Przedstawiciele Kolei Śląskich ujawnili „Rynkowi Kolejowemu” główne zmiany, jakie planowane są w nowym rozkładzie jazdy (2017/18), który wchodzi w życie w grudniu br. Na kilku liniach planowane jest zwiększenie liczby pociągów, pojawią się również codzienne połączenia Cieszyna z Katowicami.
Przedstawiciele Kolei Śląskich ujawnili „Rynkowi Kolejowemu” główne zmiany, jakie planowane są w nowym rozkładzie jazdy (2017/18), który wchodzi w życie w grudniu br. Na kilku liniach planowane jest zwiększenie liczby pociągów, pojawią się również codzienne połączenia Cieszyna z Katowicami.
– Obecnie możemy przekazać jedynie ogólne i najważniejsze informacje dotyczące przyszłorocznego rozkładu jazdy – informuje Michał Wawrzaszek, rzecznik KŚ podkreśla wprawdzie, że na razie może przekazać jedynie ogólne informacje o rozkładzie. Dokładne godziny odjazdów będą znane później. Przewoźnik planuje jednak ciekawie zmiany. Po pierwsze, planowane jest utrzymanie cieszących się bardzo dużą popularnością, uruchomionych po raz pierwszy w tym roku, połączeń KŚ do Zakopanego.
Do Cieszyna codziennie
Na kilku trasach pasażerowie będą mogli liczyć na częstsze połączenia. – Planujemy zwiększenie liczby połączeń do Gliwic, Oświęcimia i Lublińca, jak również zwiększenie liczby połączeń na trasie Rybnik – Wodzisław Śląski – wylicza Wawrzaszek.
W nowym rozkładzie planowane jest uruchomienie codziennie bezpośrednich połączeń Cieszyn – Katowice. Będzie to rozszerzenie obecnej oferty połączeń „studenckich”. W tym momencie bezpośrednie pociągi łączące Katowice z Cieszynem (trasą przez Zebrzydowice) kursują w piątki i niedziele, ciesząc się dużym zainteresowaniem podróżnych.
Potencjał dla kolei aglomeracyjnej Rybnik – Wodzisław Śl.
Warto jeszcze odnieść się do planowanego rozszerzenia siatki połączeń pomiędzy Rybnikiem i Wodzisławiem Śl. Władze Wodzisławia poważnie rozważają rozwój oferty pociągów o charakterze aglomeracyjnym pomiędzy Rybnikiem i Wodzisławiem, który miałby szansę choć częściowo konkurować z transportem drogowym, odbywającym się przede wszystkim z wykorzystaniem bardzo zakorkowanej drogi krajowej nr 78. Pomysł powiązany jest z budową centrum przesiadkowego przy wodzisławskim dworcu (które ma być gotowe do 2019 roku).
W związku z powyższym, w „Koncepcji budowy Centrum Przesiadkowego w Wodzisławiu Śląskim” oraz w Planie zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla Wodzisławia Śl. (oba dokumenty przygotował w ub. r. Zespół Doradców Gospodarczych TOR) wskazano, że należy dążyć do uruchomienia, przy współudziale finansowym samorządów gminnych połączeń kolejowych pomiędzy Wodzisławiem Śl. i Rybnikiem, jako uzupełnienia obecnej oferty połączeń wojewódzkich. Pociągi mogłyby kursować z częstotliwością co ok. 60 min przez cały dzień, a w godzinach szczytu nawet częściej. Wskazano też na konieczność rozbudowy oferty wodzisławskiej komunikacji miejskiej o linie dowozowe do kolei. Linie te łączyłyby dworzec z największymi osiedlami. Ich rozkłady byłyby zsynchronizowane z rozkładami pociągów, a autobusy oczekiwałyby na ew. opóźnienia pociągów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.