SERWISY PARTNERSKIE rynekinfrastruktury.pl transport-publiczny.pl rynek-lotniczy.pl tor-konferencje.pl zdgtor.pl
PKP PLK: Wykorzystanie KPO bardzo ambitnym zadaniem
Łukasz Malinowski 20 grudnia 2024
PKP PLK przyznają, że terminowa realizacja projektów finansowanych z KPO będzie ogromnym wzywaniem. Do tego ciągle toczą się procedury i postępowania związane ze zmianą listy realizowanych zadań.
PKP PLK zmodernizuje linię Kartuzy – Lębork
PKP PLK: Będziemy lepiej dbać o efektywność
PKP PLK: Nie trzeba już zwalniać przy pracach na torze sąsiednim na przejazdach [AKTUALIZACJA]
Przepustowość węzła Wrocław utrudni start połączeń do Kępna
Kasper Fiszer 19 grudnia 2024
Samorządy przygotowują się do inauguracji ruchu na międzywojewódzkiej trasie Kępno – Oleśnica. Choć w wariancie optymalnym wszystkie pociągi powinny dowozić podróżnych bezpośrednio do Wrocławia Głównego, może okazać się to niemożliwe. Wybrane kursy rozpoczną i zakończą bieg np. na stacji Wrocław Nadodrze.
Do Sycowa nie dotrą pociągi dalekobieżne
Oleśnica – Kępno: Trwa rozbiórka starego torowiska
PLK: Wkrótce umowa na modernizację i elektryfikację linii Oleśnica - Kępno
Pomorze: Budimex zmodernizuje odcinek Kościerzyna – Somonino
Roman Czubiński 13 grudnia 2024
PKP PLK i Budimex podpisały umowę na modernizację fragmentów linii 201 i 214, obejmujących odcinek Kościerzyna – Somonino – Kartuzy. Wartość kontraktu to blisko 1,3 mld zł netto. Pieniądze pochodzą ze środków krajowych.
PKP PLK: W przyszłym roku przetargi za ponad 15 mld złotych. Wiemy jakie
Stacja Maksymilianowo będzie modernizowana w ramach odrębnego zadania
PLK popisały umowę na modernizację części pomorskiej linii 201. W końcu
Modernizacja trasy Ostrów Wlkp. – Leszno – Głogów musi poczekać
Kasper Fiszer 13 grudnia 2024
Kompleksowa przebudowa linii 14 na jej wielkopolskim odcinku jest rozważana już od wielu lat. Inwestycja, która miałaby objąć także elektryfikację trasy, wciąż nie ma jednak zagwarantowanego finansowania. Nie wiadomo zatem, czy zostanie przeprowadzona w ramach trwającej unijnej siedmiolatki.
Wschowa. PKP PLK układają nowy tor na stacji
Modernizacja niezelektryfikowanej części stacji Leszno musi poczekać
Nowy posterunek pomiędzy Łodzią a Sieradzem w 2025 r.
Prace czas zacząć! PLK SA zmodernizują linię Sucha Beskidzka – Żywiec
PKP PLK 04 grudnia 2024
Przebudowa torów, peronów oraz obiektów inżynieryjnych i przejazdów kolejowo-drogowych między Suchą Beskidzką a Żywcem poprawi jakość podróży koleją. Efektem prac będzie krótszy czas przejazdu, lepszy komfort i większe bezpieczeństwo. Właśnie wystartowały prace inwestycji za ponad 360 mln zł netto. Jej finansowanie zaplanowano w ramach Krajowego Planu Odbudowy.
Linia 97: Strabag blisko zdobycia kontraktu
Linia 97: Swietelsky wykluczony z przetargu
PLK ogłasza przetarg na modernizację linii z Żywca do Suchej Beskidzkiej
Zintegrowana Sieć Kolejowa. Nowe podejście do planowania rozwoju kolei w Polsce
Centralny Port Komunikacyjny 04 grudnia 2024
Centralny Port Komunikacyjny wraz z partnerami – PKP Polskimi Liniami Kolejowymi oraz Instytutem Rozwoju Miast i Regionów – rozpoczęli prace nad Zintegrowaną Siecią Kolejową (ZSK) pod patronatem Ministerstwa Infrastruktury. Efektem tych działań będzie rozporządzenie Rady Ministrów o długoterminowym planie rozwoju sieci kolejowej w Polsce. Podczas spotkania w siedzibie resortu infrastruktury reprezentanci marszałków województw zapoznali się m.in. z planem konsultacji dotyczącym ZSK.
PKP Intercity: Miliardy dla polskich firm i pracowników
CPK i PKP PLK: Chcemy partnerstwa z wykonawcami
Apel o budowę dodatkowych torów między Będzinem a Dąbrową Górniczą
Orlen za elektryfikacją linii 33 w kierunku Sierpca
Kasper Fiszer 03 grudnia 2024
Polski koncern paliwowy optuje za elektryfikacją linii kolejowej nr 33 na północ od Płocka. Choć takich prac nie uwzględnia zapowiadana przez PKP PLK modernizacja trasy, Orlen widzi duże korzyści płynące z inwestycji. Ma ona przynajmniej częściowo rozwiązać problemy z obsługą logistyczną wielkiej rafinerii.
Z Warszawy do Płocka nieco szybciej, ale tylko w weekendy
Kolejami Mazowieckimi z Kutna do Sierpca z przesiadką w Płocku
Modernizacja linii 33 bez elektryfikacji odcinka Płock – Sierpc
Pociągi wracają na linię Nasielsk – Sierpc
Kasper Fiszer 02 grudnia 2024
W połowie grudnia do rozkładu jazdy wrócą bezpośrednie połączenia kolejowe z Nasielska do Sierpca. Prace infrastrukturalne kończą tam bowiem PKP Polskie Linie Kolejowe. W 2025 r. remont linii nr 27 ma być jednak kontynuowany.
Będzie więcej pociągów z Torunia do Sierpca. „Frekwencja jest dobra”
Będzie więcej pociągów z Torunia do Sierpca
Mazowsze chce dopłacać do pociągów z Sierpca do Torunia. Czy będą nowe relacje bezpośrednie?
Polska w 100 minut. Ale do których miast?
Kasper Fiszer 28 listopada 2024
Zapowiadany program działań mający doprowadzić do znacznego skrócenia czasu przejazdu pomiędzy głównymi aglomeracjami powinien mocno poprawić sytuację wszystkich podróżnych. Nie wszędzie dojedziemy jednak w zakładane 100 minut, a zadaniem dla państwa i samorządów jest zwrócenie uwagi na potrzeby mieszkańców mniejszych miejscowości. Nie powinno się bowiem powielać błędów przeszłości, które zaskutkowały powstaniem zjawiska wykluczenia komunikacyjnego – to główne wnioski z poświęconej tej kwestii debaty tegorocznego Kongresu Kolejowego.
Łukasz Boroń, Cargounit: Chcemy zwiększyć obecność na rynku pasażerskim
Pasażerowie są w aglomeracjach. Trzeba to wykorzystać
Gawkowski: Kolej ma w rządzie przyjaciela
Oleśnica – Kępno: Trwa rozbiórka starego torowiska
Kasper Fiszer 28 listopada 2024
Jesienią rozpoczęły się prace związane z modernizacją linii nr 181 na odcinku łączącym województwa wielkopolskie i dolnośląskie. Za dwa lata na trasę mają powrócić pociągi pasażerskie. Tym razem będą to składy elektryczne.
Przepustowość węzła Wrocław utrudni start połączeń do Kępna
Do Sycowa nie dotrą pociągi dalekobieżne
PLK: Wkrótce umowa na modernizację i elektryfikację linii Oleśnica - Kępno
Podróż pociągiem między Kościerzyną a Chojnicami będzie nieco krótsza
PKP PLK, oprac. rk. 22 listopada 2024
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na projekt i zabudowę nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym, które pozwolą na przyśpieszenie pociągów do 120 km/h na większości trasy między Chojnicami a Kościerzyną. Wartość prac wyniesie 5 mln zł netto. Pieniądze będą pochodziły ze środków budżetowych PKP Polskich Linii Kolejowych.
PKP PLK: Damy radę z remontem linii Wrocław - Międzylesie
PLK naprawiają część mazowieckiej linii nr 13
Pociągi Regio do Sandomierza pojadą dopiero w marcu 2025 r.
Kasper Fiszer 21 listopada 2024
W grudniu tego roku po długotrwałej modernizacji otwarta zostanie w całości trasa ze Skarżyska-Kamiennej do Sandomierza. Za niespełna miesiąc pojadą tamtędy pociągi dalekobieżne. Na zapowiadane przywrócenie połączeń regionalnych będziemy natomiast musieli poczekać do wiosny.
Łódzkie: Zabezpieczyliśmy środki na Kolej Plus do Skarżyska
Mniejsze opóźnienie modernizacji linii Skarżysko – Sandomierz
PLK otwierają zmodernizowany odcinek Ostrowiec Św. – Dwikozy
Krzysztof Niemiec (Track Tec): Inwestycje kolejowe muszą przyśpieszyć
Redakcja 21 listopada 2024
Każda zmiana polityczna niesie za sobą zmiany w różnych obszarach. Dotyczy to także realizacji inwestycji. Kluczowe jednak jest to, żeby te zmiany były wprowadzane sprawnie – mówił podczas tegorocznego Kongresu Kolejowego Krzysztof Niemiec, wiceprezes Track Tec.
