Główne informacje o miesięczniku „Rynek Kolejowy”:
- średni nakład – 1300 egzemplarzy dystrybuowanych w 70% bezpośrednio do zainteresowanych osób i firm, - objętość – ok. 80 stron, - 6 wydań rocznie (RK1-2, RK3-4, RK5-6, RK7-8, RK9-10, RK11-12), - 6 stałych działów: biznes, raport, infrastruktura, KDP, pasażer, zintegrowany transport.Biznes
Flesz
Spis reklam
Wiadomości
Żal po interREGIO
Rozmowa z Marią Wasiak, minister infrastruktury i rozwoju
Czy prywatyzacja PKP Energetyka jest zagrożeniem?
Rozmowa z Markiem Staszkiem, CEO w DB Schenker Rail Polska
Rozmowa z Jackiem Bieczkiem, prezesem zarządu CTL Logistics
Ciężki kawałek chleba
Rośnie zainteresowanie kolejową drogą do Chin
PKP Cargo ma własną spółkę budowlaną
Rozmowa z Tomaszem Szubą, prezesem Stowarzyszenia Inicjatywa dla Infrastruktury
Rozmowa z Ryszardem Leszczyńskim, prezesem KZN Bieżanów
Rekordzista na torach
Nowe otwarcie w Opolu
Szwedzki manewr finansowy Kolei Mazowieckich
Węglik krzemu – technologia przyszłości już w Medcom
Rozmowa z Jerzym Jakucewiczem z firmy SZTK TAPS
Rozmowa z Christianem Spichigerem, prezesem zarządu Stadler Polska
Rozmowa z Andreasem Knitterem, wiceprezesem Alstom Transport w Europie
Rozmowa z Arturem Radwanem, prezesem Kolei Mazowieckich
Rozmowa ze Zbigniewem Palenicą, członkiem zarządu Solarisa ds. pojazdów szynowych
Szczeciński tramwaj wrócił na Prawobrzeże
Raport
Rozmowa z Adrianem Furgalskim, wiceprezesem Zespołu Doradców Gospodarczych TOR
Krajowy Program Kolejowy po konsultacjach. Uwag nie brakowało
Modernizacja E65 – efekt nie do końca wykorzystany
Ósma plaga radomska
Kondycja zamówień publicznych wciąż niezadowalająca
Przepustowość kolejowych przejść granicznych
Infrastruktura
Otwarcie PKM
PKM: Najdłuższa linia kolejowa od czasów... CMK
Rozmowa z Aleksandrem Wilczewskim, dyrektorem generalnym firmy Balzola
Łącząc Eurazję
Kolej coraz bardziej zbliża się do portów
Analiza podstawowych czynników wpływających na trwałość podkładów kolejowych
Pasażer
Czy „Kolej na Ewę” spowoduje pociąg do PO?
Darty i Flirty, czyli nowe możliwości PKP Intercity
Wspólny bilet, czyli jak zintegrować kolejowo-lotniczy transport
Województwo małopolskie chce kupić oddział Przewozów Regionalnych
Pociągi wracają do miejscowości turystycznych
Krośniewicka Kolej Dojazdowa: Szanse na reaktywację
Zintegrowany Transport
Centrum Świebodzkie szansą na nowe centrum Wrocławia
Wszystkie grzechy II linii metra
Komunikacja miejska i regionalna w kraju morawsko-śląskim w Republice Czeskiej
Integracja taryfowa – klucz do sukcesu w przewozach aglomeracyjnych (cz. III)
Budapeszt z automatycznym metrem
Tabor i Technika
Rozmowa z Michałem Podolskim, kierownikiem konstrukcji pojazdów szynowych w Solarisie
Sprzedaż nowych pojazdów kolejowych do ruchu pasażerskiego po I półroczu 2015
Lokomotiv chwali i kupuje elektryczne Gamy
Bezpieczniejsze przejazdy dzięki systemowi SZP-1
Elfy blisko Sycylii
Prawo i polityka
Rozmowa z Piotrem Grzymowiczem, prezydentem Olsztyna
Rozmowa z Damianem Grabowskim, prezesem spółki Arriva RP
Rozmowa z Piotrem Galasem, dyrektorem Departamentu Klienta Korporacyjnego i Sektora Publicznego w PKO Banku Polskim
Rozmowa z Robertem Siwikiem, przewodniczącym komisji ds. zamówień publicznych Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej
Przyszłość kolei samorządowej w świetle założeń IV pakietu kolejowego
Wpływ prawidłowej kwalifikacji zdarzeń kolejowych na bezpieczeństwo transportu kolejowego
Bezpieczeństwo kolejowe: Nie warto ryzykować – warto analizować ryzyko
Felieton
Infrastruktura – bezradność ekonomii i swawola polityki
Zrównoważona mobilność jako wyzwanie dla polskich miast
Targety
Historia
Parowóz osobowy PKP serii Od2
Formularz został wysłany.
