kolejowych Zakładów Nawierzchniowych „Bieżanów”, kojarzona z sektorem infrastruktury szynowej, zajęła 433 miejsce spośród wszystkich przedsiębiorstw.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
KZN Bieżanów: Nasza technologia broni się sama
Rynek Kolejowy 21 marca 2016
Jeżeli faktycznie chcemy stworzyć „kolejową dolinę” potrzebujemy harmonii i synergii. Dlatego liczę, że program reindustrializacyjny będzie wspierał cały nasz sektor. Bez dobrej, nowoczesnej infrastruktury szynowej w długim horyzoncie czasowym nie będzie także perspektyw rozwojowych dla producentów nowoczesnych wagonów, tramwajów czy lokomotyw – tłumaczy w wywiadzie dla „Rynku Kolejowego” przyczyny powstania technologii Switcher Ryszard Leszczyński, prezes Kolejowych Zakładów Nawierzchniowych „Bieżanów”, lidera Grupy KZN Bieżanów.
Zdobądź kalendarz i podziel się dobrem!
Switcher na stacji Kraków Zabłocie [zobacz film]
KZN Bieżanów: IRIS 02 ugruntowuje pozycję i ułatwia ekspansję
Ryszard Leszczyński: 2015 rok upłynął w KZN Bieżanów pod znakiem Switchera
Rynek-Kolejowy.pl 31 grudnia 2015
W 2015 roku zaobserwowaliśmy, że w przetargach organizowanych przez PLK pojawiła się tendencja premiowania wykonawców, którzy potrafią zapewnić transport rozjazdów na miejsce zabudowy w blokach. To dopiero pojedyncze przypadki, ale to bardzo pozytywna zmiana, wynikająca z konieczności przyśpieszenia procesu wymiany tych newralgicznych elementów infrastruktury kolejowej i z chęci podnoszenia prędkości przejazdów pociągów – uważa Ryszard Leszczyński, prezes zarządu KZN Bieżanów.
Nowy rozjazd na łącznicy Krzemionki – Zabłocie zamontowany w 275 minut
Zestawy do montażu rozjazdów w blokach obowiązkowe w nowych przetagach PKP PLK
Switcher przewiezie „strunobetonowy” Rkpd
Jakość montażu kluczowa dla trwałości rozjazdów
Rynek Kolejowy 28 grudnia 2015
PLK wprowadzi w przyszłości obligatoryjne stosowanie rozjazdów dostarczanych z użyciem technologii umożliwiającej transport w blokach. Zarządca infrastruktury spodziewa się istotnych długookresowych korzyści z przejścia na nową technologię.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Transport rozjazdów w blokach - nowy standard polskich kolei
Rynek Kolejowy 23 grudnia 2015
Na poligonie badawczym Polskich Linii Kolejowych w Świdniku trwają testy nowych rozjazdów zbudowanych z wykorzystaniem transportu w technologii blokowej. Przęsłowa technologia transportu i zabudowy bloków zwrotnicy wkrótce będzie standardem w polskich kolejach.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Rynek Kolejowy TV
KZN Bieżanów: Dobra współpraca PLK z wykonawcami zawsze warunkuje sukces (wideo)
Rynek-Kolejowy.pl 26 listopada 2015
– Ze względu na wieloletnie zaniedbania w utrzymaniu szlaków towarowych, efektywność przewozów towarów jest w Polsce bardzo niska. Najwięcej wąskich gardeł jest jednak na Śląsku. To blokuje przewozy towarowe później także w głębi kraju. Jako producent rozjazdów będziemy prawdopodobnie jednym z największych beneficjentów tej perspektywy dofinansowania UE. Mając na uwadze, że kilkanaście tysięcy rozjazdów musi zostać wymienionych, w teorii powinien być to dla nas złoty wiek. Ale wszystko zależy od tego jak będzie przebiegała współpraca zamawiającego, którym będzie PKP PLK i wykonawców – powiedział prezes KZN Bieżanów Ryszard Leszczyński.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Tydzień z firmą
Ekspansja na rynku niemieckim
KZN Bieżanów 09 listopada 2015