Track Tec Construction z nagrodą „Budowa Roku 2023”
Track Tec: Zadbajmy o sprawną realizację inwestycji kolejowych
Track Tec z nagrodą „Inwestor bez granic”
Modernizacja linii 33 bez elektryfikacji odcinka Płock – Sierpc
Kasper Fiszer 18 listopada 2024
Zarządca infrastruktury nie planuje elektryfikować odcinka linii nr 33 położonego na północ od Płocka. Do miasta będzie prowadzić więc wciąż tylko jedna trasa umożliwiająca ruch pociągów prowadzonych elektrowozami. To ważne w kontekście obsługi tamtejszej rafinerii.
Orlen za elektryfikacją linii 33 w kierunku Sierpca
Z Warszawy do Płocka nieco szybciej, ale tylko w weekendy
Kolejami Mazowieckimi z Kutna do Sierpca z przesiadką w Płocku
Mniejsze opóźnienie modernizacji linii Skarżysko – Sandomierz
Kasper Fiszer 15 listopada 2024
Za około miesiąc przywrócony po kilkuletniej przerwie ma zostać ruch pociągów pomiędzy stacjami Dwikozy i Sandomierz. Zbliża się bowiem długo oczekiwany finał modernizacji świętokrzyskiego odcinka linii nr 25. Prace zakończą się z dużym opóźnieniem, ale kilka miesięcy wcześniej, niż zapowiadano latem.
Łódzkie: Zabezpieczyliśmy środki na Kolej Plus do Skarżyska
Pociągi Regio do Sandomierza pojadą dopiero w marcu 2025 r.
PLK otwierają zmodernizowany odcinek Ostrowiec Św. – Dwikozy
PKP PLK: Nie ma rozwoju portów bez kolei
Roman Czubiński 12 listopada 2024
Trzeba przyjrzeć się możliwościom poprawy przepustowości na liniach obsługujących porty bez czekania na wielkie inwestycje. Wydłużanie torów stacyjnych mogłoby być finansowane z osobnego programu – powiedział podczas Pomorskiego Kongresu Transportu Intermodalnego pełnomocnik zarządu PKP PLK ds. przygotowania inwestycji Rafał Banaszkiewicz. Jak dodał, zarządca infrastruktury stara się ograniczyć liczbę koniecznych zezwoleń na inwestycje, a same przebudowy prowadzić tak, by jak najmniej ograniczać ruch.
Polregio zawiadamia Prokuraturę i CBA. W tle lubuski oddział spółki
PPL sfinansuje budowę CPK. 9 mld zł polskiego kapitału
POLREGIO bez środków z KPO. Zyska Mazowsze i Pomorze Zachodnie?
Prezes PLK SA o projektach finansowanych z KPO
Łukasz Malinowski 31 października 2024
PLK SA pracuje nad wnioskami o dofinansowanie z KPO nowych projektów. Sprawy formalne, związane ze starą listą nie zostały jeszcze zakończone, ale zarządca już kończy przygotowania do ogłoszenia przetargów na projekty o nowym zakresie.
PKP PLK zmodernizuje linię Kartuzy – Lębork
PKP PLK: Będziemy lepiej dbać o efektywność
PKP PLK: Wykorzystanie KPO bardzo ambitnym zadaniem
PLK chcą elektryfikacji linii Rzeszów – Jasło
Kasper Fiszer 28 października 2024
Zarządca infrastruktury chce, by w perspektywie roku 2040 linia nr 106 zyskała sieć trakcyjną. Inwestycja uzupełniłaby planowane roboty na trasie do ukraińskiego Chyrowa. Póki co realizowane będą mniejsze zadania mające w założeniach poprawić komfort pasażerów.
Linia Rzeszów – Strzyżów w przebudowie. Nowoczesne pociągi odstawione
PKP Intercity kończy współpracę z SKPL
Podkarpackie: Przystanek Jasło Fabryczne czasowo wyłączony z eksploatacji przez ulewę
PLK otwierają zmodernizowany odcinek Ostrowiec Św. – Dwikozy
Kasper Fiszer 25 października 2024
W przyszłym miesiącu otwarty dla ruchu ma zostać kolejny odcinek linii kolejowej nr 25 po modernizacji. Na przeszło 40-kilometrową trasę Ostrowiec Świętokrzyski – Dwikozy wracają pociągi IC „San” i „Witos”. W kierunku Sandomierza pasażerowie nadal będą przewożeni autobusową komunikacją zastępczą.
Łódzkie: Zabezpieczyliśmy środki na Kolej Plus do Skarżyska
Pociągi Regio do Sandomierza pojadą dopiero w marcu 2025 r.
Mniejsze opóźnienie modernizacji linii Skarżysko – Sandomierz
PKP PLK z pracami na trasie Skarżysko-Kamienna - Tumlin. Budżet na 800 mln
PKP Polskie Linie Kolejowe 21 października 2024
Do końca 2028 roku PKP Polskie Linie Kolejowe zmodernizują linię kolejową na odcinku Skarżysko-Kamienna – Tumlin. Ogłoszono przetarg na inwestycję o szacunkowej wartości przeszło 800 mln zł netto. W ramach projektu przebudowane zostaną istniejące stacje i przystanki, a dzięki nowym torom i systemom sterowania ruchem pociągów zwiększą się możliwości kolei w województwie świętokrzyskim. To kolejny etap inwestycji na odcinku Skarżysko-Kamienna – Kielce – Kozłów.
Radomskie perypetie kolejowe
Więcej informacji dla pasażerów na linii Warszawa – Radom
Sterowanie ruchem na najważniejszej linii do Krakowa do wymiany za 200 mln zł
Budimex o Forum Inwestycyjnym PKP PLK
Łukasz Malinowski 21 października 2024
Kilka miesięcy temu działalność wznowiło Forum Inwestycyjne PKP PLK. Budimex w tej platformie dialogu z branżą widzi dużą szansę, ale apeluje też o szybsze wprowadzanie w życie poczynionych ustaleń.
PKP PLK zmodernizuje linię Kartuzy – Lębork
PKP PLK: Będziemy lepiej dbać o efektywność
PKP PLK: Wykorzystanie KPO bardzo ambitnym zadaniem
Malepszak o KDP w Polsce. Pociągi pojadą szybciej niż w Niemczech
Kasper Fiszer 18 października 2024
Najszybsze połączenia na odcinkach z największą liczbą podróżnych i nieco wolniejsze pociągi obsługujące mniejsze miejscowości – tak wyglądać ma polski system kolei dużych prędkości. Model ten ma być zastosowany już w przypadku pierwszej linii tzw. "Y". Część kursów ma zatrzymywać się np. w Sieradzu czy Kaliszu, a część – jak najszybciej docierać do stacji docelowych.
Polsko-czeskie rozmowy kolejowe
Minister Malepszak ma pomysł na kolejowy ratunek dla Lubuskiego
Malepszak: Cztery perony z dużym zapasem wystarczą stacji CPK
Gliwice: Nocna przerwa w ruchu w Łabędach
Kasper Fiszer 17 października 2024
Trwająca modernizacja stacji Gliwice-Łabędy wymusi wprowadzenie nocnej przerwy w ruchu pociągów. Będzie on wstrzymywany pomiędzy godzinami 23:00 a 5:00. Inwestycja, którą realizuje Trakcja, toczy się bez opóźnień.
Przebudowa stacji Gliwice Łabędy. Wielkie zmiany układu drogowego
PLK przebudują stację Gliwice Łabędy
Remont trasy Stalowa Wola – Sandomierz – Padew będzie później ale potrwa krócej
Kasper Fiszer 14 października 2024
W połowie przyszłego roku nie dojdzie do wstrzymania ruchu na ciągu linii nr 25, 74 i 78 w województwach podkarpackim i świętokrzyskim. Pierwsze utrudnienia pasażerowie odczują kilka miesięcy później. Na razie PKP PLK nie wskazują na szczegóły zmienionej organizacji transportu.
Łódzkie: Zabezpieczyliśmy środki na Kolej Plus do Skarżyska
Pociągi Regio do Sandomierza pojadą dopiero w marcu 2025 r.
Mniejsze opóźnienie modernizacji linii Skarżysko – Sandomierz
Stora Enso: Budowę bocznicy w Murowie wstrzymała sytuacja gospodarcza
Kasper Fiszer 11 października 2024
Firma, która partycypowała w kosztach przywrócenia przejezdności linii kolejowej Jełowa – Murów, nie wybudowała bocznicy niezbędnej do obsługi jej zakładów. Zapewnia jednak, że nie porzuciła koncepcji zastąpienia transportu drogowego kolejowym, odkładając jedynie jej realizację w czasie. Póki co wyremontowany odcinek pozostaje niewykorzystany.
Opolskie „Tiry na tory" w realizacji. Trwa odbudowa linii Jełowa – Murów
Modernizacja niezelektryfikowanej części stacji Leszno musi poczekać
Kasper Fiszer 10 października 2024
PKP PLK przeprowadziły niedawno naprawę nawierzchni peronów przy niezelektryfikowanych torach stacji Leszno. Zapowiadana już kilka lat temu modernizacja zachodniej części stacji wciąż nie doszła jednak do skutku. Zarządca infrastruktury nadal nie ma bowiem zagwarantowanego finansowania prac.
Modernizacja trasy Ostrów Wlkp. – Leszno – Głogów musi poczekać
Wschowa. PKP PLK układają nowy tor na stacji
Nowy posterunek pomiędzy Łodzią a Sieradzem w 2025 r.
