SERWISY PARTNERSKIE rynekinfrastruktury.pl transport-publiczny.pl rynek-lotniczy.pl tor-konferencje.pl zdgtor.pl
CPK: Kolejny wniosek o decyzje środowiskową. Tym razem w Wielkopolsce
Roman Czubiński 13 grudnia 2024
Do RDOŚ w Poznaniu trafił wniosek spółki CPK o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla odcinka Pleszew – Poznań. To pierwszy taki wniosek CPK dotyczący linii kolejowej o prędkości 350 km/h. Wkrótce ma zostać złożony kolejny dokument dla odcinka Sieradz – Pleszew.
CMK kontra „YGREK”, czyli Godzilla kontra Hedora?
Wielkopolska: Przetarg na likwidację wąskiego gardła w Obornikach
Roman Czubiński 06 grudnia 2024
Do 10 stycznia można składać oferty w przetargu PKP PLK na rozbudowę newralgicznego fragmentu linii 354. Między stacją Oborniki Wielkopolskie a posterunkiem odgałęźnym Oborniki Wielkopolskie Most ma zostać wybudowany brakujący drugi tor wraz z mostem przez Wartę. Zadanie będzie częścią Krajowego Planu Odbudowy, finansowaną ze środków unijnych.
Linia do Piły. Będzie drugi tor do Obornik, choć potrzeby są większe
Projektant drugiego toru do Obornik Wielkopolskich wybrany
Znamy oferty na projekt budowy drugiego toru w Obornikach Wielkopolskich
PKP PLK: Ruszyły przetargi na inwestycje z KPO. To linie 132 i 355
Roman Czubiński 06 listopada 2024
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły dwa przetargi na inwestycje wchodzące w skład Krajowego Planu Odbudowy. Oba realizowane będą w trybie „Projektuj i Buduj”, a na wykonanie zamówienia wykonawcy będą mieli niespełna dwa lata. Relatywnie mały zakres prac pozwala liczyć na zmieszczenie się w założonym terminie.
KPO: Dofinansowanie nie dla Polregio. Zyskają inni przewoźnicy
PLK: 500 mln złotych z KPO zagospodarujemy lepiej
Rada Unii Europejskiej zaakceptowała rewizję polskiego KPO
Malepszak: Nadodrzanka na 160 km/h
Roman Czubiński, Jakub Rösler 21 września 2024
W przyszłym roku mają rozpocząć się prace na linii 273, które umożliwią przejazd najszybszych pociągów z Wrocławia do Szczecina w niespełna 4 godziny. Zamiast kosztującej miliardy złotych modernizacji Ministerstwo Infrastruktury stawia na mniejsze, ale zapewniające podobny efekt prace inwestycyjne. Plany resortu mają związek z włączeniem Magistrali Nadodrzańskiej do sieci bazowej rozszerzonej TEN-T.
Po interwencji marszałka będzie dodatkowy pociąg Gryfino − Szczecin
Głogów Wróblin - przebudowa zakończona pod nową nazwą
Powstaje nowy most na Nadodrzance w Nietkowicach [zdjęcia]
Inwestycje kolejowe: Jak nie marnować pieniędzy publicznych?
Roman Czubiński 12 września 2024
System finansowania inwestycji kolejowych wymaga zmian, które przystosują go do zmniejszenia roli funduszy unijnych. Te środki, które będą do dyspozycji kolei, muszą być wydawane efektywniej, niż dotąd – przekonuje prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR Adrian Furgalski. Właściwie wykorzystane pieniądze na inwestycje w infrastrukturę mogą przynieść bardzo dobre efekty w skali całej sieci, o czym świadczą – na przykład – wyniki przewozowe PKP Intercity.
PLK przedstawiły kolejowy plan dla Bieszczad i Gorlic. W ramach KPK
To nie jest kraj dla nowych inwestycji w kolej
Zachodniopomorskie. Pociągi na zrewitalizowanej linii 210 przed czasem
Mochocki: PLK i MI pracują nad nowym finansowaniem inwestycji kolejowych
Roman Czubiński 09 września 2024
Obecny model finansowania inwestycji w infrastrukturę kolejową nie jest docelowy – zapewnia członek zarządu PKP PLK Marcin Mochocki. Trwają prace nad jego zmianą w taki sposób, by z jednej strony uniezależnić zarządców od funduszy unijnych, a z drugiej – uprościć od strony finansowej prowadzenie modernizacji czy budowy nowych linii. Mochocki nie ujawnił jednak szczegółów na temat konkretnego kształtu przygotowywanych rozwiązań ani terminu ich wejścia w życie.
SP Tech Solutions pozyskuje 12 mln zł od Vinci
Multiconsult Polska: Środki na drogi zazwyczaj są, na kolej – bywają
Minister Adamczyk apeluje o wydłużenie czasu rozliczania funduszy UE
Tabor intermodalny: Wkrótce konkurs z FEnIKS
Roman Czubiński 03 września 2024
Aby ułatwić wykorzystanie środków unijnych z Funduszu Odbudowy na dofinansowanie transportu intermodalnego, wydłużono termin składania wniosków. Nie zwiększono natomiast limitów, odnoszących się m. in. do niewystarczającej – zdaniem wielu – liczby wagonów. Chętni do pozyskania środków, dla których nie wystarczy ich w KPO, mogą skorzystać z programu FEnIKS – informuje rzecznik Ministerstwa Infrastruktury.
Intermodal w III kwartale 2024 roku. Był spadek, teraz znów wzrost
Transport intermodalny: tracimy szansę na sukces?
Rozpędza się działalność terminala PKP Cargo w Zduńskiej Woli Karsznicach
20 wąskich gardeł na polskiej kolei ma zniknąć do 2026 r.
Roman Czubiński 02 września 2024
Likwidowanie wąskich gardeł utrudniających kolejowe przewozy intermodalne trwa, ale na usunięcie wszystkich utrudnień będzie potrzeba wielu lat. W bieżącym roku zniknie 10 miejsc spowalniających ruch pociągów, a w kolejnych dwóch latach – 10 następnych – zapowiada resort infrastruktury. Przypomina też o działaniach prowadzonych na rzecz rozbudowy istniejących i budowy nowych bocznic.
Z Łodzi znów do Torunia Wschodniego. Czy przybędzie pasażerów?
PKP PLK: Wykorzystanie KPO bardzo ambitnym zadaniem
PKP Intercity: Miliardy dla polskich firm i pracowników
Malepszak: CEF głównym unijnym źródłem finansowania CPK
Roman Czubiński 21 sierpnia 2024
CPK zamierza ubiegać się o unijne dofinansowanie dla budowy łódzkiego tunelu kolei dużych prędkości. Jego drążenie może rozpocząć się najwcześniej w roku 2026 – zapowiada wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak. Jak dodaje, zakładane dofinansowanie z CEF dla linii "Y" między Warszawą a Łodzią to między 40 a 50%.
CPK: Dwugłos w sprawie podniesienia prędkości na KDP
Kolejowy Program Dobrowolnych Nabyć na linii Warszawa – Łódź
CPK: Cała linia KDP Łódź – Warszawa ma już decyzje środowiskowe [AKTUALIZACJA]
CUPT: Nie ma zagrożenia dla rozliczenia taboru z KPO w terminie
Roman Czubiński 25 czerwca 2024
Okres rozliczenia środków z unijnego Funduszu Odbudowy przeznaczonych na tabor kolejowy nie zostanie raczej wydłużony. Nic nie wskazuje też jednak, by miała pojawić się taka potrzeba – oceniła podczas Kongresu Infrastruktury Polskiej dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych Joanna Lech.
KPO: Dofinansowanie nie dla Polregio. Zyskają inni przewoźnicy
PKP PLK: Ruszyły przetargi na inwestycje z KPO. To linie 132 i 355
PLK: 500 mln złotych z KPO zagospodarujemy lepiej
PPM-T (w końcu) z umową na linię 26
Roman Czubiński 19 czerwca 2024
Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe podpisało z PKP PLK umowę na zaprojektowanie i wykonanie prac między stacjami Łuków Łapiguz i Okrzeja. Zwycięzca postępowania był znany już od roku, jednak na podpisanie kontraktu nie pozwalał brak dostępu do środków z Funduszu Odbudowy.
Kolejne prace na linii nr 26 z KPO
PLK zapowiada prace przy torach i przejazdach linii Dęblin - Radom
Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza
Polregio: Trzeba odmłodzić nie tylko tabor, ale i kadrę
Roman Czubiński 28 maja 2024
Nowy tabor i pozyskanie młodych pracowników to najważniejsze wyzwania stojące przed Polregio. Spółka rozwija kontakty z potencjalnymi dostawcami pojazdów i przygotowuje się do przetargów w kolejnych województwach – informuje Polregio. Przewoźnik chwali się też rozpoczętą współpracą ze szkolnictwem.
Polregio unieważnia przetarg na 4 używane EZT
Polregio o Lubuskiem: Potrzebujemy więcej czasu
PGE Energetyka Kolejowa zapewni dostawy energii trakcyjnej dla Polregio
Malepszak: Stworzymy kolej zorientowaną na klientów
Roman Czubiński 08 maja 2024
Przewoźnicy, zarządcy infrastruktury oraz dworców muszą zacząć działać bardziej efektywnie i grać zespołowo. Zarówno budowa nowych linii, jak i modernizacja istniejących mają służyć pasażerom i przewoźnikom towarowym, a nie przymusowi wydania dostępnych pieniędzy. W 2027 r. ma już działać nowy sposób finansowania Funduszu Kolejowego, zbliżony do obecnego drogowego – zapowiedział podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Piotr Malepszak.
