Główne informacje o miesięczniku „Rynek Kolejowy”:
- średni nakład – 1300 egzemplarzy dystrybuowanych w 70% bezpośrednio do zainteresowanych osób i firm, - objętość – ok. 80 stron, - 10 wydań rocznie (styczeń-luty i lipiec-sierpień to numery łączone), - 6 stałych działów: biznes, raport, infrastruktura, KDP, pasażer, zintegrowany transport.GRUDZIEŃ 2005 |
R A P O R T |
• Coraz szybsze pociągi: systemy kolejowe wielkich prędkości na świecie |
F E L I E T O N Y |
Adama
Wielądka - Niektóre święta to nie tylko doznania religijno-duchowe Tadeusza Syryjczyka - Dobre i złe wieści prywatyzacyjne - część II Wojciecha Paprockiego - Początek zimy |
R O Z M O W Y |
• Z Bogusławem Kowalskim, przewodniczącym Komisji Infrastruktury, posłem
na Sejm RP V kadencji • Ze Stephanem Krenzem, wiceprezesem ds. sprzedaży Bombardier Transportation, podczas kongresu Eurailspeed • Z Krzysztofem Opawskim ministrem infrastruktury w rządzie Marka Belki • Ze Zbigniewem Szafrańskim, członkiem zarządu PKP PLK SA, rozmawiamy podczas kongresu HSR w Mediolanie • Konferencja prasowa Andre Navarri - prezesa BOMBARDIER INC Mediolan |
R E L A C J E |
• Konferencja "Koleje dużych prędkości w Polsce" • "Kolejowe Oskary" • 5. Światowy Kongres High Speed Rail EURAILSPEED • Seminarium "Styk systemów kolejowych 1435/1520 mm" |
O P I N I E |
• Jeśli nie teraz, to kiedy? • Kolejowy klincz • Czy PKP mogą zostać przekształcone? |
W I A D O M O Ś C I |
A N A L I Z Y |
• Wyniki przewozów towarowych i pasażerskich w 3 kwartale 2005 r. • Interesująca debata • Tabor kolejowy - według jakich standardów? • Wagon towarowy roku 2020 - jakim powinien być? • Analiza wielokryterialna jako narzędzie wyboru wariantu budowy linii dużych prędkości Wrocław/Poznań Łódź Warszawa |
P R O D U C E N C I I O P E R A T O R Z Y |
• Portfel produkcyjny Siemens Transportation Systems w dziedzinie taboru
i infrastruktury przystosowanych do dużych prędkości • Zmiany na mazowieckich torach • Prezentacja Bombardier • English summary |
Formularz został wysłany.
Raport OSW. Wojenna transformacja kolei na zachodniej Ukrainie
Ośrodek Studiów Wschodnich 29 lutego 2024
Ośrodek Studiów Wschodnich opublikował spory raport dotyczący reform i planowanych inwestycji na ukraińskiej kolei. Największe zadania dotyczą budowy toru o szerokości 1435 do Lwowa.
Laszczenko: Europejski tor jest blisko Lwowa
USAID pomoże zbudować Kolejom Ukraińskim tor 1435 mm do Lwowa
Koleje Ukraińskie zlecają modernizację autobusów szynowych Pesie
CPK: Unieważniono przetarg na audyt harmonogramów części kolejowej
Mateusz Kieruzal 28 lutego 2024
Spółka CPK unieważniła przetarg na audyt, który miał zweryfikować i ocenić harmonogramy dla części lotniskowej oraz kolejowej. Oferenci, którzy złożyli najkorzystniejszą ofertę, wzbudzili duże kontrowersje.
CPK. Odkleić się od 2028 r. i poznać alternatywy
CPK i PKP PLK mają ściśle współpracować
CPK. Ruszył przetarg na duży audyt kolejowy
Łódzki tunel średnicowy: Mniejsza tarcza znów pracuje
Roman Czubiński 28 lutego 2024
Po przeniesieniu na drugą stronę linii kolejowej 15 tarcza TBM „Faustyna” zaczęła drążyć kolejną nitkę tunelu jednotorowego. Większa z dwóch maszyn zostanie ponownie uruchomiona w drugim kwartale. Kształtu nabierają też trzy podziemne przystanki – informują PKP PLK.
Łódzki tunel średnicowy: Ponad 400 ton nad czynną linią [ZDJĘCIA]
Łódź: Licytuj dla WOŚP i zwiedzaj tunel z ministrem
Łódź: Obudowa drugiej nitki tunelu gotowa
Pesa dostarczy nowe pociągi dla kujawsko-pomorskiego
Jakub Madrjas 28 lutego 2024
Województwo kujawsko-pomorskie zaakceptowało ofertę Pesy na dostawę siedmiu nowych pociągów elektrycznych.
Pociągi Pesy płyną do Ghany [film]
MPK Wrocław pokazuje nowy tramwaj od Pesy i zapowiada realizację opcji
Ponad 10 miliardów zł zamówień w Pesa
Nowe przejście nad E65 w Ciechanowie
inf. pras PKP PLK 28 lutego 2024
Piesi i rowerzyści zyskali bezpieczne przejście przez tory w Ciechanowie nad linią kolejową Warszawa-Trójmiasto. PLK SA z Gminą Miejską Ciechanów otworzyły wiadukt pieszo-rowerowy pomiędzy ulicami Marii Skłodowskiej-Curie i Ceramiczną. Zadaszony obiekt wyposażony w schody i windy kosztował ponad 4 mln zł netto i był finansowany przy współudziale środków unijnych POIiŚ.
PLK: EIC Chrobry mógłby docierać do Szczecina szybciej [aktualizacja]
Malepszak: Co dalej z PKP PLK?
Dołącz do zarządu PKP PLK. Ruszają postępowania kwalifikacyjne