Główne informacje o miesięczniku „Rynek Kolejowy”:
- średni nakład – 1300 egzemplarzy dystrybuowanych w 70% bezpośrednio do zainteresowanych osób i firm, - objętość – ok. 80 stron, - 10 wydań rocznie (styczeń-luty i lipiec-sierpień to numery łączone), - 6 stałych działów: biznes, raport, infrastruktura, KDP, pasażer, zintegrowany transport.Biznes
Flesz 2
Wiadomości 4
Jaka przyszłość przewozów towarowych? 11
Kongres Kolejowy w sercu krajowych przewozów towarowych 12
KTP 2015: Miasta przyszłości przeciw wykluczeniu 15
Kongres Infrastruktury Polskiej 2015. Tylko w Łódzkiem! 18
Warszawska Szybka Kolej Miejsca skończyła dziesięć lat 20
Rozmowa z Gustawem Brzezinem, marszałkiem województwa warmińsko-mazurskiego 22
Rozmowa z Januszem Malinowskim, członkiem zarządu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej 24
Raport
Przewozy towarowe po trzech kwartałach 28
PKP LHS: Kryzys nie taki straszny 30
Dławiąca się kolej, czyli wąskie gardła w przewozach towarowych 32
Rozmowa ze Zbigniewem Klepackim, prezesem spółki Advanced World Transport 34
Przewozy intermodalne: perspektywiczne, choć zagrożone przez chiński kryzys 36
Intermodal z van Goghiem 38
Rozmowa z Frankiem Schuhholzem, dyrektorem i udziałowcem ERS Railways 39
Intermodalna przyszłość kontenerów 40
Infrastruktura
Ku lepszemu zrozumieniu branży budowlanej 46
Kolej na kolej do Świecia 49
Pasażer
Otwarcia i likwidacje. Połączenia międzynarodowe w 2016 r. 52
ŁKA z własną siecią autobusów 54
Fotele dla pojazdów szynowych: Coraz więcej graczy na rynku 56
Zintegrowany Transport
Rozmowa z Krzysztofem Bernatowiczem, prezesem Egis Project Polska 58
Integracja taryfowa – klucz do sukcesu w przewozach aglomeracyjnych (cz. IV) 60
Tabor i Technika
Problem Metra z kołami Inspiro Siemensa 64
Warszawska komunikacja przyspiesza 66
Prawo i polityka
Przewozy Regionalne za pięć lat muszą konkurować na rynku 70
Podkarpacki Fundusz Kolejowy kolejną inicjatywą samorządów 72
Unbundling w najnowszej wersji IV pakietu kolejowego 74
Felieton
Kto i jak ma płacić za infrastrukturę 76
PKM przykładem, jak budować infrastrukturę przyjazną pasażerom 77
Cisza powyborcza 78
Historia
SD80. Czy dla unikalnego pojazdu jest jeszcze ratunek? 80
Formularz został wysłany.
Raport OSW. Wojenna transformacja kolei na zachodniej Ukrainie
Ośrodek Studiów Wschodnich 29 lutego 2024
Ośrodek Studiów Wschodnich opublikował spory raport dotyczący reform i planowanych inwestycji na ukraińskiej kolei. Największe zadania dotyczą budowy toru o szerokości 1435 do Lwowa.
Laszczenko: Europejski tor jest blisko Lwowa
USAID pomoże zbudować Kolejom Ukraińskim tor 1435 mm do Lwowa
Koleje Ukraińskie zlecają modernizację autobusów szynowych Pesie
CPK: Unieważniono przetarg na audyt harmonogramów części kolejowej
Mateusz Kieruzal 28 lutego 2024
Spółka CPK unieważniła przetarg na audyt, który miał zweryfikować i ocenić harmonogramy dla części lotniskowej oraz kolejowej. Oferenci, którzy złożyli najkorzystniejszą ofertę, wzbudzili duże kontrowersje.
CPK. Odkleić się od 2028 r. i poznać alternatywy
CPK i PKP PLK mają ściśle współpracować
CPK. Ruszył przetarg na duży audyt kolejowy
Łódzki tunel średnicowy: Mniejsza tarcza znów pracuje
Roman Czubiński 28 lutego 2024
Po przeniesieniu na drugą stronę linii kolejowej 15 tarcza TBM „Faustyna” zaczęła drążyć kolejną nitkę tunelu jednotorowego. Większa z dwóch maszyn zostanie ponownie uruchomiona w drugim kwartale. Kształtu nabierają też trzy podziemne przystanki – informują PKP PLK.
Łódzki tunel średnicowy: Ponad 400 ton nad czynną linią [ZDJĘCIA]
Łódź: Licytuj dla WOŚP i zwiedzaj tunel z ministrem
Łódź: Obudowa drugiej nitki tunelu gotowa
Pesa dostarczy nowe pociągi dla kujawsko-pomorskiego
Jakub Madrjas 28 lutego 2024
Województwo kujawsko-pomorskie zaakceptowało ofertę Pesy na dostawę siedmiu nowych pociągów elektrycznych.
Pociągi Pesy płyną do Ghany [film]
MPK Wrocław pokazuje nowy tramwaj od Pesy i zapowiada realizację opcji
Ponad 10 miliardów zł zamówień w Pesa
Nowe przejście nad E65 w Ciechanowie
inf. pras PKP PLK 28 lutego 2024
Piesi i rowerzyści zyskali bezpieczne przejście przez tory w Ciechanowie nad linią kolejową Warszawa-Trójmiasto. PLK SA z Gminą Miejską Ciechanów otworzyły wiadukt pieszo-rowerowy pomiędzy ulicami Marii Skłodowskiej-Curie i Ceramiczną. Zadaszony obiekt wyposażony w schody i windy kosztował ponad 4 mln zł netto i był finansowany przy współudziale środków unijnych POIiŚ.
PLK: EIC Chrobry mógłby docierać do Szczecina szybciej [aktualizacja]
Malepszak: Co dalej z PKP PLK?
Dołącz do zarządu PKP PLK. Ruszają postępowania kwalifikacyjne