Zmiany w PPL. Cieszą się w Modlinie i Łodzi
Budownictwo kolejowe: Albo nowe przetargi, albo zapaść
CPK najwcześniej w roku 2032
CUPT: Inwestycje z POIiŚ w PKP Intercity spóźnione nawet o 3 lata
Roman Czubiński 30 kwietnia 2024
Duża część inwestycji, na które PKP Intercity pozyskały środki unijne, nie została wykonana w terminie – informuje Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Dzięki zgodzie Komisji Europejskiej opóźnienie to nie wpłynie na wysokość kosztów kwalifikowalnych oraz udzielonej kwoty dofinansowania.
PKP Intercity rozszerza współpracę z lubelską "kolejówką"
PKP Intercity: Inspiracje na długi weekend czerwcowy
Oferty ZNTK Mińsk i Mag-Train w przetargu na modernizację wagonów ALux PKP Intercity
Priorytety MI na kolei: prędkość, przepustowość i połączenia międzynarodowe
Roman Czubiński 16 kwietnia 2024
Żaden wieloletni program inwestycyjny na kolei nie zostanie porzucony – zapewnia nowe kierownictwo Ministerstwa Infrastruktury. Resort obiecuje zmiany w podejściu do planowania i realizacji inwestycji, zwiększające ich efektywność. Niezagrożone są też inwestycje w linie dużych prędkości w kierunku granicy niemieckiej i czeskiej – zapowiada Ministerstwo Infrastruktury.
Klimczak: Idą złote czasy dla kolei
Czy IC Koziołek z Lublina przez Radom do Poznania pozostanie w rozkładzie?
Połączenie z Leszna do Warszawy bez dotacji z budżetu państwa
PKP PLK: Pięć wniosków do CEF2. Wyniki w czerwcu
Roman Czubiński 08 kwietnia 2024
Białystok – Osowiec, Skierniewice – Pilawa i Szczecin – granica państwa – to odcinki, których modernizacji dotyczą wnioski PKP PLK do kolejnej edycji konkursu na dofinansowanie z instrumentu CEF2. Zarządca infrastruktury ubiega się też o wsparcie prac projektowych dla linii Tczew – Gdynia i Katowice Piotrowice – Tychy.
Jest dofinansowanie CEF dla Rail Baltiki i linii pod Górą Kalwarią
Projekt towarowej obwodnicy Poznania w korekcie. Co dalej?
790 mln euro z UE na wojskowe inwestycje na sieci TEN-T
Leasing taboru: Jak zachęcić przewoźników?
Roman Czubiński 25 marca 2024
Leasing pasażerskich pojazdów kolejowych może stać się w najbliższych latach popularnym rozwiązaniem. Może ono pomóc tym przewoźnikom lub organizatorom, którym nie uda się otrzymać dofinansowania z funduszy UE w planowanej wysokości. Potrzeba jednak odblokowania możliwości sprzedaży używanego taboru innym podmiotom, a także zmian przepisów lub ich interpretacji – wynika z wypowiedzi przedstawicieli instytucji leasingujących podczas Europejskiego Forum Taborowego.
Wodór w transporcie kolejowym: Do wdrożenia na dużą skalę daleko
Nowy tabor: Fundusze UE są niezbędne, ale nie wystarczą
Pekao Leasing: Możemy pomóc w szybszej wymianie taboru
Krajowy Program Kolejowy niewykonany. PLK wydały o 12,5 mld zł mniej, niż planowano
Roman Czubiński 20 marca 2024
Na początku unijnej perspektywy budżetowej 2021-2027 realizacja inwestycji zaplanowanych w poprzednim okresie programowania pozostawia wiele do życzenia. Żadne ze źródeł finansowania, ze środkami krajowymi włącznie, nie zostało wykorzystane w pełni. Na kolejną perspektywę odłożono ukończenie tak skomplikowanych przedsięwzięć, jak modernizacja warszawskiej linii średnicowej czy budowa łódzkiego tunelu średnicowego – wynika z informacji przedstawionej na posiedzeniu senackiej Komisji Infrastruktury.
MI: Nowy KPK to systemowe rozwiązanie finansowania inwestycji
Uchwalono nowy (stary) Krajowy Program Kolejowy
Aktualizacja KPK przyjęta przez Radę Ministrów
CUPT zwiększy dofinansowanie do nowego taboru
Roman Czubiński 13 marca 2024
Dofinansowanie inwestycji w tabor pasażerski z Funduszu Odbudowy zostanie zwiększone o 875 mln zł. Dzięki temu większość aplikujących o te środki otrzyma wsparcie w wysokości nie 26%, ale ponad 40% – zapowiedziała podczas Europejskiego Forum Taborowego dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych Joanna Lech.
CUPT aktualizuje wyniki konkursu taborowego. Mazowsze traci
CUPT: 784 mln złotych na projekty intermodalne
CUPT: Miliony euro do wzięcia na nowy tabor
CUPT rozstrzyga konkurs na dofinansowanie taboru z KPO
Roman Czubiński 11 marca 2024
Centrum Unijnych Projektów Transportowych rozstrzygnęło konkurs na dofinansowanie zakupów nowoczesnego taboru kolejowego. Większość z ubiegających się o unijne wsparcie otrzymała je, choć w kwocie o ponad połowę niższej, niż wnioskowana. Środki będą pochodziły z unijnego Funduszu Odbudowy.
Na środki z KPO na tramwaje jeszcze poczekamy
Wielkopolska także nie kupi nowego taboru z KPO!
KPO także na nowe i obecne trasy tramwajowe
Łódzki tunel średnicowy: Mniejsza tarcza znów pracuje
Roman Czubiński 28 lutego 2024
Po przeniesieniu na drugą stronę linii kolejowej 15 tarcza TBM „Faustyna” zaczęła drążyć kolejną nitkę tunelu jednotorowego. Większa z dwóch maszyn zostanie ponownie uruchomiona w drugim kwartale. Kształtu nabierają też trzy podziemne przystanki – informują PKP PLK.
Łódzki tunel średnicowy: Są już pierwsze fragmenty podbudowy torowiska
Łódzki tunel średnicowy: TBM Faustyna zakończyła drążenie, Katarzyna nadal stoi
Łódzki tunel średnicowy: W grudniu znów ruszy „Katarzyna”
Śląskie: Track Tec Construction zmodernizuje łącznicę w Rybniku
Roman Czubiński 23 stycznia 2024
PKP PLK podpisały z Track Tec Construction umowę na przebudowę linii 688 Rybnik Towarowy – Rybnik. Inwestycja będzie realizowana w trybie „Projektuj i Buduj”. Prace będą możliwe dzięki dofinansowaniu z unijnego Funduszu Odbudowy.
Prace PLK demolują rozkład jazdy w Warszawie
Dziesięciu chętnych na wykonanie projektu rewitalizacji linii Gorzów – Krzyż [oferty]
Modertrans chce dostarczać moderusy na Łotwę
Rumunia: Trzeci przetarg na wodorowe zespoły trakcyjne. Tym razem się uda?
Roman Czubiński 12 stycznia 2024
Do 26 stycznia można składać oferty w przetargu na dostawę 12 wodorowych zespołów trakcyjnych dla kolei rumuńskich. Niepowodzenie poprzednich przetargów skłoniło zamawiającego do zmniejszenia wymagań. Nadal jednak utrzymaniem taboru przez 15 lub nawet 30 lat ma zajmować się producent – informuje rumuński Urząd ds. Reformy Kolei (ARF).
Wodorowa Coradia iLint wozi pasażerów w kanadyjskim Quebecu
Rumunia chce kupić wodorowe zespoły trakcyjne za miliard euro
DB Cargo Polska: Są powody do optymizmu
Roman Czubiński 28 grudnia 2023
Po przejściowym kryzysie w kolejowych przewozach intermodalnych czeka nas powrót do dobrych wyników. Warto więc zawczasu inwestować w tabor trakcyjny i wagonowy. Odblokowanie funduszy unijnych na inwestycje Krajowego Planu Odbudowy może przyspieszyć ten proces, trzeba jednak pilnować, by zostały one właściwie wykorzystane – mówi w rozmowie z Rynkiem Kolejowym prezes DB Cargo Polska Marek Staszek.
Trójmiejskie porty mają się świetnie. I raczej będzie jeszcze lepiej
DB Cargo Polska: Bezpieczeństwo wymaga zmian systemowych
DB Cargo Polska: Kolej jest droga, bo powolna
CUPT: Duże dofinansowania z UE na informację pasażerską
Roman Czubiński 20 grudnia 2023
PKP PLK podpisały umowę w sprawie dofinansowania inwestycji w systemy dynamicznej informacji pasażerskiej na kilku liniach w czterech województwach. Wsparcie będzie pochodziło z unijnego Funduszu Odbudowy. Realizacja ma nastąpić do marca roku 2025 – informuje Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
Gorzów Wlkp. po raz kolejny szuka dostawcy systemu informacji pasażerskiej
Ostrów Wielkopolski: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w eksploatacji testowej
Łódź: Obudowa drugiej nitki tunelu gotowa
Roman Czubiński 15 grudnia 2023
Zakończyło się drążenie drugiej jednotorowej nitki łódzkiego tunelu średnicowego dla kolei konwencjonalnej. Kolejna zacznie powstawać za około dwóch miesięcy – przedtem jednak musi zostać wykonana skomplikowana operacja przenoszenia tarczy TBM na drugą stronę czynnej linii kolejowej. Druga maszyna, budująca tunel dwutorowy, stoi w oczekiwaniu na wyniki ekspertyz – informuje PKP PLK.
