Partnerzy serwisu:
Miesięcznik Rynek Kolejowy
„Rynek Kolejowy” dostępny w salonach Empik. ZAPRASZAMY DO LEKTURY

Główne informacje o miesięczniku „Rynek Kolejowy”:

- średni nakład – 1300 egzemplarzy dystrybuowanych w 70% bezpośrednio do zainteresowanych osób i firm, - objętość – ok. 80 stron, - 10 wydań rocznie (styczeń-luty i lipiec-sierpień to numery łączone), - 6 stałych działów: biznes, raport, infrastruktura, KDP, pasażer, zintegrowany transport.
NUMER 09/2023
W numerze:
Na tegoroczne targi Trako przygotowaliśmy specjalny "Rynek Kolejowy" z ośmioma wersjami okładek! To wyjątkowo obszerny i ciekawy numer, w którym piszemy m. in. o wyzwaniach transportowych między Polską a Ukrainą, nowym Krajowym Programie Kolejowym i proponowanych zmianach w Funduszu Kolejowym. Polecamy ciekawe rozmowy z: P. Drapałą (kancelaria JPD), A. Furgalskim (ZDG TOR), W. Jurkiewiczem (ZNPK), M. Lignowskim (PKP SKM Trójmiasto), I. Merchel (PKP PLK), J. Michalikiem (Newag), M. Nowak (ZUE), M. Panfilem (Warszawska Kolej Dojazdowa), A. Pawlikiem (Polregio), A. Świerkotem (Stadler), K. Zdziarskim (Pesa).
Zapraszam do lektury!
Łukasz Malinowski, redaktor naczelny
Spis treści:

Biznes

Flesz

Wiadomości str 4

Ireneusz Merchel: cel na bieżący rok – umowy warte 13 mld zł str 8

Furgalski: Z koleją ugrzęźliśmy w XIX wieku, drogi pędzą w XXI str 14

Automatyzacja procesu sprzedaży biletu to przyszłość na kolei str 18

CONTRACK, czyli czas to pieniądz str 22

Newag znów produkuje mnóstwo zespołów trakcyjnych i lokomotyw str 26

Zdziarski: jest duże zainteresowanie naszą lokomotywą wodorową str 28

Stadler: Wodór wymaga prądu z OZE. Lepiej kupować pojazdy bateryjne str 30

ZUE. Udana dywersyfikacja i nowe rynki str 36

Koparka dwudrogowa ATLAS 1604 ZW High Reach z platformą roboczą – innowacyjne rozwiązanie w branży torowej str 39

Systemy ostrzegania przed kolizją w pojazdach tramwajowych str 40

Feroco po latach wygrało sprawę z PKP PLK str 42

Trako tekst (brak) str 44

Raport

Polska i Ukraina. Wyzwania transportowe str 46  

Infrastruktura

Co wiadomo o projekcie KPK do 2030 roku?  Str 50 

Kolej Plus to naprawdę duży plus str 56 

Ponad miliard złotych na Kolej Plus na Mazowszu str 60 

Złotoryja, Lubsko i Międzychód, czyli Kolej Plus w Lubuskiem i Dolnośląskiem str 64 

Lubelskie. Kolej Plus – projektowanie zacznie się w tym roku str 68 

Pionierskie rozwiązania na przyszłość str 70 

Ćwierć wieku z prędkością 160 km/h str 74 

CPK ma pomysł na intermodal str 80 

Nowe europejskie tunele kolejowe. Co zmienią? Str 84 

Most sycylijski. Czy tym razem się uda? Str 90 

 

Pasażer

Reaktywacje: udane lub bardzo udane str 92 

Coraz więcej pasażerów na nowych liniach ŁKA str 96 

Koleje Śląskie sp. z o.o. – największy pasażerski przewoźnik kolejowy w konurbacji górnośląskiej str 98 

Bliżej pasażera, dalej od starych schematów str 100 

 

Zintegrowany Transport

Jak zaprojektować miasto dla ludzi? Oto podręcznik przygotowany przez ZDG TOR! str 105 

Lignowski: Mamy więcej pasażerów, będą nowe pociągi str 108 

Najbardziej punktualna kolej. Dwie dekady samodzielnej wukadki str 114 

Tramwajowe inwestycje finiszują. Dalszy ciąg niepewny str 120 

Tabor i Technika

Raport rynkowy. Zakupy taboru w 2023 r. str 126 

Czy kolej ma czym wozić pasażerów str 134 

 

Prawo i polityka

20 lat Urzędu Transportu Kolejowego: jasne cele na przyszłość str 138 

Zmiany w Funduszu Kolejowym pilnie potrzebne str 142 

Lanie wody do dziurawego wiadra, czyli co nie działa w PKS Plus str 146 

Prof. Drapała: Lepsza obsługa prawna to mniej sporów sądowych str 150 

ZNPK: Sprzęg cyfrowy to zbyt droga rewolucja str 153 

 

Felieton

Wtargnąłem na plac budowy str 157 

 

Historia

Nastawnie bramowe na ziemiach polskich str 158 

Stacja Muzeum po raz kolejny digitalizuje dokumentację techniczną. Ruszył projekt „KOLEJny etap ratunkowej digitalizacji dokumentacji technicznej – parowozu Ty23” str 161 

Prapoczątki sygnalizacji kolejowej str 162  

Formularz zamówienia

Formularz został wysłany.

Formularz zamówienia

Niepoprawny format: Imie i Nazwisko
Niepoprawny format: Telefon
Niepoprawny format: Email
Niepoprawny format NIP

Adres do wysyłki:

Niepoprawny format: Adres ulicy
Niepoprawny format: Nr Domu / Lokalu
Niepoprawny format: Kod pocztowy
Niepoprawny format: Miasto
Niepoprawny format: Kraj

Adres do faktury VAT:

Niepoprawny format: Adres ulicy
Niepoprawny format: Nr Domu / Lokalu
Niepoprawny format: Kod pocztowy
Niepoprawny format: Miasto
Niepoprawny format: Kraj
Kliknięcie przycisku Wyślij jest równoznaczne z akceptacją regulaminu
STARSZE NUMERY
Najnowsze wiadomości

POKAŻ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5