PKP Intercity otworzyły oferty w przetargu na naprawy okresowe P4 połączone z modernizacją lokomotyw EU07 i EP07. Zgłosiło się dwóch chętnych do wykonania określonych w specyfikacji spraw.
Przetarg podzielony był na dwa zadania – oba dotyczyły 36 elektrowozów. W każdym z nich przewoźnik określił budżet na 35,5 mln zł brutto. W związku z tym ma problem, bowiem każda z dwóch ofert, osobno złożonych na zadania, budżet ten przekracza.
Bliżej sukcesu są Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego i Miejskiego z Gdańska. Ta spółka chce wykonać P4 elektrowozów w 82 dni kalendarzowe i udzielić gwarancji na wykonane prace na okres 24 miesięcy. Za to oczekuje 40,6 mln zł brutto, dyskusje na temat podniesienia budżetu pomiędzy PKP Intercity i zakładem są więc prawdopodobne.
W drugim zadaniu jedynym oferentem był natomiast Olkol z Oleśnicy. Za naprawy wykonywane w 80 dni, z gwarancją udzieloną na 36 miesięcy, oczekuje on 57,7 mln zł brutto.
Teraz PKP Intercity zweryfikuje oferty. Decyzję co do udzielenia zamówienia poznamy najpewniej za kilka tygodni. Więcej informacji na temat przetargu można znaleźć
tutaj.