Laude zwiększa obecność na Słowacji i Węgrzech
Damian Kelman 04 lutego 2025
Większość transportu intermodalnego spółki Laude z Ukrainy odbywa się przez Polskę. Wpływ na to mają posiadane aktywa nad Wisłą, takie jak terminale i lokomotywy. Część ukraińskiego eksportu jest jednak również kierowane przez Słowację i Węgry. Laude Smart Intermodal zamierza zwiększać swoją przewozową obecność w tych krajach.
Laude: Brak woli politycznej, by rozwijać intermodal
Nowe przystanki osobowe w aglomeracji poznańskiej potrzebne na wczoraj
Mikołaj Kobryński 04 lutego 2025
Choć korzenie projektu Poznańskiej Kolei Metropolitalnej sięgają 2013 roku, do dziś w aglomeracji poznańskiej powstało zaledwie pięć nowych przystanków. Można zatem powiedzieć, że w ich układzie nie dokonano większych korekt, pomimo zmian w rozmieszczeniu ludności w ostatnich dekadach. Warto zatem podjąć dyskusję o pożądanej lokalizacji nowych przystanków.
Szybka Kolej Aglomeracyjna Lubuskiego Trójmiasta ruszy od 2027 roku
Czy do Polkowic wreszcie dotrą pociągi pasażerskie?
Sześć wariantów budowy trasy kolei aglomeracyjnej na północ Gdyni
PKP IC zawieszą weekendowe kursy Łódź – Kołobrzeg
Kasper Fiszer 04 lutego 2025
W marcu z rozkładu jazdy znikną dwa pociągi łączące Łódź z Kołobrzegiem przez Warszawę i Trójmiasto. Ma być to związane z pracami remontowymi na odcinku Lębork – Słupsk. Ograniczenie oferty będzie miało zatem charakter tymczasowy.
Laude zwiększa obecność na Słowacji i Węgrzech
Nowe przystanki osobowe w aglomeracji poznańskiej potrzebne na wczoraj
PKP IC zawieszą weekendowe kursy Łódź – Kołobrzeg
Podlaskie: Plaga ZKA na liniach spalinowych
Roman Czubiński 04 lutego 2025
Zastępcza komunikacja autobusowa stała się w ostatnim czasie codziennością na podlaskich liniach niezelektryfikowanych. Mimo zapewnień przewoźnika, że problem został rozwiązany, z powodu braku sprawnych spalinowych pojazdów szynowych pociągi nadal są zastępowane mniej wygodnymi i wolniejszymi autobusami. Doraźnym remedium ma być zastępczy skład z lokomotywy i wagonu piętrowego, a docelowym – planowane przez spółkę wielomiliardowe zakupy taboru w skali całego kraju.
W ciągu 5 lat Polregio wycofa 42% floty. Co z nowymi jednostkami?
Polregio: 100,8 mln pasażerów w 2024 r. To rekord!
Polregio ma trafić do Ministerstwa Infrastruktury
ŁKA wyśle 10 Impulsów na naprawy P4
Kasper Fiszer 04 lutego 2025
W 2025 r. Łódzka Kolej Aglomeracyjna będzie kontynuować proces napraw okresowych jednostek Impuls. W zeszłym roku zakończyły się takie przeglądy czterech pierwszych pojazdów tego typu. Tabor przewoźnika został zaś uzupełniony o autobusy służące do obsługi linii dowozowych.
ŁKA z kolejnymi pięcioma busami Mercedesa
ŁKA domawia kolejne busy. Będzie ich 27
Wykorzystanie kolei w aglomeracji łódzkiej
Wrócą połączenia Frecciarossa Paryż – Mediolan
Przemysław Farsewicz 04 lutego 2025
Już 1 kwietnia mają wrócić połączenia Kolei Włoskich między Paryżem a Mediolanem przez Turyn. Przez długi czas usługa nie była dostępna przez osuwiska na trasie. Włoski przewoźnik przy okazji zapowiada dalsze umacnianie swojej pozycji we Francji.
Więcej pociągów międzynarodowych do Włoch. Jest mnóstwo pasażerów
Rosną szansę na pociąg z Wenecji do Lublany
Włoski minister zatrzymał pociąg na stacji, której nie było w rozkładzie