Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Znamy chętnych na przebudowę stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
24-01-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Znamy chętnych na przebudowę stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce
Fot. FAREN, SM42.plDąbrowa Górnicza Strzemieszyce
Przebudowa stacji i układu torowego to kolejny etap przeobrażenia Dąbrowy Górniczej Strzemieszyc. Najpierw PKP SA wyburzyło stary budynek dworca, a teraz PKP PLK zamierzają wymienić infrastrukturę kolejową na nową. Do przetargu w formule „projektuj i buduj” stanęło 10 oferentów.

Przedmiotem zamówienia w rozpisanym przez PKP PLK przetargu jest wykonanie przebudowy infrastruktury kolejowej na stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce. Prace te będą prowadzone w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec Płd.”. Wykonawca, który zostanie wyłoniony w drodze przetargu, będzie miał za zadanie wykonać dokumentację projektową, w zakres której wchodzi projekt budowlany, uzyskanie pozwoleń na budowę i projekt wykonawczy. Kolejnym etapem wykonawcy będzie realizacja przebudowy nawierzchni kolejowej.

Przebudowa układu torowego

Zobowiązany on będzie do wykonania kompleksowej wymiany nawierzchni torowej na nową wraz z uzupełnieniem tłucznia. Prace obejmą dwa tory. Tor nr 2 od 68,395 km do 69,714 km oraz tor nr 4 od 68,605 km do 69,490 km. Łącznie będzie to 2,119 km toru, którego prędkość eksploatacyjna wzrośnie do 100 km/h. Dodatkowo przebudowanych ma zostać 7 rozjazdów z wykonaniem pod nimi odwodnienia podłużnego i poprzecznego. Likwidacji ulegnie z kolei 918 metrów toru nr 1, na torach 3a, 3b oraz torze 6a likwidacji ulegną kozły oporowe i wstawki. Razem długość torów i wstawek torowych do likwidacji wynosi ok. 1,707 km. W planach przewidziano również rewitalizację wiaduktu, który znajduje się na 69,626 km linii. Prace mają być wykonywane sześć dni w tygodniu od godz. 6 do 22.

Dodatkowo zakres prac obejmuje przebudowę układu peronowego polegającą na rozbiórce istniejących peronów, jednokrawędziowego nr 1 i dwukrawędziowego nr 2 oraz budowie peronu dwukrawędziowego (peron nr 2) dostosowanego do parametrów obowiązujących przepisów i standardów. Jego wysokość wyniesie 0,76 m, a długość 150 m. Nawierzchnia peronu na pozostałej części utwardzona zostanie płytami betonowymi o wymiarach min. 35 x 35 cm, w kolorze szarym, na zagęszczonej podsypce piaskowo-cementowej. Przebudowane zostanie także oświetlenie zewnętrzne na peronach stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce i budowie dojścia do peronu nr 2.

Dziesięciu chętnych

PKP PLK zakończyły już proces składania ofert. Udział w przetargu zgłosiło 10 oferentów. Zamawiający oceni je pod względem ceny, która stanowi 90% w ocenie przetargowej oraz okresu gwarancji, który wyceniono na 10%. Wszyscy zaoferowali 72-miesięczny okres gwarancji, co oznacza, że wszystko rozstrzygnie się w zakresie ceny.

Najtańszą ofertę złożyła firma Eco-Baza Przedsiębiorstwo Wielobranżowe z Żagania, które zaproponowało cenę 11,76 mln zł brutto. Oferta ta jest znacząco niższa od drugiego w kolejności oferenta – Skanska, która zaproponowała cenę 16,54 mln zł brutto. Udział w przetargu zgłosili też: Grupa Fewaterm z Gromnika – 16,76 mln zł, austriackie konsorcjum firm Swietelsky – 17,39 mln zł, francuskie konsorcjum firm ETF – 17,44 mln zł, Infrakol – 17,65 mln zł, Transkol z Kielc – 18,06 mln zł, Przedsiębiorstwo Remontowo Budowlane TOR – 18,14 mln zł, Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury – 19,64 mln zł oraz Alusta z Poznania – 24,53 mln zł. Budżet PKP PLK w tym zamówieniu wyniósł 16,92 mln zł brutto. Oznacza to, że tylko trzy oferty mieszczą się w założonym kosztorysie.

Jak wskazuje zamawiający, na linii nr 62 odbywa się mieszany ruch pociągów. Na odcinku Dąbrowa Górnicza Wschodnia – Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce kursują średniodobowo w każdą ze stron po 3 pociągi pasażerskie i 8 pociągów towarowych. PKP PLK zakłada, że ukończenie inwestycji nastąpi 30 września 2018 roku. Jednak same prace związane z peronem i torami mają zakończyć się już rok wcześniej.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5