Główne informacje o miesięczniku „Rynek Kolejowy”:
- średni nakład – 1300 egzemplarzy dystrybuowanych w 70% bezpośrednio do zainteresowanych osób i firm, - objętość – ok. 80 stron, - 10 wydań rocznie (styczeń-luty i lipiec-sierpień to numery łączone), - 6 stałych działów: biznes, raport, infrastruktura, KDP, pasażer, zintegrowany transport.Biznes
Flesz 2
Spis treści 3
Wiadomości 4
Pesa myśli o nowych rynkach i chce się rozwijać tramwajowo 6
Newag chce przyspieszyć 12
Folie 3M. Niezawodne rozwiązania dla kolei 15
Hybrydy i szybkie Griffiny. Wielkie zamówienia w Newagu z PKP Intercity 16
FPS: Chcemy kontynuować projekt „Plusa” 18
Niemiec (Track Tec): Przyspieszyć inwestycje kolejowe 20
Energooszczędny transport jest już standardem, a nie innowacją 22
PKO Leasing: Najważniejsza jest elastyczność 24
DB Cargo Polska: Przed nami trudny rok dla intermodalu 28
PKP Cargo można i trzeba ratować 30
Infrastruktura
Polska i Ukraina. Współpraca kolejowa dziś i jutro 32
Infrastruktura kolejowa. Przetargów powoli przybywa 36
PKP PLK mają być zdrowym i mocnym zamawiającym 38
100-minutowa Polska 42
CPK (i kolej) po nowemu 44
Zintegrowany Transport
Wykorzystanie kolei w aglomeracji łódzkiej 48
Które 15-minutowe miasto w Polsce jest najbardziej znane? 54
Tramwaje. Kolejny rok pod znakiem inwestycji 58
Tabor i Technika
Raport taborowy. Padł kolejny rekord 62
Siemens: W Polsce brakuje nowoczesnych lokomotyw 66
Stadler na InnoTrans 2024 silniejszy niż kiedykolwiek 68
Solaris myśli o Ameryce Północnej i autobusach międzymiastowych 72
Dlaczego amoniak może być paliwem przyszłości w transporcie kolejowym? 76
Prawo i polityka
Mniej towarów, więcej pasażerów. Jak odwrócić niekorzystny trend w przewozach towarowych i utrzymać wzrosty w przewozach pasażerskich 80
Potrzebujemy merytorycznych kryteriów oceny ofert 86
Trójskok dla transportu publicznego – koniec „papierowego” państwa 90
Felieton
Make Cargo Great Again 93
Historia
Oświęcim – Żywiec. Linia strategiczna czy turystyczna? 94
Formularz został wysłany.
Tarnobrzeg, czyli o przepustowości słów kilka
Paweł Rydzyński 23 września 2024
Jednym z grzechów inwestycji na polskiej sieci kolejowej są „niecelne strzały”, czyli realizację inwestycji w zakresie nieadekwatnym do potrzeb. Dobitnym tego przykładem może być niedługo Tarnobrzeg. Pisze o tym w komentarzu Paweł Rydzyński, prezes Stowarzyszenia Ekonomiki Transportu.
Tarnobrzeg, czyli o przepustowości słów kilka
Jaki tabor kolejowy i tramwaje zobaczymy na Innotrans 2024?
Wrocław. Ruszył przetarg na TAT na Swojczyce (plany)
Jaki tabor kolejowy i tramwaje zobaczymy na Innotrans 2024?
Michał Szymajda 23 września 2024
24 września rozpoczną się międzynarodowe targi branży kolejowej Innotrans 2024 w Berlinie. To największa tego typu impreza na świecie. Co dwa lata producenci taboru mają okazję pochwalić się swoimi najnowszymi osiągnięciami. Jakie wagony, lokomotywy i zespoły trakcyjne zobaczymy w tym roku w stolicy Niemiec?
Alstom Avelia Horizon na Innotrans 2024.
Wrocław. Ruszył przetarg na TAT na Swojczyce (plany)
Jakub Rösler 23 września 2024
Wrocław prowadzi przetarg na budowę trasy tramwajowej na Swojczyce. Nowy odcinek liczy około 1,7 kilometra i będzie przedłużeniem obecnej trasy do pętli Sępolno. Miasto chce dofinansować jego budowę ze środków europejskich. Wykonawca będzie musiał zrealizować całość zamówienia w ciągu 2 lat od zawarcia umowy.
Wrocław. Unijne miliony na Twisty z opcji i tramwaj na Swojczyce
Wrocław: W wakacje przetarg na tramwaj na Swojczyce
Wrocław: Rusza projektowanie trasy tramwajowej na Swojczyce
Pesa. Drugi pojazd dla Ghany zaczął testy. To Link
Jakub Rösler 23 września 2024
Dobiega końca naprawa pierwszego spalinowego zespołu trakcyjnego wyprodukowanego przez Pesę dla Kolei Ghany, który kilka miesięcy temu uległ wypadkowi na przejeździe kolejowym. Jazdy testowe rozpoczął też drugi egzemplarz, który jest jednak innym pojazdem niż pierwsza jednostka. Dlaczego?
Kierowca ciężarówki skazany po kolizji z pociągiem Pesy w Ghanie
Kloskowski (Gdańsk): Wsparcie lotnisk? Niech za słowami pójdą czyny!
Mateusz Kieruzal 22 września 2024
– Nowa władza mówi o wspieraniu regionów, po czym dwustrefowość opłat pozostaje, a – jakby było tego mało – opłaty urosną, co doprowadzi do sytuacji, że operowanie z portów regionalnych stanie się dla linii lotniczych mniej nieopłacalne niż na Lotnisku Chopina, który podobno trzeba odciążyć – wskazał w rozmowie z Rynkiem Lotniczym Tomasz Kloskowski, wieloletni prezes gdańskiego portu lotniczego.
Gdańsk: Prawie dwa razy większy zysk i 6 mln pasażerów w 2023 roku
Kolej do lotniska w Gdańsku: Potencjał ogromny, tylko słaby rozkład
Gdańskie lotnisko: 4,6 mln pasażerów i 23 mln złotych zysku w 2022 roku
Powódź. Zamknięto odcinek Nadodrzanki pod Głogowem. Są objazdy
Jakub Rösler 22 września 2024
Fala powodziowa zmierza do Głogowa i Nowej Soli. Woda zalała część linii kolejowej nr 273 pomiędzy Głogowem a Krzepowem. Koleje Dolnośląskie wprowadziły autobusy zastępcze pomiędzy Głogowem a Rudną Gwizdanów a PKP Intercity wytrasowało pociągi w kierunku Szczecina i Berlina trasą objazdową przez Poznań. Wciąż zamknięty jest odcinek Kłodzko Główne - Kłodzko Miasto.
Pociągi znów jeżdżą po dwóch torach Nadodrzanki w Głogowie
Szczecin z nowymi przystankami kolejowym. Co z SKM?
Pociągi Wrocław – Zielona Góra jednak pojadą! Kto je obsłuży?