Będą ograniczenia w ruchu na linii Kozłów – Koniecpol
Kasper Fiszer 09 października 2024
Rozpoczynająca się modernizacja linii kolejowej nr 8 pomiędzy Sędziszowem a Kozłowem wpłynie także na ruch pociągów pomiędzy Kozłowem a Koniecpolem. W połowie 2025 r. odcinek będzie zamknięty, a roboty obejmą również część torów na trasie Kozłów – Sprowa. Cała inwestycja ma zostać zakończona w 2027 r.
Polregio zawiadamia Prokuraturę i CBA. W tle lubuski oddział spółki
PPL sfinansuje budowę CPK. 9 mld zł polskiego kapitału
POLREGIO bez środków z KPO. Zyska Mazowsze i Pomorze Zachodnie?
Mimo robót TLK „Flisak” wraca na stałą trasę
Kasper Fiszer 08 października 2024
Jedyny pociąg z Katowic przez Płock do Gdyni kursuje aktualnie zmienioną trasą. Prace w rejonie Grudziądza mają zakończyć się jeszcze w tym miesiącu. Mimo startu kolejnych robót infrastrukturalnych w Rypinie nie jest planowane kierowanie TLK „Flisak” na następny objazd.
Orlen za elektryfikacją linii 33 w kierunku Sierpca
Z Warszawy do Płocka nieco szybciej, ale tylko w weekendy
Kolejami Mazowieckimi z Kutna do Sierpca z przesiadką w Płocku
PKP PLK: 17,5 mld zł w ogłoszonych przetargach w tym roku
inf. PKP PLK, oprac. ms. 07 października 2024
PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały w komunikacie, że ogłosiły w tym roku postępowania przetargowe o wartości 11,8 miliarda złotych. Do końca roku planowane jest ogłoszenie kolejnych zamówień i osiągnięcie łącznego pułapu 17,5 miliarda złotych w 2024 r.
Unibep przebuduje infrastrukturę na przejściu granicznym z Ukrainą
PLK: Rozmawiamy o elektryfikacji linii do Malhowic i Krościenka z UZ
Kasper Fiszer 04 października 2024
Krajowy zarządca sieci kolejowej poinformował o planie elektryfikacji dwóch linii łączących południowe Podkarpacie z Ukrainą. Sieć trakcyjna miałaby zawisnąć nad odcinkami do przejść w Malhowicach i Krościenku do roku 2040. Bez odpowiedzi pozostają kluczowe pytania o zakres inwestycji.
Rządowe konsultacje ws. kolejowego przejścia w Malhowicach
Wciąż bez pociągów do Niżankowic. „MSZ odradza wyjazdy na Ukrainę”
PLK chcą zelektryfikować linie 102 i 108 na Ukrainę
Towarowa obwodnica Płocka: PLK konsultują warianty wielkiej inwestycji
Kasper Fiszer 03 października 2024
Choć ostateczne rozstrzygnięcia dotyczące rozważanej budowy nowego odcinka sieci kolejowej w rejonie Płocka miały zapaść po roku 2023, na razie nie wiadomo, czy miasto doczeka się towarowej obwodnicy. Połączenie miałoby usprawnić transport do i z rafinerii. W grę wchodzą także inne roboty obejmujące istniejącą linię nr 33.
Orlen za elektryfikacją linii 33 w kierunku Sierpca
Z Warszawy do Płocka nieco szybciej, ale tylko w weekendy
Kolejami Mazowieckimi z Kutna do Sierpca z przesiadką w Płocku
Rozpoczyna się odbudowa stacji Rypin
Kasper Fiszer 29 września 2024
W przyszłym miesiącu mają ruszyć prace infrastrukturalne w Rypinie i na trasie Brodnica – Sierpc. Dzięki nim wzrośnie przepustowość linii nr 33, a wkrótce wyjechać mają na nią pociągi regionalne. Przejezdność odcinka została przywrócona w 2021 r.
Orlen za elektryfikacją linii 33 w kierunku Sierpca
Z Warszawy do Płocka nieco szybciej, ale tylko w weekendy
Kolejami Mazowieckimi z Kutna do Sierpca z przesiadką w Płocku
Tarnobrzeg, czyli o przepustowości słów kilka
Paweł Rydzyński 23 września 2024
Jednym z grzechów inwestycji na polskiej sieci kolejowej są „niecelne strzały”, czyli realizację inwestycji w zakresie nieadekwatnym do potrzeb. Dobitnym tego przykładem może być niedługo Tarnobrzeg. Pisze o tym w komentarzu Paweł Rydzyński, prezes Stowarzyszenia Ekonomiki Transportu.
Polregio zawiadamia Prokuraturę i CBA. W tle lubuski oddział spółki
PPL sfinansuje budowę CPK. 9 mld zł polskiego kapitału
POLREGIO bez środków z KPO. Zyska Mazowsze i Pomorze Zachodnie?
Malepszak: Nadodrzanka na 160 km/h
Roman Czubiński, Jakub Rösler 21 września 2024
W przyszłym roku mają rozpocząć się prace na linii 273, które umożliwią przejazd najszybszych pociągów z Wrocławia do Szczecina w niespełna 4 godziny. Zamiast kosztującej miliardy złotych modernizacji Ministerstwo Infrastruktury stawia na mniejsze, ale zapewniające podobny efekt prace inwestycyjne. Plany resortu mają związek z włączeniem Magistrali Nadodrzańskiej do sieci bazowej rozszerzonej TEN-T.
Po interwencji marszałka będzie dodatkowy pociąg Gryfino − Szczecin
Głogów Wróblin - przebudowa zakończona pod nową nazwą
Powstaje nowy most na Nadodrzance w Nietkowicach [zdjęcia]
Jest szansa na drugi pociąg PKP Intercity na Litwę
Ministerstwo Infrastruktury 16 września 2024
Współpraca transportowa Polski i Litwy była tematem rozmowy wiceministra infrastruktury Piotra Malepszaka z wiceminister transportu i komunikacji Republiki Litewskiej Loretą Maskaliovienė.
Budimex rozpoczyna pracę nad linią kolejową Rail Baltica na Łotwie
Budimex zakwalifikowany do drugiego etapu przetargu na budowę Rail Baltica w Estonii
Litwa: Rusza przetarg na kolejny odcinek Rail Baltiki
Nowy posterunek pomiędzy Łodzią a Sieradzem w 2025 r.
Kasper Fiszer 13 września 2024
Zarządca infrastruktury zapowiada kolejne prace mające na celu zwiększenie przepustowości linii kolejowej nr 14 na terenie województwa łódzkiego. Budowa nowego posterunku automatycznego w Kolumnie oznacza częściową realizację postulatów zgłaszanych przez ŁKA. Roboty mają zostać wykonane w przyszłym roku.
Modernizacja trasy Ostrów Wlkp. – Leszno – Głogów musi poczekać
Wschowa. PKP PLK układają nowy tor na stacji
Modernizacja niezelektryfikowanej części stacji Leszno musi poczekać
Inwestycje kolejowe: Jak nie marnować pieniędzy publicznych?
Roman Czubiński 12 września 2024
System finansowania inwestycji kolejowych wymaga zmian, które przystosują go do zmniejszenia roli funduszy unijnych. Te środki, które będą do dyspozycji kolei, muszą być wydawane efektywniej, niż dotąd – przekonuje prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR Adrian Furgalski. Właściwie wykorzystane pieniądze na inwestycje w infrastrukturę mogą przynieść bardzo dobre efekty w skali całej sieci, o czym świadczą – na przykład – wyniki przewozowe PKP Intercity.
PLK przedstawiły kolejowy plan dla Bieszczad i Gorlic. W ramach KPK
To nie jest kraj dla nowych inwestycji w kolej
Zachodniopomorskie. Pociągi na zrewitalizowanej linii 210 przed czasem
Jest decyzja środowiskowa dla odbudowy linii Zebrzydowa – Żagań
Kasper Fiszer 11 września 2024
Trwają przygotowania do odbudowy infrastruktury kolejowej pomiędzy Zebrzydową a Żaganiem. Inwestycja prowadzona jest głównie z myślą o potrzebach wojska. Zakończenie wszystkich robót jest planowane na rok 2027.
Dolnośląskie: Środkowy odcinek linii 283 z niewielkim ruchem towarowym
Modernizacja trasy Zebrzydowa – Żagań potrwa nieco dłużej
Remont linii do Lwówka i Stronia potrwa 3 lata. Będą autobusy KD?
Mochocki: ETCS to priorytet zarządu PKP PLK
Kasper Fiszer 11 września 2024
Proces wdrażania europejskiego systemu sterowania ruchem jest mocno opóźniony – ocenia Marcin Mochocki, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych. Zapewnia, że aktualny zarząd spółki chce znacząco przyspieszyć realizację inwestycji w tym obszarze. Nie jest natomiast pewne, czy uproszczony wariant ETCS obejmie wkrótce całą sieć kolejową w Polsce.
Jak efektywnie wdrożyć ETCS L1 Limited Supervision w Polsce?
Pierwszy parowóz wyposażony w system ETCS
ETCS Limited Supervision powstanie w Polsce na dużej części sieci kolejowej
Murów: 7 lat po remoncie torów wciąż nie ma ruchu
Kasper Fiszer 09 września 2024
Mija siedem lat od zakończenia remontu odcinka linii kolejowej nr 301 pomiędzy Jełową a Murowem na Opolszczyźnie. Mimo to ruch towarowy nie został tam wznowiony. Z trasy skorzystali dotychczas jedynie pasażerowie nielicznych pociągów specjalnych.
Opolskie: Przerwany ciąg do Namysłowa
Opolskie: Po wyremontowanej linii do Murowa nie jeżdżą pociągi
Do Murowa znów dojadą pociągi. Jak wygląda linia 301?