Łódzki tunel średnicowy: Są już pierwsze fragmenty podbudowy torowiska
Łódzki tunel średnicowy: TBM Faustyna zakończyła drążenie, Katarzyna nadal stoi
Łódzki tunel średnicowy: W grudniu znów ruszy „Katarzyna”
Infra SILESIA: Skoncentrujmy się na rozwiązaniach
Roman Czubiński 27 listopada 2023
Zadaniem dla nowego rządu – oprócz maksymalnego ułatwienia realizacji zadań ujętych w Krajowym Planie Odbudowy – będzie systemowe rozwiązanie problemu „dołków” i „górek” inwestycyjnych. Można to osiągnąć poprzez nadanie Funduszowi Kolejowemu uprawnień, jakie ma od dawna Fundusz Drogowy – mówi w rozmowie z Rynkiem Kolejowym Paweł Wac, prezes zarządu Infra SILESIA.
Infra SILESIA: Kolej potrzebuje systemowych zmian i zachęt do budowy bocznic
Paweł Wac, Infra Silesia: W branży jest (na razie) ostrożny optymizm
Infra SILESIA: Chcemy być aktywnym uczestnikiem zielonej transformacji
Metro na Karolin: W wakacje 2024 r. ma ruszyć drążenie tuneli
Witold Urbanowicz 21 listopada 2023
Wygląda na to, że udało się pokonać wszystkie znaczące przeciwności i nic już nie przeszkodzi sprawnej budowie ostatniego odcinka II linii metra. Wykonawca zapowiada, że w lipcu przyszłego roku ruszy drążenie tuneli.
Z Łodzi znów do Torunia Wschodniego. Czy przybędzie pasażerów?
PKP PLK: Wykorzystanie KPO bardzo ambitnym zadaniem
PKP Intercity: Miliardy dla polskich firm i pracowników
ŁKA: Chcemy 14, a nie 4 Regio160 z Pesy
Roman Czubiński 21 listopada 2023
11 grudnia będą działały już trzy autobusowe linie dowozowe ŁKA, a w nowym roku zostaną uruchomione cztery kolejne. W nowym rozkładzie jazdy przewoźnik po raz kolejny zwiększy pracę eksploatacyjną. Spółka chce też rozszerzyć kontrakt z Pesą na 4 EZT o kolejnych 10 sztuk – mówi w rozmowie z Rynkiem Kolejowym prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Janusz Malinowski.
ŁKA: Listopadowa korekta rozkładu jazdy pociągów
Elfy 3 dla ŁKA. Na jakim etapie jest produkcja pociągów?
Autobusy dowozowe ŁKA nadal bezpłatne. Bezterminowo
Gawkowski: Koniec luki inwestycyjnej? „Pieniądze z KPO jeszcze w tym roku”
Roman Czubiński 15 listopada 2023
Jeszcze w tym roku polscy inwestorzy będą mogli otrzymać pierwsze środki unijnego Funduszu Odbudowy – ujawnił podczas Kongresu Kolejowego poseł Lewicy Krzysztof Gawkowski. Pozwoli to wyjść z dwuletniego dołka inwestycyjnego, uniezależnić się od prefinansowania z pieniędzy krajowych i pozwoli rozpocząć duże inwestycje w infrastrukturę i zakupy taboru. Ważną deklaracją jest też możliwość wydłużenia okresu kontraktowania inwestycji oraz ich rozliczania.
Na środki z KPO na tramwaje jeszcze poczekamy
Wielkopolska także nie kupi nowego taboru z KPO!
KPO także na nowe i obecne trasy tramwajowe
Łódź Retkinia: Czy wyburzenia można było uniknąć?
Roman Czubiński 13 listopada 2023
Zbliżająca się budowa łódzkiego tunelu kolei dużych prędkości spowoduje czasową rozbiórkę chętnie wykorzystywanego przez łodzian przystanku kolejowego Łódź Retkinia. Łódzcy politycy Koalicji Obywatelskiej oraz Lewicy zarzucają CPK oraz PKP PLK marnotrawstwo, wynikające z braku koordynacji działań. Z rozmowy z ekspertem wynika tymczasem, że sprawa wcale nie jest jednoznaczna.
Los przystanku Łódź Retkinia wciąż niepewny
Łódź: Utrata dotacji unijnej na przystanek Retkinia?
Łódź: Nowy przystanek kolejowy Retkinia do wyburzenia. Jest decyzja CPK
Warszawa może poratować Charków starymi wagonami metra. Szczegóły
Witold Urbanowicz 08 października 2023
Metro Warszawskie w związku z dostawami Varsovii wycofuje z ruchu stare składy rosyjskie. Dziesięć z nich trafi do Kijowa, co oznacza, że jeszcze kilka pozostaje „do zagospodarowania”. Niewykluczone, że trafią do Charkowa – tamtejsza dyrekcja Metra zwróciła się o pomoc w związku ze zniszczeniem części taboru po rosyjskich nalotach.
Z Łodzi znów do Torunia Wschodniego. Czy przybędzie pasażerów?
PKP PLK: Wykorzystanie KPO bardzo ambitnym zadaniem
PKP Intercity: Miliardy dla polskich firm i pracowników
Łódzki tunel średnicowy: Większa tarcza ruszyła, wydrąży 100 metrów tunelu
Roman Czubiński 17 sierpnia 2023
Tarcza TBM „Katarzyna” wznowiła drążenie dwutorowego odcinka łódzkiego tunelu średnicowego. Trwa jej wyprowadzanie z budowanego przystanku Łódź Polesie przy Manufakturze. Po przebyciu ok. 100 m maszyna zostanie znów zatrzymana do czasu zakończenia uzgodnień z władzami Łodzi.
Łódzki tunel średnicowy: Są już pierwsze fragmenty podbudowy torowiska
Łódzki tunel średnicowy: TBM Faustyna zakończyła drążenie, Katarzyna nadal stoi
Łódzki tunel średnicowy: W grudniu znów ruszy „Katarzyna”
Opóźnienia w realizacji inwestycji podkopują konkurencyjność transportu kolejowego
Mikołaj Kobryński 03 lipca 2023
Choć realizowany Krajowy Program Kolejowy (KPK) o wartości 77 mld zł jest największym programem inwestycyjnym w historii branży, jego implementacja w praktyce wzbudza duże kontrowersje. Bardzo duże opóźnienia w realizacji poszczególnych projektów, spory z wykonawcami, czy przesunięcie części zadań na kolejną perspektywę finansową Unii Europejskiej powodują, że nie widać końca utrudnień dla przewoźników, pasażerów i nadawców ładunków. Wpływa to niewątpliwie negatywnie na konkurencyjność transportu kolejowego w Polsce.
Posłowie żądają dymisji. „Minister jest gdzieś w Nakle”
Ogromne opóźnienia na kolei z powodu huraganowych wiatrów
Jest lekka poprawa punktualności przewozów towarowych
Czy efektywnie wydatkujemy środki na inwestycje kolejowe?
Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023
Po akcesji Polski do Unii Europejskiej doszło do przełomowego przyspieszenia inwestycji infrastrukturalnych - w pierwszej kolejności w transporcie drogowym, a w późniejszym czasie również w odniesieniu do transportu kolejowego. Krajowy Program Kolejowy o wartości 77 mld zł jest największym programem inwestycyjnym w historii branży. Czy jego realizacja przynosi oczekiwane efekty i przebiega w sposób korzystny w relacji koszt-jakość?
Z Łodzi znów do Torunia Wschodniego. Czy przybędzie pasażerów?
PKP PLK: Wykorzystanie KPO bardzo ambitnym zadaniem
PKP Intercity: Miliardy dla polskich firm i pracowników
Jest przetarg na budowę trzeciego toru na stacji kolejowej Rozprza na “wiedence”
Mikołaj Kobryński 27 czerwca 2023
Na linii kolejowej nr 1, łączącej Warszawę i Katowice przez Skierniewice, Piotrków Trybunalski i Częstochowę, popularnie zwanej “wiedenką”, PKP Polskie Linie Kolejowe w celu poprawy przepustowości zrealizują inwestycję na stacji kolejowej Rozprza, obejmującą budowę trzeciego toru. Zadanie ma zostać zrealizowane w formule “projektuj i buduj”.
170 lat Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej
ZUE nie boi się niedoszacowania kontraktu na Wiedence
ZUE przejmuje część kontraktu Feroco na Wiedence
Czechy: Środki z uprawnień emisyjnych wspomogą rozwój transportu kolejowego
Mikołaj Kobryński 15 czerwca 2023
Transport kolejowy w Czechach może wkrótce zyskać znaczący impuls rozwojowy dzięki utworzeniu Funduszu Modernizacyjnego, który będzie zasilany wpływami z obrotu uprawnieniami do emisji dwutlenku węgla. Nowe inwestycje przewidywane są w takich obszarach, jak elektryfikacja linii kolejowych oraz zakup nowego taboru szynowego, w tym z napędami alternatywnymi.
PKP Intercity: Miliardy dla polskich firm i pracowników
Zintegrowana Sieć Kolejowa. Nowe podejście do planowania rozwoju kolei w Polsce
CPK i PKP PLK: Chcemy partnerstwa z wykonawcami
Jaka przyszłość polskiego rynku taborowego?
