Zarząd PKP Informatyki i funkcjonujące w spółce związki zawodowe podpisały porozumienie dotyczące określenia warunków zakończenia sporu zbiorowego.
O sporze zbiorowym w PKP Informatyce informowaliśmy
przed tygodniem. Podłożem sporu zdaniem zarządu spółki jest różnica zdań między stroną społeczną a pracodawcą jedynie w kwestii wypłaty premii zadaniowej. Działające w spółce związki przesłały w ostatnim czasie sprostowanie tej informacji. Jak podają, podłoże sporu jest dużo szersze, i obejmuje: niedotrzymanie przez pracodawcę zobowiązań w sprawie naliczenia i wypłaty premii za I kwartał, niedotrzymanie obowiązków wynikających z ZUZP dla Pracowników PKP Informatyki, nieprzestrzeganie regulaminu premiowania, nieprzestrzeganie zasad dialogu społecznego oraz jednostronne forsowanie kryteriów wypłaty premii zadaniowej. Ze stanowiskiem związków zawodowych
można zapoznać się tutaj.
Ewa Jońska, rzecznik prasowy PKP Informatyki poinformowała dziś „Rynek Kolejowy”, że 20 lipca zarząd PKP Informatyki i funkcjonujące w spółce związki zawodowe podpisały porozumienie dotyczące określenia warunków zakończenia sporu zbiorowego. – Strony porozumiały się w kwestiach spornych. – informuje Jońska.
Informację o porozumieniu potwierdzają związkowcy. Według informacji „RK”, pracodawca zgodził się wypłacić premię zadaniową za marzec oraz cały drugi kwartał, spełniając postulat organizacji związkowych. Zaakceptował również podwyżkę wynagrodzenia zasadniczego oraz zmodyfikowany regulamin premiowania. Spór zbiorowy w PKP Informatyce będzie trwał do chwili wypełniania zaakceptowanego porozumienia, czyli – jeśli wszystko pójdzie zgodnie z założeniami – do 10 sierpnia.