Trwa rozliczanie opóźnionej modernizacji E20 pod Terespolem
Kasper Fiszer 05 września 2024
Z kilkuletnim opóźnieniem zakończyła się modernizacja jednej z najważniejszych linii kolejowych w Polsce – magistrali E20 w rejonie granicy polsko-białoruskiej. Zarządca infrastruktury tłumaczy to głównie koniecznością realizacji dodatkowych prac, jakich nie przewidziano na etapie projektowania. Trwa rozliczanie przedsięwzięcia prowadzonego dzięki środkom unijnym.
Modernizacja E20: Koniec opóźnionych prac w Kutnie i Łowiczu
Modernizacja E20: Koniec sześcioletniej przebudowy stacji Terespol
Koniec zasadniczych prac na obszarze LCS Łowicz. Finał opóźnionej inwestycji
Grabarczyk: Budujmy KDP, by uwolnić przepustowość dla towarów
Kasper Fiszer 05 września 2024
Budowa nowej infrastruktury dla szybkiej kolei pasażerskiej jest niezbędna, by usprawnić ruch towarowy – przekonywał podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu Cezary Grabarczyk.
Grabarczyk: Niefortunna decyzja personalna nowego ministra
Grabarczyk: Decyzja o opóźnieniu KDP była słuszna
KK 2014. Cezary Grabarczyk: Kolej to zielony transport [wideo]
Kolej niskich prędkości. Opóźnienia w realizacji projektu Rail Baltica
Ośrodek Studiów Wschodnich 02 września 2024
Rail Baltica (RB) – projekt budowy kolei dużych prędkości (KDP) mającej połączyć stolice państw bałtyckich – to obok Via Baltica najważniejsze przedsięwzięcie infrastrukturalne realizowane przez nie od czasu odzyskania przez nie niepodległości. Z powodu rosnących kosztów inwestycji, wysokiej inflacji w ostatnich latach, rozszerzenia zakresu prac oraz utrudnień biurokratycznych jest ono opóźnione o przynajmniej pięć lat. Największe wyzwanie stanowi czterokrotny wzrost kosztów – z 5,8 mld euro do 23,8 mld euro – których pokrycie przekracza samodzielne możliwości finansowe Litwy, Łotwy i Estonii.
Budimex rozpoczyna pracę nad linią kolejową Rail Baltica na Łotwie
Budimex zakwalifikowany do drugiego etapu przetargu na budowę Rail Baltica w Estonii
Litwa: Rusza przetarg na kolejny odcinek Rail Baltiki
E20: Koniec bardzo opóźnionych prac w Kutnie we wrześniu
Kasper Fiszer 26 sierpnia 2024
Z kilkuletnim opóźnieniem kończy się modernizacja magistrali E20 pomiędzy Warszawą a Poznaniem. Finalizowane są ostatnie prace na odcinku Żychlin – Kutno – Barłogi. We wrześniu w pełni uruchomione ma zostać lokalne centrum sterowania w Kutnie.
Po latach modernizacji E20 Warszawa - Poznań pasażer zyska minutę
E20: Prace w rejonie Terespola do końca roku. Trzy lata opóźnienia
Modernizacja E20: Koniec nocnej przerwy w Kutnie. LCS za kilka miesięcy
Łódzkie: Komunikacja zastępcza na trasie do Drzewicy
Kasper Fiszer 26 sierpnia 2024
W przyszłym miesiącu pasażerowie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej będą musieli liczyć się z koniecznością przesiadki do autobusów zastępczych. PKP PLK zaplanowały bowiem prace infrastrukturalne w rejonie Dęby Opoczyńskiej. Pociągi dalekobieżne zostaną skierowane na trasy objazdowe.
Skanska przeprowadzi remont linii kolejowej między Radomiem a Tomaszowem
Tomaszów Maz. – Radom: Kolejne odcinki do rewitalizacji
Łódzkie: Stacja Bełchów wyremontowana ale... komunikacja zastępcza pozostaje
Przebudowa Katowickiego Węzła Kolejowego. Od 2 września pierwsze prace
PKP PLK 23 sierpnia 2024
PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczynają największą kolejową inwestycję w historii województwa śląskiego. Jej efektem będą bezpieczne podróże, nowe przystanki oraz większe możliwości w ruchu pociągów. Od września tego roku rozpocznie się przebudowa torów, rozjazdów i czterech wiaduktów w Katowicach. Inwestycja na linii Będzin – Katowice Piotrowice jest dofinansowana ze środków unijnych w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
Polregio zawiadamia Prokuraturę i CBA. W tle lubuski oddział spółki
PPL sfinansuje budowę CPK. 9 mld zł polskiego kapitału
POLREGIO bez środków z KPO. Zyska Mazowsze i Pomorze Zachodnie?
Szerokotorowa linia do Dorohuska przyjmie cięższe pociągi towarowe
Kasper Fiszer 22 sierpnia 2024
Zarządca infrastruktury prowadzi remont linii kolejowej nr 63. To szerokotorowa trasa prowadząca do przejścia granicznego w Dorohusku. Odcinek ma spore znaczenie zarówno w ruchu towarowym, jak i pasażerskim.
Trwają remonty infrastruktury granicznej na Lubelszczyźnie
PKP dla rozwoju Chełma. Jest list intencyjny
PKP PLK wypowiadają Strabag umowę ma modernizację linii kolejowej Rabka Zaryte – Mszana Dolna
Łukasz Malinowski 21 sierpnia 2024
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wypowiedziały umowę firmie Strabag Sp. z o.o. na modernizację linii kolejowej nr 104 na odcinku Rabka Zaryte – Mszana Dolna. To projekt bezpośrednio związany z budową trasy Podłęże – Piekiełko. Wykonawca nie zgadza się z uzasadnieniem zarządcy i analizuje otrzymane dokumenty.
PKP PLK zmodernizuje linię Kartuzy – Lębork
PKP PLK: Będziemy lepiej dbać o efektywność
PKP PLK: Wykorzystanie KPO bardzo ambitnym zadaniem
Trwają remonty infrastruktury granicznej na Lubelszczyźnie
Kasper Fiszer 18 sierpnia 2024
PKP PLK remontują linię szerokotorową prowadzącą do przejścia w Dorohusku i normalnotorową biegnącą do Hrebennego. Obie inwestycje są warte łącznie ok. 70 mln zł. Po ich zakończeniu suma wydatków poniesionych od lutego 2022 r. na infrastrukturę na polsko-ukraińskim pograniczu wzrośnie do ok. 450 mln zł.
Szerokotorowa linia do Dorohuska przyjmie cięższe pociągi towarowe
PKP dla rozwoju Chełma. Jest list intencyjny
PLK chcą zelektryfikować linie 102 i 108 na Ukrainę
Kasper Fiszer 16 sierpnia 2024
Krajowy zarządca infrastruktury przedstawił swoje plany inwestycyjne dotyczące odcinków prowadzących do przejść z Ukrainą. W perspektywie roku 2040 zrealizowanych ma zostać osiem dużych przedsięwzięć obejmujących praktycznie wszystkie istniejące ciągi. Największą zmianą ma być elektryfikacja tras na południowym Podkarpaciu.
Rządowe konsultacje ws. kolejowego przejścia w Malhowicach
Wciąż bez pociągów do Niżankowic. „MSZ odradza wyjazdy na Ukrainę”
PLK: Rozmawiamy o elektryfikacji linii do Malhowic i Krościenka z UZ
IGTL: Zmiany w kolejowym KPO testem wiarygodności resortu i PKP PLK
Łukasz Malinowski 14 sierpnia 2024
Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało o odstąpieniu od realizacji 11 zadań planowanych przez PKP PLK w ramach realizacji KPO. Ta decyzja wzbudza zaniepokojenie części sektora kolejowego. – Ta sytuacja będzie testem wiarygodności nowego zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Ministerstwa Infrastruktury. Niedopuszczalną byłaby sytuacja, kiedy w wyniku racjonalizacji planów inwestycyjnych, część środków alokowanych na infrastrukturalne projekty kolejowe pozostałaby niewykorzystana lub utracona – mówi Marita Szustak prezes Izby Gospodaraczej Transportu Lądowego.
PKP PLK zmodernizuje linię Kartuzy – Lębork
PKP PLK: Będziemy lepiej dbać o efektywność
PKP PLK: Wykorzystanie KPO bardzo ambitnym zadaniem
ŁKA: Rekordowe półrocze na linii do Sieradza
Kasper Fiszer 12 sierpnia 2024
Pierwsze półrocze tego roku było rekordowe pod względem liczby pasażerów przewiezionych na trasie z Łodzi do Sieradza czy Poznania. Wyniki poprawiają się systematycznie od momentu zakończenia modernizacji początkowego odcinka Łódź – Zduńska Wola. Skala wzrostu sięga niemal 50 proc. w ciągu dwóch lat.
Modernizacja trasy Ostrów Wlkp. – Leszno – Głogów musi poczekać
Wschowa. PKP PLK układają nowy tor na stacji
Modernizacja niezelektryfikowanej części stacji Leszno musi poczekać
Budowa nowych linii do Bogumiłowa i Wielunia ruszy w 2027 r.
Kasper Fiszer 12 sierpnia 2024
Zarządca infrastruktury kolejowej zapowiada, że za ok. trzy lata rozpoczną się prace budowlane związane z inwestycjami realizowanymi w ramach programu Kolej Plus na terenie województwa łódzkiego. Utworzone mają zostać dwa nowe odcinki: z Bełchatowa do Bogumiłowa i z Chorzewa-Siemkowic do Wielunia. Istniejąca linia nr 24 będzie zaś modernizowana i elektryfikowana.