Roman Czubiński 30 maja 2023
W obecnej unijnej perspektywie budżetowej prawdopodobnie uda się kupić mniej taboru kolejowego, niż w poprzednich okresach programowania. Przyczyną będzie – między innymi – inflacja. Zmianą na korzyść będzie za to dostępność dodatkowych środków przeznaczonych na modernizację pojazdów, w tym – na wyposażanie ich w system ETCS – wynika z debaty podczas Europejskiego Forum Taborowego.
Z Łodzi znów do Torunia Wschodniego. Czy przybędzie pasażerów?
PKP PLK: Wykorzystanie KPO bardzo ambitnym zadaniem
PKP Intercity: Miliardy dla polskich firm i pracowników
790 mln euro z UE na wojskowe inwestycje na sieci TEN-T
Roman Czubiński 26 maja 2023
W budżecie unijnego Instrumentu „Łącząc Europę” wydzielono specjalną pulę na inwestycje podwójnego przeznaczenia cywilno-wojskowego. Na przedsięwzięcia, których jednym z efektów będzie poprawa mobilności wojska, można pozyskać łącznie 790 mln euro (ok. 3,55 mld zł) dofinansowania. Organy UE ogłosiły już nabór wniosków.
Jest dofinansowanie CEF dla Rail Baltiki i linii pod Górą Kalwarią
PKP PLK: Pięć wniosków do CEF2. Wyniki w czerwcu
Projekt towarowej obwodnicy Poznania w korekcie. Co dalej?
Rail2Sea: Nowy korytarz kolejowy między portami trzech mórz
Roman Czubiński 25 maja 2023
Nowy kolejowy korytarz transportowy połączyć Gdańsk z Konstancą i innymi portami czarnomorskimi. Trwają prace nad wpisaniem go do sieci bazowej TEN-T. Dzięki poprawie parametrów infrastruktury kolej ma odgrywać większą rolę w przewozach towarowych między Polską, Słowacją, Węgrami i Rumunią.
Ministrowie transportu Europy: rola unijnych korytarzy coraz większa
MI: Korytarz Berlin – Szczecin będzie mógł pozyskać środki z CEF
Nowy korytarz transportowy do Szczecina? „Będzie bliżej Berlina”
Ponad 50 mld zł w nowym programie utrzymaniowym PKP PLK
Mikołaj Kobryński 16 maja 2023
Aż 51 mld zł środków finansowych na utrzymanie infrastruktury kolejowej przewiduje nowy program wieloletni, który ma zostać uruchomiony w przyszłym roku. To ponad dwukrotnie więcej niż w kończącym się właśnie programie utrzymaniowym dla PKP PLK.
Rząd przyjął program utrzymania linii kolejowych za 50 miliardów zł
Konsultacje społeczne Programu Utrzymaniowego były ważne i nic nie zmieniły
ProKolej: Program utrzymaniowy nie tylko dla wybranych
Dni Otwarte Funduszy Europejskich z PLK SA
inf. pras PKP PLK 12 maja 2023
PKP Polskie Linie Kolejowe uczestniczą w X edycji Dni Otwartych Funduszy Europejskich. Działania są realizowane w Warszawie i Łodzi. Poszczególne wydarzenia skierowane są do najmłodszych lub dorosłych beneficjentów funduszy UE. Przygotowano m. in. przedstawienie teatralne, animacje i gry.
Poczuj się jak maszynista, zobacz jak działają symulatory UTK
Dni Otwarte Funduszy Europejskich z Kolejami Mazowieckimi
Torpol przedstawił wstępne wyniki finansowe za pierwszy kwartał
Mikołaj Kobryński 12 maja 2023
W pierwszym kwartale 2023 roku Torpol wypracował przychody netto ze sprzedaży w ramach grupy kapitałowej w wysokości 212,5 mln zł. To nieco więcej niż w analogicznym okresie w minionym roku. Znacząco spadł jednak zysk netto, który wyniósł 14,4 mln zł wobec 20,3 mln zł w tym samym kwartale w 2022 roku.
Torpol przedstawia wyniki finansowe za pierwsze półrocze
Torpol z ponad 260 mln zł przychodów w pierwszym kwartale
Torpol z ponad 260 mln zł przychodów w pierwszym kwartale
CUPT: Można już składać pierwsze wnioski
Roman Czubiński 08 maja 2023
Mimo opóźnień w realizacji KPK, a także niepewności związanej ze wstrzymaniem środków z KPO, CUPT przygotowuje konkursy na nowy okres programowania. Polska nie straci też środków przeznaczonych na dofinansowanie inwestycji, których realizacja przeciągnie się poza grudzień bieżącego roku – powiedziała podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego dyrektor Departamentu Projektów Kolejowych w Centrum Unijnych Projektów Transportowych Ewa Karasińska.
Intermodal: CUPT ogłosiło nabór wniosków w ramach KPO
Zakończono nabór wniosków na projekty transportowe w ramach CEF
CUPT: Wkrótce poznamy fundusze na intermodal po 2024 r.
Łódzkie: Nowa infrastruktura w czterech lokalizacjach
Roman Czubiński 18 kwietnia 2023
Rozpoczęła się budowa nowego przystanku kolejowego Pabianice Północ – informuje PKP PLK. Inwestycja jest warta ok. 14 mln zł. Prace – wraz z budową dodatkowej infrastruktury na stacjach Głowno i Stryków oraz przebudową dworca w Zduńskiej Woli – jest współfinansowane w 85% przez Unię Europejską.
Sosnowiec Środula i Katowice Morawa - nowe przystanki na Śląsku
PLK budują nowy przystanek w Katowicach [zdjęcia]
Rusza budowa nowego przystanku kolejowego w Sosnowcu
Śląskie: PNiUIK z najlepszą ofertą na linię 672
Roman Czubiński 28 marca 2023
Krakowskie PNiUIK złożyło najkorzystniejszą ofertę w przetargu na zaprojektowanie i wykonanie modernizacji linii 672. Oferta jest o ponad 8 mln zł tańsza od kosztorysu. Prace mają zostać wykonane w ciągu niecałych 2 lat od podpisania umowy.
Z Łodzi znów do Torunia Wschodniego. Czy przybędzie pasażerów?
PKP PLK: Wykorzystanie KPO bardzo ambitnym zadaniem
PKP Intercity: Miliardy dla polskich firm i pracowników
PKP PLK: Kępno – Oleśnica do modernizacji. Czy będą środki z KPO?
Roman Czubiński 03 stycznia 2023
Zarządca infrastruktury ogłosił przetarg na zaprojektowanie i wykonanie modernizacji odcinka linii 181 między Kępnem a Oleśnicą. 47-kilometrowy fragment ma zostać zelektryfikowany. Oferty można składać do 7 lutego.
Przepustowość węzła Wrocław utrudni start połączeń do Kępna
Do Sycowa nie dotrą pociągi dalekobieżne
Oleśnica – Kępno: Trwa rozbiórka starego torowiska
PKP PLK na finiszu realizacji KPK. 7 inwestycji do fazowania
Roman Czubiński 19 grudnia 2022
Co najmniej siedem dofinansowanych przez UE inwestycji, które miały być zakończone w przyszłym roku, zostanie przesuniętych na nową unijną perspektywę budżetową. Przeznaczone na nie pieniądze zostaną wykorzystane na dopłatę do innych inwestycji. Poza tym blisko 40% inwestycji tworzących Krajowy Program Kolejowy jest już ukończonych, a prawie 60% – na różnych etapach realizacji – wynika z przedstawionej przez zarządcę infrastruktury informacji o stanie wykonania Krajowego Programu Kolejowego.
PKP PLK: Wykorzystanie KPO bardzo ambitnym zadaniem
PKP PLK: Nie trzeba już zwalniać przy pracach na torze sąsiednim na przejazdach [AKTUALIZACJA]
PLK podsumowują tegoroczne prace w województwie świętokrzyskim
10 chętnych na modernizację linii 201 i 214
Roman Czubiński 30 listopada 2022
PKP PLK otworzyły oferty w przetargu na modernizację trasy Kościerzyna – Kartuzy. Zadanie chce realizować aż 10 oferentów, z których 9 zmieściło się w kosztorysie. Po rozbudowie i elektryfikacji odcinek ten ma stać się alternatywnym wobec linii 131 dojazdem da pociągów towarowych z Bydgoszczy do Trójmiasta.
PKP PLK: Wykorzystanie KPO bardzo ambitnym zadaniem
PKP PLK: Nie trzeba już zwalniać przy pracach na torze sąsiednim na przejazdach [AKTUALIZACJA]
PLK podsumowują tegoroczne prace w województwie świętokrzyskim
Budimex: Gdynia Port – czekamy na ostatnie pozwolenie
Roman Czubiński 21 października 2022
Trwa oczekiwanie na ostatnią decyzję, która pozwoli przesunąć linię wysokiego napięcia. Jeśli zostanie wydana szybko, modernizacja dostępu kolejowego do Portu Gdynia zakończy się, zgodnie z planem, w sierpniu przyszłego roku. Specyfiką tak dużych inwestycji jest jednak ich nieprzewidywalność – mówi dyrektor kontraktu z ramienia Budimeksu Piotr Czupryn.
Jak przebiega przebudowa największej stacji kolejowej w Polsce? [zdjęcia]
PKP PLK naruszyły przepisy bezpieczeństwa na stacji Gdynia Port
Linia 104: Budimex z najkorzystniejszą ofertą
Roman Czubiński 20 września 2022
PKP PLK wybrały naszą ofertę na modernizację linii 104 między Chabówką a Rabką jako najkorzystniejszą – informuje Budimex. Prace mają rozpocząć się następnego dnia po podpisaniu kontraktu. Na ich wykonanie firma ma 24 miesiące z uwzględnieniem okresów zimowych.
