11 grudnia zmieni się roczny kolejowy rozkład jazdy, W wypadku Bydgoszczy i Torunia oznacza to nieco niższy standard podróży z uwagi na zastąpienie części ezt Flirt składami wagonowymi. Z drugiej strony: miejsc będzie więcej, a PKP Intercity zaoferuje połączeniach o stałych końcówkach minutowych.
Tylko do 11 grudnia pasażerowie IC Łuczniczka i Stoczniowiec będą podróżować zespołami trakcyjnymi ED160. Flirty, których nie da się dowolnie wydłużać dołączając do nich wagony, przegrały z rosnącą frekwencją (przyczyna jej wzrostu leży głównie… w nowym taborze).
– W godzinach porannego szczytu i weekendy mamy bardzo dużą frekwencję na trasach do Torunia i Bydgoszczy. Aby zapewnić odpowiednią liczbę miejsc, musimy wrócić do zestawiania pociągów z klasycznych wagonów. Nie można mówić o obniżeniu komfortu podróży, bo zaoferujemy więcej miejsc siedzących – wyjaśnia Marta Ziemska z biura prasowego PKP Intercity.
Największa frekwencja w pobliżu WarszawyZdaniem rzeczniczki, na problem zwracali uwagę sami pasażerowie. Trudno podejrzewać, że jest inaczej bowiem także do redakcji „RK” docierały sygnały o przepełnieniu składów jadących na Kujawy. Największą frekwencją cieszy się odcinek Warszawa – Kutno.
Liczba bezpośrednich połączeń będzie taka sama – wciąż będzie ich 11. Pociągi w większym stopniu będą kursować w takcie (także w przypadku innych kierunków, co zapowiedział prezes PKP Intercity Marek Chraniuk). Tak na przykład będą wyglądać godziny ich odjazdów w Warszawy Centralnej.
Z uwagi na to, że Flirty, mogących kursować z prędkością 160 km/h na odcinku Warszawa – Kutno (dalej do Torunia i Bydgoszczy można już jechać z prędkością 120 km/h), zostaną zastąpione klasycznymi składami prowadzonymi lokomotywami EU07, czas przejazdu większości pociągów wydłuży się o 10 minut do 20 minut.
Nowe połączenia z Kujaw i PomorzaNa pocieszenie Toruń oraz Bydgoszcz zyskają dodatkowe dzienne połączenie z Krakowem – IC Sukiennice – obsługiwane ezt Flirt. Nowością będzie też pociąg IC Stoczniowiec w relacji Gdynia - Zielona Góra. W marcu 2017 ma zostać wprowadzony nowy pociąg kursujący dwa razy w tygodniu do Jeleniej Góry. Od kwietnia zaplanowano w rozkładzie jazdy z Bydgoszczy TLK Awangarda na trasie Gdynia - Poznań.