Kolej Plus już 3 mld złotych droższa, a to nie koniec. Co dalej?
Jest umowa na projekt rewitalizacji linii z Bielska-Białej do Skoczowa
Długotrwałe uzgodnienia ws. Kolej Plus do Końskich
Polska – Ukraina: Po linii 102 nie pojadą pociągi towarowe
Kasper Fiszer 12 sierpnia 2024
Mijają dwa lata od zakończenia remontu linii Przemyśl – Malhowice – Niżankowice (Ukraina). Do dziś odcinek nie jest jednak wykorzystywany w ruchu pasażerskim. Ministerstwo Infrastruktury poinformowało, że nie będą kursować tamtędy również składy towarowe.
Rządowe konsultacje ws. kolejowego przejścia w Malhowicach
Wciąż bez pociągów do Niżankowic. „MSZ odradza wyjazdy na Ukrainę”
PLK: Rozmawiamy o elektryfikacji linii do Malhowic i Krościenka z UZ
Modernizacja linii 25, 74 i 78 na Podkarpaciu potrwa do 2028 r.
Kasper Fiszer 07 sierpnia 2024
Niebawem ogłoszony ma zostać przetarg na modernizację odcinków linii nr 25, 74 i 78 na styku województw świętokrzyskiego i podkarpackiego. Inwestycja będzie realizowana w latach 2025 – 2028. W jej wyniku podniesiona ma zostać dopuszczalna prędkość, która wyniesie na części trasy 160 km/godz.
Łódzkie: Zabezpieczyliśmy środki na Kolej Plus do Skarżyska
Pociągi Regio do Sandomierza pojadą dopiero w marcu 2025 r.
Mniejsze opóźnienie modernizacji linii Skarżysko – Sandomierz
Kłodzko: Bez komunikacji zastępczej za TLK „Rozewie”
Kasper Fiszer 06 sierpnia 2024
Za niespełna miesiąc rozpocznie się zapowiadany remont szlaków Strzelin – Kamieniec Ząbkowicki, Kłodzko – Międzylesie i Kłodzko – Kudowa-Zdrój. Znacząco wpłynie to na rozkład jazdy pociągów PKP Intercity. Spółka uruchomi autobusową komunikację zastępczą w zamian za dwa z trzech swoich kursów.
Dolny Śląsk: Trwa remont linii kolejowej 309 [zdjęcia]
Łódzkie: Co z modernizacją Węglówki na północ od Karsznic?
Kasper Fiszer 06 sierpnia 2024
Zarządca infrastruktury mówi o zaawansowanych przygotowaniach do modernizacji kolejnego odcinka Magistrali Węglowej Śląsk – Porty. Inwestycja, która miałaby objąć odcinek znajdujący się w granicach województwa łódzkiego, nie ma jednak zagwarantowanego finansowania. Trudno więc wskazać, kiedy roboty mogłyby się rozpocząć.
Zduńska Wola: Nowe pociągi ŁKA z pewną rolą w przewozach miejskich
Łódzkie: Wyremontowany przystanek Działoszyn bez pociągów regionalnych
Stacja kolejowa w Bytomiu z nową halą peronową
Sandomierz: Po otwarciu trasy do Skarżyska zamknięcie odcinka do Tarnobrzega
Kasper Fiszer 31 lipca 2024
Poznaliśmy datę planowanego zakończenia wszystkich robót realizowanych w ramach opóźnionej modernizacji linii nr 25 do Sandomierza. Roboty na odcinku do Skarżyska-Kamiennej potrwają do maja 2025 r. Tuż po tym rozpocząć mają się natomiast prace na trasie w kierunku województwa podkarpackiego.
Łódzkie: Zabezpieczyliśmy środki na Kolej Plus do Skarżyska
Pociągi Regio do Sandomierza pojadą dopiero w marcu 2025 r.
Mniejsze opóźnienie modernizacji linii Skarżysko – Sandomierz
W sierpniu koniec prac na Węglówce w Łódzkiem
Kasper Fiszer 30 lipca 2024
W najbliższych tygodniach zakończą się ostatnie opóźnione prace realizowane w ramach modernizacji linii nr 131 pomiędzy Ruścem Łódzkim a Zduńską Wolą. Zasadnicze roboty sfinalizowano w 2023 r. Do wykonania pozostały jeszcze pewne elementy infrastruktury drogowej, a także uruchomienie lokalnego centrum sterowania.
Zduńska Wola: Nowe pociągi ŁKA z pewną rolą w przewozach miejskich
Łódzkie: Wyremontowany przystanek Działoszyn bez pociągów regionalnych
Stacja kolejowa w Bytomiu z nową halą peronową
Koniec prac na Węglówce w rejonie Herbów Nowych
Kasper Fiszer 27 lipca 2024
Z opóźnieniem zakończyła się modernizacja linii kolejowej nr 131 na odcinku przebiegającym przez województwa śląskie i łódzkie. W ramach inwestycji powstała infrastruktura pasażerska, która jednak póki co nie będzie wykorzystywana. Zarządca infrastruktury tłumaczy, że będzie ona przydatna w przyszłości.
Zduńska Wola: Nowe pociągi ŁKA z pewną rolą w przewozach miejskich
Łódzkie: Wyremontowany przystanek Działoszyn bez pociągów regionalnych
Stacja kolejowa w Bytomiu z nową halą peronową
Świętokrzyska wąskotorówka: Ruszyły drezyny do Hajdaszka
Kasper Fiszer 27 lipca 2024
Zakończył się długo odwlekany remont wąskotorowej linii z Umianowic do Hajdaszka w województwie świętokrzyskim. W czasie trwających wakacji można przejechać ten krótki odcinek drezyną rowerową. W przyszłości wyremontowany ma zostać budynek stacyjny.
Polregio zawiadamia Prokuraturę i CBA. W tle lubuski oddział spółki
PPL sfinansuje budowę CPK. 9 mld zł polskiego kapitału
POLREGIO bez środków z KPO. Zyska Mazowsze i Pomorze Zachodnie?
PLK: W przyszłym roku start modernizacji linii do Łomży
Kasper Fiszer 26 lipca 2024
Po uzyskaniu pozwolenia na budowę zarządca sieci kolejowej przygotowuje się do realizacji modernizacji trasy Łapy – Śniadowo – Łomża. Finansowana w ramach programu Kolej Plus inwestycja ma ruszyć w przyszłym roku. Wciąż nie ogłoszono jednak przetargu na wykonanie robót.
Można zaczynać projektowanie rewitalizacji linii kolejowej do Łomży
Ruszą przygotowania do rewitalizacji linii kolejowej do Łomży
Śniadowo – Łomża: Prace utrzymaniowe i rozbiórka peronu
Wielkopolska nie zastąpi odwołanych pociągów do Milicza autobusami
Kasper Fiszer 22 lipca 2024
Za kilka dni rozpocznie się remont linii kolejowej nr 281 pomiędzy Koźminem Wielkopolskim a Krotoszynem. Wpłynie on na ruch pociągów nie tylko na odcinku pomiędzy remontowanymi stacjami, ale również na trasie Krotoszyn – Milicz. Nie będą tam bowiem kursować pociągi Kolei Wielkopolskich.
Remont peronów w Krotoszynie ze znacznym opóźnieniem
Będą prace na linii 281 w Wielkopolsce
Zamknięcie trasy do Krotoszyna dłuższe. Remont przystanku Wolenice
Linia kolejowa Tuchola – Koronowo zostanie przywrócona
Kujawsko-Pomorskie Stowarzyszenie Rozwoju Transportu Publicznego 20 lipca 2024
Kujawsko-Pomorskie Stowarzyszenie Rozwoju Transportu Publicznego porozumiało się z zarządcą kolejowej infrastruktury PKP PLK, w wyniku czego przywrócona zostanie przejezdność linii kolejowej Tuchola – Koronowo. W tym roku uda się przywrócić przejezdność z Tucholi do Pruszcza Bagienicy, a w 2025 do Koronowa.
Pociąg po latach znów dotarł do Pruszcza Bagienicy [zdjęcia,film]
Samorządy z powiatu bydgoskiego chcą budować kolej z Koronowa do Bydgoszczy
PLK naprawiła linię 241 Koronowo – Tuchola. Pociągi mogą przejechać
Kłodzko – Międzylesie: Całkowite zamknięcie trasy na 1,5 miesiąca
Kasper Fiszer 18 lipca 2024
Zarządca infrastruktury kolejowej przedstawia kolejne szczegóły dotyczące zaplanowanych na jesień prac na trasie do Międzylesia i Czech. Przerwa w ruchu będzie konieczna nie tylko na odcinku Strzelin – Kamieniec Ząbkowicki, ale i pomiędzy Kłodzkiem a Międzylesiem. Roboty są częścią przygotowań do uruchomienia szybkich pociągów z Gdyni do Pragi.
Linia Wrocław – Międzylesie. Olbrzymi kombajn AHM 800 wymienił podtorze
Dolnośląskie: Dwa miesiące bez pociągów ze Strzelina do Czech
Od granicy z Czechami do Wrocławia w 100 minut
Inwestycje w Krotoszynie nie poprawią oferty pociągów PKP Intercity
Kasper Fiszer 05 lipca 2024
Zaplanowane prace infrastrukturalne w rejonie Krotoszyna nie wpłyną na ofertę połączeń dalekobieżnych w tym mieście. Aktualnie PKP Intercity oferuje swoim pasażerom jedną parę kursów do Warszawy, Wrocławia i Zgorzelca. To efekt pilotażu sprzed kilku lat – wcześniej do Krotoszyna docierały wyłącznie kursy regionalne.