Podłęże–Piekiełko. Tarcza do drążenia tuneli płynie do Polski
Autobusy do Rabki do 2025. Dawna infrastruktura rozebrana
Jest umowa na modernizację odcinka linii 104 z Rabki do Mszany
PKP PLK: Kolejne prace na linii 117 i nowej łącznicy
Roman Czubiński 20 września 2022
Podróż pociągiem między Krakowem a Bielskiem-Białą stanie się bardziej atrakcyjna – zapowiada zarządca infrastruktury. Przyczynią się do tego zarówno inwestycje już zrealizowane, jak i te, które są dopiero w toku. Prace nad budową skracającej trasę łącznicy potrwają jeszcze ponad rok.
Dzięki nowej łącznicy w Kalwarii Zebrzydowskiej pociągi przyspieszyły... na trzy tygodnie
Czy remont trasy Kraków – Bielsko-Biała będzie kontynuowany? Nie ma finansowania
Łącznica w Kalwarii Zebrzydowskiej prawie gotowa [zdjęcia] [dron]
Łódzki tunel: Jest ryzyko kolejnych opóźnień
Roman Czubiński 23 sierpnia 2022
Regularnie płacimy wykonawcy łódzkiego tunelu średnicowego, a gdy trzeba, opłacamy bezpośrednio także podwykonawców – zapewnia PKP PLK. Zarządca infrastruktury nie zamierza zrywać współpracy z PBDiM Mińsk Mazowiecki. Jednocześnie spółka przyznaje, że kłopoty z płynnością finansową, a także trudny teren, bardzo utrudniają punktualne ukończenie prac.
Łódzki tunel średnicowy: Są już pierwsze fragmenty podbudowy torowiska
Łódzki tunel średnicowy: TBM Faustyna zakończyła drążenie, Katarzyna nadal stoi
Łódzki tunel średnicowy: W grudniu znów ruszy „Katarzyna”
Łódzkie: Przystanek Wolbórka gotowy po przebudowie
Roman Czubiński 07 lipca 2022
Na przystanku Wolbórka na linii nr 1 czynne są już obie krawędzie peronowe. Przebudowa peronu została zakończona – informuje PKP PLK. Inwestycja była częścią pakietu modernizacji 22 peronów, którego realizacja również zbliża się do końca.
PKP PLK: Wykorzystanie KPO bardzo ambitnym zadaniem
PKP PLK: Nie trzeba już zwalniać przy pracach na torze sąsiednim na przejazdach [AKTUALIZACJA]
PLK podsumowują tegoroczne prace w województwie świętokrzyskim
CUPT: Miliony euro do wzięcia na nowy tabor
Roman Czubiński 27 maja 2022
Tysiące nowych pojazdów – zarówno do ruchu towarowego, jak i pasażerskiego – trafi w najbliższych latach na polskie tory dzięki dofinansowaniom unijnym. Przewoźnicy powinni już dziś przygotować się do ich optymalnego wykorzystania – mówiła podczas Europejskiego Forum Taborowego dyrektor Departamentu Projektów Kolejowych w Centrum Unijnych Projektów Transportowych Ewa Karasińska. Podkreśliła też konieczność szybkiego odblokowania przeznaczonych dla Polski funduszy unijnych, mających sfinansować Krajowy Plan Odbudowy.
CUPT aktualizuje wyniki konkursu taborowego. Mazowsze traci
CUPT zwiększy dofinansowanie do nowego taboru
CUPT: 784 mln złotych na projekty intermodalne
Jankowiak: Wielkopolska nie będzie uruchamiać wojewódzkich autobusów
Jakub Rösler 22 kwietnia 2022
O najbliższych planach województwa wielkopolskiego na to, jak rozwijać transport publiczny w Wielkopolsce rozmawiamy z Wicemarszałkiem regionu odpowiedzialnym za kolej, Wojciechem Jankowiakiem. Wicemarszałek mówi nam o planach w sprawie rewitalizacji linii kolejowych w Wielkopolsce, a także o tym, czy województwo powoła do tego zadania własną spółkę.
"Podwyżki cen biletów kolejowych w Wielkopolsce wydają się nieuniknione"
Jankowiak: Sprawdzimy, na ile projektów z K+ nas stać
Jankowiak: Wielkopolska potrzebuje kilkudziesięciu nowych pociągów
Jankowiak: Wielkopolska potrzebuje kilkudziesięciu nowych pociągów
Jakub Rösler 19 kwietnia 2022
O najbliższych planach województwa wielkopolskiego na to, jak rozwijać transport publiczny w Wielkopolsce rozmawiamy z Wicemarszałkiem regionu odpowiedzialnym za kolej, Wojciechem Jankowiakiem. Wicemarszałek mówi nam o planach na zakup pociągów wodorowych z KPO, rewitalizacji linii kolejowych z programu Kolej+, a także priorytetach samorządu do realizacji w ramach nowego Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.
"Podwyżki cen biletów kolejowych w Wielkopolsce wydają się nieuniknione"
Jankowiak: Sprawdzimy, na ile projektów z K+ nas stać
Jankowiak: Wielkopolska nie będzie uruchamiać wojewódzkich autobusów
Push-pulle PKP Intercity mają wspomóc sezonowe pociągi do Czech
Jakub Rösler 18 marca 2022
Dzięki jednej z poselskich interpelacji, dowiedzieliśmy się nieco więcej na temat tras, na jakich PKP Intercity planuje wykorzystywać składy Push-pull, na których zakup prowadzi właśnie postępowanie. Składy piętrowe mają wspomóc pociągi przewoźnika na trasach wychodzących z Warszawy, a także na ciągu Przemyśl – Kraków – Wrocław. PKP zapowiada także, iż “piętrusy” mają być wykorzystywane w sezonowych pociągach do Czech.
Tak będą wyglądać push-pulle Pesy i Newagu? [wizualizacje]
Resort Infrastruktury odpowiada AllRail w sprawie nowych push-pulli dla PKP Intercity
Nowe piętrowe pociągi push-pull dedykowane głównie obsłudze Warszawy
Kujawsko-Pomorskie kupuje 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych
Jakub Rösler 28 lutego 2022
Województwo kujawsko-pomorskie ogłosiło właśnie przetarg na zakup pięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pojazdy mają mieć cztery człony i rozpędzać się do prędkości 160 km/h. Na dostawy przewidziano maksymalnie 420 dni od dnia podpisania umowy.
Zagrzeb z umową na kolejnych 20 nowych tramwajów
Przyszłość rynku taboru: Więcej wynajmu i leasingu?
Lubelskie ma problem. Drugi przetarg na zakup ezetów unieważniony
Zduńska Wola: Zielone światło dla terminalu PKP Cargo w Karsznicach
Roman Czubiński 02 grudnia 2021
Samorząd województwa łódzkiego jest gotów dofinansować budowę Centralnego Terminalu Multimodalnego. Specjalnie dla potrzeb inwestycji ogłoszono nabór pozakonkursowy. Poprzednio wniosek o przyznanie środków unijnych został przez Urząd Marszałkowski odrzucony.
Zduńska Wola Karsznice: Terminal bez dofinansowania. Co zrobi PKP Cargo?
Pekao SA: Sektor finansowy wierzy w kolej
Roman Czubiński 26 listopada 2021
Rozwój kolei można finansować nie tylko ze środków publicznych. Oferta finansowa zarówno dla państwowych, jak i samorządowych podmiotów kolejowych jest bogatsza, niż była, i wciąż się poszerza – stwierdził podczas XI Kongresu Kolejowego wiceprezes Banku Pekao SA Jerzy Kwieciński. Jak dodał, rynki finansowe podchodzą do perspektyw rozwoju przewozów pasażerskich i towarowych bardzo optymistycznie.
Z Łodzi znów do Torunia Wschodniego. Czy przybędzie pasażerów?
PKP PLK: Wykorzystanie KPO bardzo ambitnym zadaniem
PKP Intercity: Miliardy dla polskich firm i pracowników
Kongres Kolejowy: Nadchodzą chude lata dla infrastruktury?
Roman Czubiński 26 listopada 2021
Mimo wysiłku, włożonego w przygotowanie do nowej unijnej perspektywy budżetowej, prawdopodobnie kolejna luka inwestycyjna w najbliższych latach stanie się faktem – uznali uczestnicy debaty otarcia XI Kongresu Kolejowego. Wciąż brakuje finansowania dla planowanych inwestycji, nierówne pozostają też warunki konkurencji międzygałęziowej, w której transport drogowy wciąż korzysta z przywilejów. Dobrą wiadomością jest za to stopniowe odbijanie statystyk przewozowych po ubiegłorocznym załamaniu.
XI Kongres Kolejowy już niebawem!
O wyzwaniach dla branży kolejowej już w listopadzie w Warszawie!
Trako 2021: Oczekiwania przed nową perspektywą
Roman Czubiński 27 września 2021
U progu nowej unijnej perspektywy budżetowej zamierzenia inwestycyjne spółek kolejowych oraz CPK są ambitne. Mimo to w branży pojawiają się głosy o możliwości wystąpienia kolejnej luki inwestycyjnej, przedmiotem dyskusji jest również kwestia dostępności finansowania unijnego. Pojawiają się także nowe spostrzeżenia co do mechanizmu i skali waloryzacji kontraktów – to wnioski z debaty podczas targów Trako.
