Firma ZUE, działająca w branży budownictwa infrastruktury kolejowej, miejskiej oraz energetycznej, podpisała dziś kolejną umowę z PKP PLK. Łączna wartość ostatnich kontraktów to już 70 mln zł netto. Co więcej, grupa ZUE ma szansę na kolejną umowę.
Kontrakt w MedyceGrupa ZUE podpisała dzisiaj umowę z PKP PLK na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych oraz wykup gruntów w rejonie stacji Medyka w ramach zadania pn. ,,Prace Inwestycyjne na przejściu granicznym Medyka - Mościska II”. Wartość umowy to 41,5 mln zł netto (51,0 mln zł brutto). Termin realizacji umowy to 1300 dni od daty podpisania umowy, nie później niż do 20 maja 2020 roku.
Inwestycja ta ma pozwolić na zwiększenie przepustowości linii kolejowych i stacji oraz poprawić bezpieczeństwo. W ramach inwestycji wymienione zostaną tory i urządzenia sterowania ruchem w rejonie stacji Medyka. Więcej o znaczeniu inwestycji pisaliśmy
tutaj.
Modernizacja linii 353W ostatnim czasie ZUE i PKP PLK podpisały również umowę na wykonanie robót budowlanych na szlakach Ostrowite – Biskupiec Pomorski i Biskupiec Pomorski – Jamielnik w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Prace na linii nr 353 na odcinku Jabłonowo Pom – Iława – Olsztyn – Korsze” oraz wykonanie dokumentacji powykonawczej i certyfikacji oraz przeprowadzenie szkolenia personelu PKP PLK SA. Wartość umowy to 29,0 mln zł netto (35,7 mln zł brutto). Termin realizacji zadania to październik 2017 roku.
Na szlaku Ostrowite – Jamielnik ma zostać wyremontowanych 33 km torów i 10 obiektów inżynieryjnych. Zmodernizowanych zostanie także 12 przejazdów kolejowo – drogowych i 4 na trasie od Starych Jabłonek do Olsztyna. Przebudowane skrzyżowania otrzymają nową nawierzchnię oraz nowoczesną samoczynną sygnalizację przejazdową. Modernizacja nie tylko nie dopuści do pogorszenia parametrów trasy, ale pozwoli pociągom pasażerskim na przyspieszenie do 120, a towarowym do 100 km/h. O szczegółach inwestycji pisaliśmy
tutaj.
Szansa na kolejne umowyZUE ma także dużą szansę na kolejną umowę. Grupa złożyła ofertę z najniższą ceną w kolejnym postępowaniu przetargowym ogłoszonym przez PKP PLK na zaprojektowanie i wykonanie robót dla zadania pn. "Prace na liniach kolejowych nr 14, 811, na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola – Ostrów Wielkopolski, etap I: Łódź Kaliska - Zduńska Wola”. Wartość netto złożonej przez spółkę oferty to 281,0 mln zł (345,6 mln zł brutto).
Efektem modernizacji 42-kilometrowej linii kolejowej na trasie Łódź Kaliska – Zduńska Wola ma być większe bezpieczeństwo, sprawny przejazd pociągów, lepsza obsługa pasażerów na stacjach i przystankach oraz możliwość szybszej jazdy pociągów. Po zakończeniu prac wzrośnie prędkość pociągów pasażerskich do 120 km/h. Pozwoli to na skrócenie czasu podróży na tym odcinku o około 15 minut. Inwestycja ma na celu usprawnienie przejazdów w obrębie Łódzkiego Węzła Kolejowego. Pozwoli to zintegrować transport miejski i kolejowy, a pociąg ułatwi codzienny dojazd do szkoły i pracy. Więcej pisaliśmy o tym
tutaj.
Pobudka dla branży kolejowej– Cieszymy się z podpisania kolejnych umów, które wzmacniają nasz portfel zamówień w tym segmencie. Rynek infrastruktury szynowej przeżywa w tym roku spowolnienie, ale widzimy już oznaki poprawy sytuacji i perspektywy na 2017 rok i następne lata prezentują się lepiej – mówi Wiesław Nowak, prezes zarządu ZUE. Dodaje, że przede wszystkim PKP PLK rozpoczęła rozstrzyganie przetargów, które były rozpisane jeszcze przed wyborami parlamentarnymi.
– Ponadto rozpisywane są nowe postępowania, po kilkaset milionów złotych, które będą rozstrzygane w jednostopniowych procedurach – mówi Nowak.