W przetargu na modernizację 36 elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57 najtańszą ofertę we wszystkich zadaniach złożyły ZNTK Mińsk Mazowiecki z Grupy Pesa.
Przetarg podzielono na 3 zadania, z których pierwsze zakłada modernizację 13 pojazdów (z budżetem na poziomie 103,9 mln), drugie – 12 pojazdów (95,9 mln), a trzecie – 11 (87,9 mln). Oferty złożone na wszystkie zadania przez ZNTK Mińsk Mazowiecki przekraczają kwoty deklarowane do wydania na inwestycje przez PR. Kolejno dla zadań miński zakład przedstawił następujące koszty prac: 111,6 mln., 103, 2 mln. i 94 mln. Tylko w ostatnim zadaniu ofertę złożył nowosądecki Newag, który posiada doświadczenie w pracach przy tego typu elektrycznych pociągach. Za modernizację 11 EN57 chciałby zainkasować 114,3 mln. Czyni to ofertę Newagu sporo droższą od tej z ZNTK MM.
Jeśli weźmiemy pod uwagę kwotę, którą za modernizację EN57 chciałaby otrzymać spółka z Grupy Pesa (ZNTK MM), koszt jednostkowy naprawy pociągu będzie oscylował w granicach 8,5 mln zł. brutto (nowy pociąg o podobnej pojemności kosztuje około dwukrotność tej kwoty). Czekamy na decyzję Przewozów Regionalnych dotyczącej tego, czy operator zdecyduje się podpisać umowę na wszystkie, lub któreś z zadań. Będzie to zależało od tego, czy podniesiony zostanie budżet przeznaczony na modernizację.
Więcej na temat przetargu na modernizację ezt można przeczytać
tutaj. Przewozom Regionalnym nie udało się ostatnio rozstrzygnąć
przetargu na dostawę spalinowych zespołów trakcyjnych. Wciąż czekamy na rozstrzygnięcie przetargu na dostawę 7 fabrycznie nowych ezt, gdzie o zlecenie walczy Pesa i Newag. Piszemy o tym
tutaj.