Fot. PKP PLKZUE z najkorzystniejszą oferta w przetargu
Zakończył się przetarg na prace przy linii kolejowej na odcinku od Łodzi Kaliskiej do Zduńskiej. ZUE złożyło ofertę z najniższą ceną. Stanowiła ona jednak wyłącznie 50% oceny przetargowej. Z kolei parametry jakościowe są u wszystkich podmiotów mocno do siebie zbliżone. Wszystko zatem wskazuje, że zamówienie na ponad 300 mln zł trafi do krakowskiej firmy.
W piątek 7 października doszło wreszcie do otwarcia kopert z ofertami na modernizację odcinak od Łodzi Kaliskiej do Zduńskiej Woli. Ogłoszony przetarg jest jednym z etapów usprawnienia przejazdów w obrębie Łódzkiego Węzła Kolejowego. Pozwoli to zintegrować transport miejski i kolejowy, a pociąg ułatwi codzienny dojazd do szkoły i pracy.
Efektem modernizacji 42-kilometrowej linii kolejowej na trasie Łódź Kaliska – Zduńska Wola będzie większe bezpieczeństwo, sprawny przejazd pociągów, lepsza obsługa pasażerów na stacjach i przystankach oraz możliwość szybszej jazdy pociągów. Po zakończeniu prac wzrośnie prędkość pociągów pasażerskich do 120 km/h. Pozwoli to na skrócenie czasu podróży na tym odcinku o około 15 minut.
Wszystko rozstrzygnie cena
W przetargu oceniano trzy parametry. Najwięcej punktów można było uzyskać za cenę oferty, bo 50%, z kolei za deklarowany termin realizacji i okres gwarancji odpowiednio – 30% i 20%. Do udziału w przetargu stanęło 9 podmiotów, które zaoferowały takie same parametry w kategorii terminu i gwarancji. Firmy zadeklarowały, że zrealizują zadanie w ciągu 38 miesięcy oraz udzielą na nie 72 miesiące gwarancji.
Wszystko wskazuje na to, że to wyłącznie cena zadecyduje o wyborze wykonawcy. Najmniej za realizację prac zaproponowała Grupa ZUE, która wyceniła swoją ofertę na 345,6 mln zł brutto. Druga najniższa oferta należała do Trakcji PRKiI - 355 470 861 zł brutto. Balzola złożyła ofertę na kwotę 359 mln zł, a Torpol zaoferował cenę 367,8 mln zł. Na kolejnym miejscu znalazło się konsorcjum Budimex z PKP Energetyka – 382 mln zł. Kolejne oferty przekroczyły pułap 400 mln zł.
W odniesieniu do z powyższych kryteriów to właśnie oferta złożona przez ZUE jest najkorzystniejsza. Zakres prac
Na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola przebudowanych i wyremontowanych zostanie także 5 wiaduktów, 12 mostów kolejowych i 12 przepustów oraz wybudowana nowa kładka, która dodatkowo usprawni komunikację. Płynność ruchu pasażerskiego i towarowego zapewni wymiana torów, urządzeń srk i sieci trakcyjnej. Przebudowa 35 przejazdów, w tym wyposażenie 13 z nich w nowe urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej, podniesie poziom bezpieczeństwa podróży.
Rozpoczęcie prac planowane jest w 2018 r. a zakończenie dwa lata później. Inwestycja realizowana jest w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych nr 14, 811 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola – Ostrów Wlkp., Etap I: Łódź Kaliska – Zduńska Wola”. Ogłoszone postępowanie jest jednym z 10 projektów zgłoszonych przez PLK w II naborze unijnego instrumentu finansowania „Łącząc Europę” (CEF), w ramach perspektywy finansowej UE na lata 2014 – 2020.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.