Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK wybrała ofertę ZUE na linii 146

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
22-03-2017
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK wybrała ofertę ZUE na linii 146
Fot. Paweł 'pbm' Szubert,, CC BY-SA 3.0,
Spółka ZUE złożyła ofertę z najniższą ceną w postępowaniu na wykonanie prac na linii kolejowej nr 146 na odcinku Wyczerpy – Chorzew Siemkowice. Po niecałych trzech miesiącach PLK wybrała ją jako najkorzystniejszą. 

O złożeniu oferty o wartości 213,8 mln zł brutto spółka poinformowała w komunikacie giełdowym. ZUE informuje, że jest to najniższa ze złożonych ofert. Termin realizacji zadania zgodnie ze złożoną ofertą to 28 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Rewitalizacja obejmuje odcinek linii 146 Wyczerpy – Chorzew Siemkowice o długości 47 kilometrów. Planowane prace pozwolą zlikwidować dotychczasowe znaczne ograniczenia prędkości (na większości linii można prowadzić ruch z prędkością od 40 do 60 km/h), przywrócą odpowiednie parametry techniczne torów oraz obiektów inżynieryjnych. Wykonawca wybrany w przetargu będzie musiał wykonać dokumentację projektową przebudowy, podjąć się robót budowlanych i wykonać dokumentację powykonawczą.

Przy okazji rewitalizacji PKP PLK chce zburzyć perony na nieczynnych przystankach kolejowych na tym odcinku. Jak informowaliśmy wczoraj, zaprotestowali przeciwko temu radni miasta Częstochowy. Protestu nie przerywają też społecznicy skupieni wokół serwisu Zduńskowolskie Wieści Kolejowe. – Wystosowaliśmy wczoraj ponowny sprzeciw do marszałków województw łódzkiego i śląskiego wobec planowanej likwidacji peronów na linii kolejowej 146. Nasz wniosek poparły m.in. Starostwo Powiatowe w Zduńskiej Woli, Starostwo Powiatowe w Częstochowie, Urząd Miasta Zduńska Wola czy Gmina Mykanów – poinformowali dziś "Rynek Kolejowy".

Aktualizacja 22 marca – oferta ZUE wybrana

Mimo, że otwarcie ofert nastąpiło na przełomie roku, to dopiero teraz PLK wybrała najkorzystniejszą ofertę. Tak jak informowaliśmy wcześniej, złożyło ją ZUE – na kwotę 214 695 721,93 złotych brutto. Kosztorys inwestorski opiewał na 301 472 590,46 złotych brutto.

W związku z tym, że PKP PLK nie widziały perspektyw na wznowienie przewozów o charakterze regionalnym, podjęły decyzję o likwidacji istniejących przy tej linii peronów przystankowych przy okazji remontu. Samorząd województwa łódzkiego protestuje przeciwko likwidacji peronów, bo nie wyklucza, że w przyszłości racjonalne będzie wznowienie przewozów. Zarzuca też PKP PLK, że decyzja o likwidacji infrastruktury była niedostatecznie skonsultowana z urzędem marszałkowskim. Więcej na ten temat piszemy tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

ZUE blisko wygrania kolejnego przetargu w Rumunii

Infrastruktura

ZUE blisko wygrania kolejnego przetargu w Rumunii

Jakub Madrjas 02 listopada 2022

ZUE z najkorzystniejszą ofertą w Rumunii

Infrastruktura

ZUE z najkorzystniejszą ofertą w Rumunii

Jakub Madrjas 24 października 2022

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

ZUE blisko wygrania kolejnego przetargu w Rumunii

Infrastruktura

ZUE blisko wygrania kolejnego przetargu w Rumunii

Jakub Madrjas 02 listopada 2022

ZUE z najkorzystniejszą ofertą w Rumunii

Infrastruktura

ZUE z najkorzystniejszą ofertą w Rumunii

Jakub Madrjas 24 października 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5