Kongres Kolejowy
KK 2017. Andrzej Adamczyk: Wydanie 67 miliardów na kolej to priorytet rządu
Michał Szymajda 23 listopada 2017
– Jestem przekonany, że tak jak frekwencja na VII Kongresie Kolejowym jest rewelacyjna, tak rezultaty tego kongresu będą nieprzeciętne. Cieszę się, że mogę tu być i stanąć naprzeciw naszych partnerów, którzy realizują największy w historii proces modernizacji polskiej kolei – powiedział Andrzej Adamczyk, minister resortu infrastruktury i budownictwa.
Kongres Kolejowy: Jakie miejsce zewnętrznych operatorów biletowych?
Kongres Kolejowy: Jak badać oczekiwania podróżnych?
Czy Polski Fundusz Rozwoju zjednoczy Newag i Pesę?
Biznes
Symulator Qumaka w przededniu inwestycji kolejowych
Martyn Janduła 05 stycznia 2017
Od 1 stycznia 2018 roku wchodzi obowiązek szkolenia maszynistów przy wykorzystaniu kolejowych symulatorów jazdy. Do tej pory ciężko było mówić o polskich rozwiązaniach w tym zakresie, gdyż przewoźnicy posiłkowali się zagranicznymi urządzeniami. Zmienić to postanowiła firma Qumak. O polskim symulatorze kolejowym oraz o przygotowaniach firmy do wejścia w życie unijnej dyrektywy rozmawiamy z Michałem Wierzbickim, dyrektorem Działu Rozwoju w firmie.
Problemy Qumaka. Nie dostarczy symulatora Impulsa KD dla Newagu
Symulator jazdy to nie tylko wirtualny ekran
Qumak sprzedał pierwszy symulator. Dotrze z Impulsami do KD
Biznes
Przewozy Regionalne mogą jeszcze w Wielkopolsce oddychać spokojnie
Martyn Janduła 28 grudnia 2016
Wielkopolska ma ambitny plan stworzenia w regionie kolei metropolitalnej. Służyć temu mają Koleje Wielkopolskie, a być może także Przewozy Regionalne. O przygotowaniach spółki i marszałka do rozwoju tej koncepcji oraz planach związanych z taborem rozmawiamy z Włodzimierzem Wilkanowiczem, prezesem Kolei Wielkopolskich.
KW już używają pierwszego dwutrakcyjnego Impulsa
Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!
KW: Zakupy piętrowego taboru muszą jeszcze chwilę poczekać
Nasze konferencje
KK 2016. Trudny rok dla producentów infrastruktury. KZN Bieżanów: Inwestowaliśmy i… czekamy
Jakub Dybalski 26 grudnia 2016
– Dziś produkujemy ok. 70 proc. tego co w latach ubiegłych. Ale czekamy na lata 2019-2020. Wtedy prawdopodobnie nastąpi wysyp zamówień – mówił podczas debaty otwierającej tegoroczny Kongres Kolejowy Jacek Paś, członek zarządu KZN Bieżanów. Również Kazimierz Frąk, prezes Kombudu, przyznawał, że było ciężko. Ale ma być lepiej.
Suchoń (Polska2050): Kolej pasażerska w każdym 10-tysięcznym mieście
Marita Szustak: Oczekujemy równego traktowania dróg i kolei
Na przejęciu Torpolu przez CPK na pewno zyska jeden podmiot – Torpol
Kongres Kolejowy
Michalski: Potrzeba dokładniejszych badań i lepszych zabezpieczeń
Roman Czubiński 13 grudnia 2016
Usprawnienie procesu inwestycyjnego na kolei wymaga większej troski o bezpieczeństwo pracowników budowlanych. Priorytetową sprawą jest też inwentaryzacja całej infrastruktury podziemnej oraz dokładniejsze badania geologiczne. Wykonawcom daje się też we znaki deficyt fachowej kadry – mówił podczas Kongresu Kolejowego dyrektor naczelny i regionu Europy Północno-Wschodniej Keller Polska Tomasz Michalski.
Warszawa. Kto wybuduje wiadukt na Chełmżyńskiej?
Tunel pod torami w Gałkowie oddany do ruchu
Ponad 4,7 mld zł na inwestycje w pomorskim. W tle elektrownia jądrowa
Kongres Kolejowy
Paczkowska: Mniej środków na infrastrukturę po 2020 r.
Roman Czubiński 09 grudnia 2016
Fundusze unijne niewykorzystane w obecnej perspektywie budżetowej przepadną – ostrzegła na Kongresie Kolejowym dr Aleksandra Paczkowska-Tomaszewska, partner w Kancelarii Prof. Marek Wierzbowski i Partnerzy. Presja na ukończenie prac do 2023 roku będzie dla inwestorów i wykonawców tym większa, że jest to ostatnia perspektywa tak hojna dla Polski. Według prawniczki może nawet okazać się, że polskie projekty nie będą miały zagwarantowanej osobnej puli środków.
Drogi, kolej i lotniska ze środków na mobilność wojskową
Inwestycje na kolei za 5,8 miliarda trzeba przenieść na kolejną perspektywę
Krok do odblokowania środków europejskich. Ustawa o Sądzie Najwyższym przyjęta przez Sejm
Kongres Kolejowy
Wykonawcy o wykorzystaniu środków unijnych
Roman Czubiński 08 grudnia 2016
Jedna z najważniejszych debat podczas Kongresu Kolejowego dotyczyła perspektyw dla inwestycji z Krajowego Programu Kolejowego i zapisanych na nie środków. Przedstawiciele branży szeroko komentowali korekty procesu inwestycyjnego i koordynację poszczególnych projektów. Wprowadzone przez ministerstwo oraz PKP PLK zmiany na ogół spotkały się z dobrym przyjęciem, jednak przedsiębiorcy wysuwali też szereg własnych propozycji dalszych usprawnień.
Uchwalono nowy (stary) Krajowy Program Kolejowy
Aktualizacja KPK przyjęta przez Radę Ministrów
Merchel: Liczymy na aktualizację KPK do poziomu powyżej 70 mld zł
Kongres Kolejowy
KK 2016: Broker o ubezpieczeniach w kolejnictwie
Roman Czubiński 30 listopada 2016
Działalność w branży kolejowej obfituje w różne rodzaje ryzyka. Ich minimalizacja i ewentualny transfer poprzez zakup odpowiedniego ubezpieczenia powinien być za każdym razem przedmiotem dogłębnej analizy. Podczas obrad Kongresu Kolejowego w Gdańsku wystąpienie na ten temat wygłosił broker ubezpieczeniowy, radca prawny i dyrektor Departamentu Prawnego EIB S.A. Łukasz Zoń.
Rosną kwoty ubezpieczenia przewoźników kolejowych
Jak ubezpieczali się w 2019 r. kolejowi przewoźnicy?
Kluczowe trendy na rynku ubezpieczeń transakcyjnych w Polsce i na świecie
Biznes
KK 2016: Chiny to polityka z dużym potencjałem dla przewozów cargo
Martyn Janduła 29 listopada 2016
Przewozy towarowe w kontekście międzynarodowego położenia Polski to jeden z tematów debaty tegorocznego Kongresu Kolejowego poświęconego przewozom towarowym. Prelegenci zastanawiali się, czy Chiny są wyznacznikiem dobrze obranego kierunku rozwoju i ile jest polityki w kształtowaniu takich przewozów.
PKP Cargo z umową z PGE na 1,2 mld zł
PKP Cargo poprawia wyniki finansowe
Przewozy intermodalne spadają, PKP Cargo traci rynek