KZA Kraków i Colas Rail złożyły najtańsze oferty w przetargu na modernizację odcinka Łuków – Parczew linii nr 30 Lublin Północny – Łuków.
Po modernizacji powstanie linia objazdowa dla zaplanowanego do modernizacji odcinka linii nr 7. Po wykonanych pracach pociągi pasażerskie będą mogły pojechać z prędkością do 120 km/h. Więcej o tej inwestycji piszemy na Rynku Kolejowym
TUTAJ.
Przetarg został podzielony na dwa zadania. Zadanie pierwsze obejmuje wykonanie projektu i zabudowy urządzeń sterowania ruchem kolejowym i telekomunikacji. Oferty w tym zamówieniu złożyły 3 spółki.
1. KZA Kraków – 21,2 mln zł
2. Kombud, wartość oferty – 21,6 mln zł brutto
3. Przedsiębiorstwo Budownictwa Kolejowego i Inżynieryjnego – 26,3 mln zł
Zadanie drugie obejmuje zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w branży torowej, drogowej, obiektów inżynieryjnych i robót okołotorowych. W tym zamówieniu złożono 9 ofert.
1. Colas Rail Polska SA 22,1 mln zł
2. Konsorcjum Track Tec, Infrakol, Intop – 22,6 mln zł
3. Torpol 23,3 mln zł
4. Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej – 22,5 mln zł
5. OHL – 23,8 mln zł
6. Trakcja – 24,6,9 mln zł
7. Konsorcjum Vias y Construcciones i Electren – 25 mln zł
8. Konsorcjum Budimex i Ferrovial Agroman – 29 mln zł
9. Transkol – 33,2 mln zł
Niezależnie od zaplanowanej na przyszły rok inwestycji, w najbliższych latach w ramach lubelskiego Regionalnego Programu Operacyjnego mają być wykonane prace infrastrukturalne między Lubartowem a Parczewem.
W poprzednich latach w ramach prac utrzymaniowych poprawiono stan techniczny odcinka Parczew – Lubartów, np. poprzez naprawę obiektów mostowych oraz wymianę podkładów kolejowych. Powstały również tymczasowe perony. Prace te poprzedziły uruchomienie połączeń pasażerskich na odcinku Parczew Kolejowa – Lubartów – Lublin.