Bramownice PWP z nagrodą Nowkuńskiego
Zmodernizowane SU42 z FPS dla PKP Intercity na targach Trako [zdjęcia]
MPK Łódź: Techniczny 805Na na TRAKO 2021
Trako: Zielone światło dla kolei. Czy jej rozwój przyspieszy?
Roman Czubiński 21 września 2021
W całej Europie kolej stoi dziś przed niepowtarzalną szansą zwiększenia swojego udziału w systemie transportowym. Sprzyja temu dostępność finansowania, czynniki ekologiczne, społeczne oraz polityczne. Wykorzystanie tej możliwości zależy jednak od ścisłej współpracy w ramach UE, wdrażania nowych technologii oraz konsekwentnej modernizacji infrastruktury – uznali uczestnicy debaty otwierającej targi TRAKO 2021.
Bramownice PWP z nagrodą Nowkuńskiego
Trako 2021: Oczekiwania przed nową perspektywą
Zmodernizowane SU42 z FPS dla PKP Intercity na targach Trako [zdjęcia]
Łódzki tunel średnicowy: Budowa nabiera tempa
Roman Czubiński 13 sierpnia 2021
Prace na budowie łódzkiego tunelu średnicowego przebiegają bez zakłóceń – informuje PKP PLK. Niedawne podpisanie umowy na budowę przystanku Łódź Koziny umożliwiło poprawę dostępności kolei dla mieszkańców tej części miasta. Zarządca infrastruktury nadal deklaruje oddanie tunelu do użytku w przyszłym roku.
Łódzki tunel średnicowy: Są już pierwsze fragmenty podbudowy torowiska
Łódzki tunel średnicowy: TBM Faustyna zakończyła drążenie, Katarzyna nadal stoi
Łódzki tunel średnicowy: W grudniu znów ruszy „Katarzyna”
CEF: Fundusze unijne na dokumentację E30 i E59
Roman Czubiński 19 lipca 2021
47 milionów euro z budżetu Unii Europejskiej na dokumentację dla inwestycji kolejowych na Śląsku, Podkarpaciu, na Pomorzu i w Łódzkiem – to wyniki konkursu na dofinansowanie inwestycji transportowych z instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). PKP PLK wykorzysta zdobyte przez siebie środki na dalszą modernizację ciągów E30 i E59. Fundusze są przydzielane w drodze konkursu bezpośrednio przez Komisję Europejską.
Jest dofinansowanie CEF dla Rail Baltiki i linii pod Górą Kalwarią
PKP PLK: Pięć wniosków do CEF2. Wyniki w czerwcu
Projekt towarowej obwodnicy Poznania w korekcie. Co dalej?
Nowy CEF bez dróg i lotnisk. Unia stawia na kolej!
Roman Czubiński 14 lipca 2021
Europosłowie przegłosowali finansowanie nowej edycji instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). W latach 2021-2027 na kluczowe inwestycje w transeuropejską infrastrukturę transportową ma zostać przeznaczonych 23 miliardów euro. Główny nacisk ma być położony na sieć kolejową.
Jest dofinansowanie CEF dla Rail Baltiki i linii pod Górą Kalwarią
PKP PLK: Pięć wniosków do CEF2. Wyniki w czerwcu
Projekt towarowej obwodnicy Poznania w korekcie. Co dalej?
"Pociągi z Łodzi do Torunia to kompetencja marszałków, a nie rządu"
Kasper Fiszer 30 czerwca 2021
Nie będzie finansowanych z budżetu państwa pociągów z Łodzi do Torunia zatrzymujących się w mniejszych miejscowościach. MI nie zleci ich obsługi PKP Intercity, bo twierdzi, że takiej potrzeby nie ujęto w krajowym planie transportowym. Propozycja marszałka województwa kujawsko-pomorskiego została więc odrzucona.
Nie będzie bezpośrednich pociągów z Włocławka do Poznania
Z Włocławka do Kołobrzegu pociągami regionalnymi pojedziemy za rok
Przystanek Bydgoszcz Zachód udostępniony, ale prace trwają
Świętokrzyskie: Hybrydy pojadą z Łodzi do Rzeszowa
Roman Czubiński 03 marca 2021
Hybrydowe zespoły trakcyjne, które świętokrzyski Urząd Marszałkowski zamierza kupić ze środków unijnego Funduszu Odbudowy, mają zostać wykorzystane na długiej trasie międzywojewódzkiej z Łódzkiego na Podkarpacie – poinformował nas Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego. Pojazdy mają mieć miejsca nawet dla 400 pasażerów. Wnętrze ma być urządzone komfortowo i zapewniać dużo miejsca do przewozu rowerów.
KPO: Dofinansowanie nie dla Polregio. Zyskają inni przewoźnicy
PKP PLK: Ruszyły przetargi na inwestycje z KPO. To linie 132 i 355
PLK: 500 mln złotych z KPO zagospodarujemy lepiej
Podkarpackie: 10 EZT i 5 hybryd ze środków KPO
Roman Czubiński 23 lutego 2021
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego zamierza kupić 15 elektrycznych zespołów trakcyjnych, w tym 5 hybrydowych z dodatkowym modułem spalinowym. Nowe pojazdy mają kosztować 410 mln zł. Inwestycja ma zostać sfinansowana z funduszy unijnych, przeznaczonych na walkę ze skutkami pandemii COVID-19.
KPO: Dofinansowanie nie dla Polregio. Zyskają inni przewoźnicy
PKP PLK: Ruszyły przetargi na inwestycje z KPO. To linie 132 i 355
PLK: 500 mln złotych z KPO zagospodarujemy lepiej
Dolnośląskie złożyło inwestycje warte 825 mln do KPO. To tabor, linie i autonomiczne busy
Roman Czubiński 08 lutego 2021
Władze województwa dolnośląskiego zamierzają znacznie rozbudować park taborowy Kolei Dolnośląskich. Środki na ten cel mają zostać pozyskane z funduszy unijnych na podstawie Krajowego Planu Odbudowy. Z tego samego źródła mają pochodzić pieniądze na rewitalizację kolejnych linii kolejowych oraz budowę systemu transportu autonomicznego.
KPO: Dofinansowanie nie dla Polregio. Zyskają inni przewoźnicy
PKP PLK: Ruszyły przetargi na inwestycje z KPO. To linie 132 i 355
PLK: 500 mln złotych z KPO zagospodarujemy lepiej
Małopolskie: Za środki Funduszu Odbudowy chcemy kupić 56 EZT. W tym – piętrowe
Roman Czubiński 04 lutego 2021
Blisko dwa miliardy złotych kosztowałaby realizacja zamierzeń taborowych województwa małopolskiego, związanych z Krajowym Planem Odbudowy. Samorząd, w porozumieniu z własnym przewoźnikiem, zamierza kupić 56 pojazdów. Na uwagę zasługuje szczególnie deklaracja chęci zakupu piętrowych EZT.
KPO: Dofinansowanie nie dla Polregio. Zyskają inni przewoźnicy
PKP PLK: Ruszyły przetargi na inwestycje z KPO. To linie 132 i 355
PLK: 500 mln złotych z KPO zagospodarujemy lepiej
Mazowieckie planuje ogromne inwestycje taborowe z KPO
Roman Czubiński 03 lutego 2021
Samorząd Mazowsza ma bardzo ambitny plan wykorzystania funduszy unijnych, przeznaczonych na wsparcie Krajowego Programu Odbudowy. Zakup 90 sztuk taboru kolejowego (zespołów trakcyjnych i wagonów piętrowych) oraz 100 wodorowych autobusów i busów ma być krokiem w kierunku niskoemisyjnego, przyjaznego pasażerom transportu publicznego w skali całego regionu.
PKP Intercity rozpisało przetarg na piętrowe zestawy push-pull
Trzaskowski: Wsparcie z KPO tylko na autobusy. Tramwaje poszkodowane
Mniejsze projekty kluczem do sukcesu kolei w ramach KPO
Pomorskie myśli o nowych ezt. A także o pojazdach na wodór
Michał Szymajda 17 lipca 2020
Województwo pomorskie przedstawiło swoje plany taborowe na najbliższe lata. Wynika z nich, że województwo nie będzie już inwestowało w pojazdy spalinowe.
Ponad 62% linii kolejowych w Polsce jest zelektryfikowanych
KPO: Budimex zbuduje podstacje dla linii Ełk - Korsze
Nowa książka pt. „Elektryfikacja Warszawskiego Węzła Kolejowego 1933–1944"
MI: Średnia prędkość intermodalu wzrośnie do 45 km/h
Roman Czubiński 06 maja 2020
Poprawa jakości infrastruktury, finansowana z kilku źródeł (m. in. z programów unijnych), pozwoli na podniesienie o 50% średniej prędkości handlowej pociągów intermodalnych – wynika z odpowiedzi ministerstwa infrastruktury na interpelację poselską. Nie padły zapowiedzi obniżki kosztów ich uruchamiania. Resort uważa też za niemożliwe uproszczenie formalności związanych z ważeniem składów pociągów intermodalnych.
Intermodal w III kwartale 2024 roku. Był spadek, teraz znów wzrost
Tabor intermodalny: Wkrótce konkurs z FEnIKS
Transport intermodalny: tracimy szansę na sukces?