Klimczak: Idą złote czasy dla kolei
Czy IC Koziołek z Lublina przez Radom do Poznania pozostanie w rozkładzie?
Połączenie z Leszna do Warszawy bez dotacji z budżetu państwa
TBM Faustyna kończy drążenie tunelu pod Łodzią. Transmisja online!
inf. pras. PKP PLK, oprac. ms, sd 28 czerwca 2024
W piątek 28 czerwca o godz. 14:00 odbędzie się transmisja online z zakończenia wiercenia kolejnego jednotorowego tunelu przez tunelownicę TBM Faustyna. Powstaje on w ramach budowy Łódzkiego Tunelu Średnicowego.
Łódzki tunel średnicowy. Czy kolejna kamienica może się zawalić?
Łódzki tunel średnicowy. Jest opóźnienie, bez pociągów w 2026 roku
Łódzki tunel średnicowy. Tarcza Katarzyna ma ruszyć 6 listopada
Dolnośląskie: Dwa miesiące bez pociągów ze Strzelina do Czech
Kasper Fiszer 28 czerwca 2024
PKP PLK zapowiadają remont odcinka Strzelin – Kamieniec Ząbkowicki. Spowoduje to istotne zmiany w rozkładzie jazdy pociągów we wrześniu i październiku. Bez przesiadki na autobus zastępczy nie pojedziemy m.in. z Wrocławia do czeskiej stacji granicznej Lichkov.
Linia Wrocław – Międzylesie. Olbrzymi kombajn AHM 800 wymienił podtorze
Kłodzko – Międzylesie: Całkowite zamknięcie trasy na 1,5 miesiąca
Od granicy z Czechami do Wrocławia w 100 minut
"Brakuje strategii rozwoju polskiej kolei"
Kasper Fiszer 28 czerwca 2024
Choć w Polsce dokonano modernizacji wielu odcinków, wciąż nie buduje się wielu nowych linii kolejowych. Inwestycje prowadzone są przy tym w oderwaniu od strategicznej wizji rozwoju infrastruktury. To z kolei przekłada się na jakość transportu pasażerskiego i towarowego – wynika z debaty, jaka odbyła się podczas tegorocznego Kongresu Infrastruktury Polskiej.
Zbyt wysokie gwarancje szkodzą branży?
Malepszak: PKP PLK ma być „mocnym” zamawiającym
CPK: Jesteśmy gotowi, czekamy na decyzję rządu
Skarżysko-Kamienna – Sandomierz: Modernizacja nie zakończy się w tym roku
Kasper Fiszer 24 czerwca 2024
Znów rośnie opóźnienie modernizacji linii nr 25 na terenie województwa świętokrzyskiego. Zarządca infrastruktury tłumaczy to koniecznością zwiększenia zakresu robót. To z kolei okazało się niezbędne w związku z istniejącym zagrożeniem powodziowym.
Łódzkie: Zabezpieczyliśmy środki na Kolej Plus do Skarżyska
Pociągi Regio do Sandomierza pojadą dopiero w marcu 2025 r.
Mniejsze opóźnienie modernizacji linii Skarżysko – Sandomierz
Pół roku bez pociągów z Krotoszyna w kierunku Poznania
Kasper Fiszer 20 czerwca 2024
Zarządca infrastruktury kolejowej zapowiada kolejny etap modernizacji linii nr 281 na terenie województwa wielkopolskiego. Po kilku miesiącach od zakończenia prac pomiędzy Jarocinem a Koźminem robotnicy zainaugurują przebudowę odcinka Krotoszyn – Koźmin Wielkopolski. Roboty będą prowadzone również na stacji w Krotoszynie.
Remont peronów w Krotoszynie ze znacznym opóźnieniem
Będą prace na linii 281 w Wielkopolsce
Zamknięcie trasy do Krotoszyna dłuższe. Remont przystanku Wolenice
Jest przetarg na projekt Kolej Plus do Zamościa
Roman Czubiński 18 czerwca 2024
PKP PLK ogłosiły przetarg na zaprojektowanie inwestycji z programu „Kolej Plus” – modernizacji fragmentów linii 69 i 72 oraz budowy między nimi łącznicy omijającej stację Zawada. Trasa ma zostać w całości zelektryfikowana. Cel to przyspieszenie pociągów, zwłaszcza – pasażerskich, między Lublinem a Zamościem.
Kolej Plus już 3 mld złotych droższa, a to nie koniec. Co dalej?
Budowa nowych linii do Bogumiłowa i Wielunia ruszy w 2027 r.
Jest umowa na projekt rewitalizacji linii z Bielska-Białej do Skoczowa
Malepszak: Pół miliarda pasażerów w 2030 r.? To możliwe
Roman Czubiński 13 czerwca 2024
Budowa nowych linii, modernizacja i utrzymanie istniejących, a także masowe zakupy taboru i zagęszczanie rozkładu jazdy – to konieczne elementy rozwoju kolei pasażerskiej. Zbytnia koncentracja na budowie nowych linii w słabo zaludnionych obszarach mogłaby wydrenować fundusze i zaniedbanie pozostałych zadań – mówił podczas Kongresu Rozwoju Transportu wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak.
Polsko-czeskie rozmowy kolejowe
Malepszak o KDP w Polsce. Pociągi pojadą szybciej niż w Niemczech
Minister Malepszak ma pomysł na kolejowy ratunek dla Lubuskiego
PLK wykryły usterki na zmodernizowej za grube miliony linii z Zielonej Góry do Poznania
PKP PLK 12 czerwca 2024
PKP PLK odkryły nieprawidłowości na niedawno zmodernizowanej linii nr 358, łączącej Zieloną Górę ze Zbąszynkiem a dalej Poznaniem. Inwestycja była opóźniona o wiele miesięcy, choć jak widać nie pomogło to w wykonaniu jej we właściwy sposób. PLK piszą o usterkach na przejazdach kolejowo-drogowych, czy też o wadzie mostu w okolicy Babimostu. Spółka wezwie wykonawcę prac do naprawy wykrytych usterek.
PLK chce dostosować się do zmian klimatu
Pierwsza decyzja środowiskowa dla linii kolejowych do elektrowni jądrowej
EBI wspiera PGE miliardowym kredytem na zmiany w kolejowej energetyce
Polska – Ukraina: Linia 108 do Krościenka znów przejezdna
Kasper Fiszer 12 czerwca 2024
Kończą się prace infrastrukturalne na polsko-ukraińskim pograniczu w okolicach Krościenka. Dzięki nim ponownie przejezdna stanie się linia nr 108 na swoim końcowym odcinku z Uherzec i Ustrzyk w kierunku Chyrowa. Na razie trasa nie będzie jednak wykorzystywana w regularnym ruchu transgranicznym.
Podkarpackie uruchomi pociągi z Rzeszowa do Ustrzyk Dolnych
Jest umowa na łącznice Jedlicze - Szebnie. W końcu szybciej w Bieszczady
SKPL: Liczba pociągów do Chyrowa zależy od przepustowości
Łódź – Łowicz: Autobusy zastępcze wracają na wakacje
Kasper Fiszer 07 czerwca 2024
Letnia korekta rozkładu jazdy pociągów przyniesie pasażerom z regionu łódzkiego pewne utrudnienia związane z pracami infrastrukturalnymi. Najpoważniejsze z nich wystąpią na trasie z Łodzi do Łowicza. Na jej końcowym odcinku ruch przejmą autobusy zastępcze, bo na jednotorowym szlaku trwać będzie remont.
Łódź: Wraca ruch jednotorowy z Kaliskiej na Żabieniec
Łódź – Łowicz: Będą kolejne przerwy w ruchu, ale tylko na kilka dni
Budowa przystanków na liniach z Łodzi do Kutna i Łowicza ponownie wymusi zamknięcie linii
Pociągi przyspieszą na linii 274 między Wałbrzychem a Jelenią Górą
Roman Czubiński 07 czerwca 2024
PKP PLK podpisały umowę z PORR na modernizację dwóch odcinków linii 274. Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie jadące przez Wałbrzych i na zachód od niego mają znacząco przyspieszyć. Przewidziano też wydłużenie torów stacyjnych.
Tunel na trasie Wrocław - Jelenia Góra poszerzony
Ostatnie prace w tunelu na trasie Wrocław – Jelenia Góra [zdjęcia]
Dlaczego ważny tunel na Dolnym Śląsku zamknięto na dłużej?
Nie będzie regularnego ruchu na rogowskiej wąskotorówce
Kasper Fiszer 31 maja 2024
Samorząd województwa łódzkiego nie będzie kontynuować prac koncepcyjnych nad przywróceniem codziennego ruchu na trasie dawnej Rogowskiej Kolei Dojazdowej. Regionalne władze argumentują, że okolice Rawy Mazowieckiej są dobrze obsługiwane transportem autobusowym. Ewentualne inwestycje w infrastrukturę byłyby zaś trudne ze względów konserwatorskich i mogłyby budzić sprzeciw mieszkańców.
Polregio zawiadamia Prokuraturę i CBA. W tle lubuski oddział spółki
PPL sfinansuje budowę CPK. 9 mld zł polskiego kapitału
POLREGIO bez środków z KPO. Zyska Mazowsze i Pomorze Zachodnie?
