Miesięcznik "Rynek Kolejowy" poznał plany taborowe największego krajowego operatora – spółki Przewozy Regionalne. Opiewają one na 620 mln złotych na najbliższe dwa lata i obejmują największą modernizację elektrycznych zespołów trakcyjnych w historii.
– Mamy już bardzo zaawansowane negocjacje z bankami w celu pozyskania finansowania w formie kredytu lub obligacji na inwestycje taborowe – poinformował "Rynek Kolejowy" prezes spółki Przewozy Regionalne Krzysztof Mamiński. Celem jest program inwestycyjny wart 620 milionów złotych – jak podkreśla prezes, największy w historii spółki.
Jak udało nam się dowiedzieć, największą częścią programu będzie głęboka modernizacja z naprawą poziomu P5 36 elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57. Postępowanie w tej sprawie zapowiadaliśmy już jakiś czas temu. Można o tym
przeczytać tutaj.
Będą nowe pociągiKolejny element programu – zakup trzech autobusów szynowych – jest już w przetargu. Przewoźnik zamawia na razie jeden pojazd, ale zakup kolejnych dwóch zagwarantował sobie w prawie opcji. Jak zapowiada prezes Mamiński, zostanie ona wykorzystana w przypadku uzyskania finansowania na program taborowy. Więcej na temat tego przetargu
przeczytasz tutaj.
Zupełną nowością jest zakup nowych ezetów. Jak udało się dowiedzieć "RK", operator planuje jeszcze latem ogłosić przetarg na siedem nowych pociągów elektrycznych. Będą to składy trzyczłonowe. Przewoźnik zmodernizuje również jedną lokomotywę oraz cztery wagony. Tabor dostarczony w ramach programu nie będzie przypisany do konkretnego województwa – nowe pociągi wzmocnią obsługę połączeń w całym kraju.
Potrzebna modernizacja nawet 200 pociągówPrezes Mamiński podkreśla, że potrzeby spółki są jeszcze większe. – Większy program inwestycyjny rozpoczniemy – realnie rzecz biorąc – za około dwa lata. Mamy cel, by w takcie trzyletnim zmodernizować nie mniej niż 200 zespołów trakcyjnych. Dużo zależy jednak od tego, czy będzie można przeznaczyć na ten cel środki unijne – mówi prezes Mamiński.
Spółka jest również w trakcie przygotowywania rebrandingu. Do końca roku zmieni się jej nazwa, logo i schemat malowania taboru. Więcej na ten temat
piszemy tutaj.
Czytaj też: Przewozy Regionalne przed zakupami taboru. Co może dać im rynek?