PKP Intercity otworzyło oferty w ostatnim z trzech przetargów. Tym razem dotyczy on modernizacji 60 wagonów typu 141A /111A. Do kolejki o kontrakt stanęło trzech wykonawców. Oferta jednego z nich znacząco przewyższa jednak budżet zamawiającego. Nie lepiej jest z najtańszą ofertą.
Poznaliśmy już chętnych na wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją oraz przeglądu na 3. poziomie utrzymania
83 wagonów osobowych typu 141A /111A. Do wartego prawie pół miliarda zł przetargu stanęli Pesa oraz Newag. Poznaliśmy także oferentów w przetargu na
modernizację 40 wagonów, do którego zgłosiły się trzy firmy.
Teraz PKP Intercity otwiera oferty na przetarg, którego przedmiotem postępowania jest wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją oraz przeglądu na 3. poziomie utrzymania 60 wagonów osobowych typu 141A /111A. Również po przeprowadzeniu prac wagony staną się wagonami przedziałowymi 2. klasy. Prawo opcji zakłada z kolei rozszerzenie zamówienia o dodatkowe 30 wagonów osobowych tego samego typu.
PKP Intercity na modernizację wagonów przygotowało 243,54 mln zł brutto dla zamówienia podstawowego oraz 365,31 mln zł brutto dla zamówienia z opcją. Niestety, żadna z dwóch ofert nie zmieściła się w budżecie.
Najtańszą ofertę złożył H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych, który zaoferował wykonanie prac za 273,05 mln zł brutto. Cenę jednostkową wykonania P5 wraz z modernizacją jednego wagonu wyceniono zatem na kwotę 4,51 mln zł, zaś P3 – 36,9 tys. zł. Cena z opcją wynosi z kolei 409,58 mln zł. Okres gwarancji określono na 36 miesięcy, zaś wykonanie P5 ma trwać 280 dni kalendarzowych a P3 – 80 dni.
Zdecydowanie droższą ofertę złożyła bydgoska Pesa w konsorcjum z Zakładami Naprawczymi Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”, która zaoferowała wykonanie prac za 329,89 mln zł brutto. Cenę jednostkową wykonania P5 wraz z modernizacją jednego wagonu wyceniono na kwotę 5,47 mln zł, zaś jednostkowe wykonanie P3 – 24,6 tys. zł Cena zamówienia w opcji wyniosłaby 494,83 mln zł brutto. Okres gwarancji określono na 36 miesięcy, zaś wykonanie P5 ma trwać 280 dni kalendarzowych a P3 – 80 dni.
Oferty oceniane będą teraz pod kątem wielu kryteriów. Jednym z nich jest oczywiście cena. 70% otrzymuje się za cenę jednostkową wykonania naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją, 10% to z kolei cena jednostkowa wykonania przeglądu okresowego na 3. poziomie utrzymania. Resztę punktów stanowią kryteria jakościowe. Gwarancja na wykonaną usługę została określona na 10%, zaś termin wykonania naprawy na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją pierwszego wagonu osobowego – 3%, a termin wykonania tych prac każdego kolejnego wagonu osobowego – 7%.