Jeszcze w tym roku trasa Lublin – Stalowa Wola będzie zelektryfikowana
jar, Rynek Kolejowy 17 marca 2020
Postępuje realizacja jednego z największych projektów z dofinansowaniem ze środków Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Podstawowym efektem wykonanych robót będzie elektryfikacja trasy. Pociągi prowadzone lokomotywami zasilanymi z sieci trakcyjnej powinny rozpocząć kursowanie w drugiej połowie bieżącego roku.
Ponad 62% linii kolejowych w Polsce jest zelektryfikowanych
KPO: Budimex zbuduje podstacje dla linii Ełk - Korsze
Nowa książka pt. „Elektryfikacja Warszawskiego Węzła Kolejowego 1933–1944"
Podlaskie: Między Lewkami a Hajnówką wykonano ponad 90% prac
jar, Rynek Kolejowy 16 marca 2020
Zbliżają się ku końcowi prace na odcinku Lewki – Hajnówka linii nr 52. Obecnie wykonywane są głównie prace związane z obiektami inżynieryjnymi i budowlami. Jak zapowiada PKP PLK, trasa ma zostać udostępniona przewoźnikom pasażerskim w IV kwartale 2020 r.
PLK wyda 40 mln na poprawę stacji Hajnówka
Linia 52: Dodatkowe zamówienie dla Torpolu
Podlaskie: Kolej do Białowieży bez rewitalizacji w najbliższym czasie
Lubelskie: Czy kolejny regionalny program operacyjny wesprze kolej do Włodawy?
jar, Rynek Kolejowy 19 lutego 2020
Trwają negocjacje dotyczące przyszłej perspektywy finansowej Unii Europejskiej. Dlatego jeszcze nie wiadomo, czy w ramach regionalnego programu operacyjnego na lata 2021–2027 znajdą się środki na kolejowe inwestycje infrastrukturalne oraz zakup taboru do obsługi połączeń regionalnych – informuje „Rynek Kolejowy” przedstawiciel Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego.
Będzie remont linii 81 Chełm – Włodawa z przedłużeniem do miasta? Jest porozumienie samorządów
Lubelskie: Linia Chełm – Włodawa z potencjałem turystycznym
Podlaskie: Kolej do Białowieży bez rewitalizacji w najbliższym czasie
jar, Rynek Kolejowy 12 lutego 2020
Wbrew wcześniejszym zapowiedziom linia kolejowa nr 52 na odcinku zarządzanym przez hajnowski samorząd przynajmniej na razie nie będzie remontowana. Władze powiatu nie uzyskały dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020. Starosta zapowiada jednak działania w celu rewitalizacji trasy.
PLK wyda 40 mln na poprawę stacji Hajnówka
Linia 52: Dodatkowe zamówienie dla Torpolu
Podlaskie: Między Lewkami a Hajnówką wykonano ponad 90% prac
Lubelskie: Brak środków własnych wstrzymał rewitalizację wąskotorówki do Nałęczowa
jar, Rynek Kolejowy 26 stycznia 2020
Powiatowi opolskiemu ponownie nie udało się wyłonić wykonawcy prac infrastrukturalnych między Karczmiskami a Nałęczowem. Dlatego rozwiązano umowę o dofinansowanie przedsięwzięcia z funduszy europejskich. Jak ustalił „Rynek Kolejowy”, bez przeprowadzenia większych prac torowych kursowanie pociągów na tej trasie jest niemożliwe.
Zaczyna się remont szlaku nadwiślańskiej wąskotorówki w stronę Nałęczowa
Lubelskie: Zagrożona rewitalizacja wąskotorówki między Karczmiskami a Nałęczowem?
Lubelskie: Nadwiślańska kolejka będzie modernizowana
Magistrala Wschodnia: Na Podlasiu rewitalizacja, na Mazowszu tylko utrzymanie
jar, Rynek Kolejowy 25 lipca 2019
Między Siedlcami a Czeremchą prowadzone są prace infrastrukturalne. Z pomocą środków europejskich trwa rewitalizacja podlaskiego odcinka. W woj. mazowieckim wykonywane są z kolei roboty utrzymaniowe. Nie wiadomo, czy w najbliższych latach zachodni odcinek magistrali będzie modernizowany.
Przystanek Mordy Miasto będzie miał 250 metrów
Półtora roku opóźnienia modernizacji linii Hajnówka – Czeremcha
PLK zamawia prace na objazdach Rail Baltiki
Siemens Mobility dostarczy Vectrony do Industrial Division
Michał Szymajda 03 czerwca 2019
Spółka Industrial Division zakończyła konkurs ofert na dostawę 5 lokomotyw elektrycznych. Elektrowozy wielosystemowe, które spółka zamierza udostępnić do prowadzenia międzynarodowych pociągów kontenerowych, dostarczy Siemens.
Cargounit z dużym finansowaniem na lokomotywy elektryczne i manewrowe
Abris sprzedaje Cargounit (Industrial Division)
Dwóch chętnych w przetargu Industrial Division na nowe lokomotywy
Kongres Transportu Intermodalnego we wrześniu w Katowicach
TOR Konferencje 27 maja 2019
Transport intermodalny rozwija się w Polsce już od kilku lat.
Nowe suwnice dla Baltic Hub dotarły do Gdańska [zdjęcia]
Kolejowy intermodal znów na minusie
Hapag-Lloyd i Maersk zlikwidują bezpośrednie serwisy oceaniczne do Gdańska
Duże zmiany na liście projektów podlaskiego RPO
jar, Rynek Kolejowy 15 kwietnia 2019
Ostatnia nowelizacja Krajowego Programu Kolejowego przyniosła istotne zmiany na liście zadań realizowanych z pomocą środków przyznanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. Wzrosła wartość projektów realizowanych w rejonie granicy, natomiast zrezygnowano z prac na odcinku Lewki – Czeremcha. Poważne ograniczenia dotknęły również linię nr 49.
Łódź: Bez decyzji ws. remontu Wojska Polskiego
Pabianice z dofinansowaniem remontu tramwaju
Unijne środki z linii 30 trafią na odcinek Lublin – Zamość?
Podlaskie: Zagrożone projekty z podlaskiego RPO na liniach nr 36 i 49?
jar, Rynek Kolejowy 29 stycznia 2019
PKP Polskie Linie Kolejowe wystąpiły o przesunięcie środków w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014–2020. Dla zapewnienia niezbędnego dofinansowania trzech projektów infrastrukturalnych we wschodniej części województwa, należy przesunąć na ich realizację większość środków zaplanowanych na rewitalizację linii lokalnych na odcinku Łapy – Śniadowo – Łomża.
160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia
Czwartkowy wysyp usterek srk na sieci kolejowej
PKP PLK podpisała umowę na alternatywną trasę Gliwice - Katowice
Podlaskie: Brak decyzji dotyczącej finansowania rewitalizacji linii do Białowieży
jar, Rynek Kolejowy 17 stycznia 2019
Wstępnie planowane na bieżący rok roboty budowlane na odcinku Nieznany Bór – Białowieża Towarowa – Białowieża Pałac linii kolejowej nr 52 raczej nie rozpoczną się w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Jak ustalił „Rynek Kolejowy”, nadal brak jest decyzji samorządu wojewódzkiego w sprawie finansowanie inwestycji.
PLK wyda 40 mln na poprawę stacji Hajnówka
Linia 52: Dodatkowe zamówienie dla Torpolu
Podlaskie: Między Lewkami a Hajnówką wykonano ponad 90% prac
DB Cargo Polska z dofinansowaniem na lokomotywy i wagony
jar, Rynek Kolejowy 27 listopada 2018
W konkursie dotyczącym rozwoju transportu intermodalnego wśród 31 projektów znalazł się projekt spółki DB Cargo Polska. Z pomocą przyznanych środków spółka planuje zakup czterech lokomotyw elektrycznych i 91 wagonów platform pod przewozy kontenerowe.
Trójmiejskie porty mają się świetnie. I raczej będzie jeszcze lepiej
DB Cargo Polska: Bezpieczeństwo wymaga zmian systemowych
DB Cargo Polska: Są powody do optymizmu
Unijne dofinansowanie dla Żuławskiej Kolei Dojazdowej
inf. prasowa 12 listopada 2018
Żuławska wąskotorówka to nie tylko atrakcja turystyczna. Przygotowane studium wykonalności da odpowiedź na pytanie, jakie inwestycje są niezbędne, aby stała się komunikacyjnym kręgosłupem tej części Pomorza.
Unijne dofinansowanie dla projektu rewitalizacji linii ŻKD
Nowy Dwór Gdański: Wąskotorówką na cmentarz
Kolejowa Majówka na Żuławach – początek sezonu ŻKD
Lubelskie: Rewitalizacja odcinka Parczew – Lubartów rozpocznie się później
jar, Rynek Kolejowy 23 października 2018
Prace budowlane na środkowym odcinku linii nr 30 Parczew – Lubartów rozpoczną się później niż planowano. Wynika to z przedłużającej się modernizacji trasy między Dęblinem a Lublinem. Rewitalizacja odcinka Parczew – Lubartów ma zakończyć się w 2021 r.
Linia kolejowa między Łukowem a Lublinem będzie elektryfikowana
Będzie dodatkowa kładka na linii 30 Parczew – Lubartów
Prace na linii nr 30 Lubartów – Parczew zaczną się po wznowieniu ruchu na linii nr 7
Zaangażowanie w KPK ponad 60%. PKP PLK szykują się na kolejną perspektywę
Witold Urbanowicz 22 września 2018
Jak wylicza Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury, tylko w tym roku zakontraktowano 11 mld zł z wartego 66 mld zł Krajowego Programu Kolejowego, a ogólny poziom zaangażowania przekracza 60%. – Ucichły głosy, że PKP PLK nie wykorzystają całej alokacji ze środków unijnych – podkreśla Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK i, jak dodaje, zarządca infrastruktury szykuje się do nowego rozdania środków UE – tak, by już od 2020 r. wprowadzać wykonawców na kolejne place budowy.