Węzeł warszawski: Średnica później, ale w większym zakresie
Roman Czubiński 28 maja 2024
PKP PLK i Ministerstwo Infrastruktury potwierdzają, że modernizacja linii średnicowej w Warszawie dojdzie do skutku jeszcze później. Kolejne przesunięcie terminu ma pozwolić na lepsze przygotowanie inwestycji, w tym – zmiany projektowe mogące uwolnić wiele cennych terenów w sercu stolicy. Również projekt stacji Warszawa Wschodnia musi zostać jeszcze poprawiony.
PLK podsumowuje opóźnienia po awarii na Warszawie Zachodniej
Marzenia i czyny, czyli o kolejowych obwodnicach Warszawy
PKP PLK wybrały wykonawcę dla studium dla Warszawskiego Węzła Kolejowego i nowych średnic
PLK: Plan na 2024 r. – ponad 17 mld zł w przetargach
Roman Czubiński 27 maja 2024
Rail Baltica między Białymstokiem a Ełkiem, kolejne odcinki linii 104 oraz znaczna część linii Skierniewice – Łuków – to najważniejsze przetargi, jakie zamierza ogłosić do końca roku zarządca infrastruktury kolejowej. Wartość wszystkich tegorocznych postępowań ma wynieść ok. 17,5 mld zł. Czas między ogłoszeniem a podpisaniem umowy ma nie przekraczać ośmiu miesięcy.
PKP PLK zmodernizuje linię Kartuzy – Lębork
PKP PLK: Będziemy lepiej dbać o efektywność
PKP PLK: Wykorzystanie KPO bardzo ambitnym zadaniem
Wyborski (PKP PLK): Przyspieszymy inwestycje, poprawimy efektywność
Łukasz Malinowski 22 maja 2024
Nowy prezes PKP PLK zapowiada znaczące zmiany w spółce. Zarządca ma przyspieszyć i usprawnić proces inwestycyjny oraz zwiększyć efektywność, stoją przed nim jednak ogromne wyzwania związane z 7 mld zł roszczeń. O planach na przyszłość całej grupy kapitałowej, współpracy z PKP SA i CPK rozmawiamy z Piotrem Wyborskim, prezesem zarządu PKP PLK.
PKP Intercity: Miliardy dla polskich firm i pracowników
Zintegrowana Sieć Kolejowa. Nowe podejście do planowania rozwoju kolei w Polsce
CPK i PKP PLK: Chcemy partnerstwa z wykonawcami
Sędziszów – Kozłów: Własna spółka PKP PLK z najkorzystniejszą ofertą
Roman Czubiński 20 maja 2024
Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe jest o krok od wygrania przetargu na modernizację odcinka linii 8 na styku województw świętokrzyskiego i małopolskiego. Jego oferta została uznana za najkorzystniejszą. Jeśli ta decyzja się utrzyma, można spodziewać się, że ogłoszony w styczniu ubiegłego roku przetarg zostanie rozstrzygnięty – i będzie można rozpocząć prace projektowe.
PKP PLK zmodernizuje linię Kartuzy – Lębork
PKP PLK: Będziemy lepiej dbać o efektywność
PKP PLK: Wykorzystanie KPO bardzo ambitnym zadaniem
Polregio: Od organizatorów oczekujemy realizmu
Roman Czubiński 16 maja 2024
Konsekwentna modernizacja infrastruktury zwiększy atrakcyjność kolei w regionach, pozwalając w wielu relacjach na rozkład cykliczny. Organizatorzy muszą jednak realnie szacować koszty i brać na siebie część ryzyka ich wzrostu – mówił podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego prezes zarządu Polregio Adam Pawlik. Powtórzył też propozycję wykorzystania wpływów z handlu certyfikatami ETS do finansowania odnowy taboru.
Polregio zawiadamia Prokuraturę i CBA. W tle lubuski oddział spółki
Polregio unieważnia przetarg na 4 używane EZT
Polregio o Lubuskiem: Potrzebujemy więcej czasu
PKP Cargo: Chcemy infrastruktury o stałych i dobrych parametrach
Roman Czubiński 16 maja 2024
Aby rósł cały sektor przewozów towarowych, konieczna jest infrastruktura o dobrych parametrach bez punktowych ograniczeń. Mimo znacznej poprawy w ostatnich latach nadal w wielu miejscach brakuje tej ciągłości – mówił podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach dyrektor Biura Strategii PKP Cargo SA Tomasz Mostowski. Zaproponował też utworzenie ogólnokrajowego systemu przewozu naczep, otwartego dla wszystkich przewoźników i dotowanego ze środków publicznych.
PKP Cargo z nową prezeską. Kim jest Agnieszka Wasilewska-Semail?
PKP Cargo: Walczymy o płynność – ale jest światełko w tunelu
PKP Cargo: Blisko 800 mln zł straty netto
Łódź: Tunel średnicowy – początek decydującej fazy
Roman Czubiński 15 maja 2024
Do 21 czerwca większa tarcza TBM wznowi drążenie tunelu dwutorowego, wchodząc pod ściśle zabudowane centrum Łodzi. Trzecia nitka jednotorowa jest gotowa mniej więcej w połowie. Prace budowlane mają zakończyć się w połowie 2026 r., a odbiory mają zostać skrócone do pół roku – wynika z informacji przedstawionych przez Ministerstwo Infrastruktury oraz PKP PLK.
Łódzki tunel średnicowy: Są już pierwsze fragmenty podbudowy torowiska
Łódzki tunel średnicowy: TBM Faustyna zakończyła drążenie, Katarzyna nadal stoi
Łódzki tunel średnicowy: W grudniu znów ruszy „Katarzyna”
Prace na linii do ukraińskiego Chyrowa. Miesiąc bez pociągów do Ustrzyk
Kasper Fiszer 14 maja 2024
Nie kursują pociągi regionalne obsługujące linię nr 108 na jej południowym odcinku do Ustrzyk Dolnych. Trwają bowiem prowadzone przez PKP PLK prace remontowe. Polregio zastąpiło swoje połączenia autobusami.
Podkarpackie uruchomi pociągi z Rzeszowa do Ustrzyk Dolnych
Jest umowa na łącznice Jedlicze - Szebnie. W końcu szybciej w Bieszczady
SKPL: Liczba pociągów do Chyrowa zależy od przepustowości
MI: Rekordowe wyniki LHS. Będą spore inwestycje
Kasper Fiszer 13 maja 2024
Pierwszy kwartał 2024 r. przyniósł bardzo dobre wyniki przewozowe osiągane na Linii Hutniczej Szerokotorowej. W najbliższym czasie rozbudowywana ma być infrastruktura przeładunkowa wokół tej trasy, co może przyczynić się do dalszego wzrostu ruchu. Czy w dłuższym horyzoncie czasowym szeroki tor zostanie przedłużony na zachód?
PKP LHS chce kupić 20 nowych lokomotyw spalinowych
PKP LHS chwali się rekordowymi przewozami
MI: LHS ma znaczenie strategiczne. Nie ma miejsca dla pociągów pasażerskich
Lubelskie: Wakacyjne prace na trasie do Bełżca
Kasper Fiszer 11 maja 2024
Przez całe lato będą prowadzone prace infrastrukturalne pomiędzy Zwierzyńcem a Bełżcem. Remont, którego efektem będzie istotne podniesienie dopuszczalnej prędkości, ma być prowadzony w czasie nocnej przerwy w ruchu. Realizacja została zaplanowana tak, by utrudnień nie odczuwali pasażerowie nocnego pociągu Warszawa – Rawa Ruska.
PLK prowadzi remont między Zwierzyńcem a Bełżcem. Będzie szybciej
W Zawadzie na Lubelszczyźnie powstanie nowy LCS
Nowe przystanki dla nowych pociągów z Zamościa do Bełżca
Malepszak: Stworzymy kolej zorientowaną na klientów
Roman Czubiński 08 maja 2024
Przewoźnicy, zarządcy infrastruktury oraz dworców muszą zacząć działać bardziej efektywnie i grać zespołowo. Zarówno budowa nowych linii, jak i modernizacja istniejących mają służyć pasażerom i przewoźnikom towarowym, a nie przymusowi wydania dostępnych pieniędzy. W 2027 r. ma już działać nowy sposób finansowania Funduszu Kolejowego, zbliżony do obecnego drogowego – zapowiedział podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Piotr Malepszak.
Zmiany w PPL. Cieszą się w Modlinie i Łodzi
Budownictwo kolejowe: Albo nowe przetargi, albo zapaść
CPK najwcześniej w roku 2032
Śląskie: Wakacyjna naprawa torów w rejonie Knurowa
Kasper Fiszer 08 maja 2024
W lipcu i sierpniu zarządca infrastruktury przeprowadzi szereg prac na linii nr 149, która łączy Zabrze z rejonem Rybnika. Z tego powodu w pierwszym okresie po przywróceniu ruchu pasażerskiego liczba pociągów będzie ograniczona. Roboty mają pozwolić na zachowanie obecnych parametrów tej narażonej na szkody górnicze trasy.
Pociągi Gliwice – Knurów – Rybnik mogą ruszyć już w czerwcu
GZM chce codziennych pociągów Gliwice – Knurów – Rybnik
KŚ: Nie będzie codziennych pociągów do Knurowa
Łódź – Kutno: Zwiększenie przepustowości ma być racjonalne finansowo
Kasper Fiszer 30 kwietnia 2024
Zarządca infrastruktury zapewnia, że pracuje nad zwiększeniem przepustowości trasy z Łodzi do Kutna. Potwierdza też, że analizuje koncepcję dobudowy drugiego toru tylko na wybranych fragmentach linii nr 16. Ma to pozwolić na zwiększenie liczby uruchamianych pociągów przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów inwestycji.