KZN Bachntechnik z sukcesami realizuje politykę ekspansji na rynku naszego zachodniego sąsiada. Należąca do Grupy KZN Bieżanów spółka rozwija aktywną sprzedaż w segmencie nawierzchni szynowych.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Tydzień z firmą
KZN: Dusza innowatora... z tradycjami
KZN Bieżanów 09 listopada 2015
– Przy dobrej organizacji kolej byłaby w stanie wymieniać ponad dwa tysiące rozjazdów rocznie. Przyczyniłoby się to znacznie do korzystnego wydania dużej części unijnych pieniędzy w nowej perspektywie unijnej – mówi Ryszard Leszczyński, prezes KZN Bieżanów.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Tydzień z firmą
Olsztyn kolejnym miastem w szynowym portfolio KZN Rail
KZN Bieżanów 09 listopada 2015
Spółka z Grupy KZN Bieżanów w ostatnim czasie zakończyła dwie inwestycje niezbędne do uruchomienia komunikacji tramwajowej w Olsztynie. KZN Rail wykonała cały układ torowy zajezdni przy ul. Kołobrzeskiej oraz torowisko wzdłuż ulicy Obiegowej.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Tydzień z firmą
Innowacje technologiczne szansą dla wydatkowania środków UE
KZN Bieżanów 09 listopada 2015
Nowa perspektywa formalnie rozpoczęła się w 2014 roku. Kolej musi wyraźnie przyspieszyć proces inwestycyjny, by za kilka lat znów nie borykać się z ryzykiem niewykorzystania wszystkich środków. Szansą na przyspieszenie wydatkowania unijnych dotacji może być zastosowanie nowych technologii – przykładem może być branża rozjazdowa.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Tydzień z firmą
Wyróżnienie ministra gospodarki
KZN Bieżanów 09 listopada 2015
27 października w Katowicach wręczone zostały wyróżnienia ministra gospodarki za wybitne osiągnięcia w branży transportu szynowego. Wydarzenie to otwierało V Kongres Kolejowy.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Switcher przewiezie „strunobetonowy” Rkpd
KZN 18 października 2015
Rozjazd Rkpd 60E1-190-1:9 na podrozjazdnicach strunobetonowych produkcji Kolejowych Zakładów Nawierzchniowych „Bieżanów” został odebrany przez PKP PLK. Nowatorska konstrukcja jest więc już gotowa do transportu w blokach przy pomocy systemu Switcher na poligon badawczy do Świdnika.
Nowy rozjazd na łącznicy Krzemionki – Zabłocie zamontowany w 275 minut
Zestawy do montażu rozjazdów w blokach obowiązkowe w nowych przetagach PKP PLK
Ryszard Leszczyński: 2015 rok upłynął w KZN Bieżanów pod znakiem Switchera
Fotorelacje
Trako 2015. KZN Bieżanów pokazały jak działa Switcher (zdjęcia)
ms, rynek-kolejowy.pl 23 września 2015
KZN Bieżanów zaprezentowały możliwości swojego najnowszego produktu: wagonu do transportu i szybkiego montażu rozjazdów. Zainteresowanie nowatorskim systemem było bardzo duże.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Warte uwagi
Wagon KZN Bieżanów do wymiany rozjazdów będzie nazywał się Switcher
ms, Rynek-Kolejowy.pl 11 września 2015
Switcher – tak będą się nazywały wagony będące podstawową częścią systemu logistyki rozjazdów, który wprowadzają na rynek Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe „Bieżanów”. Pomysłodawcą nazwy i tym samym zdobywcą nagród konkursowych – w tym Laptopa Dell Latitude 3540 - jest Pan Wojciech Diufer. Serdecznie gratulujemy!
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Jak się robi innowacje?
jm, Rynek Kolejowy 31 sierpnia 2015
Biuro Badawczo-Rozwojowe KZN Bieżanów ma już za sobą kilka lat doświadczeń, ale wciąż nastawione jest na rozwój. Jak wygląda jego codzienna praca?