Najważniejszy dokument kolei. Jest projekt KPK 2030
KPK do 2030 roku. Aktualizacja zamiast następcy
Od 5 do 8 mld zł mniej w przetargach PLK w 2021?
Pomysł na Lubelską Kolej Aglomeracyjną
jar, Rynek Kolejowy 27 lipca 2018
Wraca pomysł na budowę kolei aglomeracyjnej dla Lublina. Za sprawą przedsięwzięcia o wartości ok. 100 mln zł mają powstać nowe przystanki na terenie miasta, a także dwie krótkie linie kolejowe. Utworzenie kolei metropolitarnej popiera kandydat Prawa i Sprawiedliwości na stanowisko Prezydenta Miasta Lublina.
Lubelska Kolej Aglomeracyjna wykorzysta trasy ujęte w Kolej Plus
PLK wybrała wykonawcę koncepcji Lubelskiej Kolei Aglomeracyjnej
Jest przetarg na koncepcję Lubelskiej Kolei Aglomeracyjnej
Piękna mazurska linia kolejowa 223 proponowana do rewitalizacji po 2020 r.
jar, Rynek Kolejowy 26 lipca 2018
Jedną z częściej postulowanych tras kolejowych do rewitalizacji jest linia nr 223 Czerwonka – Ełk. Obecnie PKP PLK prowadzi prace przygotowawcze nad projektami do unijnych programów realizowanych w latach 2021-2027. Wśród rozważanych zadań inwestycyjnych są prace na odcinku Czerwonka – Orzysz.
Mikołajki pod kreską
Dlaczego na Mazurach nie będzie Kolei+? Fiasko rewitalizacji linii do Mikołajek i Mrągowa
Warmia: Pierwsza od lat nowa bocznica uruchomiona dzięki współpracy PLK z prywatną firmą
Wielkopolskie: Czy pociągi wrócą do Międzychodu?
jar, Rynek Kolejowy 24 lipca 2018
Do położonego na pograniczu województw wielkopolskiego i lubuskiego węzła kolejowego od lat nie dojeżdżają pociągi. Niewykluczone, że w kolejnej perspektywie finansowej Unii Europejskiej znajdą się środki na modernizacje tras łączących Międzychód z Poznaniem. Na zlecenie samorządu powiatowego wykonywane jest opracowanie na temat rewitalizacji dwóch linii kolejowych.
Kolej Plus dla Łomży z pozwoleniem na budowę
Przewozy do Niżankowic w końcu ruszą? Jest przetarg
Reaktywacja linii: Ministerstwo podaje błędne dane
Fotorelacje
Trwają prace między Lublinem a Kraśnikiem
jar, Rynek Kolejowy 26 czerwca 2018
Modernizacja odcinka linii nr 68 wraz z jej elektryfikacją to jeden z najważniejszych projektów inwestycyjnych realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Po wykonaniu prac nastąpi istotna poprawa stanu technicznego najważniejszego ciągu kolejowego łączącego województwa lubelskie i podkarpackie. W terenie widoczne są postępy w realizacji zadania na odcinku Lublin – Kraśnik.
Trwają prace na linii nr 68 Przeworsk – Stalowa Wola
Trwa modernizacja trasy Lublin – Stalowa Wola
Kolejarze zbudowali trzeci most nad Trzebośnicą
Lubelskie: Nadwiślańska kolejka będzie modernizowana
jar, Rynek Kolejowy 26 kwietnia 2018
Jedyna czynna kolej wąskotorowa w województwie lubelskim będzie modernizowana. Wykonane roboty pozwolą na przywrócenie połączenia z Nałęczowem. Realizacja projektu o wartości blisko 8,5 mln zł ma potrwać do 2020 r. Pierwszy przetarg ma zostać ogłoszony już w maju tego roku.
Zaczyna się remont szlaku nadwiślańskiej wąskotorówki w stronę Nałęczowa
Lubelskie: Brak środków własnych wstrzymał rewitalizację wąskotorówki do Nałęczowa
Lubelskie: Zagrożona rewitalizacja wąskotorówki między Karczmiskami a Nałęczowem?
Podlaskie: Brak środków na rewitalizację odcinka Lewki – Czeremcha
jar, Rynek Kolejowy 25 kwietnia 2018
Rewitalizacja odcinka linii kolejowej 32 na odcinku Lewki – Czeremcha nie ma zagwarantowanych środków na realizację, mimo że znalazła się na liście podstawowej m.in. Krajowego Programu Kolejowego. Jednak realizacja innego zadania przyczyniła się do poprawy stanu infrastruktury tej trasy.
Powstają 200-metrowe perony na podlaskiej linii 32. Dla autobusów szynowych
Opóźnienie przebudowy linii 32 z Białegostoku do Bielska Podlaskiego
Lubelskie: Środki z RPO nie trafią na łącznicę pod Zawadą
jar, Rynek Kolejowy 24 kwietnia 2018
Środki z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014–2020 zostaną skierowane głównie na prace między Parczewem a Lubartowem. Raczej nie będzie finansowania z tego źródła innych robót budowlanych, w tym służących usprawnieniu połączenia z Lublina do Zamościa.
Z Łodzi znów do Torunia Wschodniego. Czy przybędzie pasażerów?
PKP PLK: Wykorzystanie KPO bardzo ambitnym zadaniem
PKP Intercity: Miliardy dla polskich firm i pracowników
Jest umowa na dofinansowanie nowych pociągów dla Poznańskiej Kolei Metropolitalnej
inf. pras. 15 kwietnia 2018
Województwo wielkopolskie dostało prawie 50 milionów złotych z Unii Europejskiej na zakup nowych pociągów. Umowę o dofinansowanie podpisano 13 kwietnia.
CUPT aktualizuje wyniki konkursu taborowego. Mazowsze traci
CUPT zwiększy dofinansowanie do nowego taboru
CUPT: 784 mln złotych na projekty intermodalne
Struk: Ile do nowych pociągów SKM dorzuci się PKP?
Michał Szymajda 14 lutego 2018
PKP SKM Trójmiasto prawdopodobnie w najbliższych latach zakupi 10 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Chce je dofinansować Unia Europejska, ale najpierw trójmiejski przewoźnik musi znaleźć środki na wkład własny.
Nowe, regionalne pociągi w SKM Trójmiasto [zdjęcia]
Struk: Newagowi udało się dostarczyć Impulsy dla Pomorza na czas
Nowe Impulsy 2 na testach w SKM Trójmiasto. Kiedy zabiorą pasażerów?
Lubelskie zamawia 11 elektrycznych dwuczłonowych pociągów
Michał Szymajda 13 lutego 2018
Urząd marszałkowski województwa lubelskiego zamierza zakupić pierwsze w swojej historii fabrycznie nowe elektryczne zespoły trakcyjne. Właśnie pojawił się przetarg dotyczący zakupów.
Zagrzeb z umową na kolejnych 20 nowych tramwajów
Kujawsko-Pomorskie kupuje 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych
Przyszłość rynku taboru: Więcej wynajmu i leasingu?
Grupa PKP Cargo ubiega się o dofinansowanie projektów intermodalnych
inf. prasowa PKP Cargo 10 stycznia 2018
Dwie spółki z Grupy PKP Cargo wystąpiły o dofinansowanie projektów intermodalnych ze środków unijnych. Przedmiotem projektów są zakupy specjalistycznego taboru oraz modernizacja i rozbudowa terminala kontenerowego wraz z zakupem wyposażenia.
PKP Cargo: Walczymy o płynność – ale jest światełko w tunelu
PKP Cargo: Blisko 800 mln zł straty netto
PKP Cargo: Ochronimy 10 tysięcy potrzebnych miejsc pracy
Regionalnym przez media: Samorządowe pomysły na kolejowe dworce
jar, Rynek Kolejowy 20 grudnia 2017
Postępującym od lat procesem jest przejmowanie dworców kolejowych przez jednostki samorządu terytorialnego. Nowi właściciele obiektów mają różne pomysły na ich zagospodarowanie. Okazją są środki na rewitalizację miast. Najczęściej w planach jest ich wykorzystywanie na cele kulturalne i związane z transportem publicznym. Pojawiają się jednak przypadki wykorzystywania ich w mniej typowy sposób, a nawet zbycia budynków.
CMK: W planach dworzec Opoczno Południe, koszt ponad 7,5 mln zł
Pusto jak na dworcu kolejowym
Inauguracja VII edycji konkursu „Dworzec Roku”
PKP Intercity wyda 7 miliardów na tabor. Nowe szybkie ezt, lokomotywy, zestawy push&pull...
Michał Szymajda 19 grudnia 2017
Większych zakupów w swojej historii dotąd PKP Intercity nie planowało. Zamiast 3 mld zł, PKP Intercity będzie chciało wydać ponad 7 mld zł na tabor i modernizację swoich zapleczy do 2023 roku. Są też konkretne plany zakupowe na lata następne.
Piętrusy dla PKP Intercity: Nie prototyp, a najlepsza usługa
Malinowski: Gdyby PKP Intercity miały więcej taboru, podróżnych jeszcze by przybyło
PKP Intercity: Rekordowe czasy przejazdów w nowym rozkładzie