Z Łodzi znów do Torunia Wschodniego. Czy przybędzie pasażerów?
Polregio zostanie na międzywojewódzkiej trasie Łódź – Toruń
ŁKA: Potrzebujemy remontu linii Łęczyca – Kutno i dodatkowej mijanki
Priorytety MI na kolei: prędkość, przepustowość i połączenia międzynarodowe
Roman Czubiński 16 kwietnia 2024
Żaden wieloletni program inwestycyjny na kolei nie zostanie porzucony – zapewnia nowe kierownictwo Ministerstwa Infrastruktury. Resort obiecuje zmiany w podejściu do planowania i realizacji inwestycji, zwiększające ich efektywność. Niezagrożone są też inwestycje w linie dużych prędkości w kierunku granicy niemieckiej i czeskiej – zapowiada Ministerstwo Infrastruktury.
Klimczak: Idą złote czasy dla kolei
Czy IC Koziołek z Lublina przez Radom do Poznania pozostanie w rozkładzie?
Połączenie z Leszna do Warszawy bez dotacji z budżetu państwa
PLK: Dodatkowe projekty KPO z nowym podejściem
Jakub Madrjas 15 kwietnia 2024
PKP PLK ma zrealizować dzięki oszczędnościom w przetargach szereg projektów, które umożliwią podniesienie prędkości na sieci kolejowej za relatywnie niewielkie pieniądze. To działania zatwierdzone przez wiceministra Malepszaka, które obejmą ponad pół tysiąca kilometrów torów.
PKP PLK zmodernizuje linię Kartuzy – Lębork
PKP PLK: Będziemy lepiej dbać o efektywność
PKP PLK: Wykorzystanie KPO bardzo ambitnym zadaniem
Żory: Informacja pasażerska jednak także na dworcu
Kasper Fiszer 09 kwietnia 2024
Trwają przygotowania do montażu urządzeń dynamicznej informacji pasażerskiej pomiędzy Żorami a Rybnikiem. Ma to znacząco zwiększyć komfort oczekiwania na pociągi w południowej części województwa śląskiego. Ostatecznie system ma objąć także budynek dworca kolejowego w Żorach, który został przejęty przez tamtejszy samorząd.
PKP PLK zmodernizuje linię Kartuzy – Lębork
PKP PLK: Będziemy lepiej dbać o efektywność
PKP PLK: Wykorzystanie KPO bardzo ambitnym zadaniem
Modernizacja trasy Zebrzydowa – Żagań potrwa nieco dłużej
Kasper Fiszer 08 kwietnia 2024
Trwają przygotowania do wojskowego remontu linii kolejowej nr 283. Prace potrwają kilka miesięcy dłużej, niż wynikałoby to z pierwotnego harmonogramu. Rozwiązano natomiast problem własności działek, na których ułożone ma zostać torowisko.
Dolnośląskie: Środkowy odcinek linii 283 z niewielkim ruchem towarowym
Jest decyzja środowiskowa dla odbudowy linii Zebrzydowa – Żagań
Remont linii do Lwówka i Stronia potrwa 3 lata. Będą autobusy KD?
ŁKA: Potrzebujemy remontu linii Łęczyca – Kutno i dodatkowej mijanki
Kasper Fiszer 05 kwietnia 2024
Najważniejszy przewoźnik korzystający z linii nr 16 łączącej Łódź i Kutno wskazuje na potrzebę poprawy jej przepustowości. Docelowo rozwiązaniem mogłaby być dobudowa drugiego toru. W krótkiej perspektywie czasowej kluczowy byłby zaś remont odcinka z Łęczycy do Kutna, który nie przeszedł w ostatnich latach modernizacji.
Z Łodzi znów do Torunia Wschodniego. Czy przybędzie pasażerów?
Polregio zostanie na międzywojewódzkiej trasie Łódź – Toruń
Łódź – Kutno: Zwiększenie przepustowości ma być racjonalne finansowo
Matysiak: Trasa Łódź – Kutno powinna być w całości dwutorowa
Kasper Fiszer 03 kwietnia 2024
- Rola linii kolejowej nr 16 jest duża i będzie się istotnie zwiększać – twierdzi Paulina Matysiak, posłanka Lewicy. Postuluje ona budowę drugiego toru wzdłuż całego odcinka Zgierz – Kutno, a nie jedynie na wybranych fragmentach trasy. Ma to jej zdaniem przełożyć się na znaczącą poprawę sytuacji mieszkańców mniejszych miejscowości położonych wzdłuż szlaku i częściowo zrekompensować brak połączeń tramwajowych do Ozorkowa.
Z Łodzi znów do Torunia Wschodniego. Czy przybędzie pasażerów?
Polregio zostanie na międzywojewódzkiej trasie Łódź – Toruń
Łódź – Kutno: Zwiększenie przepustowości ma być racjonalne finansowo
Bytom zyska połączenie kolejowe z Rudą Śląską i Zabrzem
UM Bytom 02 kwietnia 2024
Ruszyły prace nad opracowaniem dokumentacji projektowej dla połączenia do Bytomia w ramach programu Kolej Plus.
Polregio zawiadamia Prokuraturę i CBA. W tle lubuski oddział spółki
PPL sfinansuje budowę CPK. 9 mld zł polskiego kapitału
POLREGIO bez środków z KPO. Zyska Mazowsze i Pomorze Zachodnie?
Zachodniopomorskie: Uruchomilibyśmy pociągi Złocieniec – Choszczno, ale nie mamy środków na remont
Kasper Fiszer 02 kwietnia 2024
Samorząd regionalny nie wyłoży środków na remont linii kolejowej nr 410. Mimo to władze wojewódzkie zauważają potencjał trasy łączącej Złocieniec z Drawnem i Choszcznem i wskazują na zasadność finansowania połączeń pasażerskich w przyszłości. Aktualnie wszystkie możliwości realizacji niezbędnych prac infrastrukturalnych zostały jednak wyczerpane.
Nie będzie remontu linii 410 pomiędzy Drawnem a Choszcznem
Wojsko zmieniło priorytety inwestycyjne. Bocznica w Drawnie musi poczekać
Kiedy wojskowe pociągi pojadą do Drawna? Wkrótce odbiory na linii
Drugi tor tylko na wybranych fragmentach trasy z Łodzi do Kutna? Trwają analizy
Kasper Fiszer 29 marca 2024
Czy w najbliższych latach przeprowadzona zostanie modernizacja odcinka z Łęczycy do Kutna w północnej części województwa łódzkiego? Prace domknęłyby proces remontu ciągu z Łodzi do Kutna, który ma bardzo duże znaczenie dla obsługi aglomeracji łódzkiej. W dalszej kolejności możliwa jest natomiast dobudowa drugiego toru przynajmniej na niektórych fragmentach linii nr 16.
Z Łodzi znów do Torunia Wschodniego. Czy przybędzie pasażerów?
Polregio zostanie na międzywojewódzkiej trasie Łódź – Toruń
Łódź – Kutno: Zwiększenie przepustowości ma być racjonalne finansowo
Krajowy Program Kolejowy niewykonany. PLK wydały o 12,5 mld zł mniej, niż planowano
Roman Czubiński 20 marca 2024
Na początku unijnej perspektywy budżetowej 2021-2027 realizacja inwestycji zaplanowanych w poprzednim okresie programowania pozostawia wiele do życzenia. Żadne ze źródeł finansowania, ze środkami krajowymi włącznie, nie zostało wykorzystane w pełni. Na kolejną perspektywę odłożono ukończenie tak skomplikowanych przedsięwzięć, jak modernizacja warszawskiej linii średnicowej czy budowa łódzkiego tunelu średnicowego – wynika z informacji przedstawionej na posiedzeniu senackiej Komisji Infrastruktury.
MI: Nowy KPK to systemowe rozwiązanie finansowania inwestycji
Uchwalono nowy (stary) Krajowy Program Kolejowy
Aktualizacja KPK przyjęta przez Radę Ministrów
Opolskie: Inwestycje za pół mln zł na linii do Krapkowic
Kasper Fiszer 20 marca 2024
Otwarta niespełna dekadę temu trasa do Krapkowic jest utrzymywana w stanie przejezdności. Z linii korzystają bowiem transporty wojskowe. W zeszłym roku oraz w latach poprzednich zarządca infrastruktury zainwestował ponad pół mln zł, by zachować zadowalające parametry techniczne.
Polregio zawiadamia Prokuraturę i CBA. W tle lubuski oddział spółki
PPL sfinansuje budowę CPK. 9 mld zł polskiego kapitału
POLREGIO bez środków z KPO. Zyska Mazowsze i Pomorze Zachodnie?
Nie będzie remontu linii 410 pomiędzy Drawnem a Choszcznem
Kasper Fiszer 13 marca 2024
Zakończone niedawno prace infrastrukturalne realizowane pomiędzy Grotnikami Drawskimi a Drawnem nie będą kontynuowane na odcinku do Choszczna. Tym samym po odbudowanym torze nie będzie można dojechać do ważnego węzła, co istotnie ograniczy użyteczność zmodernizowanej infrastruktury. Jej zarządca tłumaczy to brakiem wolnych środków unijnych.
Zachodniopomorskie: Uruchomilibyśmy pociągi Złocieniec – Choszczno, ale nie mamy środków na remont
Wojsko zmieniło priorytety inwestycyjne. Bocznica w Drawnie musi poczekać
Kiedy wojskowe pociągi pojadą do Drawna? Wkrótce odbiory na linii