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Wicepremier Piechociński z wizytą w KZN Bieżanów
KZN Bieżanów 18 sierpnia 2015
– Przedsiębiorstwom, które na specyficznym i trudnym rynku kolejowym potrafią dynamicznie się rozwijać, powiększać zasoby wyspecjalizowanej kadry technicznej i wprowadzać innowacyjne rozwiązania na światowe rynki, należą się wyrazy uznania – podkreślał wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński podczas wizyty w Kolejowych Zakładach Nawierzchniowych „Bieżanów”.
Wicepremier i minister gospodarki objął patronatem Kongres Kolejowy 2015
Piechociński: Polscy producenci taboru kolejowego weszli na trwałe do europejskiej czołówki
Piechociński i Grabarczyk potwierdzają: Nie będzie podziału MIR
Fotorelacje
Rewolucja w transporcie rozjazdów [zdjęcia i konkurs]
Rynek Kolejowy 09 sierpnia 2015
Producent rozjazdów KZN Bieżanów kończy projekt budowy kompletnego systemu transportu i montażu rozjazdów w blokach. Zobacz zdjęcia innowacyjnego wagonu-platformy i... nadaj mu nazwę.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
Warte uwagi
Konkurs – Wymyśl nazwę dla innowacyjnego wagonu
Rynek Kolejowy 31 lipca 2015
Wymyśl nazwę dla nowoczesnego wagonu-platformy KZN Bieżanów i nadaj ją uroczyście podczas kolejowych targów Trako. Z fanfarami, w blasku fleszy!
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
KZN szykuje rewolucję w transporcie rozjazdów
Rynek Kolejowy 22 lipca 2015
To będzie najdłuższy dopuszczony do ruchu wagon kolejowy w Polsce. Producent rozjazdów KZN Bieżanów kończy projekt budowy kompletnego systemu transportu i montażu rozjazdów w blokach. W tym celu przygotowano nowe samowyładowcze platformy kolejowe, które przechodzą właśnie badania w Instytucie Kolejnictwa.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei
KZN Bieżanów z Diamentem Polskiej Infrastruktury
KZN Bieżanów 20 lutego 2015
Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe „Bieżanów” zostały nagrodzone w konkursie „Diamenty Polskiej Infrastruktury” w kategorii Lider Innowacji Roku. Zwycięstwo krakowskiej firmie zapewnił będący w fazie wdrożeniowej, spójny system produkcji, logistyki i zabudowy wysokiej jakości rozjazdów kolejowych.
Jest umowa na łącznice Jedlicze - Szebnie. W końcu szybciej w Bieszczady
Sezonowy pociąg TLK z Bohumina nad Bałtyk zatrzyma się w Karsznicach
Łódzki tunel średnicowy: Za dwa tygodnie znów ruszy „Katarzyna”
Jedno z najgorszych torowisk w Krakowie do remontu
KZN Bieżanów 03 lutego 2015
Przy okazji budowy Wschodniej Obwodnicy Krakowa (WOK, w ciągu drogi S7) gruntownie zmodernizowany zostanie istotny fragment miejskiego torowiska tramwajowego, będącego obecnie w kiepskim stanie technicznym. Chodzi o odcinek zlokalizowany przy przyszłym węźle „Igołomska”. Generalny wykonawca – konsorcjum Strabag oraz Heilit + Woerner – całość prac torowych zlecił KZN Rail.
MPK Poznań chce nowych tramwajów, ale bierze pod uwagę także zakup używanego taboru
Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem
Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro
KZN Rail: 2014 był dobrym rokiem dla firmy
KZN Bieżanów/ms 16 stycznia 2015
KZN Rail podsumowuje pierwszy pełny rok działalności operacyjnej. Przy okazji spółka przedstawiła dotychczasowe osiągnięcia oraz plany rozwoju.
NCBR nie sfinansowało innowacyjnego rozjazdu - mimo wyroku sądu
Pociągi towarowe pojadą sprawniej przez Katowice Szopienice
Modernizacja torowiska w Katowicach Załęże
KZN Bieżanów laureatem konkursu Innowacja Roku 2014
KZN/ms 14 stycznia 2015
Kapituła Konkursu Innowacja Roku 2014 nagrodziła Kolejowe Zakłady Naprawcze Bieżanów za technologię staliwa bainitycznego stosowanego w konstrukcjach rozjazdowych.
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]
Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei