Zgodnie z oczekiwaniami, PKP PLK uznała ofertę firmy ZUE za najkorzystniejszą w wartym ponad 300 mln złotych postępowaniu na prace na odcinku Łódź – Zduńska Wola.
Do otwarcia kopert z ofertami na modernizację odcinka linii kolejowej nr 14 od Łodzi Kaliskiej do Zduńskiej Woli doszło 7 października. Jednak dopiero 29 grudnia PKP PLK wybrały wykonawcę inwestycji. Została nią firma ZUE.
O tym, że krakowska firma jest bliska wygrania tego kontraktu informowaliśmy już
w tym miejscu. W przetargu oceniano trzy parametry. Najwięcej punktów można było uzyskać za cenę oferty, bo 50%. Najmniej za realizację prac zaproponowała właśnie ZUE, która wyceniła swoją ofertę na 345,6 mln zł brutto. Za deklarowany termin realizacji i okres gwarancji przyznawano odpowiednio – 30% i 20% punktów, ale wszystkie dziewięć podmiotów, które stanęło do udziału w przetargu zaoferowało takie same parametry w tych zakresach (realizacja w ciągu 38 miesięcy oraz 72 miesiące gwarancji).
Na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola przebudowanych i wyremontowanych zostanie także 5 wiaduktów, 12 mostów kolejowych i 12 przepustów oraz wybudowana nowa kładka, która dodatkowo usprawni komunikację. Płynność ruchu pasażerskiego i towarowego zapewni wymiana torów, urządzeń srk i sieci trakcyjnej. Przebudowa 35 przejazdów, w tym wyposażenie 13 z nich w nowe urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej, podniesie poziom bezpieczeństwa podróży.
Rozpoczęcie prac planowane jest w 2018 r. a zakończenie dwa lata później. Inwestycja realizowana jest w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych nr 14, 811 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola – Ostrów Wlkp., Etap I: Łódź Kaliska – Zduńska Wola”. Ogłoszone postępowanie jest jednym z 10 projektów zgłoszonych przez PLK w II naborze unijnego instrumentu finansowania „Łącząc Europę” (CEF), w ramach perspektywy finansowej UE na lata 2014–2020.